Deoarece la aria "Honda Accord" exista un topic asemanator iar eu m-am apucat de treaba pe subiectul acesta, trebuie sa mentionez ca nu ma simteam tocmai bine sa le poluez lor topicul. Drept urmare l-am deschis pe acesta si daca sunt interesati si posesorii altor modele, sunt invitatii mei sa puna intrebari sau sa isi exprime liber parerea.
Despre ce e vorba pana la urma ?
Cu totii stim ca rabatarea oglinzilor la civic este mai ciudatica in sensul ca daca ai luat contactul s-a taiat alimentarea. Solutia este destul de simpla la problema asta si o voi prezenta in cele ce urmeaza.
Dar asta nu e tot ! Am mers putin mai departe si acum ma straduiesc sa fac oglinzile sa se rabateze odata cu inchiderea masinii din telecomanda respectiv sa se deplieze la deschidere. Jumatate am reusit insa mai am putin de lucru cu blocarea usilor din interior... adika in momentul in care blochezi usile in timpul mersului, se rabateaza si oglinzile .
Astazi cred ca voi gasi rezolvarea problemei si cel mai probabil o voi pune in aplicare sambata, cu toate pozele si tutorialele de rigoare.
Pana atunci, insa, pentru ca stiu ca Seth (cel putin) era interesat de posibilitatea rabatarii oglinzilor si cu cheia scoasa din contact, uite cum se face:
1. Aveti nevoie de o dioda 1N5408 sau relativ apropiata.
2. In pozele atasate se gasesc doua mufe. Una pentru geamuri si una pentru oglinzi. Pe cea mica si alba se gaseste un fir alb care este alimentat cu 12V doar la punerea contactului. Pozele sunt valabile pentru Civic 5D !!! La Sedan e posibil sa fie alte culori sau alte pozitionari, drept urmare am rugamintea sa verificati astfel:
- cu un volt metru masurati existenta a 12 V in momentul in care e pus contactul. Nici unul din celelalte fire nu ar trebui sa mai aiba 12 V pe mufa oglinzilor. Luati contactul si verificati daca mai aveti 12V. Teoretic nu ar trebui sa mai fie!
3. Dupa ce ati identificat firul cu pricina taiati-l dar aveti griha sa ii mai lasati un capat de vreo 2 cm pentru ca va trebui sa va legati din nou la el.
4. Identificati, pe mufa geamurilor, firul care are 12V permanent. Teoretic este alb si mai gros decat celelalte. Pentru 5D este reprezentat in pozele atasate. Va trebui sa il intepati si sa va conectati la el cu un alt fir cu care veti merge la firul pe care tocmai l-ati taiat de pe mufa oglinzilor. Atentie, va conectati la partea ramasa in mufa!
5. Luati dioda si o conectati in acelasi loc dar aveti mare grija la sens. Veti conecta partea care are dunga alba si veti lasa liber celalalt capat.
6. Firul alb ramas liber il conectati la capatul liber al diodei (cel care nu are dunga alba).
7. Izolati toate legaturile si conexiunile facute
8. Conectati mufele in fata de usa si apasati butonul de rabatare a oglinzilor fara a baga cheia in contact.
9. Daca merge, remontati fata de usa si asta este... daca nu, verificati toate conexiunile facute, verificati prezenta a 12V pe firul intepat de pe mufa geamurilor, verificati prezenta a 12V pe firul pe care ati pus dioda (intre dioda si mufa)...
In caz de nelamuriri, nu ezitati sa puneti intrebarile.
Voi reveni cu mai multe detalii despre plierea concomitenta cu inchiderea masinii din telecomanda!
Despre ce e vorba pana la urma ?
Cu totii stim ca rabatarea oglinzilor la civic este mai ciudatica in sensul ca daca ai luat contactul s-a taiat alimentarea. Solutia este destul de simpla la problema asta si o voi prezenta in cele ce urmeaza.
Dar asta nu e tot ! Am mers putin mai departe si acum ma straduiesc sa fac oglinzile sa se rabateze odata cu inchiderea masinii din telecomanda respectiv sa se deplieze la deschidere. Jumatate am reusit insa mai am putin de lucru cu blocarea usilor din interior... adika in momentul in care blochezi usile in timpul mersului, se rabateaza si oglinzile .
Astazi cred ca voi gasi rezolvarea problemei si cel mai probabil o voi pune in aplicare sambata, cu toate pozele si tutorialele de rigoare.
Pana atunci, insa, pentru ca stiu ca Seth (cel putin) era interesat de posibilitatea rabatarii oglinzilor si cu cheia scoasa din contact, uite cum se face:
1. Aveti nevoie de o dioda 1N5408 sau relativ apropiata.
2. In pozele atasate se gasesc doua mufe. Una pentru geamuri si una pentru oglinzi. Pe cea mica si alba se gaseste un fir alb care este alimentat cu 12V doar la punerea contactului. Pozele sunt valabile pentru Civic 5D !!! La Sedan e posibil sa fie alte culori sau alte pozitionari, drept urmare am rugamintea sa verificati astfel:
- cu un volt metru masurati existenta a 12 V in momentul in care e pus contactul. Nici unul din celelalte fire nu ar trebui sa mai aiba 12 V pe mufa oglinzilor. Luati contactul si verificati daca mai aveti 12V. Teoretic nu ar trebui sa mai fie!
3. Dupa ce ati identificat firul cu pricina taiati-l dar aveti griha sa ii mai lasati un capat de vreo 2 cm pentru ca va trebui sa va legati din nou la el.
4. Identificati, pe mufa geamurilor, firul care are 12V permanent. Teoretic este alb si mai gros decat celelalte. Pentru 5D este reprezentat in pozele atasate. Va trebui sa il intepati si sa va conectati la el cu un alt fir cu care veti merge la firul pe care tocmai l-ati taiat de pe mufa oglinzilor. Atentie, va conectati la partea ramasa in mufa!
5. Luati dioda si o conectati in acelasi loc dar aveti mare grija la sens. Veti conecta partea care are dunga alba si veti lasa liber celalalt capat.
6. Firul alb ramas liber il conectati la capatul liber al diodei (cel care nu are dunga alba).
7. Izolati toate legaturile si conexiunile facute
8. Conectati mufele in fata de usa si apasati butonul de rabatare a oglinzilor fara a baga cheia in contact.
9. Daca merge, remontati fata de usa si asta este... daca nu, verificati toate conexiunile facute, verificati prezenta a 12V pe firul intepat de pe mufa geamurilor, verificati prezenta a 12V pe firul pe care ati pus dioda (intre dioda si mufa)...
In caz de nelamuriri, nu ezitati sa puneti intrebarile.
Voi reveni cu mai multe detalii despre plierea concomitenta cu inchiderea masinii din telecomanda!
Comment