Vreau (orice) Civic - discutii, pareri, informatii pentru potentiali cumparatori

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sheva_C
    replied
    Nici eu nu pot sa ma pronunt legat de LSD. Daca mergi cu ea civilizat, nu te duci pe circuit, sa tragi de ea, poate nu ai nevoie. CW tine la pret pt ca e editie speciala si e facuta in 2k exemplare (@Xander, merci de confirmare). Ma gandesc eu ca pretul va creste pe viitor cand vor aparea hibride, drone etc., caci e ultimul model de motor aspirat. Fac o paralela cu S2000 si ma gandesc ce s-a intamplat cu modelul ala, bine, poate la o scara mai mica. Si acum cred ca e scumpa SH, nu am mai verificat preturile. Eu am luat-o in sep 2015, din Germania, 54k km, unic proprietar, persoana privata, pachet GP, jante Rage 19", un set de jante si anvelope iarna 17", cu 15400 eur, negociat de la 15900 (masina e Aug 2010). Masina arata incredibil, mirosea a nou, iar portbagajul parea neatins. Ratasem tot un CW, dar fara pachet GP si cu jante albe pe 18", Iul 2010 parca, 100k km, la vreo 11900 eur. Dar nu-mi pare rau deloc, masina a fost extraordinara. Noroc totusi ca am recuperat timbrul de mediu .

    Leave a comment:


  • BV26CAT
    replied
    Si mie tot pe rosu mi se pare ca arata cel mai bine. Am vazut unul alb intr-un filmulet de prezentare (ceva masini import Japonia) si arata incredibil de fain. Dar cele din anunturile de pe net parca nu mi-au lasat aceeasi impresie. Iar acum, cei care aveti asa ceva, chiar merita LSDul ala? Adica un CW in stare buna din 2009-2010 se duce pe la 10.000-11.000 euro. Iar unul normal din 2008 sa zicem ii intre 7500-9000. Din infima mea experienta la volanului unuia, inainte de LSD ii mai lipsesc vreo 40 de cai si 50 Nm cuplu. Daca nu ai pretentia sa intri cu gazul la maxim in curba si sa vrei sa nu subvireze, nu o sa simti lipsa LSDului. Hai sa zicem ca tine mai bine la pret, dar parca tot is multi bani pentru o masina de 10 ani de care teoretic s-a cam tras in timpul asta.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Mie personal imi placea cel mai mult in rosu FN2-ul, deci am fost incantat ca nu a fost alb.

    Si al meu avea senzori de parcare spate si port USB, deci posibil sa ai dreptate, nu stiu ce avea cel "standard". Legat de numarul ala de la schimbator, da, cred ca era ceva de genul 21757 al meu.

    Leave a comment:


  • Sheva_C
    replied
    Cred ca odata cu editia speciala au primit si port usb si senzori parcare, daca nu ma insel. Eu am luat-o cu jante Rage 19", mai usoare ca cele pe 18", superbe, dar iar ma bate gandul sa le vand. E diferenta la confort. Cred totusi ca le-as da greu si in paguba. Mai e o chestie, doar CW-urile au nr. editiei din 4 cifre, de la 0001 sau toate cele ce au primit LSD? Eu stiu ca CW sunt editie speciala in 2k exemplare si au pornit din nou de la 0001. Nu ca ar conta, dar cred ca tin un pic mai bine la pret. Oricum, culoarea impreuna cu pachetul GP dau bine de tot si nu o spun ca am eu.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Mugen M200 e foarte scump si foarte rar. Da, toate cu volan pe dreapta din cate stiu.

    Fata de FN2 clasic, cele editie speciala (initial au fost doar CW, apoi si alte culori, al meu a fost rosu de exemplu, dar avea tot ce avea si CW Special Edition) aveau LSD, lumini rosii la picioare si in cazul celor CW si jante albe.

    VTEC-ul la K20 nu e asa violent, dar masina e placuta per total. Pentru o senzatie adevarata, trebuie incercate modelele vechi, cu VTEC, nu iVTEC, care sunt mult mai violente - Integra Type R, Accord Type R etc.

    Leave a comment:


  • cristif
    replied
    Deci diferenta dintre CW si FN2 clasic 2007-2009 este doar LSD-ul? Si diferenta dintre FN2 Mugen si CW este motorul, care are 2200cc si 240cp? Tot urmaresc cateva Mugen-uri in UK, din pacate cred ca toate cele 200 de modele au volan pe dreapta..

    Leave a comment:


  • Sheva_C
    replied
    Salut! Eu am avut 2.5 ani in paralel FK2-ul (2010 5D, de nou) si FN2-ul (2010, luat in 2015 din Germania, CW edition) si asa am avut si eu imresia la primul drum, ca nu e mult mai puternica. Pe langa faptul ca aveam un zambet de copil tampit pe fatza timp de o saptamana cred, mi-am dat seama ulterior ca diferenta de putere e maricica. O simti, iar cand intra VTEC-ul, e placere, n-ai nevoie de muzica. Nu mai spun de cutie cat de scurta e. Prin Hondata stiu ca se poate cobori turatia la care intra VTEC-ul, dar nu stiu daca are farmec. Poti merge "linistit" la 5k RPM, fara sa-ti intre, iar daca ai nevoie de adrenalina, o calci peste. Si apoi e loc pana in cei 8k RPM.

    Leave a comment:


  • BV26CAT
    replied
    Astazi mi s-a indeplinit un vis. Am reusit sa fac o tura cu un Civic Type R FN2. Conditiile meteo nu au fost cele mai bune (ceata destul de deasa) dar totusi suficient ca sa imi fac o idee. Masina arata incredibil, foarte ingrijita si la interior si la exterior. Scaunele mi-au placut cel mai mult. Sunt sportive si te "imbraca" bine de tot. Plus ca materialul e calduros, ceea ce conteaza pe vremea asta friguroasa.
    Dar ceea ce m-a dezamagit putin a fost motorul. Nu pare mult mai puternic decat 1.8ul meu de 142 de cai. Poate ca VTECul care la mine intra cu vreo 2000 de ture mai devreme limiteaza diferenta. Iar VTECul asta care cica ii "pe bune" si nu cum am eu un iVTEC mai mult cu numele, nu a fost nici pe departe atat de violent cum ma asteptam. OK, suna altfel motorul dupa ce intra, dar nu trage cu mult mai tare. Motorul e liniar, predictibil, am apucat sa ies din vreo doua curbe in 6000 de ture si senzatia e super placuta. Am simtit si putin torque steering, ceea ce la al meu nu am simtit niciodata. Ambreiajul era putin mai tare ca la mine, iar timoneria putin cam obosita. Sincer mi-a lasat impresia de masina de care poti sa tragi fara sa incerce sa te omoare. Si is convins ca nu am apucat sa scot mai mult de 50% din ce poate sa dea motorul. Asta vine in timp . Avea evacuare sport, dar mi s-a parut cam zgomotoasa, plus ca intra in rezonanta cam ciudat pe la 2500 de ture si era chiar deranjant. Daca as lua-o ar zbura evacuarea din prima zi.
    Asa ca....acum sunt putin nehotarat. Adica modelele care imi placeau mie de pe mobile sunt cam 9000 de euro (ma gandesc ca le-as scoate la suma asta). Dar acum dupa ce m-am plimbat cu una nu mai sunt atat de convins ca sunt dispus sa dau atatia bani. Am asa senzatia ca ii perfecta masina pentru mine. Nu are puterea aia imensa pe care o asteptam, dar sunetul si modul cum m-am simtit in ea, si senzatia ca dupa 5 minute de condus deja aveam totala incredere in ea, ma face sa mi-o doresc. Ramane de vazut la ce bani

    Leave a comment:


  • LeopardSurd
    replied
    Mersi de raspuns. Foarte detaliat.

    1. sistemul audio este cel clasic, fara navigatie in fabrica. Dar are suport pentru hands-free din fabrica. Sper ca tastele alea de pe volan (stanga jos) raman compatibile dupa ce schimb sistemul audio.
    2. in mod ciudat modelul are senzori de parcare si pe fata. Va trebui sa verific daca e original.
    3. Care este de fapt uleiul original al motorului? Tot intalnesc doua variante pe forumurile germane. Voi putea verifica asta pentru ca are cariticica de inspectii tehnice. Nu cumpar fara.
    4. Are din fabrica xenoane, cica standard la echiparea asta.
    5. nu cred ca pot testa cutia asa: "Daca tii acceleratia constanta cu ambreiajul cuplat, dar motorul urca in ture... ambreiajul e aproape dus."

    Incerc weekendul viitor sa dau o tura. Va tin la curent.

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Salutari! Din moment ce stai in DE, e o alegere buna 2009+ pentru ca faceliftul are motoare euro 5.

    Si eu am vanat Civicuri din astea cateva luni bune si nu am vazut vreuna ruginita. In schimb cu vopseaua e o problema, mai precis lacul aplicat cu zgarcenie.
    De apa prin spate eu nu am auzit, dar am auzit de apa si condens in faruri/stopuri.

    Nu cred ca exista cu senzori fata, doar senzori spate. Evita cutia i-Shi(f)t, poti gasi mai multe argumente contra pe forum.

    Daca vrei sa iti montezi tableta in locul CD-playerului, nu iti lua masina cu navigatie din fabrica. Pentru versiunea fara navi sunt multe optiuni... cu ~500 eur iti iei super tableta care este compatibila cu functiile volanului si camera marsarier. Vezi topicuri precum asta: https://hondafan.ro/forum/forum/aria...id-civic-sedan

    O hiba a generatiei asteia ar fi un trepidat intens la pornirea pe temperaturi scazute. E inca un mister, dar cea mai probabila cauza ar fi tampoanele motorului in combinatie cu viteza mica a motorului la ralanti. Si a mea a avut acest trepidat, insa de cand a intrat in posesia mea, s-a calmat. Probabil a linistit-o asfaltul romanesc.

    Pentru unii ar putea fi o problema luneta, mai exact vizibilitatea si faptul ca geamul de sub "despartitor" e din plexiglass. Daca nu te incurca si iti place sa iti privesti masina, poti opta pentru un eleron de Type R FN2 sau chiar unul Mugen - schimba total aspectul masinii.

    -----

    La motor de verificat eventuale scurgeri de ulei pe la buson / joja. Vezi ce ulei a folosit - am vazut masini cu 0W20 / 0W30 / 5W30. Daca masina are W40, probabil papa ulei si nu e cale de intoarcere, ai grija. Daca are W50, fugi.

    La pornirea rece, "feara dă supt capotă" sta cam pe la 1100 RPM si la cald ar trebui sa stea pe la 700 RPM cu clima oprita. Vezi daca motorul accelereaza / decelereaza uniform. Eu am vazut una care sughita pe la 2500 RPM, cred ca era si resoftata tigaia.

    La drive test, vezi cat de bine cupleaza ambreiajul. Masina e finuta, deci nu trebuie sa te zguduie ca un tractor. Daca tii acceleratia constanta cu ambreiajul cuplat, dar motorul urca in ture... ambreiajul e aproape dus.

    Distributia e pe lant, deci trebuie verificata, nu inlocuita la fiecare 5 minute ca aia pe curea. Din cate stiu, se verifica atunci cand te apropii de 200.000 km. Uleiul din cutie nu stiu cine e dispus sa ti-l verifice, poate doar sa verifici tu facturile de intretinere. La manuala stiu ca se inlocuieste la un interval de 48 de luni sau 60.000 km si intra 1.4 litri de ulei. La automata / CVT am impresia ca intra 2.4 litri, nu pot confirma daca la acelasi interval.

    Ai putea sa verifici lichidul de frana si ambreiaj - cum deschizi capota este in dreapta sus, sunt doua recipiente diferite dar acelasi lichid. Ar trebui sa fie transparent.

    Alta inspectie ar fi la amortizoare - vezi sa nu piarda ulei. In rest, verificarile standard: bucse, arcuri etc. Directia este electrica, asa ca poate avea putin joc in caseta - numai sa nu fie exagerat.

    Discurile si placutele OEM sunt marca ATE.

    La testul de baterie, a mea a avut tensiune 13,23V; curent pornire 414A (Exide 390A); incarcare 100%.

    De preferat sa fie varianta cu xenon (nu cauta lupa ca sunt D2R-uri). Am vizionat un singur Civic pe intuneric, care avea farurile normale si mi s-au parut chioare. A mea are xenon din fabrica si fostul proprietar i-a pus Osram Cool Blue Intense, D2R 35W - se face lumina in sat.

    -----

    Sper sa fie de ajutor. Posibil sa fi uitat ceva

    Leave a comment:


  • LeopardSurd
    replied
    Servus! Sunt foarte interesat de achiziția unei Honda Civic, 5 uși, an de fabricație 12/2009, unic proprietar, echiparea Executive, motorul de 1,8 L pe benzină, senzori de parcare față și spate și cutie automată (kilometrii stau pe la 60.000). Ea se vinde de la un dealer Honda. Am vânat de ceva vreme echiparea asta dar cum nu cunosc extraordinar de bine mașina m-ar interesa câteva detalii:
    - chiar nu sunt probleme cu tabla și caroseria? Unii spun că intră apa prin partea din spate a mașinii.
    - inspecția motorului și a cutiei automate. Nu trebuie schimbat ceva la un anumit număr de kilometri sau ani? Măcar uleiul din cutie. Mă gândesc că pentru una din 2009 are automata normală și nu i-Shift.
    - are dotarea handsfree originală dar din câte am înțeles nu funcționează decât pe partea de telefonie. Pe mine m-ar interesa cuplarea prin BT și schimbarea sistemului audio cu ceva modern care suportă Android Auto și funcțiile lui. Se păstrează compatibilitatea în cazul ăsta cu toate funcțiile mașinii de pe volan, inclusiv cele de răspuns/respins apel (care sunt pe stânga jos)?
    - la ce ar trebui să mă mai uit? Frânele din spate?

    Studiez modelul deja de câteva luni și îl doream de câțiva ani. Locuiesc în Germania și va fi înmatriculată în Germania. O să rămână în posesia mea măcar 5 ani (ideal 10), timp in care va fi îngrijit, cu toate la zi iar plimbată va fi mai mult extraurban.
    Nu încredere in minimotoarele de azi. In familie (eu și taică-meu) am avut numai aspirate.

    Leave a comment:


  • Sheva_C
    replied
    Originally posted by BV26CAT View Post

    Ca si "greierasi" cum sta avand in vedere rigiditatea suspensiei? Eu sunt destul de obsedat cand vine vorba de greierasi si mi-ar taia o mare parte din placere o masina plina de ei.
    Mi se pare ca as avea unul in stalpul din stanga fata, doar pe drum "accidentat", dar nu-mi afecteaza in niciun fel placerea de a o conduce .

    Leave a comment:


  • BV26CAT
    replied
    Originally posted by Sheva_C View Post

    Aveam pata pusa pe Civic 5D FK2 (2010) si am continuat cu un Type-R FN2 (2010). Luand decizia de a-mi cumpara unul in 2015 am zis sa merg pe Championship White, caci era editie speciala (doar 2000 exemplare) si pentru ca avea LSD si senzori parcare (ambele pot fi puse aftermarket, dar cred ca e mai bine cand sunt puse de fabrica). Dar chiar arata si bine pe culoarea asta. Am nimerit-o si cu pachetul GP si jante Rage 19" (foarte frumoase, superbe, dar inca sunt tentat sa le vand. Mi se par totusi cam mari pt masina). Am luat-o in Sep 2015, masina fiind Aug 2010, la 54k km. Depinde de gusturile fiecaruia. Eu n-am probleme cu rigiditatea ei (da, este foarte rigida) si nici sotia, chiar si insarcinata fiind . Concluzia: va imbatrani cu mine! Tind sa cred ca-i va creste valoarea in timp, fiind ultimul model cu motor aspirat.
    Ca si "greierasi" cum sta avand in vedere rigiditatea suspensiei? Eu sunt destul de obsedat cand vine vorba de greierasi si mi-ar taia o mare parte din placere o masina plina de ei.

    Leave a comment:


  • scarr
    replied
    Daca se mai merita din cauza ca e diesel sau pentru ca e prea veche?
    Oricum, sunt mult prea multi factori ca sa iti poate spuna cineva CUM sa iti dai seama daca se merita, ca la intrebare doar tu iti vei putea raspunde.

    1. Starea tehnica:
    - fiind diesel si avand in 11 ani doar 70k km, presupunem ca a facut in medie ca. 6300 km pe an. Fiind asa putini, ori a fost masina de weekend, ori a fost folosita preponderent in oras, drumuri scurte ... ceea ce unui motor diesel nu ii place. Iarna probabil nici nu prea ajunge la temperatura optima de functionare...
    - un alt semn de intrebare, filtrul de particule: nu stiu daca are sau nu DPF, insa daca are, ar trebui stiut starea lui. Unul nou cu siguranta nu e ieftin (probabil in jur de 1000 euro?)

    2. Cum vrei sa utilizezi masina: drumuri externe sau tot asa, 5 km pana in oras si inapoi? Din nou, diesel-ul nu se preteaza ca masina de oras. Cati km preconizezi pe an?

    3. Cat timp ai de gand sa pastrezi masina? Oricum, nu cred ca intra in discutie interzicerea motoarelor diesel in Suceava (banuiesc ca este euro 4), insa totusi ar fi interesant de stiut.


    ...etc

    Or mai fii multe variabile, insa eu daca as dispune de maxim 4500 euro si mi-as dori un diesel, iar Civic-ul ti-a cazut cu tronc (din cauza design-ului iti dai seama din prima daca iti place sau nu), go for it ...

    Ce te astepti sa iti raspunda lumea pe aici? E vorba de buget, degeaba vrei o masina din 2018, in 2019, daca vorbim de 4500 euro.

    Verifica masina si daca e ok si o vrei si iti place, nu mai ezita.

    Succes

    Leave a comment:


  • CIVIC2008
    replied
    am ocazia sa cumpar de la cineva din Suceava , o honda civic 2008 2.2, cu doar 70000 km
    persoana la care am gasit-o are toate actele din service reprezentanta,primul cumparator al masinii, si accepta orice test
    Intrebarea este daca merita 4500 euro in 2019??

    Leave a comment:

Working...
X