Originally posted by cata77
View Post
- consumul foarte mare în traficul urban. Faptul că este micro hybrid mai ajută, dar nu cu mult și nu întotdeauna;
- scaunul șoferului, care nu oferă suport lateral aproape deloc. Se cunoaște chiar și la mersul în linie dreaptă, de curbe nu mai zic - la serpentine mă țin de volan ca de barele din tramvai.
Apoi:
- cutia de viteze are câteodată prostul obicei de a nu dori să intre în treapta 1, mașina fiind parcată;
- un greiere imens apărut undeva în zona tweeter-ului ușii dreapta (față) și care cântă de la 50 km/h în sus pe drumuri cu asfalt rugos sau cu denivelări. Am ciocănit în toate elementele mașinii, dar în staționare tace. În timpul mersului nu-l pot proba, iar „jumătatea mea mai bună” nu-l poate localiza. Pentru mine, având ureche muzicală din naștere, este deranjant, dar ea susține că nu-l aude. Probabil că este vreun corpuleț străin ajuns în galeria de aerisire, sau naiba știe ce altceva similar.
Singurul neajuns a fost „defectarea” sistemului Auto Start-Stop: dădea eroare de acumulator, deși acumulatorul a ieșit OK în testele de la Asko. S-a rezolvat cu un update de software la ECU și la ACC (tot la Asko).
Altfel, mașina este și acum, după 5 ani fără 3,5 luni, o plăcere de condus (cutie manuală) la drum întins. În oraș este un calvar cu ea; nu numai că nu mă bucură, dar o și uzez excesiv, motiv pentru care aleg Centura București cu orice ocazie (cu bune și cu rele - nu merg în cele câteva zone „negre”, totuși).
Ca și consum, eu realizez un 6,5-7% consum mixt cu benzină de 95 și un 6% cu benzină de 100, MOL și Petrom. Am văzut consumuri și de 5,1% la alții, dar probabil că reușesc cumva să meargă mai mult la vale. Recordul meu de consum pe drum drept a fost în Grecia, 4,3% consum mediu la un drum de aproape 100 km (porțiuni drepte, urcări și coborâri abrupte, localități) cu benzina de 100 de la Shell. Comparativ, pe Predeal-Ploiești, drum aproape total în coborâre, am avut 4,5% consum mediu.
Uleiul de pe jojă trăznește a benzină, așa de tare miroase. Cu toate astea, nu am avut variații ale nivelului de ulei din motor de mai mult de 1 mm plus-minus.
Reviziile le fac cam când zice mașina, adică la 9.000-11.000 km. Am văzut că unii includ un schimb de ulei suplimentar între două revizii.
Am discurile și plăcuțele de frânare originale, am 98.000 km rulați. Sunt singurul client al Asko în această situație. Vreau să ating 100.000 km cu acest set, este ambiția mea. Doar Tesla se lăuda cu performanța asta, dar acolo vorbim de o frânare regenerativă absolut excelent implementată; lăsând la o parte neajunsurile legate de temperaturile extreme și de infrastructura pentru reîncărcare, Tesla Model 3 Long Range - cea fără maneta de semnalizare de la volan - a fost cea mai interesantă și spectaculoasă mașină pe care am condus-o vreodată.
Revenind la Civic: n-aș da mașina asta pentru nimic în lume, însă în ultimii doi ani conduc mai mult în regim urban și de aceea aș vrea să fac un buyback pentru Civic XI, Sport sau Advance. Scaunul șoferului este muuuuuuult mai confortabil, stau muuuuuult mai relaxat la volan, condusul este mult mai comod, pe A1 am reușit să merg 1 km în mod EV la 120 km/h (ca chestie, așa). Sport m-ar tenta mai mult pentru lipsa trapei și a portbagajului mai încăpător, Advance pentru reglajul mult mai fin al scaunelor față și pentru ecranul complet digital (acces instant la mai multe informații simultan).
Eu zic să mergi cu încredere pe Civic X.
Leave a comment: