Vreau (orice) Civic - discutii, pareri, informatii pentru potentiali cumparatori

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BV26, capacul acela este dintr-un aliaj ce are prostul obicei sa oxideze chiar si acoperit cu vopsea. Posibil ca unele dintre ele sa fi fost curatate si revopsite insa cele care nu au vazut reparatii nu prea arata intacte. Supraincalzirea poate doar stand pe loc pentru ca in mers curentul de aer din compartiment asigura o racire suficienta. Vopseaua se deterioreaza la temperaturi mult mai mari decat cea la care poate ajunge un motor forjat chiar si pe circuit. Mai bine faci o analiza a gazelor de evacuare daca ai unde si acolo vezi daca injectoarele mai au debitul corect, daca sunt urme de ulei in fum etc.

    Comment


    • Multumesc de raspunsuri.

      Turkish
      - am un opel si un hyndai momentan si ambele au scut la baia de ulei. materialul este un aluminiu banuiesc dar oricum nu plastic. mi-au fost utile scuturile la ambele masini.( in special pe traseul spre Piatra Arsa, Babele).
      -referitor la cabluri, sunt genul de om care imi place ordinea, iar cand am vazut "mataraia" de acolo am ramas perplex. mai mult sunt la suprafata, iar toata caldura degajata de motor le va afecta in timp ducand la o uzura prematura.
      -legat de infotaiment cred ca am exagerat, nu e primitiv, dar comparand-ul cu cel de la mazda 3( sa spunem competitor direct) este mai slab. Este la acelasi nivel cu masini din gama low-mid.
      -sa pun folie as spune ca este un "must do". am citit niste review-uri in care propietarii se plangeau de caldura exccesiva chiar si cu AC-on. Se pare ca materialul folosit la geamurile din spate+trapa desi blocheaza razele UV- degaja caldura inauntru. Din pacate nu am gasit niste detalii tehnice asa ca la ideea asta vorbesc din"auzite".

      aurelian.paratu
      Exteriorul si motorizarea ma motiveaza iar interiorul nu asta este problema . Am vazut zilele aceastea interior de Mazda 3 si chiar si interiorul de la noul Reno Clio ( care m-a dat pe spate).

      Inca cantaresc decizia.


      Comment


      • Originally posted by onixx View Post
        Multumesc de raspunsuri.

        Turkish
        - am un opel si un hyndai momentan si ambele au scut la baia de ulei. materialul este un aluminiu banuiesc dar oricum nu plastic. mi-au fost utile scuturile la ambele masini.( in special pe traseul spre Piatra Arsa, Babele).
        -referitor la cabluri, sunt genul de om care imi place ordinea, iar cand am vazut "mataraia" de acolo am ramas perplex. mai mult sunt la suprafata, iar toata caldura degajata de motor le va afecta in timp ducand la o uzura prematura.
        -legat de infotaiment cred ca am exagerat, nu e primitiv, dar comparand-ul cu cel de la mazda 3( sa spunem competitor direct) este mai slab. Este la acelasi nivel cu masini din gama low-mid.
        -sa pun folie as spune ca este un "must do". am citit niste review-uri in care propietarii se plangeau de caldura exccesiva chiar si cu AC-on. Se pare ca materialul folosit la geamurile din spate+trapa desi blocheaza razele UV- degaja caldura inauntru. Din pacate nu am gasit niste detalii tehnice asa ca la ideea asta vorbesc din"auzite".

        aurelian.paratu
        Exteriorul si motorizarea ma motiveaza iar interiorul nu asta este problema . Am vazut zilele aceastea interior de Mazda 3 si chiar si interiorul de la noul Reno Clio ( care m-a dat pe spate).

        Inca cantaresc decizia.

        Da, Mazda 3 este mai frumoasa in interior, are materiale mai premium si un infotainment mai modern, si sunt de acord, ca posesor de Civic si pe mine ma irita faptul ca in interior am textilele alea de la care (nu exagerez) am facut rani in coate pe un drum mai lung si ca infotainment-ul nu este nici macar aproape de nivelul modelelor nemtesti (desi eu folosesc numai Android Auto unde nu prea se simte diferenta, poate e doar o idee prea mic). Cu toate astea, din review-uri reiese foarte clar ca motorizarile de la Mazda (incluzand X-ul nou) sunt slabute ca performanta, nu au prea multa vana si sunt cam plictisitoare, iar Honda este in mod clar mai bine pregatita pentru distractie (ma refer la combinatia sasiu-directie-suspensii-cutie-motor). Eu m-am urcat in Mazda, si pe cat de placut surprins am fost de materiale si design interior, pe atat de tare m-au durut gatul...si genunchii cand m-am asezat pe bancheta din spate, iar de portbagaj sa nu mai vorbim.

        Daca in interior vrei materiale premium (stiu ca poate parea o solutie de compromis, dar limuzina noastra de lux e totusi 20k, nu 30k+), du-te la Vivacy Leather. Cu 800 de euro iti acopera tot ce atingi in partea din fata a masinii in ce material visezi tu, de la alcantara la piele de fund de bou in carouri, cu ce cusaturi vrei, ce culoare vrei. Daca vrei si in spate, mai dai vreo 700. Cand zic tot, zic tot, cotiere, scaune, plasticele de langa infotainment, fete de usi, tot. Si baietii stiu ce fac, adica va arata ca si cum vine asa din fabrica. Daca te gandesti bine, nu e atat de rau. Cu 1500 de euro ai un interior care se poate bate cu ce gasesti pe un Golf R de 30k+.

        Mie personal imi place de mor cum arata lucrurile sub capota. De fiecare data cand am deschis capota sa arat cuiva aranjamentul a fost impresionat de faptul ca lucrurile sunt 'la vedere', fara plastice si altele. Acum nu cred ca treaba cu cablurile de la motor e genul de chestie care sa iti influenteze (nici macar un pic) decizia importanta de a da sau nu 20.000+ euro pe o masina.

        Din nou, vorbim de o masina care costa 20 de mii de euro. La aceeasi bani de la grupul VAG iti iei un VW Polo full option sau un Golf chel, dar chel inseamna ca nu va fi mai sus ca finisaje, si sigur va fi mai jos ca dotari si mai ales ca dinamica (sa nu uitam ca la VAG pe motoarele mici pune punte pe spate, nu suspensie independenta).

        Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. Nu ai cinspe moduri de condus, masina merge bine indiferent de cum o conduci, iar efortul s-a dus in a o echilibra, a ii pune un set de suspensii bine gandite, si in a construi un motor super competent. Sincer cred ca singura masina in aceasta gama de pret care sa iti ofere genul asta de practicalitate (nu chiar acelasi nivel de practicalitate), dar si de placere de condus mai era fostul Megane GT, dar care acum nu mai exista.

        Tot timpul vor fi trade-offs. Cred ca este important, cand cauti o masina in gama asta de pret, sa fii atent la trade-offs-urile semnificative (comportament, siguranta, motorizare, practicalitate, design, fiabilitate) si sa iti asumi ca, la banii astia, nu poti sa obtii masina care le are pe toate, adica sa mai lasi de la tine cand vine vorba de ordinea cablurilor, tratamentul geamurilor si orice alta chestiuta de genul. Si pana la urma, nu stiu cate masini au o comunitate aftermarket atat de stufoasa ca Civic-ul, deci orice te nemultumeste, cam poti sa inlocuiesti.

        Iar in momentul in care iei decizia, evident ca exista cost de oportunitate, si trebuie asumat.

        Asta e ce pot eu sa zic, fara ofensa, strict informativ. Sunt sanse sa gresesc, informatiile de aici sunt bazate pe experienta mea si cunostiintele mele generate de o pasiune profunda pentru masini, dar nu ma consider si nu pretind ca sunt un expert sau o voce mai de referinta decat altele.

        Comment


        • Salutare, stie cineva ceva despre masina asta?
          Attached Files
          ex '92 Civic VTi EG6
          ex '97 Prelude BB9
          ex '05 Civic Sport EP2
          '08 Accord Type S CL9

          Comment


          • Originally posted by Take5 View Post

            Da, Mazda 3 este mai frumoasa in interior, are materiale mai premium si un infotainment mai modern, si sunt de acord, ca posesor de Civic si pe mine ma irita faptul ca in interior am textilele alea de la care (nu exagerez) am facut rani in coate pe un drum mai lung si ca infotainment-ul nu este nici macar aproape de nivelul modelelor nemtesti (desi eu folosesc numai Android Auto unde nu prea se simte diferenta, poate e doar o idee prea mic). Cu toate astea, din review-uri reiese foarte clar ca motorizarile de la Mazda (incluzand X-ul nou) sunt slabute ca performanta, nu au prea multa vana si sunt cam plictisitoare, iar Honda este in mod clar mai bine pregatita pentru distractie (ma refer la combinatia sasiu-directie-suspensii-cutie-motor). Eu m-am urcat in Mazda, si pe cat de placut surprins am fost de materiale si design interior, pe atat de tare m-au durut gatul...si genunchii cand m-am asezat pe bancheta din spate, iar de portbagaj sa nu mai vorbim.

            Daca in interior vrei materiale premium (stiu ca poate parea o solutie de compromis, dar limuzina noastra de lux e totusi 20k, nu 30k+), du-te la Vivacy Leather. Cu 800 de euro iti acopera tot ce atingi in partea din fata a masinii in ce material visezi tu, de la alcantara la piele de fund de bou in carouri, cu ce cusaturi vrei, ce culoare vrei. Daca vrei si in spate, mai dai vreo 700. Cand zic tot, zic tot, cotiere, scaune, plasticele de langa infotainment, fete de usi, tot. Si baietii stiu ce fac, adica va arata ca si cum vine asa din fabrica. Daca te gandesti bine, nu e atat de rau. Cu 1500 de euro ai un interior care se poate bate cu ce gasesti pe un Golf R de 30k+.

            Mie personal imi place de mor cum arata lucrurile sub capota. De fiecare data cand am deschis capota sa arat cuiva aranjamentul a fost impresionat de faptul ca lucrurile sunt 'la vedere', fara plastice si altele. Acum nu cred ca treaba cu cablurile de la motor e genul de chestie care sa iti influenteze (nici macar un pic) decizia importanta de a da sau nu 20.000+ euro pe o masina.

            Din nou, vorbim de o masina care costa 20 de mii de euro. La aceeasi bani de la grupul VAG iti iei un VW Polo full option sau un Golf chel, dar chel inseamna ca nu va fi mai sus ca finisaje, si sigur va fi mai jos ca dotari si mai ales ca dinamica (sa nu uitam ca la VAG pe motoarele mici pune punte pe spate, nu suspensie independenta).

            Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. Nu ai cinspe moduri de condus, masina merge bine indiferent de cum o conduci, iar efortul s-a dus in a o echilibra, a ii pune un set de suspensii bine gandite, si in a construi un motor super competent. Sincer cred ca singura masina in aceasta gama de pret care sa iti ofere genul asta de practicalitate (nu chiar acelasi nivel de practicalitate), dar si de placere de condus mai era fostul Megane GT, dar care acum nu mai exista.

            Tot timpul vor fi trade-offs. Cred ca este important, cand cauti o masina in gama asta de pret, sa fii atent la trade-offs-urile semnificative (comportament, siguranta, motorizare, practicalitate, design, fiabilitate) si sa iti asumi ca, la banii astia, nu poti sa obtii masina care le are pe toate, adica sa mai lasi de la tine cand vine vorba de ordinea cablurilor, tratamentul geamurilor si orice alta chestiuta de genul. Si pana la urma, nu stiu cate masini au o comunitate aftermarket atat de stufoasa ca Civic-ul, deci orice te nemultumeste, cam poti sa inlocuiesti.

            Iar in momentul in care iei decizia, evident ca exista cost de oportunitate, si trebuie asumat.

            Asta e ce pot eu sa zic, fara ofensa, strict informativ. Sunt sanse sa gresesc, informatiile de aici sunt bazate pe experienta mea si cunostiintele mele generate de o pasiune profunda pentru masini, dar nu ma consider si nu pretind ca sunt un expert sau o voce mai de referinta decat altele.

            Sunt de acord cu tine poate mai putin 2 aspecte din ce ai mentionat.

            Legat de cabluri este un lucru cert(pentru mine) ca va avea loc o uzura prematura a acestora.

            Sa imbrac doar bordul si scaunele din fata in piele nu e o optiune. Se vede urat apoi contrastul cu cele din spate). Nu le vreau din piele neaparat dar ca si design cred ca se putea sa puna niste scaune mai moderne ( astea imi par la fel ca la orice masina de acum 15 ani) mai ales pe o masina atat de frumoasa si sport la exterior. De plastice si infotaiment nu mai comentez.

            Pot sa te intreb legat de AC cum se resimte caldura vara? Face fata AC? Revizia o faci la 8k km? ( asa am citit la unii detinatori)

            THX! Sunt mult mai bine primite informatiile de la cei "ne experti" si detinatori ai modelului cand vreau sa aflu despre interior si experiente generale.

            Comment


            • Originally posted by Take5 View Post
              Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. Nu ai cinspe moduri de condus, masina merge bine indiferent de cum o conduci, iar efortul s-a dus in a o echilibra, a ii pune un set de suspensii bine gandite, si in a construi un motor super competent.
              No offence, dar ai condus vreo Honda R din "vremurile bune", daca tot amintesti de purismul ala? Nu de alta dar nu are nicio treaba Civic-ul asta cu vremurile bune: motoare aspirate super turate si hardcore, rapsuns instant la pedala, directie hidraulica, ambreiaj cu feeling, cutie care schimba perfect oricat de tare ai trage de ea, LSD etc. E diferenta mare, nu are rost sa ne mintim. Sigur ca acele masini veneau si cu o mie de dezavantaje pe care Civic X le-a rezolvat, dar cu mana pe inima iti spun ca in opinia mea nici macar FK8 R nu iti aminteste de masinile alea (ATR, DC2, EP3). Doar din prisma sasiului, care recunosc ca la generatia asta este ff bun, este acolo. Ca e performant acest 1.5T, sunt de acord, multe masini sunt performante acum, dar daca ne raportam la feeling, nu mai face nimeni masini din alea.

              Si eu chiar le-am condus (si fara blandete) si Civic X (manual si CVT), si FK8 si altele din generatia asta.

              Aaa, ca probabil nu ai multe optiuni mai OK in acest moment, e adevarat, astea sunt vremurile, nu e vina nimanui, dar nu m-as arunca la afirmatiile astea.

              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • Originally posted by Xander View Post

                No offence, dar ai condus vreo Honda R din "vremurile bune", daca tot amintesti de purismul ala? Nu de alta dar nu are nicio treaba Civic-ul asta cu vremurile bune: motoare aspirate super turate si hardcore, rapsuns instant la pedala, directie hidraulica, ambreiaj cu feeling, cutie care schimba perfect oricat de tare ai trage de ea, LSD etc. E diferenta mare, nu are rost sa ne mintim. Sigur ca acele masini veneau si cu o mie de dezavantaje pe care Civic X le-a rezolvat, dar cu mana pe inima iti spun ca in opinia mea nici macar FK8 R nu iti aminteste de masinile alea (ATR, DC2, EP3). Doar din prisma sasiului, care recunosc ca la generatia asta este ff bun, este acolo. Ca e performant acest 1.5T, sunt de acord, multe masini sunt performante acum, dar daca ne raportam la feeling, nu mai face nimeni masini din alea.

                Si eu chiar le-am condus (si fara blandete) si Civic X (manual si CVT), si FK8 si altele din generatia asta.

                Aaa, ca probabil nu ai multe optiuni mai OK in acest moment, e adevarat, astea sunt vremurile, nu e vina nimanui, dar nu m-as arunca la afirmatiile astea.
                Ai mare dreptate. Eu nu am zis că îți oferă acelasi feel, dar parca totuși mai tinde un pic către acele vremuri fata de ce vedem la concurenta, care a decis clar că nu mai contează aspectele astea.

                Comparația mea este strict legata de cum se comporta mașina asta in comparație cu concurenta, iar în comparație cu concurenta, aduce mai mult către "vremurile bune".

                Crede-mă, și eu, la fel că mulți de pe forum sufăr când văd în ce direcție se duce industria auto.

                Uneori pur și simplu nu îți vine să crezi că Nissan, care producea acum 20-30 de ani 240-uri, Silvia-uri, acum este stand-out pentru Leaf si Juke. Atât de mică este cererea pentru mașini sport încât Toyota nu mai poate produce Supra sau GT86 pe cont propriu, ci trebuie sa le împartă cu BMW respectiv Subaru, că sa obțină economies of scale și să reducă costurile. Lancer Evo, done. Nissan GT-R, no update in 15 ani, și șanse mici să vedem un model nou. Miata ne-a mai adus niște zâmbete și optimism.

                In aceeași măsură, cum zici și tu, mașinile de pe vremea aia aveau multe lipsuri. Ce mă doare acum nu este că avem servodirecție și ABS, ci mai degrabă că producătorii, și mai râu, cumpărătorii, nu mai dau doi bani pe ce feeling îți oferă mașina. Experiența de condus buna e o nișă, și asta înseamnă că sunt preturi mari si mașini gândite în mare parte pentru asta, in timp ce mașinile practice, "de duzină", nu mai au niciun factor de plăcere.

                Dar și la categoria performanta lucrurile s-au dus într-o direcție ciudată. De exemplu nu înțeleg direcția în care s-au dus Hot Hatches. Hot Hatchback trebuia să fie o mașină mică, ușoară, manuala, care sa îți ofere maxim de distracție. Acum toți producătorii caută să scoată performante imense din ele, și apar DSG-uri, hatch-uri de 1600kg cu 400+CP hidramate și cu Voice control... Cool, dar unde mai e jucăria? Parcă toti cumpărătorii de mașini sport se duc să bată recorduri pe Nurburgring...

                Comment


                • In cautarea FN2 TypeRului perfect am trecut putin si prin curtea Renault. Adica am facuto tura cu un Megane RS an 2013, 265 de cai din 2.0 L turbo. Multi zic ca e printre cele mai tari hot hatchuri la ora asta. Masina ideala pentru circuit. Ce sa zic, masina trage ca nebuna. E mare diferenta fata de TypeR. Dar atat. Sunetul din interior nu are nici o tenta sportiva. Intre 4500-6000 de ture nu iti dai seama daca zgomotul vine de la motor, admisie sau evacuare. In TypeR e simfonie comparativ cu asta. E plina de electronica, poti sa alegi o droaie de moduri ale motorului, poti sa alegi raspunsul pedalei de acceleratie, se pot dezactiva toate ajutoarele si atunci esti pe cont propriu. Ceea ce m-a convins instantaneu sa nu am ganduri de achizitie a fost cutia de viteze. Groaznica. Nu agata tare, dar diferenta fata de cutia mea de pe Civicul normal e ca de la cer la pamant. La mine parca din 2 se duce automat spre 3. Iar din 6 in 4. Ca si cum stie exact ce vreau sa fac. Si din 6 in 3 daca vreau sa ma duc, e atat de fireasca si usoara miscarea incat parca gandeste singura. La Megane ma luptam efectiv cu cutia. Se ducea in neutru si de acolo incepea ruga sa nimeresc treiul ala. Plus senzatia ca agata la schimb. Inainte sa o conduc a mers proprietarul cu ea si mi-a zis ca si-ar fi dorit automata, pentru ca el e piesa slaba in masina asta si nu poate sa schimbe suficient de repede. Dupa juma de minut la volan i-am zis ca nu el e de vina, ci cutia e o mizerie. Nu inteleg cum au putut sa faca o asemenea masina dar sa gafeze in asa stil la cutia de viteze.

                  Comment


                  • Originally posted by BV26CAT View Post
                    In cautarea FN2 TypeRului perfect am trecut putin si prin curtea Renault. Adica am facuto tura cu un Megane RS an 2013, 265 de cai din 2.0 L turbo. Multi zic ca e printre cele mai tari hot hatchuri la ora asta. Masina ideala pentru circuit. Ce sa zic, masina trage ca nebuna. E mare diferenta fata de TypeR. Dar atat. Sunetul din interior nu are nici o tenta sportiva. Intre 4500-6000 de ture nu iti dai seama daca zgomotul vine de la motor, admisie sau evacuare. In TypeR e simfonie comparativ cu asta. E plina de electronica, poti sa alegi o droaie de moduri ale motorului, poti sa alegi raspunsul pedalei de acceleratie, se pot dezactiva toate ajutoarele si atunci esti pe cont propriu. Ceea ce m-a convins instantaneu sa nu am ganduri de achizitie a fost cutia de viteze. Groaznica. Nu agata tare, dar diferenta fata de cutia mea de pe Civicul normal e ca de la cer la pamant. La mine parca din 2 se duce automat spre 3. Iar din 6 in 4. Ca si cum stie exact ce vreau sa fac. Si din 6 in 3 daca vreau sa ma duc, e atat de fireasca si usoara miscarea incat parca gandeste singura. La Megane ma luptam efectiv cu cutia. Se ducea in neutru si de acolo incepea ruga sa nimeresc treiul ala. Plus senzatia ca agata la schimb. Inainte sa o conduc a mers proprietarul cu ea si mi-a zis ca si-ar fi dorit automata, pentru ca el e piesa slaba in masina asta si nu poate sa schimbe suficient de repede. Dupa juma de minut la volan i-am zis ca nu el e de vina, ci cutia e o mizerie. Nu inteleg cum au putut sa faca o asemenea masina dar sa gafeze in asa stil la cutia de viteze.
                    Am auzit și eu că pe RS cutia e varza, și mie mi se pare absolut hilar. Mi se pare că foarte mulți producători uita de importanta unei cutii care sa aibă un feeling bun. Am rămas surprins, însă, de noul Ibiza FR. Masina e ok, dar cutia aia chiar se simte bine de tot, înspre deosebire de aia de la Leon care e ok. Și nu e atât de greu, adică aici vorbim de feel, nu de rapoarte și altele. E un căcat de mâner prins în patru șuruburi care acționează trei cabluri și e ținut în loc de un arc. Îl faci din materiale bune, ferm, astfel încât să stea pe traiectoria buna și să nu agate mai jos in cutie, și cam aia e tot. Greșesc? Eu am pus Acuity Shifter Assembly pe Civic si la asta s-a rezumat o transformare completa de feeling.

                    Mă rog, eu am menționat Megane pentru că fostul GT (deși era EDC), la 22.000 euro chiar a primit foarte multa lauda pentru feeling-ul de condus.

                    Despre RS nu mă pot pronunța, dar știu că mi-aș lua Type R in orice zi a lunii...

                    Comment


                    • Originally posted by BV26CAT View Post
                      In cautarea FN2 TypeRului perfect am trecut putin si prin curtea Renault. Adica am facuto tura cu un Megane RS an 2013, 265 de cai din 2.0 L turbo. Multi zic ca e printre cele mai tari hot hatchuri la ora asta. Masina ideala pentru circuit. Ce sa zic, masina trage ca nebuna. E mare diferenta fata de TypeR. Dar atat. Sunetul din interior nu are nici o tenta sportiva. Intre 4500-6000 de ture nu iti dai seama daca zgomotul vine de la motor, admisie sau evacuare. In TypeR e simfonie comparativ cu asta. E plina de electronica, poti sa alegi o droaie de moduri ale motorului, poti sa alegi raspunsul pedalei de acceleratie, se pot dezactiva toate ajutoarele si atunci esti pe cont propriu. Ceea ce m-a convins instantaneu sa nu am ganduri de achizitie a fost cutia de viteze. Groaznica. Nu agata tare, dar diferenta fata de cutia mea de pe Civicul normal e ca de la cer la pamant. La mine parca din 2 se duce automat spre 3. Iar din 6 in 4. Ca si cum stie exact ce vreau sa fac. Si din 6 in 3 daca vreau sa ma duc, e atat de fireasca si usoara miscarea incat parca gandeste singura. La Megane ma luptam efectiv cu cutia. Se ducea in neutru si de acolo incepea ruga sa nimeresc treiul ala. Plus senzatia ca agata la schimb. Inainte sa o conduc a mers proprietarul cu ea si mi-a zis ca si-ar fi dorit automata, pentru ca el e piesa slaba in masina asta si nu poate sa schimbe suficient de repede. Dupa juma de minut la volan i-am zis ca nu el e de vina, ci cutia e o mizerie. Nu inteleg cum au putut sa faca o asemenea masina dar sa gafeze in asa stil la cutia de viteze.
                      Am auzit și eu că pe RS cutia e varza, și mie mi se pare absolut hilar. Mi se pare că foarte mulți producători uita de importanta unei cutii care sa aibă un feeling bun. Am rămas surprins, însă, de noul Ibiza FR. Masina e ok, dar cutia aia chiar se simte bine de tot, înspre deosebire de aia de la Leon care e ok. Și nu e atât de greu, adică aici vorbim de feel, nu de rapoarte și altele. E un căcat de mâner prins în patru șuruburi care acționează trei cabluri și e ținut în loc de un arc. Îl faci din materiale bune, ferm, astfel încât să stea pe traiectoria buna și să nu agate mai jos in cutie, și cam aia e tot. Greșesc? Eu am pus Acuity Shifter Assembly pe Civic si la asta s-a rezumat o transformare completa de feeling.

                      Mă rog, eu am menționat Megane pentru că fostul GT (deși era EDC), la 22.000 euro chiar a primit foarte multa lauda pentru feeling-ul de condus.

                      Despre RS nu mă pot pronunța, dar știu că mi-aș lua Type R in orice zi a lunii...

                      Comment


                      • Originally posted by Xander View Post

                        No offence, dar ai condus vreo Honda R din "vremurile bune", daca tot amintesti de purismul ala? Nu de alta dar nu are nicio treaba Civic-ul asta cu vremurile bune: motoare aspirate super turate si hardcore, rapsuns instant la pedala, directie hidraulica, ambreiaj cu feeling, cutie care schimba perfect oricat de tare ai trage de ea, LSD etc. E diferenta mare, nu are rost sa ne mintim. Sigur ca acele masini veneau si cu o mie de dezavantaje pe care Civic X le-a rezolvat, dar cu mana pe inima iti spun ca in opinia mea nici macar FK8 R nu iti aminteste de masinile alea (ATR, DC2, EP3). Doar din prisma sasiului, care recunosc ca la generatia asta este ff bun, este acolo. Ca e performant acest 1.5T, sunt de acord, multe masini sunt performante acum, dar daca ne raportam la feeling, nu mai face nimeni masini din alea.

                        Si eu chiar le-am condus (si fara blandete) si Civic X (manual si CVT), si FK8 si altele din generatia asta.

                        Aaa, ca probabil nu ai multe optiuni mai OK in acest moment, e adevarat, astea sunt vremurile, nu e vina nimanui, dar nu m-as arunca la afirmatiile astea.
                        Xander, Take5 nu a comparat Civic X cu modelele enumerate de tine din punct de vedere al puritatii ci cu ce este pe piata acum. Iar acum, nici una dintre masinile acelea nu s-ar vinde, nu mai exista piata pentru asa ceva, asta este realitatea. Condu cateva masini moderne mainstream, compacte, si o sa intelegi ce vrea sa spuna Take .

                        Comment


                        • Eu initial asta am inteles de aici: "Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. "

                          De aia am si intervenit, ulterior a explicat colegul si am inteles mai bine.

                          Eu personal as cumpara astfel de masini acum (cele din perioada 90-00 de la Honda si altii, ca nu doar Honda facea astfel de masini atunci). As scapa de cheltuielile imense pentru a o reface pe actuala (Accord Type R). Si sa stii ca ele exista inca, dar la cu totul alt nivel de pret (Porsche GT3 RS, BMW M CSL etc). Deja astea sunt deja avioane, iar restul sunt mereu cu gandul la mediu, eco-friendly, confortabile, usor de condus, si oricum nefiabile pentru mers des in blana. Si suficient de grele incat sa fie penalizate dpdv dinamic, indiferent cati cai ar avea.
                          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                          Comment


                          • Originally posted by Xander View Post
                            Eu initial asta am inteles de aici: "Frumusetea Civic-ului este ca este, zic eu, inca una din putinele masini normale care a fost construita avand placerea condusului in minte. Masina se comporta extraordinar, motorul este maginific, simti ca cineva acolo a avut pe lista de prioritati ceva mai mult decat 'consumption, affordability, practicality'. Si are un purism reminiscent din vremurile bune. "

                            De aia am si intervenit, ulterior a explicat colegul si am inteles mai bine.

                            Eu personal as cumpara astfel de masini acum (cele din perioada 90-00 de la Honda si altii, ca nu doar Honda facea astfel de masini atunci). As scapa de cheltuielile imense pentru a o reface pe actuala (Accord Type R). Si sa stii ca ele exista inca, dar la cu totul alt nivel de pret (Porsche GT3 RS, BMW M CSL etc). Deja astea sunt deja avioane, iar restul sunt mereu cu gandul la mediu, eco-friendly, confortabile, usor de condus, si oricum nefiabile pentru mers des in blana. Si suficient de grele incat sa fie penalizate dpdv dinamic, indiferent cati cai ar avea.
                            Asta ziceam si eu, masinile care sunt gandite pentru performanta au devenit o nisa, pentru ca soferii de rand nu mai sunt interesati de acest aspect, iar asta le ofera producatorilor posibilitatea de a creste semnificativ preturile pentru acest lux.

                            Problema este ca se pierde acea naivitate a masinilor normale dar gandite sa se conduca bine: nu foarte multi cai, un sasiu bine echilibrat, niste articulatii decente si o greutate rezonabila. Cred ca ultima e problema cea mai mare. Cat am venit in Romania in vacante am avut norocul de a conduce o MX-5 2018 RF. Masina aia are suspensiile foarte moi, si cand intorci de volan esti surprins de cat ruliu are, dar cu toate astea, fiind un pic mai grea decat o pana, are o precizie si o reactivitate pe care pur si simplu nu o mai simti la restul masinilor care se duc in zona de 1.5t. Ai curajul sa o manevrezi, sa o muti de pe o banda pe alta, pentru ca simti ca esti doar tu, volanul, rotile si motorul, fara doua tone atarnate de tine care te trag fix in directia in care nu vrei sa mergi tot timpul si incetinesc reactiile masinii.

                            Comment


                            • Originally posted by Take5 View Post
                              Masina aia are suspensiile foarte moi, si cand intorci de volan esti surprins de cat ruliu are, dar cu toate astea, fiind un pic mai grea decat o pana, are o precizie si o reactivitate pe care pur si simplu nu o mai simti la restul masinilor care se duc in zona de 1.5t. Ai curajul sa o manevrezi, sa o muti de pe o banda pe alta, pentru ca simti ca esti doar tu, volanul, rotile si motorul, fara doua tone atarnate de tine care te trag fix in directia in care nu vrei sa mergi tot timpul si incetinesc reactiile masinii.
                              Eeeehhh, uite aici ai descris Hondele alea vechi, fix fix. Nici eu nu as fi spus-o mai bine. Cu diferenta ca majoritatea au si peste 200 cai sau pe acolo (ITR, ATR, EP3). E ceva aparte care chiar nu se mai compara cu ce e acum, pentru ca nu se mai poate mainstream. Producatorii au limita maxima de CO2 pe flota, ei inca trag din greu sa mai produca cateva mii de GT3-uri etc. Nu mai ai cum sa produci motoare aspirate nebune, masini care consuma si polueaza etc, asa la liber.

                              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                              Comment


                              • buna va salut,
                                jazzul meu la un vant usor se misca pe soea .
                                cand trece o un tir daca nu sunt atent ma ma muta pe alta banda .
                                va rog ajutatiba cu o informatie ceva.
                                Multumesc

                                Comment

                                Working...
                                X