yobit net
ESP pe zapada - Hondafan

ESP pe zapada

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • George88
    started a topic ESP pe zapada

    ESP pe zapada

    Fiind la prima masina cu ESP, m-am hotarat sa cer o parere de la cei mai cunoscatori. Cum este mai bine pe zapada, cu esp, sau fara esp? Pe net parerile sunt impartite, desi tind sa bat spre esp on. Voi ce credeti?
    Last edited by hondatu; 17-12-17, 20:45.

  • Cristi S
    replied
    In primul rand Honda nu are buton de ESP, are VSA. In al doilea rand VSA-ul este un sistem mai complex care include si controlul tractiunii (TCS). O simpla cautare pe google ne duce aici:
    http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=VSA unde se explica destul de clar.
    Dar am impresia ca subiectul a mai fost discutat si in anii trecuti.

    Leave a comment:


  • corsaru
    replied
    +1 Dantt

    Leave a comment:


  • IB
    replied
    Corect.

    Doar ca, atunci cand se intampla cele descrise de tine, se rupe aderenta si la roata care initial avea mai multa aderenta si care nu era infranata.

    In plus, comenzile transmise de catre sofer interfereaza cu cele ale sistemului VSA si de cele mai multe ori, in astfel de situatii ajungi sa opresti motorul incercand sa iesi din nameti. Din acest motiv, pentru cei care nu sunt familiarizati si nu cunosc precis functionarea acestor sisteme, este recomandabil sa se dezactiveze VSA-ul cand am ramas blocati in zapada.

    In toate celelalte situatii (regimuri dinamice) este recomandabila rularea cu toate sistemele active, intrucat oricat de piloti de F1 ne-am crede la volan, doar unul a fost si va ramane Senna.

    Leave a comment:


  • hondaru
    replied
    Originally posted by bogdi12001 View Post
    La plecarea de pe loc in caz ca patineaza rotile se dezactiveaza VSA din cauza controlului tractiunii care este o componenta a VSA si nu se poate dezactiva separat.
    Bogdi nu inteleg ce vrei sa zici...poate sunt eu mai greu de cap...!
    VSA este de regim dinamic, insa plecarea de pe loc presupune ca rotile din spate stationeaza, iar la cele fata una rupe aderenta invatindu-se mai repede ca cealalta (care poate fi si oprita) Atunci frana este actionata pe roata ce are aderenta scazuta si puterea se transmite celeilalte pentru a face masina sa inainteze. Corect?

    Leave a comment:


  • bogdi12001
    replied
    La plecarea de pe loc in caz ca patineaza rotile se dezactiveaza VSA din cauza controlului tractiunii care este o componenta a VSA si nu se poate dezactiva separat.

    Leave a comment:


  • hondaru
    replied
    Pana la urma daca-i zicem generic controlul stabilitatii cred ca este suficient. KMR, ai dreptate ESP este adoptat de cei de factura nemteasca! Principiul de functionare este extrem de asemanator.
    George, din ce stiu sistemul nu taie din putere ci pur si simplu actioneaza etrierul prin intermediul ABS (si pompa de frana) si franeaza pana la blocare roata ce nu are aderenta (asa unele masini se lauda cu antipatinaj cu toate ca nu au diferential blocabil). In cazul pierderii directiei de mers care computerul o stabileste prin citirea turatiei la fiecare roata (ABS) si a pozitiei volanului, acceleratiei si a masinii prin senzorul de accelaratie laterala (folosit si la pretensionare centuri la unele masini sau sa ridice geamuri si airbaguri cortina) atunci actioneaza asupra rotilor care franate pot da o contrarasucire masinii.
    Sistemul oricum s-ar numi el este mai mult decat benefic marea majoritate a soferilor reactionand prea tarziu sau deloc pentru a corecta in timp util traiectoria (in anumite limite fizice). La o alta masina am avut iarna probleme cu zapada depusa pe senzorii de ABS si masina mergea infranata pana prin incalzire (franari repetate mai serioase) se topea si sistemul revenea la normal. Orice sistem poate fi pacalit de citiri eronate la un moment dat....

    Leave a comment:


  • George88
    replied
    Ok. Se poate sterge daca am spus prostii.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Păi dacă tot putem spune cum vrem chiar dacă sunt lucruri diferite. D-aia.

    Leave a comment:


  • George88
    replied
    De ce?

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Nu e mai ușor să dai un search pe Google despre VSA la Honda? Ce tot o dați cu ESP? Sau voi vorbiți de mașini din grupul VW?
    Nu e același lucru deloc chiar dacă insiști să nu cauți ce inseamnă VSA.
    @George88: pot să-ți spun Camelia?

    Leave a comment:


  • George88
    replied
    Cred ca esp-ul taie din puterea la roata, atunci cand aceasta pierde aderenta (patineaza). Sau posibil sa ma insel si sa fie controlul tractiunii. Ideea e ca la honda nu se pot dezactiva individual. Opresti toate din buton. Vsa = esp cred. Fiecare ii spune cum doreste.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Există ESP la Honda? Nu vorbim de VSA?

    Leave a comment:


  • hondaru
    replied
    Intreb si eu ce treaba are ESP cu plecatul de pe loc?! Am mai auzit afirmatia si ma intreb daca cineva poate dovedi practic.
    Din cate stiu, ESP monitorizeaza (printre altele) acceleratia laterala a masinii si pozitia volanului si actioneaza secvential frana pe rotile ce creaza moment de rasucire rezistent tendintei de miscare a masinii si mai mantine si masina pe traiectorie in cazul franarii. Daca vrei sa intorci masina cu frana de mana da, deculpezi ESP altfel este aproape imposibil. Sistemul intra automat in functiune chiar decuplat manual fiind, la acceleratii laterale peste o anumita limita, prestabilita de constructor (incearca s-o intorci pe zapada cu frana de mana si vei observa cum se activeaza). Este foarte bun la pierderi temporare de aderenta gen treceri peste o balta inghetata (rotile pierd brusc miscarea sincrona de rotatie datorita aderentei diferite) si daca mai esti si intr-o curba sau faci o manevra de depasire.

    Leave a comment:


  • Dan P
    replied
    +1 Dantt

    Leave a comment:

Working...
X