Civic 2018 - cateva lucruri de știut īnainte de achizitie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Propun membrilor (mai vechi) Hondafan sa facem o cheta pentru a-i ajuta pe amaratii care si-au vandut pamantul de la tara ca sa-si cumpere actualul Civic.
    Ba baieti, sa vedeti cat costa un cauciuc...

    Comment


    • #47
      Bună asta
      Adevărul e că fiecare trebuie să-și ia mașina pe care o poate īntreține. Honda e renumită pentru costurile mici de īntreținere... dar relativ la piețele vestice. Problema e că īn Romānia, deși puterea de cumpărare e mai mică, service-urile de marcă plusează la greu la revizii, din ce văd postat de voi pe aici.
      Last edited by DarthMaul40; 07-09-18, 19:45.

      Comment


      • #48
        @Darth: ma bucur mult ca se intelege ca printre cei care au noul Civic sunt si oameni foarte ok.
        Dracul nu e nici pe departe atat de negru nici cu service-urile de marca, doar ca unii nu-si asuma anumite cheltuieli absolut necesare intretinerii unei masini.
        Cica sa iei masina sh...

        Comment


        • #49
          Originally posted by vtin View Post
          Propun membrilor (mai vechi) Hondafan sa facem o cheta pentru a-i ajuta pe amaratii care si-au vandut pamantul de la tara ca sa-si cumpere actualul Civic.
          Ba baieti, sa vedeti cat costa un cauciuc...
          Dacă puteți să strāngeți bani să-mi iau un FK8 ar fi perfect! De īntreținerea ei mă pot ocupa
          I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
          My cars:

          '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
          '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
          '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
          '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
          EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
          EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
          EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
          EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
          EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
          EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

          Comment


          • #50
            vtin, dacă ești membru mai vechi ar fi fost frumos sa ajuți cu niște răspunsuri posibili viitori fan Honda ca sa īnțeleagă la ce se pot aștepta, și nu sa faci prezumții/catalogari. Iar dacă vrei sa ne etalam portofelele o facem și pe asta! Dar nu de asta ma aflu aici. Pur si simplu vreau sa aflu de la voi care sunt costurile unei mașini japoneze in Romānia si la ce ma pot aștepta, gen service etc. Apropo vtin sunt membru si pe Club Ford am văzut mai multa colegialitate și deschidere acolo de la membrii seniori, dar na nu poți cere asta de la toată lumea.

            Comment


            • #51
              andrei.c Motoarele astea turbo au un regim de lucru diferit față de motoarele aspirate. Lucrează temperaturi și presiuni mai ridicate, deci e normal sa te aștepți ori la uzura mai pronunțată la același interval de service ca la una aspirată, ori accepți intervale de service mai dese. Eficiența și puterea sporită per cm3 necesită și mentenanță pe măsură, īnsă dacă accepți aceste minusuri, te vei bucura de o experiență foarte faină pe noile Civicuri.
              Cānd am ales mașina, recunosc că nu prea m-am uitat pe forumuri. Am luat la testat o listă de mașini care se īncadrau īn pretențiile mele financiare și tehnice. Honda m-a impresionat la drive test și nu am mai stat pe gānduri. Am luat-o și nu-mi pare rău! Tu ia-ți mașina care simți că ți se potrivește. Cu cāt citești mai multe forumuri, cu atāt vei fi mai nehotărāt. Ajungi ca ăia care caută articole despre boli și īncep să se īmbolnăvească de toate bolile despre care au citit
              Last edited by DarthMaul40; 07-09-18, 21:06.

              Comment


              • #52
                Nu stiu cum a fost la altii, insa eu am gasit ca Honda e o masina care a tinut cu buzunarul meu, dat fiind ca in afara de cele ce trebuie schimbate (la orice masina), nu mi-a cerut nimic in plus, asta in masura in care nu s-a stricat nimic la ea, iar service-urile de marca mi-au permis sa vin cu filtrele si uleiul meu, am avut intotdeauna permisiunea sa asist la lucrarile facute la masina.
                Cum sa-ti pui problema la costul uleiului?! Cat reprezinta din pretul masinii? Ce ai alege intre a schimba la timp uleiul si a avea un motor imputit cu depuneri? Sfanta vorba lui Delphi: dar la alte masini, la cati kilometri schimbati uleiul?
                So, nu va opriti la schimbul de ulei, ca e pacat de masina.
                Sa va bucurati ca aveti la dispozitie o piata americana unde Honda e bine reprezentata si in care puteti gasi piese de schimb la preturi foarte bune. Faceam de curand o comparatie intre diferite parti ale suspensiei de pe Civic 8 vs. Civic 10: ei bine, la cel din urma Honda a facut preturile sa para cu totul ok chiar si pentru noi, in timp ce la 8 sa cumperi un brat e o aventura.
                Revenind, eu schimb uleiul la 7500 de km, numai la service-ul de reprezentanta, asta de 5-6 ori pe an, chiar daca am stravechiul R18A1. La service ajung cel mult o data la doua luni, iar preturile de acolo nu sunt de speriat.
                Asadar, daca vrei un sfat, Andrei, e ala sa fii bine informat cu privire la orice cheltuiala urmeaza sa faci si sa nu uiti ca masina are grija de tine cat ai si tu de ea.

                Ps.: cu Civicul FD1 am facut 209.000 km.

                Comment


                • #53
                  Deci treaba sta cam asa: Honda recomanda reviziile la 20.000 km, sau un an, la regim normal si la 10.000 km., sau 6 luni, la regim sever. Noi, in Romania - si mai ales in Bucuresti - ne incadram la regim sever. Deci, la vreo 10.000 km oricum ar fi bine de schimbat uleiul. Vad ca la unii le spune chiar la mai mult, la altii la mai putin, dar cam pe acolo. Acuma, fiecare dupa cum vrea sa aiba grija de motor, si nu vad ca ar fi chiar atat de scump. Un ulei bun, de genul Redline sau Amsoil, e cred mai ieftin decat uleiul de la reprezentanta. Un filtru de ulei Mann costa 28 lei, unul Bosch costa 31 lei, iar un filtru de ulei Honda costa 11 £ pe cox. Filtrul de aer nu stiu daca e nevoie de schimbat, dar gasiti Mahle la 90 lei. Pe urma, se mai adauga manopera de schimbat uleiul. Filtrul de aer il poate schimba fiecare (nu stiu sigur cum e la Civic X, dar la modelul meu dureaza fix 20 secunde).

                  Problema la Civic X nu vine de la turbina, ci mai degraba de la injectia directa si este o problema comuna tuturor masinilor cu DI. In filmul pus de vtin se explica foarte bine ce si cum. Una dintre metodele cele mai eficiente de a pastra supapele curate este sa folosesti un ulei bun, cu un NOACK cat mai mic si sa il schimbi cat mai des. Asta deoarece vaporii de ulei se intorc in aerul din admisie si murdaresc supapele, iar benzina nu mai este injectata inainte de supape, ca sa le poata curata.

                  PS: eu am schimbat uleiul acum doua saptamani, la 8.500 km. Am pus din nou Amsoil 5W30, care are un NOACK de 6.7 (unul dintre cele mai mici).

                  Originally posted by KMR View Post
                  Dacă puteți să strāngeți bani să-mi iau un FK8 ar fi perfect! De īntreținerea ei mă pot ocupa
                  Tie nu-ti luam, ca nu esti membru nou.
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • #54
                    Interesant este ca si masina se prinde ca la noi e regim sever, daca mergi pe afara cu masina cumparata din RO scade mai incet oil life-ul. Asta pentru cei care inca mai cred ca nu e nici o diferenta.

                    Comment


                    • #55
                      Toate ca toate, vreau sa zic si eu doua chestii de doi lei.

                      Unu la mana, sa dai 1.8 i-Vtec pe 1.0 Turbo e o gluma proasta.
                      Doi la mana, sa cumperi aceasta masina si sa te plangi ca plasticele nu sunt bune, materialul de pe cotiera nu e bun si alte lucruri de genul asta, din nou, e o gluma proasta. Lucrurile astea le poti verifica cu usurinta INAINTE sa dai banul.

                      Ah da, si inca ceva. Astia care va tot plangeti despre revizii dese si alte prostii de genul ala, va invit sa va cumparati o germana premium la mana a doua si apoi o sa simtiti cu adevarat ce inseamna costuri de intretinere, nu 3 schimburi de ulei in loc de 2 la un aspirat. Astea nu sunt probleme, oameni buni!
                      '98 Prelude BB9 "Soul Red Crystal" 2.0i M/T;
                      '00 Civic EJ9 Comfort 1.4i M/T;
                      '08 Accord SSE 2.0 i-VTEC M/T;
                      '11 CR-V Executive 2.0 i-VTEC A/T;

                      Comment


                      • #56
                        Si ce legatura are germana premium cu Civic ? Adica sunt clase similare ?
                        Plus.ca tu compari costuri de intretinere (reparatii).cu costuri de revizii periodice...
                        Accord 2.2cdti - 2007

                        Comment


                        • #57
                          Are, iti zic eu ca are. Pentru ca doar dupa ce esti patit cu asa ceva inveti sa apreciezi cu adevarat o Honda. Si nu, nu zic de reparatii, ma refer la reviziile alea periodice. Acuma ma rog, fiecare ce intelege prin revizii periodice. Unii le intretin conform manualului de service (schimba absolut toate lichidele, bujii, curele, etc), altii schimba uleiul si filtrul de ulei, si din cand in cand filtrele de aer si polen. Iti zic eu ca sunt diferente si aici. Iar o Honda intretinuta corespunzator isi scoate banii la cel mai important capitol, unde alte masini esueaza lamentabil: timpul de stat cu masina pe elevator si nervii aferenti. Nu toti au mai multe masini sa se poata lipsi de ea.
                          '98 Prelude BB9 "Soul Red Crystal" 2.0i M/T;
                          '00 Civic EJ9 Comfort 1.4i M/T;
                          '08 Accord SSE 2.0 i-VTEC M/T;
                          '11 CR-V Executive 2.0 i-VTEC A/T;

                          Comment


                          • #58
                            La fiabilitate nu te pot contrazice. Ma.gandesc sa o vand de plictiseala poate, dar tare imi e ca o sa regret A mea cel putin a fost fiabila. Si cel mai mare plus fata de cele germane il consider ca fiind procesul de diagnosticare si calitatea reparatiilor. Au dibuit intotdeauna de unde e problema si reparatia nu a necesitat revenirea in service.
                            Last edited by Kawa; 08-09-18, 09:13.
                            Accord 2.2cdti - 2007

                            Comment


                            • #59
                              Baietii, hai sa nu ne mai ,,certam". Suntem o comunitate totusi. Legat de materialelel din interior, se rezolva f usor, le imbracati in piele, pretul e 300 euro si mi se pare ca la asko le fac inainte de livrarea masinii catre client. Va zic si eu din exp proprie, cu 2 honde la axtiv si a 3-a in curs de livrare. Probleme daca le pot numi asa, au fost infime si datorate mai mult drumurilor proaste. Motoarele nu m-au lasat niciodata, si reviziile au fost numai la reprezentanta, la 8000 km maxim, pt ca asa am vrut eu si la niste costuri mai mult decat decente si asa voi face si la civicul nou. Da, ma deranjeaza ca nu am scaune electrice la echiparea executive, dar e doar un punct in minus pe langa alte zeci pozitive la masina asta. Sa ne gandim totusi ca un 500 lei la o cutie automata pt o revizie nu e o avere, pe langa 1500 lei la dsg, deci bucurati va de masiniile pe care le aveti. Weekend frumos tuturor.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by andrei.c View Post
                                In concluzie, daca fac 20mii de km/an: 60% in bucuresti si 40% in extern, ajung sa fac 2 revizii pe an. 2 revizii x 750 = 1500 lei reviziile pe an. Cam scump!
                                ce te face sa crezi ca la alte marici auto o sa te coste mai putin? chiar daca multi se lauda cu revizii la 20k km ... in romania tot la 10k trebuiesc facute pentru ca mersul in Bucuresti este considerat regim "greu" de utilizare
                                EX. Accord '05 CL9 Satin Silver
                                Del Sol '94 ESI
                                CIVIC X 1.5 Sport Plus CVT
                                BMW Z4 '03 Titan Silver

                                Comment

                                Working...
                                X