Frane spate blocate Civic FK2

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frane spate blocate Civic FK2

    Deschid un nou thread legat de franele spate blocate la Civic FK2, am vazut ca este un thread general pentru discuri/placute care discuta calitatea/caractersiticele diverselor placute sau discuri.

    La Civic-ul meu s-a blocat a doua oara frana spate, un istoric pe scurt ar fi:
    * la aprox. 60k se blocheaza prima data frana spate, se incinge roata spate dreapta si la un servis de pe DN1 niste mecanici au reusit sa deblocheze roata
    * la aprox. 80k schimb toata frana spate, placute + discuri
    * la aprox. 110k se face opertiune de 'curatare frane', nu stiu exact ce au facut la servis, din cate am inteles trebuia curate placutele si locul unde se monteaza + gresat
    * acum la 120k masina se comporta ca si cum nu ar aluneca bine pe drum, merge greu la vale, comparativ cu alte dati si ieri cand m-am dat jos din masina mirosea puternic a frane + roata dreapta spate inchinsa( roata stanga parea sa nu aibe probleme )

    Mentionez ca nu sunt agresiv cu franele, placutele fata au fost schimbate prima data la 95k si atunci mecanicii spuean ca mai tin 5k( tot asta auzeam de la 30k incoace ).

    Din cate am vazut si pe alte forumuri au mai fost oameni care au ramas cu placutele de frana blocate, solutia fiind schimbarea placutelor si a discurilor. Sincer nu mi se pare ca asta e solutia, cand costatam ca frana s-a prajit sa schimbam totul. Stie cineva de ce se blocheaza franele spate la masina asta si ce ar trebuii facut sa prevenim blocarea?

  • #2
    Verifica culisantii etrierelor spate sa fie gresati, daca nu se rezolva, atunci inseamna ca ai ceva rugina intre pistonas si camasa, ceea ce inseamna ca s-a mers mult timp fara a se schimba lichidul de frana, acesta a dus la acumularea apei in instalatie ajungandu-se ulterior la griparea etrierului/elor.

    Comment


    • #3
      si eu m-am gandit ca ar fi ceva problema cu etrierii. pana la urma ei blocheaza placuta pe disc.
      au fost verificati?
      '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

      sigpic

      Comment


      • #4
        Daca sta masina mai multe zile, de exemplu o saptamana sau 2 cu frana de mana trasa, mai ales dupa ce a plouat afara, sau dupa ce a fost spalata masina este normal sa se blocheze frana de mana(placuta de frana se sudeaza de discuri).Eu am patit la mai multe masini acest lucru.Recent la un Toyota land cruiser.A stat masina parcata in garaj aprox 3 saptamani cu frana de mana trasa si de abia am reusit sa pornesc cu ea de pe loc.In concluzie sfatul meu este, daca circuli mai rar cu masina nu mai folosi frana de mana, bag-o in viteza 1 si gata(sigur daca nu parchezi in panta sau rampa, da circuli regulat cu masina si problema persista, inseamna ca ai ceva probleme la actionarea franei de mana( cablu de frana sau pistonasele gripate din cauza mizeriilor etc).

        Comment


        • #5
          Sunt doua cauze principale care conduc la blocarea franelor:
          - una ar fi griparea placutelor in locasul lor datorita acumularii prafului rezultat din uzura materialului partii care actioneaza asupra discului, la care se mai adauga uneori si mizerie stransa din mers (praf + apa = mil);
          - o alta cauza este deteriorarea accidentala sau prin imbatranire a protectiei pistonasului din etrierul de frana, care prin adaugarea de mizerie se gripeaza pe cursa de iesire si ramane placuta apasata pe disc.

          In afara de asta ar mai fi situatia. Griparii, daca exista, a cablurilor franei de mana.

          Asa ca solutia ar fi o verificare atenta a fiecarei roti in parte, curarare, inlocuire de protectii, aparatori, etc.


          Sent from my iPad using Tapatalk
          O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

          Comment


          • #6
            Si eu am avut un etrier blocat la accord, stanga fata. Undeva in istoria masinii(e luata sh) cineva a umblat pe acolo si a cipit putin garnitura de la pistonasul etrierului. Pe acolo in timp a intrat apa si s-a format un varf de rugina(la propriu, era o linie de rugina de 2 cm, groasa cat un ac) care a blocat etrierul. A fost nevoie de un rebuild al etrierului, cu un kit de 60 lei(piston + garnituri).
            Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
            Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl
            ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red

            Comment


            • #7
              Multumesc de raspunsuri.

              Mentionez ca s-a facut curatarea etrierilor, cred ca asta a fost operatiunea de 'curatare a franelor', anul acesta. Ma gandesc ca daca a fost corect realizata operatiunea atunci ramane de verificat: ghidaje + frana de mana, am inteles bine?

              Ma programez la servis si revin cu impresii.

              Comment


              • #8
                nu cred ca sta cineva sa iti demonteze tie etrierii bucata cu bucata sa-i curete sa-i bibileasca si sa-i puna la loc cu alte garnituri si tot tacamu, asta ar fi practic o reconditionare, probabil ai avut parte de o curatare la exterior, de praf cu ceva spray de frane, ...fix pix

                Comment


                • #9
                  Se duc garniturile de la culisanți. Mi s-a īntāmplat și mie asta la Civic 5D.
                  I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                  My cars:

                  '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                  '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                  '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                  '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                  EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                  EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                  EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                  EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                  EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                  EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                  Comment


                  • #10
                    Te astepti la Honde vechi sa ai probleme d'astea, nu la astea noi ....

                    Comment


                    • #11
                      Adevărul e că dacă ar fi verificate corect, ai putea vedea că e copt cauciucul ăla. Nici nu sunt scumpe și se īnlocuiesc ușor. Nu cred că țin garniturile de la culisanți mai mult de 4-5 ani, probabil contează și cāt de mult folosesti frāna și cāt de violent.
                      I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                      My cars:

                      '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                      '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                      '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                      '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                      EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                      EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                      EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                      EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                      EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                      EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                      Comment


                      • #12
                        Si eu am patit-o din aceasta cauza la fiecare schimb de placute sau macar o data pe an la o revizie ung culisele cu vaselina.
                        2017 DACIA Sandero stepway 0.9Tce + easy r
                        EX-2007 CIVIC 1,8 I-VTEC 140CP

                        Comment


                        • #13
                          Salut,

                          Atentie ca se poate intampla si la frana fata. La schimbul de placute fata (~ 3 ani) era numai mizerie si placuta blocata.
                          Cu placutele spate mi s-a intamplat la ~ 2 ani (cam 25k km), de atunci cer servisare anuala a placutelor: dat jos, curatat, uns, pus la loc, test. Se aduna la costurile de revizie dar merita.

                          Comment

                          Working...
                          X