If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De ce vrei sa conduci asa? Condusul subturat este daunator motorului.
O explicatie: rezistenta filmului de ulei din motor, care face sa nu existe frecare metal pe metal depinde de viteza de curgere a uleiului, adica de de rotatie a pompei de ulei, care este sincrona cu motorul. Daca turatia este mica si tu fortezi motorul la turatii mici (de ex. accelerezi, tractezi ceva, mergi la deal, ai masina incarcata) atunci filmul de ulei se poate rupe si ai sa obtii frecarea metal pe metal.
A doua explicatie: la turatii din astea arderea nu se face bine si complet, in timp apar depuneri de reziduuri nearse.
Eu nu conduc sub 2.000 rpm, iar la 2.000 merg doar daca sunt "in regim de croaziera", fara acceleratii samd. In oras schimb viteza la 3.000 - 3.500 rpm si rareori merg cu viteza a patra si folosesc cu incredere frana de motor.
"Things are not what they appear to be: nor are they otherwise." "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett
alinp ... huh ... daca mergi asa cum spui cu 50km/h in a 6-a ... nu e bine de loc pt masina, mergi cu motorul subturat .... si cu siguranta nu-i face bine ... ti-a explicat delphi ce se intampla ... in general subturat merg taximetristi ca sa scoata un consum mic, dar vai de masinile alea !!!
daca vrei sa mergi la consum fara sa "omori motorul" ... schimba pe la 2800-3000 de rrpm
dar cu siguranta nu ti-ai luat honda benzinara sa mergi cu ~ 2000 rpm
eu destul de rar ajung sa merg cu a 4-a prin oras , la inceput cand am luat masina aveam o mare problema ... ma trezem prin oras cu 70-80 km/h ... si eram in treapta a 2-3 -a
Citeste si manualul ca sa vezi recomandarile, daca ai motorul pe benzina e cam jos sa schimbi la 2000 rpm.
Ideea e in felul urmator: masina se strica mai degraba din cauza ca nu schimbi vitezele decat din cauza ca le schimbi prea des.
nu merg la consum ....
dar nu stiu ce draq am de schimb foarte repede ....
mi-am dat seama ca si in bucuresti merg numai cu vit a 6a
in afara nu se simte ca merg in jur de 110-120 deci e ok a 6a
merci frumos de raspunsuri ... o sa incerc sa schimb la 3000-3500
Alin, la civicul sedan (6 trepte M/T) punctele recomandate de schimbare a vitezei (scrise in cartea tehnica) ar fi urmatoarele:
1-2: 25 km/h
2-3: 43 km/h
3-4: 62 km/h
4-5: 76 km/h
5-6: 94 km/h
Turatia (cel putin pentru primele 3-4 viteze) ar fi in jur de 3000rpm.
Cum au zis si colegii, mersul subturat ii cam face rau. Nici eu nu merg prea turat, undeva pe la 2500 mersul de croaziera. Oricum se simte motorul ca trage mai greu cum turatia ajunge undeva in jurul valorii de 1500 rpm, ori daca schimbi viteza pe la 2000 rpm, cu siguranta scade sub 1500.
Nu stiu cum faceti voi in Bucurestiul asta aglomerat, dar automata mea daca o las pe Drive de capul ei nu ma tine decat intre 1000 si ceva si 2000 la mers normal, tip coloana, cum e de obicei in aglomeratia noastra cea de toate zilele.
Dar bineinteles, ca sa nu se strice ceva la motor si ca sa nu adorm la volan in spatele altora, folosesc si setarea Sport/Sequential [manual] unde rezultatele pentru Bucuresti sunt - treapta I : 70km/h, treapta II : 100km/h, mai sus nu zic ca nu obisnuiesc sa merg cu a III-a 150km/h in oras...
Motorul nu se strica si in plus fac reclama la Honda pentru ca sigla se vede mult mai bine daca privesti masina din spate.
Noi nu avem leduri la Sedan, la 5D sunt niste leduri verzi care iti indica cat de economic mergi, si rosii care iti indica "nivelul de adrenalina" = turatii mari, "uzura motor"
Comment