Vibratia foarte puternica a pedalei de frana de la viteze mari...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibratia foarte puternica a pedalei de frana de la viteze mari...

    Am tot cautat informatii despre subiect, dar nu am gasit.

    Tocmai am fost la un drum lung si am ajuns sa merg constant si cu viteze mai mari, in jur de 120-130 de km/h. Problema aparuta este urmatoarea: daca am de pus frana incet si normal, totul este in regula. Dar daca am de pus o frana puternica (dar nu se pune problema sa intre ABS-ul) pedala de frana si cam toata masina incep sa vibreze; nu sa vibreze incet, ci sa faca foarte puternic si urat, de parca s-ar rupe discurile. Daca ma opresc din franat si o las sa alunece sau sa accelerez inapoi nu se mai simte nimic, totul este smooth din nou (deci nu se pune problema ca e de la drum). Daca imediat (in 10-20 de secunde) actionez din nou pedala (de data asta mult mai usor si mai putin, vibreaza din nou, dar la acelasi nivel).
    Daca mai merg in continuare, si pun frana din nou incet peste, sa zicem, 5km, nu vibreaza. Dar daca iar o apas mai tare (cred ca este la depasirea unui anumit punct din cursa pedalei), iarasi incepe si face ca nebuna. Povestea se tot repeta in fiecare caz in care apas pedala tare, fara exceptie (mi s-a intamplat deja de 5 ori la un drum de mai putin de 200 de km).
    Vibratul seamana foarte mult cu efectul pe care l-am avut la discurile ovalizate de la yaris; dar in mod normal orice disc ovalizat ar trebui sa vibreze la orice apasare a franei, sau cel putin sa inceapa de la un anumit punct incolo, dar nu ca apoi sa vibreze mai devreme iar pe urma sa-si revina.
    (ca o nota secundara, la ultima frana am avut impresia ca parca si motorul incepe sa se auda ciudat in momentul in care incep vibratiile...)

    Ce problema ar putea fi? Risc sa patesc ceva grav la frane, sa raman doamne fereste fara ele?

  • #2
    Se incalzesc placutele foarte tare, material moale, vibratii la franare. Ia schimba placutele de frana cu unele mai dure, gen Ferodo DS2500 si o sa vezi ca mai dispare aceasta vibratie.
    Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
    Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

    ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
    ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

    Comment


    • #3
      dar are doar 6000 de km...
      si daca ar fi o problema de placute, nu cred ca mi s-ar intampla doar mie si ar fi sarit deja multi inainte, mai ales ca sunt multi colegi de forum care spun ca merg destul de des la drum lung...

      Comment


      • #4
        Si la mine se intampla la fel - acum am aprox. 27.000 km. S-a mai discutat undeva parca pe thread-ul de probleme Civic - e din genul "asa face toate" - si de aceea multi au trecut la placute Ferodo sau Greenstuff, sau chiar au schimbat si discurile.
        '08 Civic Sedan 1.8 ES A/T Galaxy Gray Metallic

        Comment


        • #5
          Discuri ovalizate. Eu le-am schimbat - pe garantie.
          "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

          '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

          Comment


          • #6
            Nu conteaza ca au 6000km sau 100.000km, placutele OEM dupa am spus mai sus sunt moi si la viteza mare se incing. Rezultatul este aceea vibratie in volan.
            Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
            Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

            ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
            ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

            Comment


            • #7
              Patit si eu la frane mai prompte de la viteze mari (spre 170, nu 120-130) sau repetate. Cauza cred ca e cea indicata de Doc, la o defectiune mecanica ar face de fiecare data. Au mai patit si altii si s-a mai discutat pe udenva despre asta dar nu mai stiu unde.
              Eu nu o sa mai folosesc palcute stock la schimbare. Poate EBC Grenstusff sau Ferodo.
              Accord 2009 2.4 M/T White Pearl ex Accord 2009 2.4 A/t Black Pearl
              http://www.hondafan.ro/forum/album.php?albumid=193

              Comment


              • #8
                eu am avut la yaris discurile ovalizate in ultimul hal, in sensul ca deja incepuse sa se simta vibratie si cu frana neapasata, deci am idee cum se comporta masina cu probleme la frane; toata chestia e ca acum problema este la superlativ; o fi de la placute, cum ziceti voi, dar mie mi se pare ca este mult mult prea accentuat efectul, ca altfel nu-mi bateam capul si nu ma agitam atat. Sunt sceptic ca Honda a pus frane atat de proaste pe masina; daca chiar e asa cred ca incep sa indreptatesc atitudinea revoltata a lui BogdanRR la adresa marcii.
                Iar vibratia nu se simte atat de tare in volan, cat se simte in scaune si in masina in sine.

                Final question: cat de mult pot sa abuzez de ele asa? Se pot sparge sau ceva de genul?

                Comment


                • #9
                  Dar de ce nu te duci la service sa le arati cum face?
                  Probabil te vei alege cu ceva schimbat pe garantie.
                  Legat de intrebare cu franele proaste pe Honda: nu ma mai mira nimic acum.

                  Comment


                  • #10
                    Parca atunci cand s-a mai discutat chestia asta, BogdanRR a zis ca placutele sunt "prea dure", acum Doc spune ca sunt "prea moi". Cum or fi de fapt?
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Delphi View Post
                      Parca atunci cand s-a mai discutat chestia asta, BogdanRR a zis ca placutele sunt "prea dure", acum Doc spune ca sunt "prea moi". Cum or fi de fapt?
                      Inadecvate.

                      Probabil sunt gandite pentru solicitari de oras ... cine stie. Oricum, mie mi s-a intamplat sa huruie doar de cateva ori si pot spune ca le-am solicitiat cam dur.
                      Accord 2009 2.4 M/T White Pearl ex Accord 2009 2.4 A/t Black Pearl
                      http://www.hondafan.ro/forum/album.php?albumid=193

                      Comment


                      • #12
                        Foarte bun raspuns! Cum de nu m-am gandit...
                        "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                        "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                        Comment


                        • #13
                          Eu am schimbat placutele fata la 15k km...am pus tot stock pentru ca am prins promotia cu intretinere gratuita (60k km,3 ani) care include si un set de placute fata-spate. Fata de primul set mi se pare ca se incing mult mai usor, dupa 2-3 frane mai vartoase sunt praf...se dubleaza distanta de franare. Cred ca o sa le schimb cu ceva aftermarket inainte sa se duca...
                          Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
                          Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl
                          ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red

                          Comment


                          • #14
                            Cred ca trebuie verificate discurile (ovalizarea da simptomele descrise: vibratii la franare).
                            Foarte multi se duc la spalatorie cu discurile incinse dupa un drum lung, ulterior neexplicandu-si ovalizarea.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by gdm View Post
                              Cred ca trebuie verificate discurile (ovalizarea da simptomele descrise: vibratii la franare).
                              Foarte multi se duc la spalatorie cu discurile incinse dupa un drum lung, ulterior neexplicandu-si ovalizarea.
                              Man, ar face la orice frana fara exceptie. Doar nu-s ovalizate selectiv si fct de cum calci frana.
                              Accord 2009 2.4 M/T White Pearl ex Accord 2009 2.4 A/t Black Pearl
                              http://www.hondafan.ro/forum/album.php?albumid=193

                              Comment

                              Working...
                              X