Civic Type-R (09) vs Octavia II RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic Type-R (09) vs Octavia II RS

    Cred ca ar fi interesant un versus intre modelele astea doua si in mod sigur ar fi interesant drive test cu fiecare. Mie mi-e aproape imposibil pentru ca in Buzau (de unde sunt) nu exista dealer Honda iar dealerul Skoda nu are RS TSI la drivetest. In Romania nu exista niciun RS TSI ci doar vreo 3 TDI-uri . Sa-ti iei masina sport diesel mi se pare aiurea. Mai ales un diesel de doar 170 de CP. Nu numai ca arunci cu banii pe fereastra dar pierzi si din placerea condusului.

    In fine, daca exista cineva care a mers cu vreuna dintre cele 2 masini il rog sa-i puncteze minusurile si plusurile (dupa parerea lui, evident, subiectiva).

    Din fisele tehnice rezulta:

    1. Pret:
    Ambele modele costa aproximativ la fel in configuratie asemanatoare (am configurat o Octavia la dotarile unui Civic). Un mic avantaj are Skoda pentru ca fie poti sa o scoti mai ieftin cu vreo 2 mii de euro fie, daca banii nu-s asa o problema, poti sa o echipezi si mai bine pentru 2-3 mii in plus (gen DSG + trapa + alte chestii)

    2. Design/Confort
    Civic-ul are un evident avantaj la design desi nici skoda nu sta rau (pacat de spate care a ramas acelasi ca la vechiul model). Skoda are ca avantaj: 5 usi si un spatiu interior mai mare
    Interiorul poate fi considerat o sabie cu doua taisuri la ambele modele. La Civic e futurist la RS e clasic. La Skoda materialele sunt de calitate, plasticele moi, Radio-ul cu touchscreen e foarte misto si la fel si sistemul de sonorizare cu 12 difuzoare.
    La civic, din auzite (pentru ca nu am vazut masina de curand), plasiticile sunt mai tari si rezista mai putin in timp. In schimb, design-ul interiorului poate lasa cu gura deschisa pe cineva care se urca pentru prima oara in masina ceea ce skoda nu va reusi prea curand.

    3. Performante:
    Aici lucrurile mi se par foarte interesante si asta pentru ca sunt 2 motoare diferite cu performante pe hartie similare.
    Type-R-ul are un motor aspirat iar RS-ul un motor Turbo. Personal consider motoarele aspirate mult mai elegante si mai placute dar asta e o chesite de gust (Ferrari, Lamborghini si alte marci supersportive , in afara de porsche, au doar motoare aspirate pe benzina pe masinile lor).
    Aspirat inseamna: raspuns instantaneu al motorului, linearitate, elasticitate (un aspirat subturat merge mult mai elegant decat un turbo subturat. de asemenea aspiratul subturat "se ridica" mai usor decat turbo).
    Turbo inseamna: lag la turatii mici dar in acelasi timp forta la turatii medii/inalte , cuplu mai mare si puturea maxima livrata mai repede.
    0-100 - 6.6 s pt type-r si 7.2 pt RS. Si asta pentru ca type-r-ul este mai usor cu peste 100 de kg la care se mai adauga, cred, si faptul ca un motor turbo pleaca mai greu de pe loc (din cauza lagului si lipsei de putere la turatii mici cand turbina nu este in sarcina). Motorul RS-ului compenseaza prin cuplu mai mare 280 nm fata de 193 nm la type-r.

    Cam astea ar fi pentru mine diferentele semnificative intre 2 masini asemanatoare ca scop. Tare as vrea sa le simt pe amandoua intr-un drive test sa vad care este mai placuta. Dincolo de aspectele legate de design si confort, conteaza foarte mult raspunsul motorului si al directiei iar astea nu le poti simti decat "practic", intr-un drive test .

  • #2
    Originally posted by ciupibz View Post
    Cred ca ar fi interesant un versus intre modelele astea doua si in mod sigur ar fi interesant drive test cu fiecare. Mie mi-e aproape imposibil pentru ca in Buzau (de unde sunt) nu exista dealer Honda iar dealerul Skoda nu are RS TSI la drivetest. In Romania nu exista niciun RS TSI ci doar vreo 3 TDI-uri .
    Esti sigur? Am un vecin care lucreaza la Porsche Bucuresti si are ca masina de serviciu un RS TFSI 200 CP (care dubleaza si ca masina de drive test cred...)
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      io zic ca totul se reduce nu la motor, ci la manevrabilitatea in curbe. Daca RS-ul are suspensie independenta spate, sau cel putin un sistem de suspensii mai inteligent, pe un circuit s-ar putea sa-l lase in spate pe type-r.

      Comment


      • #4
        Acum ceva luni ma duceam spre Valcea si am dat de un baietas care detinea una bucata skoda rs tdi. Vreau sa spun ca masina aia chiar merge si se tine bine de tot in curbe si accelereaza foarte foarte bine... Ma gandesc cum o fi 2.0 tsi .... In fine, diferenta de putere se vedea ( in favoarea mea) numai cand aveam linie dreapta, in rest pe curbe era foarte greu de "dovedit" . Pana la urma l am lasat in fata pt ca devenise periculos ( era cam inconstient tipul) si l am gasit pe jumatatea drumului ,era cat pe ce sa faca o tragedie,a avut noroc mare..

        Concluzie, masina aia chiar trage bine, si bine de tot ( rs rdi), chiar am ramas uimit..

        Scuze daca se considera off topic.
        Honda Accord Type S 2.4 190 CP, Touareg 3.0 V6 240 CP
        epitesti.ro
        anunturi.epitesti.ro

        Comment


        • #5
          Originally posted by ticker View Post
          Esti sigur? Am un vecin care lucreaza la Porsche Bucuresti si are ca masina de serviciu un RS TFSI 200 CP (care dubleaza si ca masina de drive test cred...)
          Mi-a zis unul din baietii de la vanzare pe care-l cunosc ca in proportie covarsitoare s-au dat RS TDI-uri.

          Iar referitor la masini pe stoc in RO m-am uitat pe skoda.ro la sectiunea masini in stoc. Sunt 3 (una din BZ in care m-am si urcat, dar care nu e de drive test) si toate TDI. Nu stiu ce au diferiti dealeri ca masini de serviciu.

          LE: la RS in fisa de prezentare e trecut si ceva de genu: tonalitate sportiva a sistemului de evacuare. La type-r se simta ca e masina sport ? (sonor ma refer )
          Last edited by ciupibz; 05-09-09, 20:43.

          Comment


          • #6
            @Sorin: Sa nu fi fost chipuit, e foarte posibil... In curbe trebuie sa stea bine ca doar e masina sport, in linie dreapta insa m-am dat anul trecut cu un Leon FR diesel (are acelasi motor) si am terminat bot la bot cu un mic avantaj in favoarea mea... O fi fost soferul adormit, nu stiu, oricum nu era asa rapida masina aia...

            Revenind la subiect, motorul 2.0 TSI e bun bun, dar tot o Skoda ramane masina, cat de subiectiv ar suna, e adevarat... Mie imi place mult cum arata RS, dar nu as da banii...
            '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

            Comment


            • #7
              Ori nu era cipuit, ori nu mi a spus ala. Am stat de vb cu el dupa ce l am gasit pe mijlocul soselei si mi a zis ca este o masina de drive test sau ceva la modul asta... Oricum pe linie dreapta nu discutam cu el, dar mi a placut mult cum se misca cu ea pe curbe..
              Honda Accord Type S 2.4 190 CP, Touareg 3.0 V6 240 CP
              epitesti.ro
              anunturi.epitesti.ro

              Comment


              • #8
                Chestia cu "tot o Skoda ramane" nu-si are rostul. Du-te si urca-te intr-una si sa vezi cat au evoluat ca marca dpdv calitativ.

                Iar faptul ca e Skoda si nu Mercedes mi se pare fix pix. Asta daca nu-ti iei masina pentru pitipoanca de la 3

                Comment


                • #9
                  Mie imi place mult Skoda RS, repet, dar da, tot o Skoda ramane indiferent cat de mult ar fi evoluat interiorul... Adica nu as da banii de Type S ca al lui Sorin niciodata pe Skoda aia. Nu se compara o Skoda cu o Honda. Ca sa intelegi mai bine ce vreau sa zic. Iar chestia cu pitipoanca mi se pare cam jignire, atata timp cat toti de aici avem Honde si nu alte masini mai "fitza"...

                  Oricum cu RS TSI nu m-am plimbat, dar motorul e ala de pe GTI V cu care am mers de multe ori si e foarte bun: puternic, nu are lag, usor de chipuit (pentru cine vrea asta). Daca sta si pe curbe la fel de bine, cu atat mai mult...
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • #10
                    Scuze daca ti s-a parut o jignire. Nu a fost intentia mea

                    NU ma refeream la tine ci ca o chestie de principiu. Eu daca as avea de ales intre Skoda RS si Golf GTI as lua Skoda cu ochii inchisi. Imi place mai mult cum arata si nu conteaza ca poarta sigla Skoda.

                    Comment


                    • #11
                      Eu cred ca ciupibz se refera la noua SKODA RS benzina ca probabil skode vechi rs benzina sunt ceva vandute pana acum . Ciupi sa stii ca dilema asta am avut-o si eu cand a trebuit sa iau masina insa eram pe partea de diesel (fac f multi km / an). Crede-ma am stat 6 luni pana am reusit sa strang toti banii si sa ma hotaresc ce iau... dupa ce am citit TOT ce se putea citi... Tu ce crezi ca am acum ?
                      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...al+blue+pearl/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Nomercu View Post
                        Eu cred ca ciupibz se refera la noua SKODA RS benzina ca probabil skode vechi rs benzina sunt ceva vandute pana acum . Ciupi sa stii ca dilema asta am avut-o si eu cand a trebuit sa iau masina insa eram pe partea de diesel (fac f multi km / an). Crede-ma am stat 6 luni pana am reusit sa strang toti banii si sa ma hotaresc ce iau... dupa ce am citit TOT ce se putea citi... Tu ce crezi ca am acum ?

                        da, la RS-ul asta nou ma refer.

                        Din cate vad din semnatura ai ales civic 5d :P

                        Comment


                        • #13
                          Am avut drum acum 2-3 saptamani la porsche aviatiei, si aveau acolo o skoda rs facelift. mi se pare destul de mare evolutia la facelift, in special la interior.
                          Totusi per total nu as compara-o cu type R. poate doar la performante, ca in rest e total alta mancare de peste. Spatioasa,5 usi bla bla..
                          Se poate compara cu accord unde insa pierde la capitolul confort dar cam castiga la sportivitate.
                          Dacia Logan 1.6 16v

                          Comment


                          • #14
                            In mod suprinzator civic 5D vs skoda veche (ocativa II banuiesc ca se numeste) singurul castig ca si spatiu era la inaltime si la portbagaj (dar nu cu mult) in rest civicul 5d castiga ca si spatiu interior la toate celelalte capitole (spatiu lateral / genunchi spate spatiu fata pasager etc/ spatii depozitare / torpedo / cotiera etc etc etc) in principal datorita pozitionarii rezervorului de combustibil. Nu o spun din auzite s-au facut MASURATORI cu ruleta pe un site oficial de comparatii . Acum la type R 3 usi vs RS 5 usi nu stiu ce sa mai zic depinde de cat de sportiv doresti sa fii si de cat ori intra 4 oameni la tine in masina...
                            http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...al+blue+pearl/

                            Comment


                            • #15
                              Mai da ciudat "traseu" ti-ai ales , ai avut Accord Type-S ai trecut pe la Nissan si acu vrei sa ajungi la Skoda RS ?
                              Sincer n-as alege niciodata RS-ul peste un Type-S CL9

                              Mai demult m-am dat cu CTR cu un RS benzina (cu evacuare), omu n-a inteles nimic, i-am dat-o din toate pozitiile si de pe loc si din mers , de mai multe ori .
                              K24Reflash

                              Comment

                              Working...
                              X