Rabatare oglinzi Civic 5D si alte modele...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rabatare oglinzi Civic 5D si alte modele...

    Deoarece la aria "Honda Accord" exista un topic asemanator iar eu m-am apucat de treaba pe subiectul acesta, trebuie sa mentionez ca nu ma simteam tocmai bine sa le poluez lor topicul. Drept urmare l-am deschis pe acesta si daca sunt interesati si posesorii altor modele, sunt invitatii mei sa puna intrebari sau sa isi exprime liber parerea.

    Despre ce e vorba pana la urma ?
    Cu totii stim ca rabatarea oglinzilor la civic este mai ciudatica in sensul ca daca ai luat contactul s-a taiat alimentarea. Solutia este destul de simpla la problema asta si o voi prezenta in cele ce urmeaza.

    Dar asta nu e tot ! Am mers putin mai departe si acum ma straduiesc sa fac oglinzile sa se rabateze odata cu inchiderea masinii din telecomanda respectiv sa se deplieze la deschidere. Jumatate am reusit insa mai am putin de lucru cu blocarea usilor din interior... adika in momentul in care blochezi usile in timpul mersului, se rabateaza si oglinzile .
    Astazi cred ca voi gasi rezolvarea problemei si cel mai probabil o voi pune in aplicare sambata, cu toate pozele si tutorialele de rigoare.

    Pana atunci, insa, pentru ca stiu ca Seth (cel putin) era interesat de posibilitatea rabatarii oglinzilor si cu cheia scoasa din contact, uite cum se face:

    1. Aveti nevoie de o dioda 1N5408 sau relativ apropiata.
    2. In pozele atasate se gasesc doua mufe. Una pentru geamuri si una pentru oglinzi. Pe cea mica si alba se gaseste un fir alb care este alimentat cu 12V doar la punerea contactului. Pozele sunt valabile pentru Civic 5D !!! La Sedan e posibil sa fie alte culori sau alte pozitionari, drept urmare am rugamintea sa verificati astfel:
    - cu un volt metru masurati existenta a 12 V in momentul in care e pus contactul. Nici unul din celelalte fire nu ar trebui sa mai aiba 12 V pe mufa oglinzilor. Luati contactul si verificati daca mai aveti 12V. Teoretic nu ar trebui sa mai fie!
    3. Dupa ce ati identificat firul cu pricina taiati-l dar aveti griha sa ii mai lasati un capat de vreo 2 cm pentru ca va trebui sa va legati din nou la el.
    4. Identificati, pe mufa geamurilor, firul care are 12V permanent. Teoretic este alb si mai gros decat celelalte. Pentru 5D este reprezentat in pozele atasate. Va trebui sa il intepati si sa va conectati la el cu un alt fir cu care veti merge la firul pe care tocmai l-ati taiat de pe mufa oglinzilor. Atentie, va conectati la partea ramasa in mufa!
    5. Luati dioda si o conectati in acelasi loc dar aveti mare grija la sens. Veti conecta partea care are dunga alba si veti lasa liber celalalt capat.
    6. Firul alb ramas liber il conectati la capatul liber al diodei (cel care nu are dunga alba).
    7. Izolati toate legaturile si conexiunile facute
    8. Conectati mufele in fata de usa si apasati butonul de rabatare a oglinzilor fara a baga cheia in contact.
    9. Daca merge, remontati fata de usa si asta este... daca nu, verificati toate conexiunile facute, verificati prezenta a 12V pe firul intepat de pe mufa geamurilor, verificati prezenta a 12V pe firul pe care ati pus dioda (intre dioda si mufa)...


    In caz de nelamuriri, nu ezitati sa puneti intrebarile.

    Voi reveni cu mai multe detalii despre plierea concomitenta cu inchiderea masinii din telecomanda!
    ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
    ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

  • #2
    Te iubesc.
    Sper ca sa-i fac manevra in weekend, inca odata mii de multumiri.

    Last edited by Seth; 18-06-09, 09:43.

    Comment


    • #3
      Daca reusesti sa se rabateze la inchidere
      Honda Civic 5D 2008 - 1.8 M/T Galaxy Gray
      sigpic
      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/bgdsta/

      Comment


      • #4
        Oricum primul pas cred ca tot asta e daca vrei sa le rabatezi din inchidere, ca trebuie sa le ai alimentate ca sa le poti da comanda.
        E posibil sa nu mearga decat daca ai modul de ridicat geamuri si sa le comanzi cumva cu ala, dar poate vb prostii.

        Comment


        • #5
          Cred ca nu o sa ma mai leg de inchidereacentralizata ci de activarea alarmei ( care trimite semnal si la inchidere) insa trebuie sa masor semnalele pe mufa de inchidere. N-ar trebui sa imi ia mult insa va trebui sa rearanjez componentele in schema!
          Azi si maine am timp destul (astazi pentru gandire iar maine pentru realizarea circuitului) iar sambata o sa ii fac si proba efectiva!

          Va tin la curent.. (dar nu mai mult de 12V) !
          ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
          ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

          Comment


          • #6
            Inainte sa va apucati de montaje eu va rog sa va ganditi la o alternativa de a opri acest sistem iarna. S-ar putea sa ramaneti fara oglinzi atunci cand ingheata mecanismele de rabatare. Pe forumul Pejo sunt multi care spre deosebire de voi aveau o alta problema, cum sa dezactiveze aceasta functie iarna.

            Sistemul trebuie sa fie activ numai dupa ce apesi butonul de pliere sau ceva asemanator, altfel dupa cum v-am spus si mai sus s-ar putea sa stricati iarna (cand ingheata) mecanismul de pliere al oglinzii.
            Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
            Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

            ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
            ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

            Comment


            • #7
              Originally posted by Doc View Post
              Inainte sa va apucati de montaje eu va rog sa va ganditi la o alternativa de a opri acest sistem iarna. S-ar putea sa ramaneti fara oglinzi atunci cand ingheata mecanismele de rabatare. Pe forumul Pejo sunt multi care spre deosebire de voi aveau o alta problema, cum sa dezactiveze aceasta functie iarna.

              Sistemul trebuie sa fie activ numai dupa ce apesi butonul de pliere sau ceva asemanator, altfel dupa cum v-am spus si mai sus s-ar putea sa stricati iarna (cand ingheata) mecanismul de pliere al oglinzii.
              Good point!!


              Deasemenea, celor entuziasmati tre sa le mai tai din elan si sa ii avertizez ca acet tip de modificari contravine conditiilor de garantie!!!

              In legatura cu ce a spus Doc, are foarte mare dreptate, asadar va trebui sa folosesc si un switch care sa activeze sau sa dezactiveze sistemul...
              ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
              ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

              Comment


              • #8
                eu n-am dat niciodata fata de usa jos... se poate rupe ceva, are chestii ascunse...?!?
                un tutorial...?...

                din ce inteleg operatiunea are doua etape:
                1. alimentarea pinului din mufa de oglinzi (care primeste 12V doar la contact) cu 12V permanent, folosindu-ne de un pin din mufa de geamuri (cu 12 V permanent)
                2. intercalarea unei diode pe firul taiat la mufa de oglinzi (catodul la pin-ul mufei de geamuri si anodul la firul taiat, spre contact).

                corect...? daca da, de ce mai e nevoie de dioda (pasul 2)...?!? de ce nu se izoleaza capatul firului si se lasa asa. ceva erori la CB sau...?!?

                merci

                sugestie: eu cred ca o sa folosesc conectori/papuci (tata-mama) astfel incat pot reface circuitul initial in cateva secunde (fara timpul de scoatere a panoului usii...).
                nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bodo View Post
                  In legatura cu ce a spus Doc, are foarte mare dreptate, asadar va trebui sa folosesc si un switch care sa activeze sau sa dezactiveze sistemul...
                  Ideea lui Doc de a fi activate de butonul de pliere mi se pare foarte buna
                  I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                  My cars:

                  '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                  '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                  '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                  '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                  EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                  EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                  EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                  EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                  EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                  EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KMR View Post
                    Ideea lui Doc de a fi activate de butonul de pliere mi se pare foarte buna
                    Daca fac asta se pierde controlul manual.


                    O sa ma gandesc la o varianta de switch pe mai multe canale si o sa incerc sa le fac cu mufe identice cu cele existente.
                    Va fi destul de greu sa gasesc mufe dar o rezolv si pe asta iar ceea ce va ramane de facut pentru cei care le vor dori va fi sa infiga mufele originale in modul iar mufele care vor iesi din modul sa le infiga in fata de usa. In plus va mai trebui conectat un fir pe 12V permanent si o masa. O sa ma gandesc si ce fel de switch sa folosesc dar depinde si de ce gasesc de cumparat!

                    LE: toto: intr-adevar se poate face si cum spui tu dar mie nu imi prea plac chestiile astea neprotejate. Erori in CB nu are cum sa iti dea insa, de ce am pus-o eu, pentru ca eu voi adopta si solutia de rabatare din telecomanda si voi avea nevoie de ea...
                    Last edited by Bodo; 18-06-09, 14:53.
                    ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                    ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                    Comment


                    • #11
                      Eu cred ca te complici cu butonul pentru iarna. Intr-adevar, am vrut sa zic si eu ca se pierde controlul manual daca se conecteaza cel existent de pliere. Si, in plus de asta, mie nu mi s-a intamplat pana acum niciodata sa se blocheze mecanismul iarna. Si daca ar face-o, avem incalzire in oglinzi si poate ca se dezgheata el pana la urma...
                      "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                      '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                      Comment


                      • #12
                        ai incalzire la orglinda... nu in oglinzi... adica o folie de degivrare lipita pe oglinda. Asta nu va incalzi nicidata suficient pentru a dezgheta carcasa.
                        '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Bravo, Bodo!
                          It's a good start. Keep up the good work!
                          '16 Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD 6MT Spirit Canyon Brown Metallic

                          Comment


                          • #14
                            OK ppl!
                            eu am facut circuitul si l-am instalat - functioneaza perfect tinand cont de faptul ca la mine se deschid automat usile la oprirea motorului insa am cateva dubii cu privire la cei cu masini din 2007 si mai noi.

                            Cat de curand voi cauta si mufe si voi achizitiona componentele pentru mai multe circuite...

                            toto, usa de 5D se da jos foarte usor:
                            1. sub parghia de deschidere a usii din interior se gaseste un capac iar sub el sunt doua suruburi. Dai jos capacul si desfaci suruburile.
                            2. In gaura de pe cotiera stanga (cea de pe usa), pe fundul gaurii se gaseste un "minicovoras" de cauciuc sub care se mai gaseste un surub. Cu varful unei surubelnite ridici acel covoras si desfaci surubul.
                            3. Daca te chinui putin poti baga si degetele dar recomand sa faci asta cu o bucata de lemn de brad... O introduci intre plasticul fetei de usa si tabla in zona in care ai yala si faci o mica parghie. In zona aia ai un clips de plastic. Dupa ce iese clips-ul ala poti sa departezi ceva mai mult si o sa le vezi pe urmatoarele. Iti recomand ca din zona yalei sa dai inconjurul fetei de usa pornind catre "in jos". Cand ajungi la tweeter il scoti si pe asta - are numai un clips mai puternic - iar apoi ridici usor de fata de usa pana cand ramai cu ea in brate. Atentie ca mai este agatata in doua cabluri mecanice (inchidere centralizata si yala) si in inca doua manunchiuri de fire electrice (geamuri si oglinzi).
                            4. Le deconectezi si pe astea si poti spune ca ai dat jos fata de usa.

                            LE: Am gasit si o metoda extrem de simpla de a anula circuitul pe timp de iarna. Tinand cont de faptul ca acest circuit este alimentat tot timpul insa la punerea contactului controlul este 100% manual, cel mai simplu e sa ii tai alimentarea continua si ramane valabil doar pe manual...
                            Doar ca va trebui sa mai apara un buton care poate fi instalat practic oriunde si poate arata cam in orice fel vreti voi!
                            ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                            ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                            Comment


                            • #15
                              Hai sa incercam pe una mai noua, sa zicem fabricatie 2008
                              I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                              My cars:

                              '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                              '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                              '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                              '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                              EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                              EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                              EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                              EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                              EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                              EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                              Comment

                              Working...
                              X