Noul Civic 5D (2016)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Salut,
Am trecut astazi pe la showroom si am vazut noul Civic. Am stat cam doua ore pe acolo asa ca m-am tot invartit in jurul masinii. Expusa in showroom era modelul cu interior de piele cu CVT dar nu am retinut exact ce echipare. Cum nu am mai postat de mult am hotarat sa-mi exprim si eu o opinie deci "here are my two cents"!!
Masina este mai aratoasa in realitate decat in poze. Cred ca au incercat un desing a la "muscle car". Am impresia ca la design este o usoara asemanare cu un anume Subaru . Personal nu imi place cand producatorii de masini se inspira unul de la altul in aspectul masinilor. Este un obicei neproductiv, ce inhiba dezvoltarea si expresivitatea. Marturisesc ca eu am fost incantat de designul de UFO al Civicului. Era ceva aparte si nu putea fi confundat cu nimic. Cred ca ar fi trebuit sa ramana trasatura principala de desing pentru Honda Civic asa cum Porsche a pastrat timp de decenii liniile superbe ale lui 911. Revenind la masina, pot spune ca pe ansamblu, la exterior nu imi displace. Datorita designului musculos sunt sigur ca nu va trece neobservata. Sunt unele aspecte insa ce nu isi au locul pe o masina ce este vanduta la un pret de peste 20000 euro. De exemplu plasticele negre prezente pe barile fata si spate dar mai ales in fata. Pur si simplu aspectul lor si culoarea neagra nu fac cinste unei marci ca Honda. Acele grile sunt mai potrivite pe o masina ieftina fara pretentii. Ar fi fost de preferat un material mai nobil, un aliaj de aluminiu poate si nu un plastic ordinar, caci trebuie sa recunoastem, plasticele negre sunt oribile pe orice masina le-ai pune.
Trecand la interior pot spune ca este spatios,mai ales pentru picioare dar cei inalti vor da cu capul in plafon pe locurile din spate. Eu am 1.8m inaltime si cred ca mai aveam cam 5 cm pana la plafon stand pe bancheta din spate. Scobitura in plafon ce face loc pentru capul pasagerilor din spate trebuia dusa mai mult spre luneta. Designul interior este mai cuminte fata de aspectul de nava spatiala scoasa dintr-un anime japonez. Am observat mai putine butoane dar am suspiciunea ca sunt prezente ca functii pe ecranul tactil de pe consola centrala. Nu m-am jucat cu sitemul ca sa-mi pot da cu parerea. Butoanele comenzilor de pe volan mi s-au parut din materiale ceva mai ieftine. Acum cateva cuvinte despre materialele din interior. Va spun sincer ca asteptam materiale mai moi si mai placute la atingere. Asa cum producatorul pretinde ca generatia noua este mai buna decat cea veche astept sa demonstreze pe toate planurile acest lucru. Sunt dupa parerea mea foarte multe plastice tari si cu aspect ieftin. Daca vorbeam de o masina ieftina nu puteam veni cu pretentii dar aici nu este cazul. Un exemplu este consola centrala unde se afla locatia pentru incarcatorul wireless al telefonului mobil. Aceasta este putin bombata spre exterior si ca atare ma simteam jenat la genunchi mai ales ca este dintr-un plastic dur. Un alt exemplu este acel plastic din partea pasagerului ce imita o insertie de piele cu o cusatura. Este dupa parerea mea un kitch. Exemplu in poza
Am sa pun niste poze cu interioarele de la Civic incepand cu 2007 pana acum sa ne facem o parere mai buna:
2007:
2012:
2017:
Am un cuvant de spus si despre scaune si anume nu prea mi-au placut. As fi preferat ceva mai bine profilate anatomic, cu suport lateral mai bun precum si cu suport pentru umeri. Va marturisesc ca in scaunele din Accordul meu din 2007 ma simt mai bine decat in cele de Civic din 2017. Dotarile masinii sunt multiple, modelul fiind blindat cu optiuni la fiecare echipare, optiuni ce vor multumi pe orice carcotas. Un link catre dotari:
http://asko.ro/wp-content/pdf/motori...ic_5D_2017.pdf
Personal as vrea sa vad si o versiune de echipare mai spartana ce ar duce in jos pretul si ar face modelul accesibil unei parti mai mari a populatiei
Cam atat am avut de spus, eu fiid un "sofer de duminica" fara veleitati de ziarist de specialitateHonda Accord 2.2 i-ctdi Nighthawk Black Pearl Executive-2007
Comment
-
Evident ca toti constructorii sunt intr-o competitie acerba cu unii cu altii pentru profit, de aici si indoparea cu dotari care mai de care mai utile sau inutile. Si cum sume largi din bugetul acestor modele se duc tocmai pentru crearea acestor sofisme, raman prea putini bani pentru ceea ce conteaza mai mult: placerea de a conduce - asta insemnand scaune confortabile dar bine profilate, cu suport lateral, pozitie buna la volan, motor decent, directie precisa, suspensie independenta confortabila dar si de incredere la nevoie, etc. Adica, exact cum erau masinile de ieri si nu vor mai fi niciodata masinile de maine.
Comment
-
Motor de 1.5 si 182 de caluti suna foarte bine. 121 de cai pe litru suna bine iar unele teste pe dyno dau mai multi caluti:
http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1299354
Eu personal astept sedanul pentru o eventuala alegere de masina. Ma gandesc sa las dieselul pentru benzina si cum Accord nu o sa vedem in Europa prea curand....Honda Accord 2.2 i-ctdi Nighthawk Black Pearl Executive-2007
Comment
-
Astea m-au dezamagit si pe mine la Civicul expus la Asko: suportul lateral al scaunelor (desi ofera o pozitie mai joasa) si calitatea plasticelor de la interior. Asta, plus antifonarea inexistenta in pasajul rotilor din fata, nu stiu de ce au ales sa puna pasla din aia doar pe spate."Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film
'08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue
Comment
-
A aparut vad pe zeperfs noul civic:
- 1.5t vs Mazda 3 G165: http://www.zeperfs.com/en/duel6667-4845.htm
- 1.5t vs Seat Leon 1.8 TSI: http://www.zeperfs.com/en/duel6667-5815.htm
- 1.5t vs Honda Civic 1.8i: http://www.zeperfs.com/en/duel6667-1453.htm
- 1.5t vs Focus 1.5 EcoBoost 182CP: http://www.zeperfs.com/en/duel6667-5813.htm
- 1.5t vs VW Golf 1.5 TSI: http://www.zeperfs.com/en/duel6667-6658.htmLast edited by iulianm; 08-05-17, 18:29.
Comment
-
Da si la mine se vad,insa relevanta lor e discutabila din punctul meu de vedere.Strict niste performante de ordin tehnic,care nu spun mai nimic.E ca si cum te-ai uita la specificatiile tehnice a doua sisteme audio de la doi producatori si ai alege pe cel care are specificatiile mai bune pe hartie fara sa asculti,considerand ca ala e mai bun.Am vazut si eu saptamana trecuta sedanul,m-am urcat in el l-a pipait,n-am reusit sa o conduc fiindca nu sunt disponibile la drive test.Mi se pare o masina cu design indoielnic,oamenii chiar s-au chinuit sa atraga atentia,insa rezultatul este o mare porcarie,un chitch.Ma abtin de la alte speculatii,sper sa o conduc saptamana viitoare si revin cu feedback.
Comment
-
Cam toti jurnalistii auto au zis ca Honda a targetat piata din US cu noul Civic si volumul de vanzari cam sustine treaba asta.
In US vanzarile de Civic X au crescut si a fost cea mai vanduta masina compacta in 2016.
Ca si design Mazda 3 arata mult mai bine. (cam cea mai bine din clasa compacta dupa mine)
Vanzari Civic:
US:
- 2014: 325.000 masini
- 2015: 335.000 masini
- 2016: 366.000 masini -> in 2016 Civic X s-a lansat in US
China:
- 2014: 51.000
- 2015: 32.000
- 2016: 90.000
Europa:
- 2014: 42.000
- 2015: 43.000
- 2016: 45.000
Eu n-as zice ca performantele masurabile nu inseamna nimic. In general ca sa imbunatatesti ceva, trebuie sa masori. E clar ca nu-ti cumperi o masina dupa niste acceleratii masurate de diversi, dar te poti ghida ca sa stii la ce sa te astepti.Last edited by iulianm; 09-05-17, 08:12.
Comment
-
Am reusit sa vad si eu noul model echiparea sport cea cu 2 tevi esapament centrale.Exteriorul imi place mult arata mai bine in realitate decat in poze.Interiorul in sa e ok in fara de tapiteria aia ieftine si foarete naspa la atingere. Seamana fix cu acea tatpiterie de dacie 1310 zambetu lui Iliescu un mare minus aicea.Astept sa vad si cum o sa mearga peste 2 saptamani o sa fie disponibila la drivetest.M-am tot uitat la performantele noului motor 1.5t pe hartie cam slabut 8.4 de la 0-100 in realitate am inteles ca scoate vreo 7.8.
Am facut saptamana trecuta un drivetest cu Megane GT La interior +1 pentru Renaul cat si la pret.Sa vedem cum se va misca civicu.2017 DACIA Sandero stepway 0.9Tce + easy r
EX-2007 CIVIC 1,8 I-VTEC 140CP
Comment
-
Si eu am vazut noul Civic in showroom-ul Asko, insa nu m-a impresionat cu nimic. Deja astept face-lift-ul, caci masina arata destul de ciudat, cu gurile alea de aerisire de dimensiuni deranjate ochiului meu ... Insa, pana la urma, gusturile nu se discuta. Sunt convns ca altii sunt incantati de aspectul exterior al acestui Civic. Problema mai mare este atunci cand vorbim de interior si de ... preturi. Astfel, interiorul este deja depasit: prea simplu, sters, mult sub golf atat ca aspect, cat si ca materiale (de o calitate indoilenica in unele locuri). In plus, s-a chinuit Honda sa scoata motorasul asta supraalimentat si a reusit un lucru exceptional, si anume sa aiba performante sub motorul de aceeasi capacitate cilindrica al Golfului. O comparatie cu vechiul 1.8 de la Vw nici nu intra in discutie (chiar daca cineva de mai sus a prezentat un versus in care, totusi, Golful avea motor de 1.8, dar de 170 CP nu de 180, iar cutia manuala era cu 5 trepte). Concluzionand, o masina mediocra din toate punctele de vedere. Mazda 3 pare o bijuterie atunci cand incerci sa compari Civicul cu ea. In ceea ce priveste preturile, acestea sunt muuuult prea mari pentru aproape ... nimic special. GT-ul de la Megane (despre care vorbea si Dragos) se conduce foarte placut si are un pret mult mai ok decat cel al Civicului.
Astea fiind zise, o sa inchei aici capitolul Honda (in sensul unei noi achizitii), pentru o perioada (am asteptat cu speranta sa apara, totusi, Accord-ul in Europa, sau macar Civic-ul sa fie mai atragator), dar sper ca aceasta sa nu fie prea lunga.'07 Honda Accord 2.0 LS M/T Silver Alabaster
Comment
-
Din cate vad eu, Golf vine doar cu 1.5 TSI 150CP ca si cel mai puternic motor non-GTI in Europa.
1.8 TSI 180CP este pus pe Seat Leon si Skoda Octavia.
Honda Civic 1.5t vs Golf 1.5t: http://www.zeperfs.com/en/duel6658-6667.htm
Honda Civic 1.5t vs Leon 1.8t: http://www.zeperfs.com/en/duel5815-6667.htm
Din ce vad eu, doar acceleratia pana la 100km/h are de suferit la Civic. E posibil sa trebuiasca trepta a 3a pana la 100km/h versus treapta a 2a la celelalte. Dupa 100km/h situatia se schimba.
In rest sunt de acord, Golful este greu de batut de orice compacta iar Megane GT are un pret extraordinar de bun in Romania.
Materialul textil de pe Honda Civic este slab tare.Last edited by iulianm; 21-05-17, 18:15.
Comment
Comment