Civic White Edition 1.8 M/T Elegance - Cateva lamuriri/intrebari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic White Edition 1.8 M/T Elegance - Cateva lamuriri/intrebari

    Salutare ( sper viitori ) colegi,

    Incep prin a spune ca e un topic putin mai lung si sper sa ramaneti cu mine pana la final .
    Topic-ul are scopul de a-mi lamuri anumite aspecte legate de Civic, pentru ca vreau sa-mi creez o idee asupra a ceea ce sa ma astept de la masina pe parcurs, deoarece imi doresc o relatie de lunga durata cu aceasta, nu vreau s-o vand prea curand.

    "Future Civic" pentru ca inca nu am achizitionat-o si nici n-am comandat-o dar in urma unor indelungi cautari si multe ore de citit pe forum-uri, multe ore de content vizionat despre o variatetate de modele, sunt din ce in ce mai decis spre un Civic aspirat, model nou - 2015. Menztionez ca achizitia planuiesc s-o fac undeva la sfarsitul iernii ( end-februarie --- begin-martie ).
    Ideaa ar fi ca sunt cautarea unui masini din categoria compactelor. Imi asum pacatul de a ma uita prima data la "seful" compactelor - Golf 7, dar pretul mai ridicat si fiabilitatea relativ scazuta a TSI-urilor mi-a cam schimbat gandurile.
    A mai intrat in discutie Focus, Cee'd, i30, Octavia, Auris etc... toate compactele posibile, si Civic-ul a iesit in evidenta.
    L-am condus de doua ori la dealership si ca sa o spun drept, masina nu s-a simtit ca o masina ci mai mult ca o extensie a corpului , m-am simtit foarte bine in ea, dar in mod evident, in 15 minute de condus nu ajungi sa-ti faci o impresie realista despre masina.
    Sapand mai mult pe forum-uri si review-uri ale masinii, este evident ca dai si peste aspecte negative.
    Sunt constient ca nici o masina nu e perfecta dar din ce am citit, aproape ca ma face sa ma razgandesc asupra Civic-ului; aspecte negative cum ar fi, sistem climatizare a carui putere si eficienta este comparabila cu tusea unui fumator, vopsea foarte proasta ( sau prost protejata din fabrica ), greieri ce apar prin zona bordului dupa numai 4000-5000 km si poate altele mai putin semnificative.
    Faptul ca imi pot permite o masina noua, nu inseamna ca vreau sa arunc cu bani in stanga si in dreapta.
    Apelez la expertiza posesorilor de Civic, si le cer impresiilor lor asupra masinii, aspecte pozitive + negative deasemenea, legate de confort, comportament dinamic, intretinere, etc. As prefera ca sugestiile si opiniile sa fie cat mai obiective posibil .
    Multumesc si totusi sper ca in viitorul apropiat sa ma numar si eu printre Hondisti .

  • #2
    Eu zic ca este o masina incredibila dar nu pentru drumuri rele. Pun pariu ca in cele 15 minute de drive test nu ai apucat sa dai peste niste linii de tramvai mai sus sau mai jos cu 2 cm decat nivelul asfaltului. Sau peste niste sleauri lasate de tiruri. Probabil japonezii au testat masina pe drumuri normale si nu si-au inchipuit ca o va baga cineva in ce avem noi. Daca esti genul care are grija de masina si ii pasa de ea, si locuiesti intr-un oras cu drumuri rele mai bine te mai gandesti. Si te orientezi spre o Octavia cu pachet de drumuri grele. Sau spre un Duster. Sau spre orice alta masina cu suspensie mai moale si roti cu balon inalt. Multi iti vor zice ca e orientata spre sportivitate si ca pe curbe o sa apreciezi. In conditii de mers alert, ca la un condus normal nu o sa simti diferenta. Asa ca in maxim10% din cat conduci vei aprecia in mod pozitiv fermitatea suspensiei si cauciucurile pe 17 cu balon mic. Ia vezi pe Golfuri, Skode si alte asemanatoare ce roti vezi cel mai des? Daca ai parte de drumuri bune e o masina geniala. Daca mergi mult in afara si pe drumuri bune nu mai ezita. Vopseaua mea se prezinta bine dupa aproape 3 ani. Sunt spalatorii cu fisa unde iti poti spala tu masina si unde clatirea se face cu apa dedurizata. Poti pleca cu ea nestearsa si se usuca aprope fara pata. Daca dupa ce o cumperi mai rupi 200 de euro si pui o folie transparenta pe capota si praguri nu mai ai nici o grija. Sistemul de climatizare e suficient de bine dimensionat. Nu o sa ai probleme sa racesti masina. Portbagajul e imens iar sistemul ala magic seats te va bucura de fiecare data cand ai nevoie de o inaltime de depozitare mai mare. Fa o lista cu ceea ce apreciezi la o masina. Si dupa aia iti putem spune cei care avem civic daca se potriveste sau nu.

    Comment


    • #3
      Multumesc de cele spuse, chiar azi citeam un topic deschis de tine acum mult timp in urma, "'12 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Sport M/T, Crystal Black Pearl"

      Ce apreciez la o masina, sau ce as vrea de la o masina:
      - in primul rand o fiabilitate cat mai ridicata a motorului; acesta este motivul pentru care prefer aspirate vs turbo; din cate stiu, 1.8-ul de la Honda e unul din cele mai bune motoare aspirate; sunt constient ca intotdeauna exista acea probabilitate in care poti avea "bafta" unui motor cu probleme, dar prefer ca aceasta probabilitate sa tinda spre limita inferioara
      - avand o inaltime de 1.9m, spatiul interior este o problema pentru mine in majoritatea masinilor, la cap, umeri, picioare, coapse etc. deci am o mica problema in a-mi gasi "sweet spot-ul" sa zic asa. Paradoxal, in Civic m-am simtit chiar confortabil, chiar si in spate. Ma simteam mult mai constrans in Octavia 3, numai spun ca in spate nu incapeam deloc decat daca soferul sau pasagerul din dreapta-fata ar fi avut maxim 1.6m inaltime.
      - medium-ul de confort, oferit de climatizare, sonorizare ( ascult muzica tot timpul in masina ), practicalitate interior.
      - costuri intretinere decente. inteleg ca e masina japoneza, fabricata cu o alta mentalitate decat cea europeana, dar nu vreau sa dau 1500 lei pe un schimb de ulei, pentru ca totusi nu e Maybach si nici masina de WTCC.
      Sa elimin orice urma de suspiciune, nu sunt genul de om care isi cumpara o masina si fac revizia cu vecinu' mecanic de la etaju' 4, ca el stie sa repare Dacii, dar se pricepe si la Honde ca doar tot motor cu 4 cilindri e ...
      - ar fi divin un sistem de incalzire stationara, din telecomanda, pe timp de iarna, dar din ce stiu, pe Civic n-am vazut asa ceva ( dar acest aspect nu ar fi un deal-breaker ).

      Si acum fara liniute, mediul in care masina isi va petrece timpul, va fi 99.9% din timp in oras, pe drumuri decente spre bune ( merg in mare parte pe arterele principale si mai rar pe stradute laturalnice ce n-au vazut asfalt proaspat de la revolutie ). Avem ocazionalele linii de tramvai scoase in relief, guri de canal in relief, sleauri lasate de TIR-uri pe timp de vara, drumuri proaspat asfaltate dupa care sparte si apoi carpite prost, dar nu e ca si cum as merge pe piatra cubica tot timpul. Adica si actualul Logan ( care a implinit 9 ani toamna trecuta) pe care-l "pilotez" de zor se descurca decent la capitolul greieri ( sau poate m-am obisnuit er cu zgomotul lor si nu mai bag de seama ... ). Sunt genul de om care incearca sa evite tot ce poate, si atunci cand nu reusesc incep sa curga "sfintii" la gura mea .
      Traseul meu este preponderent acasa-serviciu, pe distante relativ scurte; in medie ar fi 20-25km/zi; Daca plec mai dimineata, ajung la munca in maxim 10 minute, timp in care motorul abia daca se incalzeste ( ma refer pe timp de iarna ), acesta este unul din motivele pentru care am eliminat diesel-urile din discutie.
      Uneori am un stil de condus mai sportiv, daca situatia o permite, astfel incat nu vreau sa am senzatia de motor lenes/masina greoaie. Stiu ca vorbim de 1.8 aspirat, ce are nevoie sa fie lucrat pentru a te putea juca cu el si acest lucru nu ma deranjeaza.
      Am prieteni ce detin Skode cu 1.2 TSI si ei spun ca motorul e o bataie de joc, consum mare, zgomot mult si performante aproape 0.
      Sa nu uitam de faptul ca sunt interesat de masini compacte. Ipotetic vorbind, daca ar fi o super-mega oferta la Passat B8, cu 10.000 euro, tot nu m-as uita la ea pentru ca nu e ceea ce vreau.

      Astept in continuare pareri, opinii de la voi. Multumesc .

      P.S. Imi place factorul "wow" al masinii, asptectul putin neconventional atat la exterior cat si interior. Cum spunea tot un coleg forum-ist, nu vrea Golf, din motivul ca nu si-o poate gasi in parcare pentru ca mai sunt alte 100 ca a lui .

      Comment


      • #4
        Cred ca singurul aspect negativ la civic este duritatea suspensiilor. Si eu am fost in pozitia ta, am zis ca lumea exagereaza, dar adevarul este ca foarte rar te vei bucura de calitatile sportive, dar zilnic vei fi enervat de soselele noastre si confortul oferit(sau mai bine zis lipsa lui). Am inteles ca tsi-ul de 1.8 de la vag este mai fiabil decat celelalte motoare ale lor asa ca si ti-as recomanda o octavia...

        Comment


        • #5
          Originally posted by mihainstef View Post
          Cred ca singurul aspect negativ la civic este duritatea suspensiilor. Si eu am fost in pozitia ta, am zis ca lumea exagereaza, dar adevarul este ca foarte rar te vei bucura de calitatile sportive, dar zilnic vei fi enervat de soselele noastre si confortul oferit(sau mai bine zis lipsa lui). Am inteles ca tsi-ul de 1.8 de la vag este mai fiabil decat celelalte motoare ale lor asa ca si ti-as recomanda o octavia...
          1.8 TSI, in trafic de oras? nu ar fi un overkill ? nu prea as avea unde sa folosesc acei 180 de caluti

          Comment


          • #6
            Originally posted by PaulCCraciun View Post
            Ce apreciez la o masina, sau ce as vrea de la o masina:
            - avand o inaltime de 1.9m, spatiul interior este o problema pentru mine in majoritatea masinilor, la cap, umeri, picioare, coapse etc. deci am o mica problema in a-mi gasi "sweet spot-ul" sa zic asa. Paradoxal, in Civic m-am simtit chiar confortabil, chiar si in spate. Ma simteam mult mai constrans in Octavia 3, numai spun ca in spate nu incapeam deloc decat daca soferul sau pasagerul din dreapta-fata ar fi avut maxim 1.6m inaltime.
            Aici eu zic sa te gandesti de 2 ori, parerea mea este ca celelalte plusuri ale masinii te-au facut sa fii subiectiv... In civic e foarte stramt spatiul la cap pentru pasageri inalti in fata, iar in spate efectiv nu pot sta drept persoane de 1.80m, de 1.90 nu mai vorbesc...
            2017 Honda CRV 9AT Executive + Connect + Sensing
            Ex:
            2014 Honda Civic Executive
            2011 Honda Civic GT

            Comment


            • #7
              Originally posted by PaulCCraciun View Post
              1.8 TSI, in trafic de oras? nu ar fi un overkill ? nu prea as avea unde sa folosesc acei 180 de caluti
              Nici cei 140 de pe Civic nu ai unde sa ii folosesti mai ales ca o vei folosi casa-job-casa in majoritatea cazurilor(dupa cum spui). O chinui asa, eu mai scot Civicul sa-l alerg in weekenduri pentru ca in cursul saptamanii, mai sus de a treia nu vede
              Drumurile din Iasi sunt proaste, daca cei de la Casa Auto te-au lasat sa o alergi doar pe europeana sau centura, iti recomand sa iei Civicul la o plimbare prin oras ca sa o simti peste gurile de canal/linii tramvai/gropi etc. Eu am Sedanul care are suspensia ceva mai moale decat 5Dul si tot stramba din nas cand dau prin denivelari.
              Cert e ca 5D facefift arata minunat, te face sa intorci capul pe strada, e clar mai frumos decat concurenta dpmdv iar motorul e o bestie si toarce sublim.. cand o alerg imi ajunge muzica lui

              Comment


              • #8
                De 140-180-300cp nu o sa ai nevoie de la nici o masina in oras, dar de cuplul oferit de motor e posibil.
                Eu zic sa-ti iei ce-ti place si in ce te simti bine.

                Sent from my SM-N910F using Tapatalk
                Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
                Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

                Comment


                • #9
                  Nu sunt in masura sa dau sfaturi despre gen. 2012> , dar problemele duritatii suspensiei se pot rezolva cu jante mai mici pe 16, si eventual niste arcuri progresive(care schimba total confortul).
                  '08 Fn1 - Invidia Catback, CAI Injen w hydroshield, Omp front braces, Eibach prokit springs, Ferodo ds2500, Oz ultraleggera w Michelin Ps3, GP kit-front/rear

                  Comment


                  • #10
                    Apreciez sfaturile, dar din pacate acum sunt mai confuz decat eram la inceput .
                    @bacu - e drept ca sunt mai mult sau mai putin subiectiv in privinta masinii. E ca o femeie frumoasa pentru care esti dispus sa faci aproape orice, cel putin asta e primul impuls.
                    @richie - alergatul masinii in weekend-uri n-ar fi o problema, in special cu Vtec-ul sub capota .

                    Ca sa facem lucrurile mai simple, care au fost motivele voastre pentru achizitia unui Civic? si daca acum regretati decizia facuta sau va indragostiti de masina pe zi ce trece

                    Comment


                    • #11
                      Civic-ul 1,8 n-are vtec ci I-vtec adică altceva.
                      I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                      My cars:

                      '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                      '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                      '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                      '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                      EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                      EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                      EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                      EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                      EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                      EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                      Comment


                      • #12
                        Din cate am vazut in foaia de optionale se poate pune si incalzire auxiliara. Nu stiu daca variantele mai echipate au asa ceva din fabrica, dar te poti interesa.

                        Comment


                        • #13
                          i-vtec are și K24 care are VTEC pur; i-vtec īnseamnă de la caz la caz altceva. Īn cazul Civicului, motorul R18A e un SOHC VTEC cu implementare de economy vtec. Asta īnseamnă că trecerea pe camă de VTEC activează modul de fuel economy, invers faţă de implementarea clasică de VTEC din motoarele de performanță (K20A, K24, B16, etc).
                          Pentru R18A, zona de high-power output īncepe la 3500 rpm.

                          Referitor la īncălzirea statică, se poate monta o alarmă cu pornire de motor sau se mai poate folosi un sistem Webasto.
                          -------------------
                          There is no point of having if you can't share.

                          Comment


                          • #14
                            Are și Civic īncălzire auxiliară optional pe toate versiunile mai putin nivelul de echipare S dar costul este cam piperat adica 1.790 euro.

                            Comment


                            • #15
                              Mie imi place masina, de aceea sunt la a doua generație acum. Eu am 1.85 si spațiul in fata e la limita, asta si pentru ca a mea are si plafon panoramic care mai mănāncă si el din spațiu. Cert este ca un șofer de 1.90 nu ar īncăpea la mine in fata. In spate spațiul este potrivit doar pentru persoane sub 1.80, spre deosebire de generația veche unde eu stăteam lejer in spate.

                              Dar astea plus lipsa cutiei automate sunt cam singurele lucruri care ma deranjează la mașina.
                              2017 Honda CRV 9AT Executive + Connect + Sensing
                              Ex:
                              2014 Honda Civic Executive
                              2011 Honda Civic GT

                              Comment

                              Working...
                              X