Civic 2018 - cateva lucruri de știut īnainte de achizitie

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by closchkutza View Post

    Ca urmare a curiozitatii provocate de postul de mai sus al lui Petrrru am trimis un e-mail la Honda Nord pentru estimat de cost de revizie (ca si asa masina imi arata 90 zile pana la fericitul eveniment). Va tin la curent cu ce primesc.
    Primit astazi estimare de cost pentru revizie, 750 Ron cu ulei Honda 0w20 si filtrele de aer.

    Comment


    • #32
      Salutare, de cateva zile am inceput sa citest forum, ca sa inteleg la ce sa ma astept. Ma gandesc sa iau un Civic 1.5 Sport Plus, am si o propunere de pret pe de 22mii, de la Asko, acum nu stiu cat de buna este, observ ca lumea nu prea vorbeste despre oferte aici. Am ingrijorari/nedumeriri :

      - montare bari portbagaj - oficial nu se pot, dar cei din state am vazut ca au montat...puteti sa ma ghidati aici?
      - reviziile - observ ca fata de vechiul meu Ford Focus 1.6 Ecoboost 150cp, unde faceam reviziile la 15/20 mii aici lumea le face si la 10000, chiar si 8000, "dupa cum iti zice masina"...sunt in ceata cu asta.
      - voi conduce preponderent in Bucuresti 60% si extern 40%, la ce sa ma astept din punct de veder consum, n-am piciorul greu dar nici ca mosii nu conduc.

      Comment


      • #33
        E alta generatie de masini. Acum ti se spune ca ai, sa zicem, revizie la 10000 sau 1 an. Dar intre timp bordul masinii spune ca trebuie schimbat uleiul. Nu e doar la Honda treaba asa. Eu am si un Opel, e la fel. Am facut cu el 2500 km si bordul imi spune ca uleiul e uzat 32%
        Deci e noua generatie de tepe, nu are legatura cu marcile. Asa o vad eu cel putin.

        Pentru ca la Accordul din 2007 fac revizie la 20000 sau 1 an fara sa am vreo problema. De aia masinile vechi sunt proaste
        Accord 2.2cdti - 2007

        Comment


        • #34
          Pe de alta parte, daca tot e sa fim onesti, nici pe Acordul acela motorul nu este acelasi cu cel de sub capota Civic-ului. Comparam mere cu pere? Hai sa comparam mere cu mere pana la capat, un motor turbo streseaza uleiul un pic mai tare decat un aspirat si daca mai luam in calcul si injectia directa..ajungem la o situatie un pic diferita.
          Din punctul meu de vedere, merg pe ideea ca producatorul stie mai bine. Chiar m-am bucurat ca exista sistemul asta si ca nu trebuie sa-mi mai bat eu capul sa gasesc cifra de km perfecta pentru schimbat ulei. Asta pentru ca 20.000km in RO, la traficul de aici, stat cu orele la ralanti (de multe ori bine peste 1h pe zi), in nici un caz nu as face schimburile de ulei. Adica si daca zicea producatorul ca sa-l fac la 20.000 sau 30.000 ca la VAG, tot la 10-12.000 l-as fi facut, la fel cum am facut la toate masinile pana acum.

          @andrei.c: treaba e simpla, practic functie de calitatea traficului prin care mergi si ponderea sa (drum intins vs mersul melcului), ce stil de condus ai, drumuri scurte sau lungi + alti parametrii pe care nu-i stim poti merge intre 6000-7000km si binisor peste 10.000km, mai ales daca faci drumuri lungi, in afara tarii. Zicea cineva ca la un drum de cateva mii de km in afara tarii Oil Life a scazut vizibil mai incet decat o facuse in km facuti pana atunci prin tara. Deci probabil, la un parcurs majoritar extra-urban, pe autostrazile din vest, cu benzina din vest, ai putea sa te duci spre 20.000km, care in cazul de fata e intervalul maximal).
          Despre portbagaj, n-as putea sa-ti spun, stiu ca nu e acceptat insa nici nu mi-am pus problema ca as vrea asa ceva.

          Comment


          • #35
            Frustrant este cand nu abuzezi masina cu drummuri multe de oras, start-stop oprit, respectat regim de incalzire motor si racire turbina si totusi computerul masinii te trimite la schimb ulei dupa 6000km. Este de departe deranjanta treaba asta din punctul meu de vedere. Cele 3 revizii in loc de 2 la "restul" , prin costul indus, anuleaza practic acel consum foarte bun pentru puterea motorului.

            Comment


            • #36
              Asta cu abuzatul de masina este o chestie relativa / subiectiva si nu poate fi evaluata pe forumuri. Cert este ca in functie de conditiile de utilizare, masina te trimite mai repede sau mai putin repede la service. Acum, fiecare sa se gandeasca in ce categorie intra conditiile lui de utilizare si daca il deranjeaza atat de rau o revizie in plus pe an sau nu, daca vrea sa schimbe masina pentru a reduce costurile la minim, etc, functie de prioritatile fiecaruia. Asta tine de fiecare ca pas in pregatirea alegerii pe care vrea s-o faca.

              E o chestie pe care eu mi-am asumat-o, de exemplu, inainte de a da comanda de masina. Stiam despre aceste variatii, stiam ca poate ajunge la rulaje mici in cazul unui parcurs majoritar odios si pentru mine e o plasa de siguranta in plus in exploatarea masinii. Asta avand in vedere ca au fost ani in care faceam catre 4 revizii in decursul aceluiasi an (~40.000km / an cu schimb la ~10.000km). Informatia e aici ca toti cei interesati s-o vada, alegerea apartine fiecaruia.

              Comment


              • #37
                Se vorbeste doar de schimbul de ulei. Cand am luat Accord in 2007 schimbul de ulei se facea doar la revizie. Iar revizia era la 20k. Pentru conditii de oras se recomanda la 10k. Recomandare, nu obligativitate.
                Deci in doar 10 ani am ajuns sa schimbam uleiul la 6k. Ce sa inteleg ? Vor veni vremuri cand odata cu umplerea rezervorului de carburant sa facem si un schimb de ulei ?
                De ce nu, vad ca oamenii accepta in ideea ca e intretinuta masina. Nu cred o iota din toate aceste povesti, e doar o modalitate de a-ti baga mana in buzunar.
                Eu am 140 k cu a mea, cu ulei schimbat la 10k. Si nu are nici pe naiba. Ce anume s-a modificat de ar trebui schimbat uleiul la 6 k ? Macar stie cineva xe declara ei ca ar sesiza computerul ? Adica citeste niste calitati ale uleiului ori in functie de cum ai mers tu are el un soft prestabilit prin care declara ca uleiul e x% uzat....
                Vreau sa fiu inteles. Sunt un mare fan al intretinerii corecte a masinii. Dovada faptul ca masina are 11 ani si e dusa tot la Asko, si ulei schimbat la 10k sau 1 an.
                Accord 2.2cdti - 2007

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Kawa View Post
                  Ce anume s-a modificat de ar trebui schimbat uleiul la 6 k ?
                  S-ar putea ca trecerea de la aspirat la turbo sa faca diferenta in exploatare. Sunt interesat de un subaru si citind pe forumul lor, vad o exploatare corecta insemna schim de ulei binisor sub 10 kkm.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by closchkutza View Post
                    Comparam mere cu pere? Hai sa comparam mere cu mere pana la capat, un motor turbo streseaza uleiul un pic mai tare decat un aspirat si daca mai luam in calcul si injectia directa..ajungem la o situatie un pic diferita.
                    Mai bun raspuns decat cel al colegului nu cred sa fie.
                    Discutii pe forum au mai existat pe tema asta, mai postez o data un clip lamuritor (postat pe alt topic):

                    www.youtube.com/watch?v=xrLNDgrIw3U&t=3s

                    Comment


                    • #40
                      De parca turbo si injectia au aparut in ultimii ani doar. Oricum, nu e asta. Opel Astra de 1.6 este motor aspirat dar si aici comouterul iti cere sa schimbi uleiul in functie de cum i se nazare lui.
                      Da, trendul este clar. Toti producatorii cred ca vor trece la planul acesta de revizii. E banos la urma urmei.
                      Mai stiu ca e la fel la Toyota si la Skoda.
                      Accord 2.2cdti - 2007

                      Comment


                      • #41
                        Uneori am impresia ca postez degeaba. Clei, frate!
                        Eram curios daca va posta unul inainte de implinirea celor 20 de minute ale clipului. QED

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Kawa View Post
                          De parca turbo si injectia au aparut in ultimii ani doar. Oricum, nu e asta. Opel Astra de 1.6 este motor aspirat dar si aici comouterul iti cere sa schimbi uleiul in functie de cum i se nazare lui.
                          Da, trendul este clar. Toti producatorii cred ca vor trece la planul acesta de revizii. E banos la urma urmei.
                          Mai stiu ca e la fel la Toyota si la Skoda.
                          Ceea ce a vrut vtin sa sublinieze este ca, in cazul motorizarilor cu injectie directa de benzina exista riscul aratat mai sus, si anume de aparitie a unor depuneri sub forma unor lacuri/rasini, etc, care pot genera o serie de probleme de fiabilitate, daca nu se intervine fizic asupra lor, periodic, in scopul eliminarii acestora.

                          Ideea pe care merge Honda, in sensul de avertizare destul de devreme in vederea schimbului de ulei, are la baza pastrarea unui colector de admisie cat mai curat, pe o perioada de timp cat mai indelungata. Cu alte cuvinte, Honda doreste ca aceste motorare cu injectie directa sa ofere clientilor fiabilitatea de care au dat dovada vechile generatii de motoare (N/A). Concret, cu cat se va contamina uleiul mai repede, cu atat momentul la care trebuie sa se faca revizia trebuie anuntat mai din timp, pentru ca, se pare ca odata uleiul contaminat suficient de mult, va produce ruperea legaturilor moleculare ale acestuia mai usor si va accelera formarea de depuneri pe colectorul de admisie.

                          Nu stiu ce se intampla in ograda nemtilor, dar se pare ca nemtii controleaza ceva mai bine acest fenomen. Pana la urma trebuie sa recunoastem ca VW (de ex) s-a confruntat cu aceste probleme inca de acum 12 ani de zile (vezi gama Audi), dar in prezent, lucrurile par a fi oarecum sub control. Honda este inca la inceput cu aceste motorizari, motiv pentru care si-a luat aceste masuri de precautie.

                          Referitor la aspectul financiar, in sensul de a da teapa clientilor, nu sunt de acord. Sa acuzi Honda de asa ceva, constructor care de ani de zile a facut motoare gandindu-se inca din faza de proiectare la o servisare si intretinere usoare/accesibile proprietarului, inseamna ca vorbim in necunosinta de cauza. Insa problema depunerilor din ulei este una cat se poate de reala pentru motoarele cu injectie directa de benzina, fie ca ne place sau nu sa credem acest lucru.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by botz View Post
                            Salut ! Imi pare rau sa aud ca ai atattea probleme cu ea... Acum inteleg ca vii de pe Honda 1.8 L corect ? Cum este ca si dinamica morisca de 1L vs 1.8L ( '' Arată intr-un mare fel, sta excelent pe viraje, destul de confortabila la drum lung...performante...decente. (Fata de 1.8)'' )
                            La consumuri vad ca asta micu' de 1L e destul de setos sa nu fie de deochi . La 1.5 L vad ca lumea e destul de multumita la consumuri extra-urbane .
                            salut. da, am avut si civic 2009, 1.8 aspirat. nu poti face o comparatie directa intre cele doua. dpdv al cifrelor, cel de 1.0 PARE superior... dpdv al senzatiilor percepute de mine ca sofer... 1.8 era spectacol. unul dintre cele mai ...(orice superlativ e potrivit) motoare. asta micuț e usor "sters". spre exemplu:
                            - cuplu motor: 174 nm (1.8) vs 200 nm (1.0). desi se tureaza destul de usor, cel de 1.0, are un fel de lag (cunosc teoriile legate de turbo lag, bla bla, nu asta e ideea). trage bine si cel mic, e chiar ok, insa fiind turbo eu am o grija in plus, legata de utilizare, si probabil legat de faptul ca e inca nou. cert e ca nu ma duc in 5000 cu el decat ....de fapt de 2 max 3 ori in 9400 km. nu sunt vitezomanul Gica, dar pe 1.8 simteam ca pot pune baza
                            - sunet: 1.0, silentios in rulare constanta si schimbari line de turatie, la 4000 rpm e mai mult decat decent. la urcare rapida in ture suna cel mult ... acum imi vine sa zic penibil, ca iar zornaie mizeria aia de usa si pana marti cred ca o dau la remat ). iti dai seama , masina sport cu design agresiv in 3 pistoane )). e ca un culturist cu picioare subtiri masina mea, eu asa o vad ). "simfonia" 1.8, nu are sens sa o mai descriu
                            - tren de rulare : suspensie independenta spate vs suspensie semiindepndenta, nu cred ca trebuie sa dezvolt prea mult. cert e ca actuala e mai ok pentru pasagerii din spate. foarte stabila si pare "lipita de sosea", dar nici eu nu am tupeu sa o duc la limita sasiului.
                            consum de carburant: cam la fel... sa vad reviziile .
                            cam asta e.. alte detalii, cu mare drag daca are cineva nevoie de ele.
                            la interior...mi-am spus parerea... idee misto , realizata PENIBIL. si nu, nu vreau lux, vreau doar ca putinul pe care l-am cumparat si sunt constient de asta, sa functioneze in parametri si nu prea ma intereseaza ca se aude zgomot si la alte marci, ca sunt si mai rau, etc.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by andrei.c View Post
                              Salutare, de cateva zile am inceput sa citest forum, ca sa inteleg la ce sa ma astept. Ma gandesc sa iau un Civic 1.5 Sport Plus, am si o propunere de pret pe de 22mii, de la Asko, acum nu stiu cat de buna este, observ ca lumea nu prea vorbeste despre oferte aici. Am ingrijorari/nedumeriri :

                              - montare bari portbagaj - oficial nu se pot, dar cei din state am vazut ca au montat...puteti sa ma ghidati aici?
                              - reviziile - observ ca fata de vechiul meu Ford Focus 1.6 Ecoboost 150cp, unde faceam reviziile la 15/20 mii aici lumea le face si la 10000, chiar si 8000, "dupa cum iti zice masina"...sunt in ceata cu asta.
                              - voi conduce preponderent in Bucuresti 60% si extern 40%, la ce sa ma astept din punct de veder consum, n-am piciorul greu dar nici ca mosii nu conduc.
                              sincer sa fiu...acum ti-as zice sa stai calm ... dar incearca masina si vezi cum te simti in ea... probleme sunt si nu putine, dar daca iti place ...treci mai usor peste stress-ul provocat de drumul pana la Chiajna ... nu e . oricum, asta e pretul, sau ai de fapt o mica reducere.

                              Comment


                              • #45
                                In concluzie, daca fac 20mii de km/an: 60% in bucuresti si 40% in extern, ajung sa fac 2 revizii pe an. 2 revizii x 750 = 1500 lei reviziile pe an. Cam scump!

                                Comment

                                Working...
                                X