Vibratia foarte puternica a pedalei de frana de la viteze mari...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Acest simptom este acela de discuri ovalizate. Nu conteaza varsta masinii. Discurile se ovalizeaza cel mai frecvent dupa o conducere mai agresiva ce implica franari dese sau coborari de pante lungi (discurile se incing) si trecerea cu masina prin apa. In urma acestui soc termic, apare ovalizarea discurilor. Aceasta poate fi mai mare sau mai mica, functie de socul termic respectiv. Schimbarea placutelor (moi sau dure, nu conteaza), in prima faza va avea ca efect un simptom de disparitie a defectului. In realitate lucrurile nu stau chiar asa, daca ovalizarea nu a fost prea mare, chiar si fara schimbarea placutelor, aceasta se poate remedia prin folosirea molcoma a franelor si evitarea franarilor bruste pe perioada lunga. In cazul in care ovalizarea este accentuata, singurul remediu este acela de rectificare a discurilor, doar schimbarea placutelor nu rezolva problema.
    batranu
    Senior Member
    Last edited by batranu; 19-02-11, 10:41.
    civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

    Comment


    • #32
      Nu va mai obositi sa tot scrieti despre ovalizare, rezolvarea se stie: alte placute decat cele stock Honda.
      placutele sunt devina in cazul de fata, si nu discurile

      Comment


      • #33
        La mine nu s-a rezolvat problema nici dupa schimbare placute si rectificare discuri... Poate nu ar fi trebuit sa pun placute Textar pe fata?!
        '08 Civic Sedan 1.8 ES A/T Galaxy Gray Metallic

        Comment


        • #34
          Originally posted by LittleM@n View Post
          ....placutele sunt devina in cazul de fata, si nu discurile
          Daca in cazul tau ai rezolvat-o prin schimbarea placutelor inseamna ca ovalizarea nu a fost mare. O astfel de situatie eu am rezolvat-o fara sa schimb macar placutele, facand ce am postat mai sus, conducand mai putin agresiv, franari mai line. Dupa cca. o luna, discurile s-au uniformizat, putand acum sa folosesc frana fara a mai simti acea trepidatie, dar evitand baltile atunci cand franele sunt intens folosite.

          Originally posted by LittleM@n View Post
          ...rezolvarea se stie: alte placute decat cele stock Honda....
          Vezi cat de usor se poate arunca cu noroi intr-un producator?
          Adica daca ne cumparam placute, sa nu mai luam de la Honda? Ai idee cate milioane de masini merg folosind aceste placute de la Honda?
          Ce poate insemna neintelegerea unor fenomene?!

          Originally posted by [g] View Post
          La mine nu s-a rezolvat problema nici dupa schimbare placute si rectificare discuri... Poate nu ar fi trebuit sa pun placute Textar pe fata?!
          Operatia de rectificare a discurilor nu este o opreratie foarte simpla, poate de acolo persista problema la tine.
          batranu
          Senior Member
          Last edited by batranu; 19-02-11, 15:29.
          civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

          Comment


          • #35
            batranu, ai citit tot ce am scris eu pe aici? Ai inteles ca stiu ce sunt alea discuri ovalizate, cum se comporta, si ca am trecut odata prin asta? Ai inteles ca masina franeaza perfect normal, si nu se simte absolut nimic, chiar si de la franari bruste la viteze mai mici, iar fenomenul apare doar cand sistemul de franare se incalzeste brusc, la viteze mari?
            Iar imediat dupa ce s-a racit, isi revine cu totul?
            E, nu-mi spune acum ca discul de frana isi schimba el asa repede forma, de la cald la rece.

            Si nu arunc in noroi catre nimeni, pentru ca nici nu stiu cine produce placutele alea de frana. Am spus pur si simplu, ca pentru a rezolva problema asta, in special, exista o varianta. Dupa cate vezi, la unii a functionat, la altii nu. Ce, e ceva de ascuns ca exista producatori de produse/piese mai bune, sau mai slabe?
            Si ce ma intereseaza pana la urma cate milioane de Honde merg cu nu stiu ce placute. Eu ma refeream strict la placutele de pe sedan.

            Comment


            • #36
              Nu doresc sa deschidem o polemica pe aceasta tema, am incarca inutil forumul.
              Ca tu ai deschis un subiect pe aceasta tema este un lucru bun, des intalnim un astfel de simptom (nu numai la sedan) la orice masina si am considerat ca un sfat este bun pentru toti cei care citesc acest topic.
              Interventia ta:
              Originally posted by LittleM@n View Post
              Nu va mai obositi sa tot scrieti despre ovalizare, rezolvarea se stie: alte placute decat cele stock Honda.
              placutele sunt devina in cazul de fata, si nu discurile
              a fost lipsita de bun simt.
              Daca cineva isi spune o parere, tu il iei peste picior? si faci si acuzatii total nefondate vis-a-vis de o marca anume. Nu este frumos LittleM@n.

              Daca tu ai deschis acest subiect, nu iti imagina ca toti care posteaza iti raspund tie. Tema fiind destul de des intalnita, accepta ca unii trateaza aceasta tema, nu neaparat cazul tau.

              Revenind la ce spui tu
              Originally posted by LittleM@n View Post
              ... iar fenomenul apare doar cand sistemul de franare se incalzeste brusc, la viteze mari?...
              sistemul de franare nu se incalzeste la viteze mari, el la acele viteze mari se raceste.
              In general, o ovalizare mica a discurilor, acolo, la viteze mari se simpte in momentul in care calci frana. In situatia in care simptomul se simpte la viteze mici, ovalizarea este destul de accentuata si este posibil ca rectificarea sa nu fie suficienta, sa trebuiasca schimbate discurile, functie si de cata "carne" mai exista pe ele.
              batranu
              Senior Member
              Last edited by batranu; 22-02-11, 13:09.
              civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

              Comment


              • #37
                batranu, imi cer scuze public fata de tine daca ceea ce am scris eu te-am ofensat de orice fel. Nu asta am fost intentia, ci doar am raspuns scurt care este rezolvarea pentru problema in cauza.
                Evident, ca teorii, ipoteze si supozitii se pot face multe pentru probleme asemanatoare, iar printre motive pot fi cele enumerate de tine. Dar strict la tema threadului (si atat timp cat eu l-am deschis si initiat, inteleg cel mai bine ce am descris aici), ceea ce el intruchipeaza, si problema in cauza, rezolvarea cea mai simpla este prin schimbarea placutelor cu unele produse de alt producator decat cel OEM.

                Mai departe, ma abtin sa intru in orice fel de alta polemica. De la: "sistemul de franare nu se incalzeste la viteze mari, el la acele viteze mari se raceste." va invit sa discutati intre voi, cu tot respectul, eu m-am retras.

                Comment


                • #38
                  Ce am spus legat de viteza, trebuie inteles si de tine, viteza mare nu supraincalzaste sistemul de franare, viteza mare asigura o ventilare si racire mai buna a discurilor.
                  Actionarea franei agresiv la viteze mari, poate duce la incalzirea discurilor.
                  Aceasta incalzire nu este neaparat legata de viteza. Daca vei cobori o panta lunga la munte cu viteza moderata si vei folosi frecvent frana, vei incalzi discurile incomparabil mai mult decat mergand pe autostrada cu 200 la ora.
                  Poate acum ai inteles ce am vrut sa zic.
                  batranu
                  Senior Member
                  Last edited by batranu; 22-02-11, 23:17.
                  civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                  Comment


                  • #39
                    dap, cand am citit postul #35 am avut aceeasi reactie. nu.mi venea sa cred. cineva cere ajutor mai apoi ii trimite pe toti care scriu la plimbare. initial vroiam sa postez dar m-am razgandit, nu trebuie sa bagi totul in seama... fiecare cat poate. dar acum hai sa zic si eu ceva (si asa o sa zica initiatorul topicului ca am ceva cu el):
                    batranu, colegul notru de forum si-a pus pe masina un gps traker in caz ca "doamne feri" si si-a postat poze pe forum in care poti vedea linistit unde e montat.
                    tot colegul aproape necunoscator in domeniu dupa parerea mea la inceput, acum da stafuri fine in diverse probleme...
                    si-a cumparat baiatu' carioca aia de la tv care cica te scapa de zgarieturi si se plangea ca nu prea face treaba ))
                    zicea nu stiu cui ca singurele filtre de aer sport care conteaza sunt doar doua (si le mentiona) i-am cerut explicatii, asteptam un raspuns care nu a mai venit, eu aveam deja niste teste pe dyno in directia asta si aveam o cu totul alta parere....
                    punctul culminant: RECTIFICAREA discurilor e o procedura ultratehnologica si n-are dom'le cum sa nu iasa bine. e mai bine decat din fabrica. deci placutele sunt buba, nu discul ....rectificat (ca nou)
                    crezi ca are vreun sens sa iti bati capul? unii merita sa fie lasati in pace
                    HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                    HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                    vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                    KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                    Comment


                    • #40
                      Daca mi se permite sa intervin, eu as zice ca nu nici alba si nici neagra.. sau mai degraba ambele!
                      Adica nici placutele nu sut rele si nici discurile doar ca e vorba despre o combinatieneadecvata necesitatii..

                      Placuta, in momentu in care se incalzeste, degaja niste gaze iar in momentul in care este ceva mai solicitata mai formeaza si un "praf" foarte fin. Acel praf ramane intre placuta si disc ca un fel de garnitura (ca sa nu mai vb de buza de uzura a discului) in care se strang gazele de care spuneam mai sus.
                      Trepidatie este data de faptul ca o bula de gaz reuseste sa scape de sub placuta dar imediat incepe sa se formeze o alta si tot asa. De obicei problema nu este sesizata pt ca departarea uneia din placute se face odata cu presarea placutei pereche iar presiunea din sistem se echilibreaza deci nici un feedback important in pedala insa daca in cazul de fata este atat de accentuat, tind sa cred ca cele doua placute nu mai culiseaza corect in etrier, fapt care se poate datora unei instalari mai putin corespunzatoaer (poate a uitat mecanicul sa puna vaselina) sau a unei utilizari a masinii in conditii care puteau duce la ancrasarea partii culisante a etrierului (solutii de curatat zapada, noroi excesiv etc) sau efectiv perforarea membranei de etansare a sinelor etrierului.

                      Dupa o verificare serioasa a etrierilor, daca nu se detecteaza nimic din cele de mai sus, se poate incerca un set de discuri cu striatii (sunt facute exact pt a elimina acest efect)..
                      ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                      ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                      Comment


                      • #41
                        Buna,
                        Ca o parere personala, raman la concluzia ca masina ar trebui dusa la reprezentanta, urcat un stimabil domn mecani de acolo si facut un test ... ar cam trebui sa-si dea seama clar unde e de fapt problema ...

                        Observ multe contre care nu-si au rostul ... ar trebui sa intelegem cu totii ca fiecare isi da cu parerea doar ... nu da nimanui in cap ... deci ar trebui sa fim mai calmi si sa nu ne mai atacam atat de repede ... (parere personala de altfel)

                        Legat de discuri ovalizate ... citisem si acum vreo 5-6 luni cateva topicuri de genul, iar de curand, cand am fost nevoit sa-mi schimb placutele de frana, am pus un ceas comparator in microni, sa vad si eu cum se prezinta discurile mele .. care sunt aproape de "moarte" ... desi franele au fost folosite in toate modurile posibile .. si incalzite maxim si apoi trecut prin tot felul de balti .. si franari dese si foarte intense si tot felul ... sincer .. ma asteptam la cateva sutimi ... si spre uimirea mea ... aveau doar 2 microni ... nu fac din asta un caz general ... spun doar cum s-au prezentat discurile in cazul meu.

                        Multa bafta in solutionarea problemei!

                        Comment


                        • #42
                          Intrebare: se poate ca, in realitate, pe langa placutele slabe, sa fie de vina lichidul de frana OEM? Mai ales ca franele de pe Civic-ul sedan au spus si baietii la service ca sunt cam sub-dimensionate raportat la dimensiunea masinii, iar fiind folosite intens, se incing rau, si se incalzeste lichidul pana ajunge si fierbe? Iar atunci cand apesi pe pedala ajungi si o simti ca si cum pui un capac peste o oala cu apa care a dat in clocot? Nu de alta, dar parca exact asa se simte
                          A facut cineva schimbul de lichid de frana fara sa schimbe nimic altceva (placute, discuri, etc)?

                          Comment


                          • #43
                            Eu am avut problema de vibratie la franare - se simtea doar la franare la peste 120km/h. S-a rezolvat pe garantie prin rectificare discuri si schimbare placute. De atunci nici o problema (masina avea atunci 15.000km si acum are 60.000km).

                            Parereile de genul "frane subdimensionate fata de greutatea masinii" date pe baza de ochiometru mecanic - fie el si Honda sau ochiometru baetiii de la service, spalatorie, gunoi, colindu etc sunt de ignorat.

                            Masina este proiectata de ingineri si culmea de unii care numai asta fac - poate chiar de o viata, totul este calculat, testat, evaluat etc. Lucrurile descrise in thread-ul asta sunt defectiuni daca se manifesta asa cum s-a descris.

                            Evident ca nu poti folosi o masina de strada ca pe circuit - nu este proiectata pentru asta si nu va face fata cerintelor. Sa franezi brusc la viteze mari nu e tocmai in regula - ori a fost o situatie de urgenta ori... pana la urma iesi in decor
                            Honda Accord 2.0, Elegance, Blueish Silver

                            Comment


                            • #44
                              In primul rand nu vorbim de dimensiune, ci de mase.

                              Civic-ul Sedan ES are 1260 kg, in conditiile in care peste 85% din restul masinilor din clasa Civic-ului Sedan sunt mai grele cu cel putin 100 kg (pot demonstra oricand).

                              Civic-ul S, ar trebui sa fie chiar mai usor. Mi-e greu sa cred, deci, ca japonezii au subdimensionat sistemul de franare. Din experienta mea, sistemul de franare n-a fost nici pe Civic-ul din 94 foarte eficient, dar asta nu inseamna neaparat ca sistemul de franare este subdimensionat.

                              Pentru uz normal, sistemul de franare de pe Sedan are racire destul de buna. De acord, se putea si mai bine, dar cred ca daca stii cum si cat sa franezi, ar trebui sa fie cel putin ok.

                              Comment


                              • #45
                                alex, cand am zis de baietii de la service ma refeream la cei de la Honda, nu la badea gheorghe din colt. Adica, soptit la ureche a fost ceva in genul: le schimbam, dar o sa vii inapoi ca or sa faca la fel. De ce? Probabil ca stiu ei ceva, si in legatura cu franele, si cu dimensiunile, si cu aerisirea, etc.

                                P.S.: de cand s-au mai tocit placutele si am pus jantele pe 17" si practic mai aerisite, fac ceva mai putin (nu se incalzesc de la prima frana, trebuie sa pun vreo 3 consecutive ca sa faca la fel de rau, ceea ce nu prea este cazul; prima frana macar tine serios), deci este clar o problema de la incalzirea excesiva a uneia dintre componente. Probabil ca majoritatea care scriu despre civic sedan si citesc aici au varianta ES, care, venind cu aliaje de 16", nu observa acest inconvenient, care poate pare doar un comportament normal pentru incalzirea franelor. Dar la tablele de 15" cu siguranta nu mai este o problema minora.

                                Comment

                                Working...
                                X