Cum influenteaza dimensiunea jentilor performantele masinii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum influenteaza dimensiunea jentilor performantele masinii

    Salut!
    mi s-a parut util de discutat acest sb. eu am un Accord din 2007, 2.0 benzina, am avut jenti stock pe 15 de tabla, masina nu statea pre bine pe drum, si arata ca dracu. mi-am luat pe 17 cu cauciucuri de 225/45. masina sta mult mai bine pe drum, arata cu totul altfel, insa mi-a crescut consumul cam cu jumatate de litru la suta si ma roade cel mai mult mi se pare mai greoaie pe demaraj.
    Spuneti-mi va rog si voi ce parere aveti, cei care aveti aceleasi dimnesiuni dc a-ti avut aceleasi efecte si de ce.
    Honda Accord, 2007, 2.0 M/T-155CP, Royal Blue Pearl

  • #2
    well...
    la jante dimensiunea conteaza, adica cu cat le ai mai mari cu atat e mai bine pt rigiditatea si dinamica masinii dar mai putin bine pt confort
    ideea e ca roata pe ansamblu ramane la acelasi diametru iar singura diferenta este faptul ca partea mai elastica (anvelopa) devine mai mica si, in consecinta mai putin elastica
    ca o consecinta intreg ansamblul devine mai rigid si "raspunde" mai rapid si mai direct
    pe de alta parte raspunsul asta mai direct o sa il simti si in coloana vertebrala si in dintzi.....dar eu cred ca merita
    depinde de gusturi

    Comment


    • #3
      Legile fizicii contin raspunsul. Ce experimentezi tu este un amalgam de forte de frecare si inertie crescute.
      In general o janta mai mare cu cauciuc mai lat, desi talon mai mic, are o masa mai mare decat una mai mica. Desigur, exista jante de aliaj sau aluminiu forjate care sunt foarte usoare, incercand sa compenseze intr-o oarecare masura greutatea pneului, nu stiu daca ai cumparat asa ceva sau nu, dar presupun ca nu.
      17" vs 15" ai de invins urmatoarele diferente de forte:
      - frecarea de asfalt mai mare: 225 vs 195, s-ar putea 225-ul sa fie chiar mai mult in functie de latimea jantei.
      - frecarea cu aerul mai mare: ----||------
      - inertia sau volantul mai mare (masa rotii)

      Motorul si transmisia sunt mai solicitate cu noul setup decat cu cel vechi si prin urmare trebuie sa consumi mai mult ca sa produci acelasi deplasare, lucrul mecanic nefiind identic.

      PS: posteaza dimensiunile exacte ale noului setup.
      2007 CL7, Graphite Pearl

      Comment


      • #4
        dimensiunile jentilor sunt 7,0x17j, sunt RIAL, o marca germana, destul de ok, gumele sunt 225/45/17, Nexen N 300, sunt un model de top de la firma asta, f rigide, cu profil agresiv, pt sezon de vara si/sau carosabil umed. masina se comporta mult mai bine pe viraje si in general la capitolul stabilitate, insa ce ma intriga este ca o simt mai moale la demaraj!! este normal? pt ca am auzit si pareri intr-un sens si in altul. Directia este puti mai precisa, dar parca mai rigida, mai greoaie..
        Repet, ceea ce ma roade e treaba cu demarajul, ok cu consumul am inteles e clar, dar dc pierde la demaraj nu prea imi explic, pt ca pe roti oricum se sprijina 1400 de kg!!! imi pare rau ca nu le-am cantarit inainte sa le pun, dar zilele astea o sa dau una jos sa vad cat cantareste comparativ cu cele pe 15. spune-mi te rog ce parere ai! ar fi mai bine sa revin la cele pe 15, nu as vrea cu astea arat super, dar sunt putin dezorientat.. Merci mult de tot!
        Honda Accord, 2007, 2.0 M/T-155CP, Royal Blue Pearl

        Comment


        • #5
          Din cate stiu eu ce afecteaza cel mai mult demarajul e greutatea anvelope + janta. Daca asta a crescut fata de ce aveai inainte... atunci intradevar se va simti ceva mai greoaie.

          My 2 cents :wink:
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #6
            merci ticker!, dar ce se intampla atunci cu demarajul 0-100 dat de producator, pt ce dimensiuni fac ei testele? la ce dimensiuni de jenti trebuie sa le iei in considerare? pt. ca in functie de nivelul de echipare iti vine direct din fabrica cu dimnesiun mai mari. de ex acum la accord este varinata sport care la 2.0 benzina vine direct cu jenti pe 17/225/45 ca si la varianta 2.2 i-ctdi?!??!
            Honda Accord, 2007, 2.0 M/T-155CP, Royal Blue Pearl

            Comment


            • #7
              Cu cat e mai grea roata (janta+guma) cu atat iti trebuie mai multa putere s-o invarti, de aici si demaraj mai greoi. 0-100 e ceva orientativ asa cum e si consumul, sunt valori obtinute in anumite conditii.
              '07 Accord 2.0 ES Dark Mocha
              '98 Civic Sedan 1.6 VTi New Vogue Silver

              Comment


              • #8
                asa e. demarajul e valabil cu jante+anvelope de fabrica. Influenta reala prin schibarea jantelor nu e asa de mare (adica max 0.2 sec) dar ca senzatie are de suferit intr-adevar cu o roata mai grea. De aceea isi pun multi jate "Ultralegerra".

                Ca paradox f. multe jante de aliaj sunt mai grele ca cele de tabla. Cele mai usoare jante sunt cele de "tabla" din aliaj... sunt facute la comanda de nu stiu ce firma din Germania. Arata aproape identic cu cele din tabla(difera culoarea si putin de tot modelul) dar sunt facute din aliaje mai usoare.
                '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                sigpic

                Comment


                • #9
                  @akebono
                  legile fizicii zic si ca frecarea nu depinde de supratfata, deci forta de frcare eventual crescuta poate fi data de diferenta de greutate dintre 15 si 17, diferenta care, raportata (si adunata) la masa masinii este neglijabila...parerea mea

                  @tibi
                  1. poate trebuia sa alegi o valoare de compromis...adica 16...
                  2. sa ne spui si noua diferenta de masa dintre 15 si 17, ca eu chiar sunt curios. merci.
                  3. cu cat masa corpului in miscare este mai mica (in cazul nostru, roata), cu atat este mai bine pentru tot angrenajul (se supune la forte mai mici). am avut ocazia sa schimb o roata la o masina de F1 ( ) si cand am ridicat-o, m-am opintit si m-am pregatit pt super-greutate...dar era sa o arunc in tavan, ca era mult mai usoara decat ma astepam...super-usoara...bine, asta si pt ca masa toatala a masinii la F1 trebuie sa fie cat mai mica...
                  nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                  Comment


                  • #10
                    @ toto
                    ai dreptate, cu cat masa corpului in miscare este mai mica cu atat este mai bine, dar in acelasi timp avand in vedere ca tot angrenajul comporta o masa de 1400 de kg, parerea mea este ca pe cronometru nu ar trebui sa apara o diferenta mare de la 0-100, chiar dc la condus o simti, nu?
                    oricum nu stiu dc mai merita acum sa fac un compromis cum spui tu si sa pun pe 16, masina se comporta prea bine la cap. stabilitate si arat prea bine cu astea pe 17 ca sa renunt la ele. mai mult, eu nu fac multi km cu ea si chiar dc am admite ca demarajul scade in cele din urma, nici nu ma duc cu ea la liniute.dc as fi avut macar un evo IX sau in impreza sti ar fi fost altceva..
                    p.s.- am sa vad cat canatreste asta pe 17 ca si eu sunt f curios acum, trebuie sa dau una jos de pe masina, si am sa postez informatia. merci!
                    Honda Accord, 2007, 2.0 M/T-155CP, Royal Blue Pearl

                    Comment


                    • #11
                      Janta originala de 16 inch si latime 6.5 inch are de 9 kg.
                      Janta originala de 17 inch si 7 inch latime 7 inch are 11 kg .
                      Janta mea OZ Ultraleggera de 17 inch si 8 inch latime are 7.5 kg

                      Pneurile 205/55 R16 au in jur de 9 kg
                      Pneurile de 225/45 R17 au cam intre 10 si 11 kg.

                      Janta de 15 de tabla este clar mai usoara decat cea de 16, dar nu stim cu cat , dar
                      pneul de 195 latime dupa parerea mea este prea ingust pt masina asta - pierzi aderenta prea usor si ai balonul prea mare.

                      Daca ai pus niste jante aftermarket de 17 inch care pot avea lejer 11, 12 kg sau chiar mai mult ... clar pierzi o idee la demaraj.
                      Dar castigi la stabilitate pe viraje. la franare si feedback directie.
                      K24Reflash

                      Comment


                      • #12
                        La mine, din fabrica sunt pe 16 ( 205/55/16 ). Tourer sport 2007. Sunt multumit de stabilitate si viraje, pe drumurile din BN si talonul de 55 e cam subtire..... ](*,)
                        '07 Accord Tourer Sport 2.0 i-VTEC Red.......
                        '06 Mitsubishi Pajero 2.5
                        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/alex_tourer_2/

                        Comment


                        • #13
                          asadar....
                          demarajul mai lent apare sigur din cauza greutatii noului ansamblu....
                          am patit si eu cand am avut niste jante atp placate cu inox (dezastruoase de noi) dupa care am trecut pe ultraleggera
                          stuatiai se imbunatateste dar tot e ceva mai lent decat pe 16".....pt mine felul in care sta masina pe 17" si de asemenea felul in care arata ma face sa nici nu ma gandesc sa revin pe 16"
                          e adevarat ca se poate sa consume ceva mai mult dar masina are o stabilitate NET superioara in curbe
                          de asemenea marca nexen de anvelope este o marca coreeana si pentru ca sa intelegi diferenta dintre nexen si o anvelopa adevarata am sa zic doar atat: Honda si Hyundai incep ambele cu "H" dar exista....mici diferente ( e adevarat ca pt multi tembeli masina mea e un hyundai frumos)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by toto
                            @akebono
                            legile fizicii zic si ca frecarea nu depinde de supratfata, deci forta de frcare eventual crescuta poate fi data de diferenta de greutate dintre 15 si 17, diferenta care, raportata (si adunata) la masa masinii este neglijabila...parerea mea
                            Parerea ta este buna, toto, FF depinde de normala si coeficientul de frecare. Coeficientul de frecare este dat de natura suprafetelor, in cazul nostru: cauciuc/asfalt si teoretic nu depinde de marimea suprafetelor in contact. Practic insa cred ca este mai mult de discutat, caci nu avem doar miscari rectilinii iar viteza relativa dintre suprafete, care influenteaza coeficientul de frecare, depinde de marimea suprafetelor.

                            PS: cand schimb rotile de iarna cu cele de vara o sa le cantaresc si eu cu tot cu cauciucuri, caci sunt curios. Jantele de vara, 16" au ~7.5kg:
                            http://hondafan.etp.ro/gallery/d/50121-2/DSCF4364.JPG
                            2007 CL7, Graphite Pearl

                            Comment


                            • #15
                              Jante mai mari=greutate mai mare=cp in minus
                              Jante mai late=consum mai mare si performante mai slabe in acceleratie
                              Aceleasi jante+talon mai mare la gume=viteza indicata mai mica decat realitatea
                              Acleleasi jante+talon mai subtire=viteza indicata mai mare decat realitatea

                              Ideea e ca fiecare masina isi are limita ei de dimensiuni la jante pentru a fi cat mai echilibrata.

                              Comment

                              Working...
                              X