Accord M/t vs A/T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cata_mahu
    replied
    Originally posted by Doc View Post
    Pentru un posesor de cutie MT, ii va fi mult mai greu sa conduca aceeasi masina dar cu AT. Accordul face in curand 10.000km in bord si tot de atatia km conduc pe AT, insa nici in acest moment nu pot spune ca am reusit ma obisnuisc cu ea si sa ii invat fiecare miscare. Dupa 9 ani de condus de condus masini cu MT imi vine foarte greu sa ma obisnuiesc cu automata. Poate dupa ce voi parcurge cel putin 50.000km voi reusi sa alerg masina asa cum o faceam pe MT.

    Prima oara cand m-am dat cu Accordul pe Cheia aveam impresia ca zbor dupa sosea la fiecare viraj si cutia nu ma ajuta deloc, insa in scurt timp mi-am dat seama ca masina se poate conduce lejer pe serpentine doar cu treapta a 2 a iar schimbarile in jos de treapta le poti face doar ascultand turatia motorului.

    Bineinteles am vreo 3 regrete in acest moment:
    1. ca nu mi-am luat Legend cu AT, SH-AWD si motorul de 3.5 V6 295CP
    2. cutia nu ma lasa sa fac downshit in treapta 1 mai sus de 3000RPM
    3. in modul manual nu poti schimba vitezele si de la schimbator (doar din padele).
    Eu am mai mers cu automate dar numai de la VAG. Si simple si DSG pe Skoda si Touareg. Pe Touareg in afara ca trebuie sa-i dai palme manetei ca sa revina butonul care-l apesi cand schimbi intre pozitii (ramane apasat) e un deliciu. In combinatie cu motorul 3.0 V6 TDI e impresionant cum se misca masina aia, tot pune pe asfalt.
    La downshift are intr-adevar o ezitare ceva mai pregnanta.

    Legat de cele 3 regrete ale tale Doc.
    1. Aveai bani de 2 Accorduri? In plus, Legendul nu-l concep far AT! Si are performante foarte bune pt AT, cel putin pe hartie. Mai e si SH-AWD... Pacat de pretul prohibitiv
    2. Asta e lucrul care l-am remarcat si ma deranja si pe mine. In 2 nu facea downshift daca erai la 3000. Si la 3000 de ture in 2 nu puteai sa o calci cum trebuie. AT ul are o plaja de turatii intre 2500 si 4000 in viteza 2 in care esti "condamant" sa stai dupa ea. Tocmai in 2 care e cea mai fun viteza si cel mai des folosita daca nu esti cumva pe autostrada. Totusi, nu se poate schimba asta din soft?
    3. Chiar ti-ar fi fost mai comod sa din de maneta de viteze (si sa iei mana de pe volan) in loc sa apesi padelele? Padelele de la volan eu le vedeam ca un mare avantaj. Mie mereu mi-a venit peste mana sa folosesc schimbarea manuala la AT-urile fara padele.
    Last edited by cata_mahu; 08-10-09, 09:16.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Un DSG are si avantaje, dar si dezavantaje. Face upshift rapid, dar un downshift de toata jena. Pe mine downshift-ul ma intereseaza pe circuit/viraje. In plus, are si anumite limitari de cuplu. Cea mai buna cutie automata pt performanta este una cu ambreiaj clasic, insa automatizata (nu va ganditi la i-Shift, pt ca aia a fost setata pentru altceva), in genul celei secventiale de la WRC.

    Leave a comment:


  • dmc
    replied
    @razvan p.

    Ai afirmat ca: un sofer rapid va fi cel care franeaza cel mai tarziu!nu am spus-o eu.

    Eu stiu un sofer care a reusit sa castige vreo 7 titluri mondiale de F1 pentru ca frana primul cand intra in curba comparat cu alti soferi. Numele lui este Michael Schumacher. Afirmatia cu franarea nu are nici o baza reala cum nu are nici treaba cum l-ai facut tu pe ala cu Clio. Masinile sunt testate pe banc si pe circuit si in general cam ce scrie in cartea masinii aia este si pe sosea iar daca nu crezi poti sa te uiti la o emisiune numita TopGear unde aia au un circuit si un sofer profesionist. Acolo se vede care masina este mai rapida. Nu aiurea cum comparati voi ca l-ai depasit pe unu nu stiu pe unde. Iar daca vrei sa vezi cat de rapid este Megane-ul F1, Civicul, Clio si eu stiu ce alta masina sport poti sa te uiti in acel top facut de TopGear iar daca ala nu-ti place vezi ca au testat si cei de la FifthGear and so on.

    Una peste alta mie mi se rupe care este mai rapida atata timp cat nu am unde sa alerg cu asa ceva.

    Revenind on-topic eu sincer as vrea sa vad ceva similar cu DSG pe cat mai multe masini inclusiv pe Accord. Si apropo de Accord, stiu ca abia a aparut anul trecut masina si nu are nici macar 1.5 ani dar are idee cineva cam cand o sa apara un facelift si daca sunt ceva informatii legate de acest lucru?

    Multumesc

    Leave a comment:


  • Doc
    replied
    Pentru un posesor de cutie MT, ii va fi mult mai greu sa conduca aceeasi masina dar cu AT. Accordul face in curand 10.000km in bord si tot de atatia km conduc pe AT, insa nici in acest moment nu pot spune ca am reusit ma obisnuisc cu ea si sa ii invat fiecare miscare. Dupa 9 ani de condus de condus masini cu MT imi vine foarte greu sa ma obisnuiesc cu automata. Poate dupa ce voi parcurge cel putin 50.000km voi reusi sa alerg masina asa cum o faceam pe MT.

    Prima oara cand m-am dat cu Accordul pe Cheia aveam impresia ca zbor dupa sosea la fiecare viraj si cutia nu ma ajuta deloc, insa in scurt timp mi-am dat seama ca masina se poate conduce lejer pe serpentine doar cu treapta a 2 a iar schimbarile in jos de treapta le poti face doar ascultand turatia motorului.

    Bineinteles am vreo 3 regrete in acest moment:
    1. ca nu mi-am luat Legend cu AT, SH-AWD si motorul de 3.5 V6 295CP
    2. cutia nu ma lasa sa fac downshit in treapta 1 mai sus de 3000RPM
    3. in modul manual nu poti schimba vitezele si de la schimbator (doar din padele).

    Leave a comment:


  • Xilin
    replied
    deci strict pentru viata de zi cu zi, AT-ul este extraordinar, asta ca sa fie on-topic complet, chiar si inafara este foarte bun, 11 secunde mai mult decat suficient, am mai zis cred, cine face depasiri unde o secunda conteaza, inseamna ca este grav, mai bine stai si astepti ocazia si sa ajungi la familie cu bine decat sa nu mai ajungi.
    Pentru cei ce cauta maximizarea performantelor motorului (nu a masinii ca e aceeasi masina si cu AT) atunci MT este de preferat.

    Leave a comment:


  • cata_mahu
    replied
    Originally posted by razvan p. View Post
    nu-s AT mestere!WRC-au transmisii secventiale!no clutch!

    sa nu ne infierbantam!e doar o discutie!2.4 M/T e funny!"but not for me"!!)

    cas la gura nu viza pe nimeni de aici!!!ce naiba!
    Foarte corect "not for me". Transmisiile de la masinile de dompetitie chair nu stiam cum sunt si intrebarea mea era sincera.
    Nu m-am simtit lezat in niciun fel si nu-s asa sensibil intr-o discutie in contradictoriu. Si eu tot funny o percep.Asta am si vrut de la masina asta.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Transmisiile secventiale au ambreiaj, nu au pedala de ambreiaj...

    Cata_mahu se vede ca vorbeste din experienta si in opinia mea are perfecta dreptate! AT are alta etajare, la CL9 spre exemplu ducea a 3-a pana pe la 180 km/h... Nu cred ca mai are rost sa zic altceva! Sigur ca si AT are avantaje clare, dar sunt la fel de sigur ca un sofer cat de cat interesat de performante, retrogradeaza un MT in depasiri, stie sa schimbe vitezele pe curbe etc... Nu stiu exact peste cine a dat Doc cu Renaultul ala, eu am vazut oameni cu Renault d-ala la munte si NU ma puteam tine deloc dupa ei... Macar cat de cat...

    Leave a comment:


  • razvan p.
    replied
    nu-s AT mestere!WRC-au transmisii secventiale!no clutch!

    sa nu ne infierbantam!e doar o discutie!2.4 M/T e funny!"but not for me"!!)

    cas la gura nu viza pe nimeni de aici!!!ce naiba!

    Leave a comment:


  • cata_mahu
    replied
    Uaiiiii. Fratilor, cine a zis ca AT e fasss, rau batran, prost etc? Nici de rali nu vorbeam si nici de masurarea potentei pe liniute! Ci despre senzatia care o cauta fiecare de la masina ca sofer amator.
    Apropos de rali Razvan, nu-s un cunoscator al sportului dar sunt cumva AT masinile din competitii? Daca nu, atunci de ce daca AT ar oferi atatea avantaje pe viraje?
    Ideaa cu care eu personal nu sunt de acord este ca LA HONDA nu poti spune ca sunt comparabile (AT cu MT). Lumea incearca sa induca ideea ca iti iei AT, dai pe S, folosesti padelele si gata, e cemva similar cu MT.
    Din experienta mea pe ambele nu am cum sa fiu de acord cu ideea asta. Sunt total diferite si cine alege AT o face pt inclinatia vadita catre confort. Asa am facut si eu prima data.
    In rest, chestiune de gusturi... Peace!

    LE: Si chiar si un pilot de curse isi poate lua un AT pt confortul de zi cu zi cum si un sofer amator (cu cas la gura) isi poate lua un MT pt placera lui fara sa creada ca devine un mare pliot prin alegerea facuta.
    Last edited by cata_mahu; 07-10-09, 21:19.

    Leave a comment:


  • razvan p.
    replied
    yep dinoc.

    ideea ar fi ca toti te judeca:"aaaaaa,e AT,e fasss"!!!si singura comparatie vesnica ar fi potenta la liniute!ar foarte interesant un circuit in romanica!


    sing lucru pt care am ales AT:COMFORTUL NENE!SUNT BATRAN!si prefer sa vorbesc cu pasagera din dreapta in loc sa imi inchipui ca-s un mic ALONSO!!!!))

    peace!

    Leave a comment:


  • dinoc
    replied
    @ionel cred ca n-ai inteles ce fel de renault

    Pe de o parte, cutia A/T are avantajele ei, in viata de zi cu zi nu stiu cati retrogradeaza 1,2,3 trepte + rev matching, ca sa faca o manevra de depasire sau altele , pe cand la una A/T, la talpa , cutia va face singura toata treaba si atunci cel de pe A/T poate iesi invingator.
    Plus ca ultimului, pe un drum virajat, ii ramane doar sa fie atent la drum si viraje, avand mereu ambele maini pe volan
    Dar noi aici, de regula, comparam cazul ideal, cand soferul de pe manuala este priceput , comparam doar masinile si eliminam factorul "sofer"

    Leave a comment:


  • razvan p.
    replied
    wow!ce polemica!doctore am uitat de joaca cu citirica!sa tot fie frate ceva!mi-am amintit-o insa pe aia cu 307-le 1.6 HDI al tau care ma usca pe 400m...........am povestit-o la unii care nu m-au crezut!
    colegul nostru andreicsa spunea simplu:"sa vedem ce poate pe strada.."!era strict vb de performantele unor tunareli pt 401m.....ok.

    revenind la AT vs MT.pe 400m daca ne raportam la asta,soferia nu consta insa in cat de bine pleci si mai apoi cat de repede faci shift up-ul,va castiga M/T.daca vreti sa vedeti cum va creste adrenalina va trebui sa cautati un circuit virajat unde sa conduceti dupa principiul:"push de gas and hit the break".cum faceti asta d-lor si mai si iesiti din curba????? pt ca va trebui sa retrogradati infernal de repede la capatul franarii care de obicei se termina la inceputul virajului??????un sofer rapid va fi cel care franeaza cel mai tarziu!nu am spus-o eu!au spus-o cei profesionisti cu adevarat!!!!avantajul acestei transmisii AT este ca se muleaza perfect la pricipiul de mai sus,iar daca o inveti si stii sa o "agati" perfect in inferioare,adica sa stii la ce viteza max permite shift down,veti fi infinit mai rapizi!

    dar nu am luat AT pt circuit ci pt confort!la primavara voi provoca insa pe cineva tare in gura despre ce si cum despre viata si soferie si vom mai sparge un mit!

    soferii lui peste fug de curbe!"e periculoase domle!!iti spun eu!!!!"

    EL fiind de obicei un celebru anonim cu'cas la gura

    Leave a comment:


  • ioncelmare
    replied
    acu serios, ala nu avea decat un reno', era in dezavantaj clar.

    Leave a comment:


  • cata_mahu
    replied
    Eu nu ma leg de patania lui Doc. De astia sunt muti care de care mai viteji pe baza performatelor de carte date pt masinile pe care le conduc. Am patit si eu din astea. Sunt unii care nici macar nu fac diferente intre motorizari si li se pare ca doar sigla de pe bot le da putere si performante.

    Cat priveste AT si MT, cel putin pe 2.4, am avut ocazia (intr-adevar nedorita) sa le testez pe fiecare suficient de mult incat sa imi dau in mare seama care e diferenta. E mare. Indiferent de padelele de la AT si modul S, tot mare ramane... In afara ca pe S masina nu foloseste decat primele 3 viteze, te tine mai turat si poti sa folosesti padele sa schimbi cand vrei tot nu se apropie de etajarea celei manuale. Si rapoartele dau in mare parte performantele dinamice. Am zis de muuuulte ori, acelasi AT dar cu o etajare similara celei MT ar fi fost idealul pt mine. Atunci si numai atunci se putea spune ca treci pe S si obtii approx acelasi lucru din folosirea padelelor. Asa obtii ceva mai mult decat pe D dar totusi departe de MT, repet, ca senzatie si nu ca timpi cronometrati.

    Leave a comment:


  • Doc
    replied
    Ba se muleaza foarte bine pentru ca subiectul de AT/MT a deviat putin si se leaga de sportivitatea masinilor cu aceste doua feluri de cutie. Eu vin de pe o manuala si stiu despre ce este vorba. Nu m-am nascut in masina cu cutie AT, pur si simplu mi-am cumparat asa ceva pentru confort si daca vreau sa ma joc cu masina o trec in modul manual si ii dau bice. N-am luat masina sa fac liniute, doar am avut CTR si nici pe ala nu prea il foloseam la play-uri.
    Individul cu Clio a vrut sa imi arate ce masina tare are el, trebuia sa fii de fata ca sa vezi reactia acestuia. Eu facuseam deja o gramada de km in zilele respective si nu m-am alergat cu nimeni, poate la intoarcere ma grabeam putin (imi doream sa ajung pana in ora 24 acasa) si valea Oltului am cam tinut-o in depasiri. Pe centura la Valcea am mers legal pentru ca este o zona periculoasa si urma sa urc dealul Negru in stilul meu, nici prea tare nici prea incet. Chiar si atunci cand ma grabesc nu incep sa dau flash-uri sau sa claxonez pe cei care merg mai incerc, pur si simplu astept ocazia de a depasii in siguranta si trec de ei.
    Chiar nu am vrut sa demonstrez nimic legat de isprava mea, ci pur si simplu sa va arat ca in realitate de multe ori "viata bate filmul" si orice masina iti poate creea probleme chiar daca cele 4 sec diferenta pe hartie iti dau senzatia ca nu poti fi depasit.

    Leave a comment:

Working...
X