Review Honda Civic 5d 1.8 2008 sh dupa 3000km .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Review Honda Civic 5d 1.8 2008 sh dupa 3000km .

    In ultima luna am condus 3000km cu o Honda Civic 5d 1.8 benzina 2008 40k km la bord. Nu ma omor neaparat dupa japoneze dar modelul Civic imi facea cu ochiul si am primit o oferta buna de la o firma de leasing.

    Am condus in acesti 3000 de km pe diverse drumuri ale patriei: Bucuresti , Sinaia, Bran, Tirgoviste, Ploiesti, Arges, Transfagarasan pana la Capra, A1, A2, etc.. .

    Tinuta de drum/Ride quality/confort/suspensie rigida (groaznica pe drumuri proaste)

    Pe orice altceva decat cele mai bune drumuri din tara experienta va fi una groaznica. Masina asta troncane, boncane si te zguduie la orice groapa. Orice mica denivelare transmite vibratii in caroserie. Liniile de tramvai din Bucuresti? Trecerile de nivel cu calea ferata? Orice plomba de asflat? Le vei simti pe toate in cel mai mic detaliu!

    Prima data cand s-a urcat mama in ea a zis ca mi-am cumparat o caruta. Da o caruta!!!

    Lumea invariabil spune ca domne e masina sport, ca si cum asta ar scuza rigiditatea suspensiilor, dar nu ascultati la ei, astea sunt mituri din popor! BMW Seria 3 este mult, mult mai confortabil, suspensia Civicului este pur si simplu prost configurata/aleasa de catre ingineri.

    Degeaba are masina 140 de cai, pe drumurile proaste Golf-uri , Skode, Kia-uri, Ford-uri cu 70-115 cai va vor depasi sistematic pentru ca nu veti putea indura zgomotul si vibratiile. Pe drumuri proaste orice alta masina poate lua 10-20km/h avans in fata voastra (inclusiv pe autostrazi).

    Am mers pasager intr-o Octavia 2 pe A1. La 180 nu simteai absolut nimic. Nici n-am stiut, cand am vazut nu m-a venit sa cred. Cu Civic-ul SIMTI ca ai 180! La 140-150 deja devine inconfortabil, peste vibratiile induse de asfaltul rugos se adauga si zgomotul exterior si de la motor despre care vom vorbi mai incolo.

    Si culmea am jenti de 16" cu cauciucuri de iarna Dunlop M3 mai desumflate un pic. O sa vina vara si o sa trec pe cele de 17", sa vezi distractie!

    Ca sa ma conving ca nu e numai parerea mea am consultat si alte review-uri de pe alte forumuri. Unul dintre ele facut mai in detaliu mentiona tinuta de drum/confortul din Golf 6 ca avand 10 ani avans peste Civic si chiar peste Accord, si culmea asta venea de la un iubitor de Honda NU de la vreun fan VW!!! Jeremy Clarkson de la Top Gear califica tinuta de drum a fratelui Type R ca fiind “intolerabila chiar daca dormi pe jos si esti obisnuit sa fii injunghiat la petreceri”. Si exemplele continua.

    Pe drumurile foarte bune (adica peste A1, Tirgoviste Gaesti are acum un asflat nou pus de nota 10) se comporta insa foarte bine. Caroseria nu se inclina (nu are ruliu) stanga/dreapta si fata spate deci depasirile/franarile nu iti vor stresa fizic corpul, masina urmeaza frumos conturul drumului, nu ai senzatia de barca (pe drumuri bune, fara gropi , dar cu denivelari successive o sa ai insa impresia ca mergi pe valuri).

    Pe serpentine (cu asfalt bun) senzatia e iarasi foarte tare, vezi ca vine un ac de par in rampa, bagi frumos a doua si o calci pana la 3000-4000 cu rezerva pana la 7000, in timp ce directia te ajuta sa tii masina cat mai pe interior... priceless.

    Directie electrica

    Ai putin feedback in volan, parca te joci NFS, dar e destul de precisa. Prin gropile/denivelarile patriei trebuie sa tii tare de volan pentru ca in aceste momente directia dezvolta o idee proprie despre unde trebuie sa se indrepte masina diferita fata de a ta!

    Zgomot interior

    Masina e destul de zgomotoasa.

    Motorul pana la 3500-4000 e acceptabil dar mai in sus se aude, si se aude tare! Inteleg la Type R sa se auda frumos din toba cand o calci dar la 1.8 un hatchback pt zi de zi nu numai ca se aude dar se aude direct de la motor! Pa confort!

    Zgomotul de drum (cauciucuri, frecarea cu aerul) e si el destul de persistent la viteze mari iar suspensia boncane zgomotos la orice groapa, line de cale ferata, petec de asfalt .

    Pe autostrada se aude si zgomotul de drum si motorul, super! Abia astept sa plec 1600km pana In Austria! Cred ca o sa imi iau niste CASTI!

    Am mers cu un Kia Pro Ceed pe aceleasi drumuri. Zgomotul de drum, trecerile de nivel, se auzeau cu totul altfel. Aveau un sunet infundat, bine atenuat, ca si cum sar fi auzit din fundul oceanului, ca si cum toata caroseria ar fi preluat socurile . In schimb la Civic socurile sunt preluate parca de 2 bucati de fier.

    Daca ar fi rezolvat suspensia zgomotul interior tot ar fi fost o problema!

    Frane ok, nimic deosebit

    Un pic cam moi, parca sunt facute din cauciuc.Trebuie sa apesi ceva ca sa obtii un rezultat. Fiat Stilo, masina din 2002, are frane mult mai bune, apesi pedala si simti cum musca treptat! Franele Civicului mangaie treptat discurile de frana!

    Motor excelent (1.8 benzina)

    F. misto, urca frumos liniar in ture. Sub 4000 e ca un 1.6 mai fortos, de la 4000 incolo se simte altfel, pacat ca tot de la 4000 incolo incepe sa se auda si foarte tare! Prinde 100km/h cu a doua si deci foarte repede deoarce e o schimbare de viteza mai putin (-0.5s ?). Plaja mare de turatii inseamna si ca poti sa schimbi mai rar (a 3-a la 100 ), nu trebuie sa schimbi in depasire, etc... . Consum mic daca mergi lejer la drum lung. Are cuplu mic, dar asta inseamna putin ( transmisia modifica cuplul si perceptia cuplului e diferita/atenuata in functie de ruliul caroseriei). Distributie pe lant!

    Looks

    Well, no comment here , dar ATENTIE, vei face furori intre baieti, dar pentru fete, mirajul unui BMW tot e mai puternic .

    Spatiu mult

    Masina e foarte spatioasa pentru un hatchback 5 door, mai ales in spate. Portbagajul e foarte incapator (ca la o berlina foarte mica) iar sub scaunele din spate e iarasi mult loc. (rezervorul am impresia ca e sub scaunele din fata?!). T

    Totusi, in fata prietena (1.75) statea in dreapta cu picioarele cam proptite in torpedo si colegu meu, 1,97 95kg conducea cu genunchii in timp ce in Golful lui 5 era ok! Usile din spate se deschid aproape la 90 de grade ceea ce este foarte util. Bancheta din spate se ridica/coboara (inovator) in functie de ce ai de transportat.

    Revizii scumpe

    500RON placutele de frana originale pe fata, wow, totusi am cumparat un hatchback de oras nu un lexus/mercedes/bmw.

    temerile mi-au fost confirmate cand a aparut acest articol din Business Magazin: top cele mai ieftine revizii. Conform lui cu Honda Civic o sa cheltuiesti pana la 100.000 km 5800RON! Peste A4 si Mercedes M class (5400RON ambele). Nu o fi articolul ala cel mai exact din lume da nici Civicul nui in primele 3 sferturi !

    Chestii de detaliu negative:
    • Portbagajul e greu, se ridica incet, se coboara incet, trebui sa tragi tare de el
    • Are cate un beep/avertizare pentru orice
    • Scaunul sofer nu are reglaj lombar
    • Geamurile nu pot fi inchise/ridicate din cheie/telecomanda dupa ce ai iesit/inchis masina (nu poti porni caseteofnul fara contactul pus?)
    • Exista riscul sa ramai cu faruri/lumini de interior aprinse. Cand inchizi masina din telecomanda acestea nu se sting. Mi s-a intamplat intr-o seara! Acum le verific constant de cate ori plec de langa masina si devine stresant.
    • Volanul nu are reglaj pe adancime (se pare ca merge trebuie fortat)
    • Lumina de interior din plafoniera e o gluma, abia lumineaza
    • Nu are spatiu depozitare ochelari in plafoniera
    • Build quality, cel mai vizibil e a portbagaj unde canturile dintre elementele de table variaza cu 1-5 mm. Prima data am zis ca e lovita dar toate civic-urile sunt asa! Pana si englezii pe forumurile de afara fac misto de masina facuta la ei.
    • Sistemul de sunet stock, un pic cam slabut pentru o masina cu asa un look tineresc
    • Geamul (din plastic) din bord am inteles ca se zgarie f repede
    • Nu poti schimba casetofonul cu unul aftermarket (dar parca poti sa mai adaugi unul)
    • Spoiler spate limiteaza vizibilitatea in spate
    • Nu are stergator spate ( datorita unghiului nu foarte inclinat al lunetei, aerul ar trebui sa impinge apa in jos)
    • Stalpii grosi din fata limiteaza un pic visibilitatea laterala


    Chestii de detaliu pozitive:
    • Vitezometru digital . Citirea vitezei se face mult mai rapid din cauza pozitiei (imediat sub parbriz) si pentru ca creierul nu mai trebuie sa calculeze pozitia acului intre 2 indici.
    • Oglinzi retrovizoare foarte mari foarte bune
    • Masina vine cu un sac de plastic in care sa bagi roata murdara in caz ca faci pana
    • Manere usi fata SF foarte mari, love them!
    • Manerele usilor spate ascunse in coltul geamului dau impresia de masina coupe in 3 usi.
    • Aparatoare discuri frana
    • Mod AUTO pentru faruri si stergatoare
    • Singurul (non-hot) hatchback la care i-a facut review Top Gear , probabil din cauza designului!
    • Spoilerul spate te protejeaza noaptea de farurile celor din spate
    • Controalele climei sunt foarte la indemna, dar trebuie sa te obisnuiesti cu ele
    • Schimbatorul de viteze e langa volan


    Mi-as mai lua Civic daca as putea sa dau timpul inapoi?

    Nu! Eu vreau o masina confortabila pentru drumuri lungi prin tara, cu care sa nu ajung obosit la orice destinatie de peste 100km. Desi apreciez experienta si e o masina grozava pe drumuri bune.

    As recomanda prietenilor sa isi ia Honda Civic?

    Nu! Din aceasi clasa le-as recomanda sa isi ia Focus, Kia Pro Ceed(peste asteptari), A3, Golf, etc… , masini normale pentru drumurile noastre.

    As pastra Civicul daca:

    • Nu ar fi fost atat de zgomotoasa la interior
    • S-ar fi comportat mai bine pe drumuri proaste SAU as fi trait in alta tara cu alte drumuri


    Astept comentariile voastre.
    Guest
    Guest
    Last edited by Guest; 12-01-10, 16:05.

  • #2
    Originally posted by Alien Code View Post

    Totusi, in fata prietena (1.75) statea in dreapta cu picioarele cam proptite in torpedo si colegu meu, 1,97 95kg conducea cu genunchii...........
    E, aici nu sunt de acord. Dupa cum bine stii, si eu tot cam pe la 1.95 (1.97) si 95 (well..... 125) sunt, si stau perfect perfect confortabil in Civic.
    In rest, un review destul de subiectiv, ce sa zic. Tu zici ca nu-ti place urletul dupa 4000 rpm. Eu il ador. Mi-as fi luat Type-R, dar nu am loc in scaune, deci pentru mine e de preferat. (asta ca mic exemplu). Nu cred ca se poate face un review unic acceptat la o masina (in afara de consum / putere / greutate, care sunt cifre reci). Eu m-am obisnuit cu suspensiile, si am ajuns sa-mi placa, simt drumul mult mai bine asa, dar, din nou, fiecare se impaca altfel cu masina, fiecare cauta altceva!

    Cand ne-am intalnit, ai zis ca nu-ti place "eleronul" spate, acum l-ai trecut la chestii pozitive... vezi? ti-am zis eu, depinde cum privesti lucrurile
    Ex: Civic FK2 - Champagne Silver
    Nissan Juke nismo - Pearl White

    If you need to move, you drop a cog or two, then hammer the loud pedal - instant grin factor 5

    Comment


    • #3
      L-am pus si la negative .

      Si eu m-am obisnuit acum cu Civic-ul dar de cate ori ma urc in alta masina remarc imediat suspensiile mult mai confortabile si silentiozitatea.

      Comment


      • #4
        Citez : "Looks

        Well, no comment here , dar ATENTIE, vei face furouri intre baieti, dar pentru fete, mirajul unui BMW tot e mai puternic .
        "
        Asta ma fac sa prapadesc de ras. Pai daca tu iti iei masina ca sa faci furouri ... ))))))))))))))))))
        '18 BMW X1 18xd
        '15 BMW i3 range extender
        ex:'12 Honda Civic 1.8i A/T / '10 Honda CR-Z GT/ '09 Infiniti EX 37/ '07 Mini Cooper S Cabrio / '07 Lexus IS220 / '04 Ford StreetKa / '07 Honda Civic 5D / '06 Citroen C4 Coupe

        Comment


        • #5
          Acum depinde de gusturi si necesitati. Mie suspensia nu mi se pare chiar asa dura. Vin de pe un seat Ibiza, care era la fel.
          Daca eviti gropile, treci usor peste linii de tramvai, canale, etc., n-or sa fie probleme. Mie la drum lung chiar imi place suspensia. Vorba lui equinoxe, simt mai bine drumul.

          Peste 4000 rpm - nu-i zgomot, e muzica

          Am aproape 4000 km cu ea, si zilnic ma bucur de alegerea facuta.
          Daca as fi din nou in ipostaza de a lua masina, as face aceeasi alegere!
          Power of dreams, indeed!
          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/LSD

          Comment


          • #6
            Originally posted by dumiflo View Post
            Citez : "Looks

            Well, no comment here , dar ATENTIE, vei face furouri intre baieti, dar pentru fete, mirajul unui BMW tot e mai puternic .
            "
            Asta ma fac sa prapadesc de ras. Pai daca tu iti iei masina ca sa faci furouri ... ))))))))))))))))))
            Nu imi iau masina ca sa impresionez pe altii, dar mi s-a parut o observatie relevanta si interesanta! Observi ca nu am insistat pe treaba asta cat pe chestiile practice si problemele/punctele de laudat ale acestei masini!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Alien Code View Post
              Nu imi iau masina ca sa impresionez pe altii, dar mi s-a parut o observatie relevanta si interesanta! Observi ca nu am insistat pe treaba asta cat pe chestiile practice si problemele/punctele de laudat ale acestei masini!
              Mie unul nu mi se pare relevanta, mai ales ca :
              FURÓU, furouri, s.n. Cămașă de zi femeiască; combinezon.
              '18 BMW X1 18xd
              '15 BMW i3 range extender
              ex:'12 Honda Civic 1.8i A/T / '10 Honda CR-Z GT/ '09 Infiniti EX 37/ '07 Mini Cooper S Cabrio / '07 Lexus IS220 / '04 Ford StreetKa / '07 Honda Civic 5D / '06 Citroen C4 Coupe

              Comment


              • #8
                Originally posted by LSD View Post
                Peste 4000 rpm - nu-i zgomot, e muzica Am aproape 4000 km cu ea, si zilnic ma bucur de alegerea facuta. Daca as fi din nou in ipostaza de a lua masina, as face aceeasi alegere!
                Probabil voi faceti drumuri dese si scurte. Eu obisnuiesc sa fac drumuri lungi/rar mai ales noaptea dupa o zi de munca.

                Comment


                • #9
                  Volanul nu are reglaj pe adancime
                  Serios? Ce model ai condus?

                  Nu regasesc aproape nici unul (*) din punctele negative pomenite de tine aici, dar ma rog, eu am sedan. Chiar asa mare diferenta o fi intre 4D si 5D? Eu nu cred, dar ma rog...

                  Despre confort, pot sa spun ca am mers ca pasager ca pasager intr-o Octavia 2 pana la Slobozia si inapoi si deja nu ma simteam bine cu spatele, in schimb am condus si 12 ore incontinuu in 4D-ul meu si nu am avut nici o problema de oboseala sau altceva.

                  (*) Aspecte negative cu care sunt de acord: nu merge radioul cu cheia scoasa, nu stinge luminile cand inchizi masina din telecomanda si in plus - din partea mea - nu mai poti rabata oglinzile cand ai oprit motorul.

                  Looks

                  Well, no comment here , dar ATENTIE, vei face furouri intre baieti, dar pentru fete, mirajul unui BMW tot e mai puternic .

                  De unde stii ca nu tocmai sa faci furori intre baieti este scopul?
                  Man, sfatul meu este sa o vinzi cat mai repede. Ia orice altceva: octavia, fabia, fiat, kia, vw, haudi, orice altceva.
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dumiflo View Post
                    Mie unul nu mi se pare relevanta, mai ales ca :
                    FURÓU, furouri, s.n. Cămașă de zi femeiască; combinezon.
                    My bad voiam sa zic furori.

                    Comment


                    • #11
                      eu zic ca este total subiectuv review-ul tau, iar din punctul meu de vedere o multime de elemente puse de tine la minus eu le vad la plus; e adevarat ca vorbesc din experienta personala de un sedan, nu cred ca este diferenta mare fata de hatch.
                      singurul element care poate fi deranjant pentru unii, si cu care sunt de acord, este zgomotul din interior; dar se rezolva frumos cu putina muzica, sau cu abordarea unor viteze mai mici => consumi mai putin si esti mai in siguranta. Pe mine unul nu ma deranjeaza atat de tare.

                      Te plangi de faptul ca se aude motorul la peste 4000...wtf, pai asta e tot farmecul unei Honda! Cu toti oamenii cu care am mers cu masina au spus: wow, ce tare se aude motorul cand e turat (iar unii nu aveau nici in clin nici in maneca cu masinile), nu am mai auzit niciodata asa ceva! Imi place! Si erau un zambet continuu

                      Daca tie iti boncane la gropi, nu inseamna ca la toate e la fel; mie mi se pare foarte ok pentru gropi comparativ cu alte masini din clasa ei; este ceva mai confortabila decat un ceed (ca tot ai adus vorba de ceed), si nu este doar parerea mea, ci si a proprietarului.
                      Este mult mai manevrabila decat un GolfV, si o simti mult mai pe langa tine ca sa spun asa; masinile nemtesti inca nu au ajuns la nivelul de feeling de sofat al unei japoneze, inca mai au de lucru la acest aspect.

                      Faptul ca simt toate denivelarile drumului...pai e FOARTE bine; doar nu vrei sa mergi pe puf si sa-i dai talpa la inconstientul pe un drum care nu-ti ofera siguranta sub nici o forma
                      Nu cred ca as rezista sa merg zi de zi cu o masina la care nu simt pe unde merg...as fi stresat continuu.

                      De asemenea, poti sa schimbi casetofonul, si poti sa schimbi sistemul audio.

                      Parerea mea sincera, review-ul e bine facut, dar continutul este departe de a fi unul obiectiv
                      La partea cu furouri, ma abtin

                      Comment


                      • #12
                        Zilnic cate 30-35 km intre casa si munca... si de multe ori Buc - Constanta, sau Buc - Curtea de Arges... deci nu pot zice ca fac drumuri scurte.

                        In concediile prin tara am facut si cate 800 km intr-o zi (cu fosta masina, care nu pot zice ca era silentioasa) si nu m-a deranjat zgomotul motorului. Abia astept sa repet experientele si cu Civicu

                        Poate oi fi eu mai putin sensibil...
                        Power of dreams, indeed!
                        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/LSD

                        Comment


                        • #13
                          Hai sa nu amestecam si Civic Sedanul aici. Din cate am citit pe forum ar fi mai soft! Nu l-am condus deci nu imi dau cu parerea despre el!

                          Din cate imi aduc aminte (nu am masina jos sa verific) volanul Civicului 5d are numai reglaj pe verticala nu si pe adancime!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by LittleM@n View Post
                            este ceva mai confortabila decat un ceed (ca tot ai adus vorba de ceed), si nu este doar parerea mea, ci si a proprietarului.
                            Hmm, chiar ieri am mers cu un Pro Ceed diesel (varianta in 3 usi) nu Ceed simplu (5 usi) si era mult mai confortabila (zgomot exterior bine atenuat, suspensii confortabile doar o idee firme) fapt remarcat de toti cei din masina.


                            Este mult mai manevrabila decat un Golf V, si o simti mult mai pe langa tine ca sa spun asa; masinile nemtesti inca nu au ajuns la nivelul de feeling de sofat al unei japoneze, inca mai au de lucru la acest aspect.
                            De acord! Cum am zis, cum dai de un drum bun e excelenta!
                            Guest
                            Guest
                            Last edited by Guest; 12-01-10, 16:16.

                            Comment


                            • #15
                              Nu ma pot abtine asa ca o spun: cel mai realist si totodata acid review la Civic 5D. De la mine ai 5 stele din 5 si trofeul "cel mai verde in fata".
                              Totusi, o mica greseala s-a strecurat: volanul se regleaza si pe adancime, trebuie sa-l fortezi putin mai mult. La capitolul zgomot dupa 4000 rpm, va rog atentie la parerea exprimata: una e Type R, unde e o placere sa mergi doar peste turatia asta, si alta e R18, care de multe ori suna ca si cum s-ar chinui.
                              In rest, asistand la exprimarea unui punct de vedere care arata, totusi, echidistanta fata de fenomenul Honda, o dorinta de confort in general si un aport al unei unei perceptii simple despre ceea ce trebuie sa ofere o masina, eu consider ca ai perfecta dreptate (vorbesc doar in numele meu).
                              De altfel, toate aceste aspecte au fost semnalate masiv de catre majoritatea celor ce activeaza pe forumul Civinfo si nu mai ofera nici un motiv de mirare.

                              Comment

                              Working...
                              X