Vreau (orice) Civic - discutii, pareri, informatii pentru potentiali cumparatori

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciuciumax25
    replied
    Ti se pare destul de dificil sa strici un ambreiaj in 45000 km? Am vazut ambreiaj distrus in mai putin de 7000 km. Respectivul avea la vremea aceea aprox. 58 ani iar plecarea de pe loc o facea cu viteza a III-a pentru ca „plecarea era mai lina”. Deci la 45000 km clar este vorba de ambreiaj patinat la greu. Pretul este intradevar foarte mare. Un pret just ar trebui sa fie la 11.000 - 12.000 euro (cel mult). Din ce am vazut nici optiunile nu sunt de top. La banii astia daca mai pui inca 2000 euro poti lua noul model fara prea mare efort.

    Leave a comment:


  • skilton
    replied
    Originally posted by ghela View Post
    Salut,
    Ca propietar al acestui model de peste 100 mii km mi se pare un pic dubios ca ambreiajul a fost deja schimbat= doamna de București. Pretul ar trebuii sa fie un pic mai jos, in jur de 12mii sa zicem dar am vazut si scoruri mai mari.
    Pana la revizia de 120mii nu ar trebuii sa ceara nimic extra, depinde si in ce stadiu sunt placutele si discurile de frana( eu am schimbat placutele dupa 100mii)
    -Daca manerele de la portiere pe interior nu sunt exfoliate, e foarte bine, iar daca a inceput deja sa se curete stratul de cauciuc nu te speria.
    - verifica capota pentru urme de lac sarit de la pietricele(vopsea si lac foarte subtire), daca nu are inseamna ca a fost folosita mai mult in oras(de aici si ambreiaj schimbat) sau a fost revopsita capota;
    - avand o vopsea subtire din fabrica e posibil sa vezi diferenta daca cumva a fost revopsita;
    - volanul daca pare uzat mai mult ca sigur a fost condus de un domn sau o doamna cu multe inele;
    In rest pare OK din poze, pe negru e imposibil sa iti dai seama.
    Multumesc de raspuns!
    Cam la aceeasi suma as estima-o si eu, undeva in jur de 12k. Doamna conduce preponderent in oras si de aceea cred ca a schimbat ambreiajul, desi mi se pare destul de dificil sa strici un ambreiaj in 45000 de km. Probabil ca in jur de 12000 ii voi face oferta in situatia in care masina este in starea descrisa, orice alt pret peste este nerealist si as spune "pas".
    Asa este am vazut si preturi mai mari, dupa utilizare de 3-4 ani sunt proprietari care vor sa o vanda aproape cu acelasi pret cu care au cumparat-o.

    Leave a comment:


  • ghela
    replied
    Salut,
    Ca propietar al acestui model de peste 100 mii km mi se pare un pic dubios ca ambreiajul a fost deja schimbat= doamna de București. Pretul ar trebuii sa fie un pic mai jos, in jur de 12mii sa zicem dar am vazut si scoruri mai mari.
    Pana la revizia de 120mii nu ar trebuii sa ceara nimic extra, depinde si in ce stadiu sunt placutele si discurile de frana( eu am schimbat placutele dupa 100mii)
    -Daca manerele de la portiere pe interior nu sunt exfoliate, e foarte bine, iar daca a inceput deja sa se curete stratul de cauciuc nu te speria.
    - verifica capota pentru urme de lac sarit de la pietricele(vopsea si lac foarte subtire), daca nu are inseamna ca a fost folosita mai mult in oras(de aici si ambreiaj schimbat) sau a fost revopsita capota;
    - avand o vopsea subtire din fabrica e posibil sa vezi diferenta daca cumva a fost revopsita;
    - volanul daca pare uzat mai mult ca sigur a fost condus de un domn sau o doamna cu multe inele;
    In rest pare OK din poze, pe negru e imposibil sa iti dai seama.

    Leave a comment:


  • skilton
    replied
    Salutare,

    Sunt si eu in cautarea unei Honda Civic model 2015-2016, EURO 6. Nu ma intereseaza neaparat numarul de kilometri, dar ma intereseaza ca masina sa fi fost intretinuta corect si sa nu fi suferit avarii (schimbare bara, vopsire bara, aripa, etc). Din toate anuntuirle prezente pe autovit sau olx, majoritatea au avut daune care sunt destul de greu de verificat. Singura care pare legitima ar fi cea de mai jos, dar pretul mi se pare exagerat avand in vedere pretul de achizitie. Imi aduc aminte ca oferta de la Honda si Meridian din 2016 vindea modelul respectiv in jur de 15k, iar sa ceri cu doar 1500 EUR in minus dupa 3 ani si jumatate mi se pare exagerat. Am verificat seria VIN pe site-ul RAR si apare ca CIV admis in Octombrie 2016. Ceva pareri, merita luata in calcul oferta, care credeti ca ar fi un pret potrivit.?
    Sigur, proprietarul face pretul, dar nu exista masina care in 3 ani sa nu piarda 25% din valoarea initiala.
    https://www.autovit.ro/anunt/honda-c...tml#d5c5210767

    Leave a comment:


  • Nicusor
    replied
    buna va salut,
    jazzul meu la un vant usor se misca pe soea .
    cand trece o un tir daca nu sunt atent ma ma muta pe alta banda .
    va rog ajutatiba cu o informatie ceva.
    Multumesc

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Originally posted by Take5 View Post
    Masina aia are suspensiile foarte moi, si cand intorci de volan esti surprins de cat ruliu are, dar cu toate astea, fiind un pic mai grea decat o pana, are o precizie si o reactivitate pe care pur si simplu nu o mai simti la restul masinilor care se duc in zona de 1.5t. Ai curajul sa o manevrezi, sa o muti de pe o banda pe alta, pentru ca simti ca esti doar tu, volanul, rotile si motorul, fara doua tone atarnate de tine care te trag fix in directia in care nu vrei sa mergi tot timpul si incetinesc reactiile masinii.
    Eeeehhh, uite aici ai descris Hondele alea vechi, fix fix. Nici eu nu as fi spus-o mai bine. Cu diferenta ca majoritatea au si peste 200 cai sau pe acolo (ITR, ATR, EP3). E ceva aparte care chiar nu se mai compara cu ce e acum, pentru ca nu se mai poate mainstream. Producatorii au limita maxima de CO2 pe flota, ei inca trag din greu sa mai produca cateva mii de GT3-uri etc. Nu mai ai cum sa produci motoare aspirate nebune, masini care consuma si polueaza etc, asa la liber.

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by Xander View Post
    Eu initial asta am inteles de aici: "Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. "

    De aia am si intervenit, ulterior a explicat colegul si am inteles mai bine.

    Eu personal as cumpara astfel de masini acum (cele din perioada 90-00 de la Honda si altii, ca nu doar Honda facea astfel de masini atunci). As scapa de cheltuielile imense pentru a o reface pe actuala (Accord Type R). Si sa stii ca ele exista inca, dar la cu totul alt nivel de pret (Porsche GT3 RS, BMW M CSL etc). Deja astea sunt deja avioane, iar restul sunt mereu cu gandul la mediu, eco-friendly, confortabile, usor de condus, si oricum nefiabile pentru mers des in blana. Si suficient de grele incat sa fie penalizate dpdv dinamic, indiferent cati cai ar avea.
    Asta ziceam si eu, masinile care sunt gandite pentru performanta au devenit o nisa, pentru ca soferii de rand nu mai sunt interesati de acest aspect, iar asta le ofera producatorilor posibilitatea de a creste semnificativ preturile pentru acest lux.

    Problema este ca se pierde acea naivitate a masinilor normale dar gandite sa se conduca bine: nu foarte multi cai, un sasiu bine echilibrat, niste articulatii decente si o greutate rezonabila. Cred ca ultima e problema cea mai mare. Cat am venit in Romania in vacante am avut norocul de a conduce o MX-5 2018 RF. Masina aia are suspensiile foarte moi, si cand intorci de volan esti surprins de cat ruliu are, dar cu toate astea, fiind un pic mai grea decat o pana, are o precizie si o reactivitate pe care pur si simplu nu o mai simti la restul masinilor care se duc in zona de 1.5t. Ai curajul sa o manevrezi, sa o muti de pe o banda pe alta, pentru ca simti ca esti doar tu, volanul, rotile si motorul, fara doua tone atarnate de tine care te trag fix in directia in care nu vrei sa mergi tot timpul si incetinesc reactiile masinii.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Eu initial asta am inteles de aici: "Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. "

    De aia am si intervenit, ulterior a explicat colegul si am inteles mai bine.

    Eu personal as cumpara astfel de masini acum (cele din perioada 90-00 de la Honda si altii, ca nu doar Honda facea astfel de masini atunci). As scapa de cheltuielile imense pentru a o reface pe actuala (Accord Type R). Si sa stii ca ele exista inca, dar la cu totul alt nivel de pret (Porsche GT3 RS, BMW M CSL etc). Deja astea sunt deja avioane, iar restul sunt mereu cu gandul la mediu, eco-friendly, confortabile, usor de condus, si oricum nefiabile pentru mers des in blana. Si suficient de grele incat sa fie penalizate dpdv dinamic, indiferent cati cai ar avea.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Originally posted by Xander View Post

    No offence, dar ai condus vreo Honda R din "vremurile bune", daca tot amintesti de purismul ala? Nu de alta dar nu are nicio treaba Civic-ul asta cu vremurile bune: motoare aspirate super turate si hardcore, rapsuns instant la pedala, directie hidraulica, ambreiaj cu feeling, cutie care schimba perfect oricat de tare ai trage de ea, LSD etc. E diferenta mare, nu are rost sa ne mintim. Sigur ca acele masini veneau si cu o mie de dezavantaje pe care Civic X le-a rezolvat, dar cu mana pe inima iti spun ca in opinia mea nici macar FK8 R nu iti aminteste de masinile alea (ATR, DC2, EP3). Doar din prisma sasiului, care recunosc ca la generatia asta este ff bun, este acolo. Ca e performant acest 1.5T, sunt de acord, multe masini sunt performante acum, dar daca ne raportam la feeling, nu mai face nimeni masini din alea.

    Si eu chiar le-am condus (si fara blandete) si Civic X (manual si CVT), si FK8 si altele din generatia asta.

    Aaa, ca probabil nu ai multe optiuni mai OK in acest moment, e adevarat, astea sunt vremurile, nu e vina nimanui, dar nu m-as arunca la afirmatiile astea.
    Xander, Take5 nu a comparat Civic X cu modelele enumerate de tine din punct de vedere al puritatii ci cu ce este pe piata acum. Iar acum, nici una dintre masinile acelea nu s-ar vinde, nu mai exista piata pentru asa ceva, asta este realitatea. Condu cateva masini moderne mainstream, compacte, si o sa intelegi ce vrea sa spuna Take .

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by BV26CAT View Post
    In cautarea FN2 TypeRului perfect am trecut putin si prin curtea Renault. Adica am facuto tura cu un Megane RS an 2013, 265 de cai din 2.0 L turbo. Multi zic ca e printre cele mai tari hot hatchuri la ora asta. Masina ideala pentru circuit. Ce sa zic, masina trage ca nebuna. E mare diferenta fata de TypeR. Dar atat. Sunetul din interior nu are nici o tenta sportiva. Intre 4500-6000 de ture nu iti dai seama daca zgomotul vine de la motor, admisie sau evacuare. In TypeR e simfonie comparativ cu asta. E plina de electronica, poti sa alegi o droaie de moduri ale motorului, poti sa alegi raspunsul pedalei de acceleratie, se pot dezactiva toate ajutoarele si atunci esti pe cont propriu. Ceea ce m-a convins instantaneu sa nu am ganduri de achizitie a fost cutia de viteze. Groaznica. Nu agata tare, dar diferenta fata de cutia mea de pe Civicul normal e ca de la cer la pamant. La mine parca din 2 se duce automat spre 3. Iar din 6 in 4. Ca si cum stie exact ce vreau sa fac. Si din 6 in 3 daca vreau sa ma duc, e atat de fireasca si usoara miscarea incat parca gandeste singura. La Megane ma luptam efectiv cu cutia. Se ducea in neutru si de acolo incepea ruga sa nimeresc treiul ala. Plus senzatia ca agata la schimb. Inainte sa o conduc a mers proprietarul cu ea si mi-a zis ca si-ar fi dorit automata, pentru ca el e piesa slaba in masina asta si nu poate sa schimbe suficient de repede. Dupa juma de minut la volan i-am zis ca nu el e de vina, ci cutia e o mizerie. Nu inteleg cum au putut sa faca o asemenea masina dar sa gafeze in asa stil la cutia de viteze.
    Am auzit și eu că pe RS cutia e varza, și mie mi se pare absolut hilar. Mi se pare că foarte mulți producători uita de importanta unei cutii care sa aibă un feeling bun. Am rămas surprins, însă, de noul Ibiza FR. Masina e ok, dar cutia aia chiar se simte bine de tot, înspre deosebire de aia de la Leon care e ok. Și nu e atât de greu, adică aici vorbim de feel, nu de rapoarte și altele. E un căcat de mâner prins în patru șuruburi care acționează trei cabluri și e ținut în loc de un arc. Îl faci din materiale bune, ferm, astfel încât să stea pe traiectoria buna și să nu agate mai jos in cutie, și cam aia e tot. Greșesc? Eu am pus Acuity Shifter Assembly pe Civic si la asta s-a rezumat o transformare completa de feeling.

    Mă rog, eu am menționat Megane pentru că fostul GT (deși era EDC), la 22.000 euro chiar a primit foarte multa lauda pentru feeling-ul de condus.

    Despre RS nu mă pot pronunța, dar știu că mi-aș lua Type R in orice zi a lunii...

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by BV26CAT View Post
    In cautarea FN2 TypeRului perfect am trecut putin si prin curtea Renault. Adica am facuto tura cu un Megane RS an 2013, 265 de cai din 2.0 L turbo. Multi zic ca e printre cele mai tari hot hatchuri la ora asta. Masina ideala pentru circuit. Ce sa zic, masina trage ca nebuna. E mare diferenta fata de TypeR. Dar atat. Sunetul din interior nu are nici o tenta sportiva. Intre 4500-6000 de ture nu iti dai seama daca zgomotul vine de la motor, admisie sau evacuare. In TypeR e simfonie comparativ cu asta. E plina de electronica, poti sa alegi o droaie de moduri ale motorului, poti sa alegi raspunsul pedalei de acceleratie, se pot dezactiva toate ajutoarele si atunci esti pe cont propriu. Ceea ce m-a convins instantaneu sa nu am ganduri de achizitie a fost cutia de viteze. Groaznica. Nu agata tare, dar diferenta fata de cutia mea de pe Civicul normal e ca de la cer la pamant. La mine parca din 2 se duce automat spre 3. Iar din 6 in 4. Ca si cum stie exact ce vreau sa fac. Si din 6 in 3 daca vreau sa ma duc, e atat de fireasca si usoara miscarea incat parca gandeste singura. La Megane ma luptam efectiv cu cutia. Se ducea in neutru si de acolo incepea ruga sa nimeresc treiul ala. Plus senzatia ca agata la schimb. Inainte sa o conduc a mers proprietarul cu ea si mi-a zis ca si-ar fi dorit automata, pentru ca el e piesa slaba in masina asta si nu poate sa schimbe suficient de repede. Dupa juma de minut la volan i-am zis ca nu el e de vina, ci cutia e o mizerie. Nu inteleg cum au putut sa faca o asemenea masina dar sa gafeze in asa stil la cutia de viteze.
    Am auzit și eu că pe RS cutia e varza, și mie mi se pare absolut hilar. Mi se pare că foarte mulți producători uita de importanta unei cutii care sa aibă un feeling bun. Am rămas surprins, însă, de noul Ibiza FR. Masina e ok, dar cutia aia chiar se simte bine de tot, înspre deosebire de aia de la Leon care e ok. Și nu e atât de greu, adică aici vorbim de feel, nu de rapoarte și altele. E un căcat de mâner prins în patru șuruburi care acționează trei cabluri și e ținut în loc de un arc. Îl faci din materiale bune, ferm, astfel încât să stea pe traiectoria buna și să nu agate mai jos in cutie, și cam aia e tot. Greșesc? Eu am pus Acuity Shifter Assembly pe Civic si la asta s-a rezumat o transformare completa de feeling.

    Mă rog, eu am menționat Megane pentru că fostul GT (deși era EDC), la 22.000 euro chiar a primit foarte multa lauda pentru feeling-ul de condus.

    Despre RS nu mă pot pronunța, dar știu că mi-aș lua Type R in orice zi a lunii...

    Leave a comment:


  • BV26CAT
    replied
    In cautarea FN2 TypeRului perfect am trecut putin si prin curtea Renault. Adica am facuto tura cu un Megane RS an 2013, 265 de cai din 2.0 L turbo. Multi zic ca e printre cele mai tari hot hatchuri la ora asta. Masina ideala pentru circuit. Ce sa zic, masina trage ca nebuna. E mare diferenta fata de TypeR. Dar atat. Sunetul din interior nu are nici o tenta sportiva. Intre 4500-6000 de ture nu iti dai seama daca zgomotul vine de la motor, admisie sau evacuare. In TypeR e simfonie comparativ cu asta. E plina de electronica, poti sa alegi o droaie de moduri ale motorului, poti sa alegi raspunsul pedalei de acceleratie, se pot dezactiva toate ajutoarele si atunci esti pe cont propriu. Ceea ce m-a convins instantaneu sa nu am ganduri de achizitie a fost cutia de viteze. Groaznica. Nu agata tare, dar diferenta fata de cutia mea de pe Civicul normal e ca de la cer la pamant. La mine parca din 2 se duce automat spre 3. Iar din 6 in 4. Ca si cum stie exact ce vreau sa fac. Si din 6 in 3 daca vreau sa ma duc, e atat de fireasca si usoara miscarea incat parca gandeste singura. La Megane ma luptam efectiv cu cutia. Se ducea in neutru si de acolo incepea ruga sa nimeresc treiul ala. Plus senzatia ca agata la schimb. Inainte sa o conduc a mers proprietarul cu ea si mi-a zis ca si-ar fi dorit automata, pentru ca el e piesa slaba in masina asta si nu poate sa schimbe suficient de repede. Dupa juma de minut la volan i-am zis ca nu el e de vina, ci cutia e o mizerie. Nu inteleg cum au putut sa faca o asemenea masina dar sa gafeze in asa stil la cutia de viteze.

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by Xander View Post

    No offence, dar ai condus vreo Honda R din "vremurile bune", daca tot amintesti de purismul ala? Nu de alta dar nu are nicio treaba Civic-ul asta cu vremurile bune: motoare aspirate super turate si hardcore, rapsuns instant la pedala, directie hidraulica, ambreiaj cu feeling, cutie care schimba perfect oricat de tare ai trage de ea, LSD etc. E diferenta mare, nu are rost sa ne mintim. Sigur ca acele masini veneau si cu o mie de dezavantaje pe care Civic X le-a rezolvat, dar cu mana pe inima iti spun ca in opinia mea nici macar FK8 R nu iti aminteste de masinile alea (ATR, DC2, EP3). Doar din prisma sasiului, care recunosc ca la generatia asta este ff bun, este acolo. Ca e performant acest 1.5T, sunt de acord, multe masini sunt performante acum, dar daca ne raportam la feeling, nu mai face nimeni masini din alea.

    Si eu chiar le-am condus (si fara blandete) si Civic X (manual si CVT), si FK8 si altele din generatia asta.

    Aaa, ca probabil nu ai multe optiuni mai OK in acest moment, e adevarat, astea sunt vremurile, nu e vina nimanui, dar nu m-as arunca la afirmatiile astea.
    Ai mare dreptate. Eu nu am zis că îți oferă acelasi feel, dar parca totuși mai tinde un pic către acele vremuri fata de ce vedem la concurenta, care a decis clar că nu mai contează aspectele astea.

    Comparația mea este strict legata de cum se comporta mașina asta in comparație cu concurenta, iar în comparație cu concurenta, aduce mai mult către "vremurile bune".

    Crede-mă, și eu, la fel că mulți de pe forum sufăr când văd în ce direcție se duce industria auto.

    Uneori pur și simplu nu îți vine să crezi că Nissan, care producea acum 20-30 de ani 240-uri, Silvia-uri, acum este stand-out pentru Leaf si Juke. Atât de mică este cererea pentru mașini sport încât Toyota nu mai poate produce Supra sau GT86 pe cont propriu, ci trebuie sa le împartă cu BMW respectiv Subaru, că sa obțină economies of scale și să reducă costurile. Lancer Evo, done. Nissan GT-R, no update in 15 ani, și șanse mici să vedem un model nou. Miata ne-a mai adus niște zâmbete și optimism.

    In aceeași măsură, cum zici și tu, mașinile de pe vremea aia aveau multe lipsuri. Ce mă doare acum nu este că avem servodirecție și ABS, ci mai degrabă că producătorii, și mai râu, cumpărătorii, nu mai dau doi bani pe ce feeling îți oferă mașina. Experiența de condus buna e o nișă, și asta înseamnă că sunt preturi mari si mașini gândite în mare parte pentru asta, in timp ce mașinile practice, "de duzină", nu mai au niciun factor de plăcere.

    Dar și la categoria performanta lucrurile s-au dus într-o direcție ciudată. De exemplu nu înțeleg direcția în care s-au dus Hot Hatches. Hot Hatchback trebuia să fie o mașină mică, ușoară, manuala, care sa îți ofere maxim de distracție. Acum toți producătorii caută să scoată performante imense din ele, și apar DSG-uri, hatch-uri de 1600kg cu 400+CP hidramate și cu Voice control... Cool, dar unde mai e jucăria? Parcă toti cumpărătorii de mașini sport se duc să bată recorduri pe Nurburgring...

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Originally posted by Take5 View Post
    Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. Nu ai cinspe moduri de condus, masina merge bine indiferent de cum o conduci, iar efortul s-a dus in a o echilibra, a ii pune un set de suspensii bine gandite, si in a construi un motor super competent.
    No offence, dar ai condus vreo Honda R din "vremurile bune", daca tot amintesti de purismul ala? Nu de alta dar nu are nicio treaba Civic-ul asta cu vremurile bune: motoare aspirate super turate si hardcore, rapsuns instant la pedala, directie hidraulica, ambreiaj cu feeling, cutie care schimba perfect oricat de tare ai trage de ea, LSD etc. E diferenta mare, nu are rost sa ne mintim. Sigur ca acele masini veneau si cu o mie de dezavantaje pe care Civic X le-a rezolvat, dar cu mana pe inima iti spun ca in opinia mea nici macar FK8 R nu iti aminteste de masinile alea (ATR, DC2, EP3). Doar din prisma sasiului, care recunosc ca la generatia asta este ff bun, este acolo. Ca e performant acest 1.5T, sunt de acord, multe masini sunt performante acum, dar daca ne raportam la feeling, nu mai face nimeni masini din alea.

    Si eu chiar le-am condus (si fara blandete) si Civic X (manual si CVT), si FK8 si altele din generatia asta.

    Aaa, ca probabil nu ai multe optiuni mai OK in acest moment, e adevarat, astea sunt vremurile, nu e vina nimanui, dar nu m-as arunca la afirmatiile astea.

    Leave a comment:


  • onixx
    replied
    Originally posted by Take5 View Post

    Da, Mazda 3 este mai frumoasa in interior, are materiale mai premium si un infotainment mai modern, si sunt de acord, ca posesor de Civic si pe mine ma irita faptul ca in interior am textilele alea de la care (nu exagerez) am facut rani in coate pe un drum mai lung si ca infotainment-ul nu este nici macar aproape de nivelul modelelor nemtesti (desi eu folosesc numai Android Auto unde nu prea se simte diferenta, poate e doar o idee prea mic). Cu toate astea, din review-uri reiese foarte clar ca motorizarile de la Mazda (incluzand X-ul nou) sunt slabute ca performanta, nu au prea multa vana si sunt cam plictisitoare, iar Honda este in mod clar mai bine pregatita pentru distractie (ma refer la combinatia sasiu-directie-suspensii-cutie-motor). Eu m-am urcat in Mazda, si pe cat de placut surprins am fost de materiale si design interior, pe atat de tare m-au durut gatul...si genunchii cand m-am asezat pe bancheta din spate, iar de portbagaj sa nu mai vorbim.

    Daca in interior vrei materiale premium (stiu ca poate parea o solutie de compromis, dar limuzina noastra de lux e totusi 20k, nu 30k+), du-te la Vivacy Leather. Cu 800 de euro iti acopera tot ce atingi in partea din fata a masinii in ce material visezi tu, de la alcantara la piele de fund de bou in carouri, cu ce cusaturi vrei, ce culoare vrei. Daca vrei si in spate, mai dai vreo 700. Cand zic tot, zic tot, cotiere, scaune, plasticele de langa infotainment, fete de usi, tot. Si baietii stiu ce fac, adica va arata ca si cum vine asa din fabrica. Daca te gandesti bine, nu e atat de rau. Cu 1500 de euro ai un interior care se poate bate cu ce gasesti pe un Golf R de 30k+.

    Mie personal imi place de mor cum arata lucrurile sub capota. De fiecare data cand am deschis capota sa arat cuiva aranjamentul a fost impresionat de faptul ca lucrurile sunt 'la vedere', fara plastice si altele. Acum nu cred ca treaba cu cablurile de la motor e genul de chestie care sa iti influenteze (nici macar un pic) decizia importanta de a da sau nu 20.000+ euro pe o masina.

    Din nou, vorbim de o masina care costa 20 de mii de euro. La aceeasi bani de la grupul VAG iti iei un VW Polo full option sau un Golf chel, dar chel inseamna ca nu va fi mai sus ca finisaje, si sigur va fi mai jos ca dotari si mai ales ca dinamica (sa nu uitam ca la VAG pe motoarele mici pune punte pe spate, nu suspensie independenta).

    Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. Nu ai cinspe moduri de condus, masina merge bine indiferent de cum o conduci, iar efortul s-a dus in a o echilibra, a ii pune un set de suspensii bine gandite, si in a construi un motor super competent. Sincer cred ca singura masina in aceasta gama de pret care sa iti ofere genul asta de practicalitate (nu chiar acelasi nivel de practicalitate), dar si de placere de condus mai era fostul Megane GT, dar care acum nu mai exista.

    Tot timpul vor fi trade-offs. Cred ca este important, cand cauti o masina in gama asta de pret, sa fii atent la trade-offs-urile semnificative (comportament, siguranta, motorizare, practicalitate, design, fiabilitate) si sa iti asumi ca, la banii astia, nu poti sa obtii masina care le are pe toate, adica sa mai lasi de la tine cand vine vorba de ordinea cablurilor, tratamentul geamurilor si orice alta chestiuta de genul. Si pana la urma, nu stiu cate masini au o comunitate aftermarket atat de stufoasa ca Civic-ul, deci orice te nemultumeste, cam poti sa inlocuiesti.

    Iar in momentul in care iei decizia, evident ca exista cost de oportunitate, si trebuie asumat.

    Asta e ce pot eu sa zic, fara ofensa, strict informativ. Sunt sanse sa gresesc, informatiile de aici sunt bazate pe experienta mea si cunostiintele mele generate de o pasiune profunda pentru masini, dar nu ma consider si nu pretind ca sunt un expert sau o voce mai de referinta decat altele.

    Sunt de acord cu tine poate mai putin 2 aspecte din ce ai mentionat.

    Legat de cabluri este un lucru cert(pentru mine) ca va avea loc o uzura prematura a acestora.

    Sa imbrac doar bordul si scaunele din fata in piele nu e o optiune. Se vede urat apoi contrastul cu cele din spate). Nu le vreau din piele neaparat dar ca si design cred ca se putea sa puna niste scaune mai moderne ( astea imi par la fel ca la orice masina de acum 15 ani) mai ales pe o masina atat de frumoasa si sport la exterior. De plastice si infotaiment nu mai comentez.

    Pot sa te intreb legat de AC cum se resimte caldura vara? Face fata AC? Revizia o faci la 8k km? ( asa am citit la unii detinatori)

    THX! Sunt mult mai bine primite informatiile de la cei "ne experti" si detinatori ai modelului cand vreau sa aflu despre interior si experiente generale.

    Leave a comment:

Working...
X