salutare tuturor.
Bateria mea Varta Blue 60 AH a murit la sfarsit de Ianuarie, cand a fost gerul cel mare (avea 6 luni). A stat masina nemiscata 8 zile (pana ce m-am mobilizat sa o deszapezesc) si cand am incercat s-o pornesc... nici macar nu se mai descuia din telecomanda.
Nu se aprindea nici macar un bec in bord, nimic! Nu aveam un multimetru la indemana sa vad voltajul.
Am vorbit cu cei de la garantii si au luat bateria, au incarcat-o si cica e buna, retine curent. La vreo 2 zile dupa ce mi-au adus-o (avea 12.8 V) si folosita zilnic pe drumuri scurte prin oras, parea iar mai slaba. Am verificat si are 12.2 V deci ceva o descarca.
Buuuun, m-am apcuat de masurat si consumul in stand-by este de 220 mA - foarte mare. Am lasat-o cu multimetrul asa cam 10 minute si am observat chiar ca la cateva secunde (cam 10) consumul creste la 370 mA pentru o secunda si apoi scade iar la 220. Alternatorul baga cam 14.4 (~14.7 la turatii mari) si cam 14.2 cu consumatori porniti (AC, faruri si audio) deci e ok.
Am vazut ca mai sunt cativa soferi aici cu acest consum pe CL7 executive. Mentionez ca de cateva luni nu imi mai merge modului de bluetooth (nu se intampla nimic cand apas pe butoanele de pe volan).
Am luat aparatul de masura si m-am apucat de treaba. Cu el conectat, am scos fiecare siguranta in parte sa vad care circuit e buclucas. Am descoperit ca acest consum vine de la "interior lighing". Siguranta e una de 10A, in tabloul de sub volan, a 6-a din stanga pe al 3-lea rand (cel mai de jos). Cu siguranta scoasa, consumul e sub 10 mA
Chestia e ca am incercat sa opresc toate becurile din tavan, adica sa nu le las pe auto dar fara niciun rezultat. Becul de deasupra banchetei din spate nu functioneaza si ma gandesc ca poate are vreun scurt.
O sa incerc sa inlocuiesc becul. Ma gandeam ca un alt factor ar putea fi oglinda (optiunea de heliomare) desi este foarte improbabil.
Revin dupa ce verific si astea.
Toate cele bune.
Bateria mea Varta Blue 60 AH a murit la sfarsit de Ianuarie, cand a fost gerul cel mare (avea 6 luni). A stat masina nemiscata 8 zile (pana ce m-am mobilizat sa o deszapezesc) si cand am incercat s-o pornesc... nici macar nu se mai descuia din telecomanda.
Nu se aprindea nici macar un bec in bord, nimic! Nu aveam un multimetru la indemana sa vad voltajul.
Am vorbit cu cei de la garantii si au luat bateria, au incarcat-o si cica e buna, retine curent. La vreo 2 zile dupa ce mi-au adus-o (avea 12.8 V) si folosita zilnic pe drumuri scurte prin oras, parea iar mai slaba. Am verificat si are 12.2 V deci ceva o descarca.
Buuuun, m-am apcuat de masurat si consumul in stand-by este de 220 mA - foarte mare. Am lasat-o cu multimetrul asa cam 10 minute si am observat chiar ca la cateva secunde (cam 10) consumul creste la 370 mA pentru o secunda si apoi scade iar la 220. Alternatorul baga cam 14.4 (~14.7 la turatii mari) si cam 14.2 cu consumatori porniti (AC, faruri si audio) deci e ok.
Am vazut ca mai sunt cativa soferi aici cu acest consum pe CL7 executive. Mentionez ca de cateva luni nu imi mai merge modului de bluetooth (nu se intampla nimic cand apas pe butoanele de pe volan).
Am luat aparatul de masura si m-am apucat de treaba. Cu el conectat, am scos fiecare siguranta in parte sa vad care circuit e buclucas. Am descoperit ca acest consum vine de la "interior lighing". Siguranta e una de 10A, in tabloul de sub volan, a 6-a din stanga pe al 3-lea rand (cel mai de jos). Cu siguranta scoasa, consumul e sub 10 mA
Chestia e ca am incercat sa opresc toate becurile din tavan, adica sa nu le las pe auto dar fara niciun rezultat. Becul de deasupra banchetei din spate nu functioneaza si ma gandesc ca poate are vreun scurt.
O sa incerc sa inlocuiesc becul. Ma gandeam ca un alt factor ar putea fi oglinda (optiunea de heliomare) desi este foarte improbabil.
Revin dupa ce verific si astea.
Toate cele bune.
Comment