In ultima luna am condus 3000km cu o Honda Civic 5d 1.8 benzina 2008 40k km la bord. Nu ma omor neaparat dupa japoneze dar modelul Civic imi facea cu ochiul si am primit o oferta buna de la o firma de leasing.
Am condus in acesti 3000 de km pe diverse drumuri ale patriei: Bucuresti , Sinaia, Bran, Tirgoviste, Ploiesti, Arges, Transfagarasan pana la Capra, A1, A2, etc.. .
Tinuta de drum/Ride quality/confort/suspensie rigida (groaznica pe drumuri proaste)
Pe orice altceva decat cele mai bune drumuri din tara experienta va fi una groaznica. Masina asta troncane, boncane si te zguduie la orice groapa. Orice mica denivelare transmite vibratii in caroserie. Liniile de tramvai din Bucuresti? Trecerile de nivel cu calea ferata? Orice plomba de asflat? Le vei simti pe toate in cel mai mic detaliu!
Prima data cand s-a urcat mama in ea a zis ca mi-am cumparat o caruta. Da o caruta!!!
Lumea invariabil spune ca domne e masina sport, ca si cum asta ar scuza rigiditatea suspensiilor, dar nu ascultati la ei, astea sunt mituri din popor! BMW Seria 3 este mult, mult mai confortabil, suspensia Civicului este pur si simplu prost configurata/aleasa de catre ingineri.
Degeaba are masina 140 de cai, pe drumurile proaste Golf-uri , Skode, Kia-uri, Ford-uri cu 70-115 cai va vor depasi sistematic pentru ca nu veti putea indura zgomotul si vibratiile. Pe drumuri proaste orice alta masina poate lua 10-20km/h avans in fata voastra (inclusiv pe autostrazi).
Am mers pasager intr-o Octavia 2 pe A1. La 180 nu simteai absolut nimic. Nici n-am stiut, cand am vazut nu m-a venit sa cred. Cu Civic-ul SIMTI ca ai 180! La 140-150 deja devine inconfortabil, peste vibratiile induse de asfaltul rugos se adauga si zgomotul exterior si de la motor despre care vom vorbi mai incolo.
Si culmea am jenti de 16" cu cauciucuri de iarna Dunlop M3 mai desumflate un pic. O sa vina vara si o sa trec pe cele de 17", sa vezi distractie!
Ca sa ma conving ca nu e numai parerea mea am consultat si alte review-uri de pe alte forumuri. Unul dintre ele facut mai in detaliu mentiona tinuta de drum/confortul din Golf 6 ca avand 10 ani avans peste Civic si chiar peste Accord, si culmea asta venea de la un iubitor de Honda NU de la vreun fan VW!!! Jeremy Clarkson de la Top Gear califica tinuta de drum a fratelui Type R ca fiind “intolerabila chiar daca dormi pe jos si esti obisnuit sa fii injunghiat la petreceri”. Si exemplele continua.
Pe drumurile foarte bune (adica peste A1, Tirgoviste Gaesti are acum un asflat nou pus de nota 10) se comporta insa foarte bine. Caroseria nu se inclina (nu are ruliu) stanga/dreapta si fata spate deci depasirile/franarile nu iti vor stresa fizic corpul, masina urmeaza frumos conturul drumului, nu ai senzatia de barca (pe drumuri bune, fara gropi , dar cu denivelari successive o sa ai insa impresia ca mergi pe valuri).
Pe serpentine (cu asfalt bun) senzatia e iarasi foarte tare, vezi ca vine un ac de par in rampa, bagi frumos a doua si o calci pana la 3000-4000 cu rezerva pana la 7000, in timp ce directia te ajuta sa tii masina cat mai pe interior... priceless.
Directie electrica
Ai putin feedback in volan, parca te joci NFS, dar e destul de precisa. Prin gropile/denivelarile patriei trebuie sa tii tare de volan pentru ca in aceste momente directia dezvolta o idee proprie despre unde trebuie sa se indrepte masina diferita fata de a ta!
Zgomot interior
Masina e destul de zgomotoasa.
Motorul pana la 3500-4000 e acceptabil dar mai in sus se aude, si se aude tare! Inteleg la Type R sa se auda frumos din toba cand o calci dar la 1.8 un hatchback pt zi de zi nu numai ca se aude dar se aude direct de la motor! Pa confort!
Zgomotul de drum (cauciucuri, frecarea cu aerul) e si el destul de persistent la viteze mari iar suspensia boncane zgomotos la orice groapa, line de cale ferata, petec de asfalt .
Pe autostrada se aude si zgomotul de drum si motorul, super! Abia astept sa plec 1600km pana In Austria! Cred ca o sa imi iau niste CASTI!
Am mers cu un Kia Pro Ceed pe aceleasi drumuri. Zgomotul de drum, trecerile de nivel, se auzeau cu totul altfel. Aveau un sunet infundat, bine atenuat, ca si cum sar fi auzit din fundul oceanului, ca si cum toata caroseria ar fi preluat socurile . In schimb la Civic socurile sunt preluate parca de 2 bucati de fier.
Daca ar fi rezolvat suspensia zgomotul interior tot ar fi fost o problema!
Frane ok, nimic deosebit
Un pic cam moi, parca sunt facute din cauciuc.Trebuie sa apesi ceva ca sa obtii un rezultat. Fiat Stilo, masina din 2002, are frane mult mai bune, apesi pedala si simti cum musca treptat! Franele Civicului mangaie treptat discurile de frana!
Motor excelent (1.8 benzina)
F. misto, urca frumos liniar in ture. Sub 4000 e ca un 1.6 mai fortos, de la 4000 incolo se simte altfel, pacat ca tot de la 4000 incolo incepe sa se auda si foarte tare! Prinde 100km/h cu a doua si deci foarte repede deoarce e o schimbare de viteza mai putin (-0.5s ?). Plaja mare de turatii inseamna si ca poti sa schimbi mai rar (a 3-a la 100
), nu trebuie sa schimbi in depasire, etc... . Consum mic daca mergi lejer la drum lung. Are cuplu mic, dar asta inseamna putin ( transmisia modifica cuplul si perceptia cuplului e diferita/atenuata in functie de ruliul caroseriei). Distributie pe lant!
Looks
Well, no comment here
, dar ATENTIE, vei face furori intre baieti, dar pentru fete, mirajul unui BMW tot e mai puternic
.
Spatiu mult
Masina e foarte spatioasa pentru un hatchback 5 door, mai ales in spate. Portbagajul e foarte incapator (ca la o berlina foarte mica) iar sub scaunele din spate e iarasi mult loc. (rezervorul am impresia ca e sub scaunele din fata?!). T
Totusi, in fata prietena (1.75) statea in dreapta cu picioarele cam proptite in torpedo si colegu meu, 1,97 95kg conducea cu genunchii in timp ce in Golful lui 5 era ok! Usile din spate se deschid aproape la 90 de grade ceea ce este foarte util. Bancheta din spate se ridica/coboara (inovator) in functie de ce ai de transportat.
Revizii scumpe
500RON placutele de frana originale pe fata, wow, totusi am cumparat un hatchback de oras nu un lexus/mercedes/bmw.
temerile mi-au fost confirmate cand a aparut acest articol din Business Magazin: top cele mai ieftine revizii. Conform lui cu Honda Civic o sa cheltuiesti pana la 100.000 km 5800RON! Peste A4 si Mercedes M class (5400RON ambele). Nu o fi articolul ala cel mai exact din lume da nici Civicul nui in primele 3 sferturi !
Chestii de detaliu negative:
Chestii de detaliu pozitive:
Mi-as mai lua Civic daca as putea sa dau timpul inapoi?
Nu! Eu vreau o masina confortabila pentru drumuri lungi prin tara, cu care sa nu ajung obosit la orice destinatie de peste 100km. Desi apreciez experienta si e o masina grozava pe drumuri bune.
As recomanda prietenilor sa isi ia Honda Civic?
Nu! Din aceasi clasa le-as recomanda sa isi ia Focus, Kia Pro Ceed(peste asteptari), A3, Golf, etc… , masini normale pentru drumurile noastre.
As pastra Civicul daca:
Astept comentariile voastre
.
Am condus in acesti 3000 de km pe diverse drumuri ale patriei: Bucuresti , Sinaia, Bran, Tirgoviste, Ploiesti, Arges, Transfagarasan pana la Capra, A1, A2, etc.. .
Tinuta de drum/Ride quality/confort/suspensie rigida (groaznica pe drumuri proaste)
Pe orice altceva decat cele mai bune drumuri din tara experienta va fi una groaznica. Masina asta troncane, boncane si te zguduie la orice groapa. Orice mica denivelare transmite vibratii in caroserie. Liniile de tramvai din Bucuresti? Trecerile de nivel cu calea ferata? Orice plomba de asflat? Le vei simti pe toate in cel mai mic detaliu!
Prima data cand s-a urcat mama in ea a zis ca mi-am cumparat o caruta. Da o caruta!!!
Lumea invariabil spune ca domne e masina sport, ca si cum asta ar scuza rigiditatea suspensiilor, dar nu ascultati la ei, astea sunt mituri din popor! BMW Seria 3 este mult, mult mai confortabil, suspensia Civicului este pur si simplu prost configurata/aleasa de catre ingineri.
Degeaba are masina 140 de cai, pe drumurile proaste Golf-uri , Skode, Kia-uri, Ford-uri cu 70-115 cai va vor depasi sistematic pentru ca nu veti putea indura zgomotul si vibratiile. Pe drumuri proaste orice alta masina poate lua 10-20km/h avans in fata voastra (inclusiv pe autostrazi).
Am mers pasager intr-o Octavia 2 pe A1. La 180 nu simteai absolut nimic. Nici n-am stiut, cand am vazut nu m-a venit sa cred. Cu Civic-ul SIMTI ca ai 180! La 140-150 deja devine inconfortabil, peste vibratiile induse de asfaltul rugos se adauga si zgomotul exterior si de la motor despre care vom vorbi mai incolo.
Si culmea am jenti de 16" cu cauciucuri de iarna Dunlop M3 mai desumflate un pic. O sa vina vara si o sa trec pe cele de 17", sa vezi distractie!
Ca sa ma conving ca nu e numai parerea mea am consultat si alte review-uri de pe alte forumuri. Unul dintre ele facut mai in detaliu mentiona tinuta de drum/confortul din Golf 6 ca avand 10 ani avans peste Civic si chiar peste Accord, si culmea asta venea de la un iubitor de Honda NU de la vreun fan VW!!! Jeremy Clarkson de la Top Gear califica tinuta de drum a fratelui Type R ca fiind “intolerabila chiar daca dormi pe jos si esti obisnuit sa fii injunghiat la petreceri”. Si exemplele continua.
Pe drumurile foarte bune (adica peste A1, Tirgoviste Gaesti are acum un asflat nou pus de nota 10) se comporta insa foarte bine. Caroseria nu se inclina (nu are ruliu) stanga/dreapta si fata spate deci depasirile/franarile nu iti vor stresa fizic corpul, masina urmeaza frumos conturul drumului, nu ai senzatia de barca (pe drumuri bune, fara gropi , dar cu denivelari successive o sa ai insa impresia ca mergi pe valuri).
Pe serpentine (cu asfalt bun) senzatia e iarasi foarte tare, vezi ca vine un ac de par in rampa, bagi frumos a doua si o calci pana la 3000-4000 cu rezerva pana la 7000, in timp ce directia te ajuta sa tii masina cat mai pe interior... priceless.
Directie electrica
Ai putin feedback in volan, parca te joci NFS, dar e destul de precisa. Prin gropile/denivelarile patriei trebuie sa tii tare de volan pentru ca in aceste momente directia dezvolta o idee proprie despre unde trebuie sa se indrepte masina diferita fata de a ta!
Zgomot interior
Masina e destul de zgomotoasa.
Motorul pana la 3500-4000 e acceptabil dar mai in sus se aude, si se aude tare! Inteleg la Type R sa se auda frumos din toba cand o calci dar la 1.8 un hatchback pt zi de zi nu numai ca se aude dar se aude direct de la motor! Pa confort!
Zgomotul de drum (cauciucuri, frecarea cu aerul) e si el destul de persistent la viteze mari iar suspensia boncane zgomotos la orice groapa, line de cale ferata, petec de asfalt .
Pe autostrada se aude si zgomotul de drum si motorul, super! Abia astept sa plec 1600km pana In Austria! Cred ca o sa imi iau niste CASTI!
Am mers cu un Kia Pro Ceed pe aceleasi drumuri. Zgomotul de drum, trecerile de nivel, se auzeau cu totul altfel. Aveau un sunet infundat, bine atenuat, ca si cum sar fi auzit din fundul oceanului, ca si cum toata caroseria ar fi preluat socurile . In schimb la Civic socurile sunt preluate parca de 2 bucati de fier.
Daca ar fi rezolvat suspensia zgomotul interior tot ar fi fost o problema!
Frane ok, nimic deosebit
Un pic cam moi, parca sunt facute din cauciuc.Trebuie sa apesi ceva ca sa obtii un rezultat. Fiat Stilo, masina din 2002, are frane mult mai bune, apesi pedala si simti cum musca treptat! Franele Civicului mangaie treptat discurile de frana!
Motor excelent (1.8 benzina)
F. misto, urca frumos liniar in ture. Sub 4000 e ca un 1.6 mai fortos, de la 4000 incolo se simte altfel, pacat ca tot de la 4000 incolo incepe sa se auda si foarte tare! Prinde 100km/h cu a doua si deci foarte repede deoarce e o schimbare de viteza mai putin (-0.5s ?). Plaja mare de turatii inseamna si ca poti sa schimbi mai rar (a 3-a la 100

Looks
Well, no comment here


Spatiu mult
Masina e foarte spatioasa pentru un hatchback 5 door, mai ales in spate. Portbagajul e foarte incapator (ca la o berlina foarte mica) iar sub scaunele din spate e iarasi mult loc. (rezervorul am impresia ca e sub scaunele din fata?!). T
Totusi, in fata prietena (1.75) statea in dreapta cu picioarele cam proptite in torpedo si colegu meu, 1,97 95kg conducea cu genunchii in timp ce in Golful lui 5 era ok! Usile din spate se deschid aproape la 90 de grade ceea ce este foarte util. Bancheta din spate se ridica/coboara (inovator) in functie de ce ai de transportat.
Revizii scumpe
500RON placutele de frana originale pe fata, wow, totusi am cumparat un hatchback de oras nu un lexus/mercedes/bmw.
temerile mi-au fost confirmate cand a aparut acest articol din Business Magazin: top cele mai ieftine revizii. Conform lui cu Honda Civic o sa cheltuiesti pana la 100.000 km 5800RON! Peste A4 si Mercedes M class (5400RON ambele). Nu o fi articolul ala cel mai exact din lume da nici Civicul nui in primele 3 sferturi !
Chestii de detaliu negative:
- Portbagajul e greu, se ridica incet, se coboara incet, trebui sa tragi tare de el
- Are cate un beep/avertizare pentru orice
- Scaunul sofer nu are reglaj lombar
- Geamurile nu pot fi inchise/ridicate din cheie/telecomanda dupa ce ai iesit/inchis masina (nu poti porni caseteofnul fara contactul pus?)
- Exista riscul sa ramai cu faruri/lumini de interior aprinse. Cand inchizi masina din telecomanda acestea nu se sting. Mi s-a intamplat intr-o seara! Acum le verific constant de cate ori plec de langa masina si devine stresant.
- Volanul nu are reglaj pe adancime (se pare ca merge trebuie fortat)
- Lumina de interior din plafoniera e o gluma, abia lumineaza
- Nu are spatiu depozitare ochelari in plafoniera
- Build quality, cel mai vizibil e a portbagaj unde canturile dintre elementele de table variaza cu 1-5 mm. Prima data am zis ca e lovita dar toate civic-urile sunt asa! Pana si englezii pe forumurile de afara fac misto de masina facuta la ei.
- Sistemul de sunet stock, un pic cam slabut pentru o masina cu asa un look tineresc
- Geamul (din plastic) din bord am inteles ca se zgarie f repede
- Nu poti schimba casetofonul cu unul aftermarket (dar parca poti sa mai adaugi unul)
- Spoiler spate limiteaza vizibilitatea in spate
- Nu are stergator spate ( datorita unghiului nu foarte inclinat al lunetei, aerul ar trebui sa impinge apa in jos)
- Stalpii grosi din fata limiteaza un pic visibilitatea laterala
Chestii de detaliu pozitive:
- Vitezometru digital . Citirea vitezei se face mult mai rapid din cauza pozitiei (imediat sub parbriz) si pentru ca creierul nu mai trebuie sa calculeze pozitia acului intre 2 indici.
- Oglinzi retrovizoare foarte mari foarte bune
- Masina vine cu un sac de plastic in care sa bagi roata murdara in caz ca faci pana
- Manere usi fata SF foarte mari, love them!
- Manerele usilor spate ascunse in coltul geamului dau impresia de masina coupe in 3 usi.
- Aparatoare discuri frana
- Mod AUTO pentru faruri si stergatoare
- Singurul (non-hot) hatchback la care i-a facut review Top Gear
, probabil din cauza designului!
- Spoilerul spate te protejeaza noaptea de farurile celor din spate
- Controalele climei sunt foarte la indemna, dar trebuie sa te obisnuiesti cu ele
- Schimbatorul de viteze e langa volan
Mi-as mai lua Civic daca as putea sa dau timpul inapoi?
Nu! Eu vreau o masina confortabila pentru drumuri lungi prin tara, cu care sa nu ajung obosit la orice destinatie de peste 100km. Desi apreciez experienta si e o masina grozava pe drumuri bune.
As recomanda prietenilor sa isi ia Honda Civic?
Nu! Din aceasi clasa le-as recomanda sa isi ia Focus, Kia Pro Ceed(peste asteptari), A3, Golf, etc… , masini normale pentru drumurile noastre.
As pastra Civicul daca:
- Nu ar fi fost atat de zgomotoasa la interior
- S-ar fi comportat mai bine pe drumuri proaste SAU as fi trait in alta tara cu alte drumuri
Astept comentariile voastre

Comment