"Valoarea masinii este mai greu de stabilit, pentru ca nu se refera la pretul de pe eticheta. Sa construiesti o masina buna cu un pret exorbitant este usor. Sa construiesti o masina buna cu un pret bun si cu o valoare la revanzare buna este mai greu..."
Deci ar trebui sa tinem cont de pret sau nu?
Studiul „Indexul de satisfactie al clientilor“ pentru 2008, realizat de JD Power, a clasificat pentru a doua oara consecutiv Honda pe primul loc in preferintele publicului in materie de calitate, performante si alte trasaturi care pot influenta nivelul de satisfactie al unui proprietar de autoturism.
„Customer Satisfaction Index“ (Indexul de Satisfactie al Clientilor) este un instrument extrem de precis din punct de vedere statistic, utilizat de prestigioasa organizatie JD Power pentru a clasifica autoturismele noi. Studiul, desfasurat in Germania, cea mai mare piata din Europa si tara cu cei mai pretentiosi clienti, a ajuns deja la a saptea editie si a consfintit aprecierea de care se bucura Honda in fata clientilor, detronand astfel de pe prima pozitie Toyota.
Studiul CSI, realizat cu ajutorul a 19.000 de persoane, pentru 23 de marci auto si peste 100 de modele, urmareste evaluarea atat a vehiculelor noi cat si a serviciilor post-vanzare timp de doi ani, fiind luate in calcul 77 de caracteristici grupate in patru criterii de masurare. Fiecare dintre aceste criterii are o pondere bine stabilita, in ordinea importantei lor: calitate si fiabilitate (30%), atractivitate, care include design, confort, dotari (25%), satisfactia in service-ul dealerului (23%) si costuri de utilizare, care includ consum, asigurari, costuri revizii si reparatii (22%).
Clasamentul general pe marci a stabilit in acest mod un scor de 849 de puncte dintr-un maxim posibil de 1.000 pentru Honda, acesta fiind al doilea an consecutiv in care marca japoneza se situeaza pe prima pozitie. Pe pozitia a doua s-a plasat BMW, cu 845 de puncte, in crestere fata de anul trecut, fiind astfel cel mai bine plasata marca nu doar premium, ci si la capitolele „Calitate si fiabilitate“ si „Atractivitate“. Pe locurile urmatoare, in Top 10, cu punctaje peste media realizata pe intreg studiul, s-au clasat Toyota, Audi, Mazda, Daihatsu, Mercedes, Skoda, Volvo si Nissan.
Martin Volk, senior research manager in cadrul JD Power, sustine ca indexul de satisfactie a crescut simtitor de la lansarea studiului si pana astazi, dovedind ca producatorii de autoturisme sunt din ce in ce mai preocupati de calitatea vehiculelor. De exemplu, clientii care declara ca sunt „multumiti de produsele exceptionale si experienta din service“, dispusi sa cumpere din nou un produs al aceleiasi marci, sunt de doua ori mai multi decat cei care au un grad scazut de satisfactie.
In clasamentul pe modele, cel mai bine plasat a fost pentru a doua oara consecutiv Toyota Prius, cu 888 puncte, acesta punctand cel mai bine la costuri de utilizare, dar si la calitate si fiabilitate. Toyota a cucerit de altfel trei locuri intai, la diverse segmente (Corolla Verso se afla pe primul loc de patru ani), in timp ce Honda si BMW
s-au situat pe primul loc cu cate doua modele (Serie 5 este pentru a doua oara in top).
Deci ar trebui sa tinem cont de pret sau nu?
Studiul „Indexul de satisfactie al clientilor“ pentru 2008, realizat de JD Power, a clasificat pentru a doua oara consecutiv Honda pe primul loc in preferintele publicului in materie de calitate, performante si alte trasaturi care pot influenta nivelul de satisfactie al unui proprietar de autoturism.
„Customer Satisfaction Index“ (Indexul de Satisfactie al Clientilor) este un instrument extrem de precis din punct de vedere statistic, utilizat de prestigioasa organizatie JD Power pentru a clasifica autoturismele noi. Studiul, desfasurat in Germania, cea mai mare piata din Europa si tara cu cei mai pretentiosi clienti, a ajuns deja la a saptea editie si a consfintit aprecierea de care se bucura Honda in fata clientilor, detronand astfel de pe prima pozitie Toyota.
Studiul CSI, realizat cu ajutorul a 19.000 de persoane, pentru 23 de marci auto si peste 100 de modele, urmareste evaluarea atat a vehiculelor noi cat si a serviciilor post-vanzare timp de doi ani, fiind luate in calcul 77 de caracteristici grupate in patru criterii de masurare. Fiecare dintre aceste criterii are o pondere bine stabilita, in ordinea importantei lor: calitate si fiabilitate (30%), atractivitate, care include design, confort, dotari (25%), satisfactia in service-ul dealerului (23%) si costuri de utilizare, care includ consum, asigurari, costuri revizii si reparatii (22%).
Clasamentul general pe marci a stabilit in acest mod un scor de 849 de puncte dintr-un maxim posibil de 1.000 pentru Honda, acesta fiind al doilea an consecutiv in care marca japoneza se situeaza pe prima pozitie. Pe pozitia a doua s-a plasat BMW, cu 845 de puncte, in crestere fata de anul trecut, fiind astfel cel mai bine plasata marca nu doar premium, ci si la capitolele „Calitate si fiabilitate“ si „Atractivitate“. Pe locurile urmatoare, in Top 10, cu punctaje peste media realizata pe intreg studiul, s-au clasat Toyota, Audi, Mazda, Daihatsu, Mercedes, Skoda, Volvo si Nissan.
Martin Volk, senior research manager in cadrul JD Power, sustine ca indexul de satisfactie a crescut simtitor de la lansarea studiului si pana astazi, dovedind ca producatorii de autoturisme sunt din ce in ce mai preocupati de calitatea vehiculelor. De exemplu, clientii care declara ca sunt „multumiti de produsele exceptionale si experienta din service“, dispusi sa cumpere din nou un produs al aceleiasi marci, sunt de doua ori mai multi decat cei care au un grad scazut de satisfactie.
In clasamentul pe modele, cel mai bine plasat a fost pentru a doua oara consecutiv Toyota Prius, cu 888 puncte, acesta punctand cel mai bine la costuri de utilizare, dar si la calitate si fiabilitate. Toyota a cucerit de altfel trei locuri intai, la diverse segmente (Corolla Verso se afla pe primul loc de patru ani), in timp ce Honda si BMW
s-au situat pe primul loc cu cate doua modele (Serie 5 este pentru a doua oara in top).
Comment