Dupa 6 zile de stat in parcare mi-a dat "Check system", bateria (Rombat Premier de 75 Ah) avea 11.97 V insa a invartit cu spor si-am pornit masina; am parcurs vreo 7 km cu doua opriri intermediare dupa care acasa am bagat-o in garaj si avea 12.24 V, am cuplat noul charger CTEK MXS 5.0 iar dimineata avea 12.22 V . Seara am pus vechiul charger BATTMAX 8 pe baterie, dimineata aveam 12.97 V. In week-end am fost la schi in Vatra Dornei, masina a stat nepornita de vineri pana duminica dupa amiaza in ger, n-am stat sa mai masor voltajul insa a pornit fara probleme.
Acumulatorul masinii - probleme?
Collapse
X
-
6 zile de stat? La cat ti se descarca in stand-by ai o problema. citeste paragraful "Regimul de reincarcare a bateriei" la http://www.rombat.ro/index.php/ro/in...rii-de-pornire (informatii similare gasesti si in alte parti pe net). In 6 zile de stationare iti scade spre jumatate din capacitate ceea ce e periculos pentru baterie. Poti sa-ti iei si una de camion, daca o lasi 2 saptamani in frig si cu acel consum, same shit
Comment
-
Originally posted by wolfydRg View Post@Wolf-man cate grade erau , ca e foarte important?
Stie cineva cat curent e normal sa suga in stand-by , dupa ce sa inchis , doar cu alarma de fabrica activata ?-------------------
There is no point of having if you can't share.
Comment
-
Da, sunt multi, cei de la service ziceau ca e defecta si ca trebuie s-o verific...nu mai vroiau sa-mi dea garantia. Dar nu avea nici o modificare. Nu sunt sigur daca aveam alarma sau nu, dar nu ar trebui sa faca asa diferenta...-------------------
There is no point of having if you can't share.
Comment
-
Originally posted by Bazilide View PostWeekendul asta am ramas in drum cu masina, pentru prima data in viata A pornit fara probleme de acasa, dar m-am oprit la un ATM... apoi surpriza....am sunat un prieten, cabluri and stuff si am plecat. Pana la Predeal nu am oprit, iar la intoarcere acasa a pornit fara probleme. Experienta a fost insa neplacuta prin urmare acum fac un research sa vad ce cumpar. Orice sugestie este binevenita Masina este Accrod 2009 2.0 AT.
LE - cineva recomanda Banner Power Bull... ar fi de preferat fata de Varta?
A mea se apropie de anul 5, dar încă se mişcă destul de OK. Oricum, preventiv, am făcut câteva cercetări şi am tras linie cu următoarele 3 variante de bază:
1. Exide Premium Asia 45 Ah EA456 - 390A - 271 lei: http://www.autoa.ro/produs/m321-acum...-premium-45-ah
2. Banner Power Bull 45 AH P45 23 - 360A - 252 lei: http://www.tehnoelectrica.ro/acumula...ull-45-ah.html
3. Energizer Plus 45 Ah EP45J-TP - 330A - 227 lei (cu 3 ani garanţie!!!!): http://www.autobat.ro/baterii-auto-energizer.html
Nu ştiu ce aş alege... Să fie Exide pentru curentul de pornire mare... să fie Energizer pentru preţul foarte bun şi garanţia de 3 ani.... să fie Banner aşa... de mijloc? Cred totuşi că aş merge pe Exide, deşi nici garanţia aia de 3 ani nu m-ar supăra....
Comment
-
Am intrebat un furnizor: „Varta sau Banner”?.. iar raspunsul a fost: „Banner este o baterie austriaca. Varta este fabricata in Cehia. Amandoua sunt fabrici de baterii cu renume, furnizori pentru marci importante ca Bmw, Mercedes, Audi, etc ). Din punct de vedere tehnic, Banner-ul are 360A fata de 330A cat are Varta (este mai puternica la pornire)”.
Bannerul costa 259 RON, Varta 260
Am intrebat si la dealer Honda, pretul este 106 EUR+TVA iar bateria este Panasonic.
Comment
-
Varta nu mai e demult ce a fost odata....Eu am trecut pe rombat de citiva ani si sint multumit....cel putin vad ca tot 4-5 ani e media de viata si macar cint multumit ca banii mei merg in Romania pe produse autentice si prefer asta pentru ca m-am saturat sa dau dublu pe varta si sa tina tot 4 ani sau mai putin(nasu a schimbat 4 varta in 3 ani) ca sa le fac safteaua diverselor natii producatoare .Hondafan forever
Comment
-
Si eu sunt de vreo 25 de luni pe un Rombat de 55Ah. Inca se descurca bine desi invarte un pic mai mult dimineata. Cea originala a rezistat 4 ani suficient de bine (cand se apropia iarna a inceput sa scoata check system si bordul era ca pomul de craciun dar a rezistat...)
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2Last edited by primus; 15-01-13, 00:02.
Comment
-
Originally posted by BlackMagic View PostDaca imi aduc aminte corect, cu masina inchisa, dar cu alarma aftermarket (cred ca nu face mare diferenta) imi lua la aproximativ 200mA? (foarte mult)Originally posted by wolfydRg View PostCu prima ocazie , mai spre primavara o sa masor si eu. O sa revin cu cifre. Oricum 200mA imi par si mie multi.
Situatia consumului de curent din baterie este urmatoarea :
- Standby , cu cheia scoasa din contact, fara inchidere , dar fara alarma se duce spre de la 7.5mA la 2,3 mA dupa 30-40 secunde.
- Standby , cu inchidere masina si armare alarma, se duce spre 2,3 mA
- Standby , cu cheia scoasa , a intrat intru-un fel de hibernare sa zic asa , ca la punctul 1 , dar cu un consum doar de 0.3 mA , asta dupa un timp mai lung. Am reusit sa reproduc de doar 2 ori situatia. A 3-a oara nu mia mai iesit.
Deci banuiesc ca baza ar trebui sa fie in jur de 2-3 mA , cu armare alarma centralizata.
Acum ca suntem la acelasi capitol, dupa ce am iesit din iarna , am constat ca DRL-ul meu ce activeaza la 13.5V face figuri. Sau cel putin asa credeam.
Zic asta ca am constat ca el nu are nimic. Si nici masina.
Problema este alta, in mod normal , dupa pornire incarcarea este peste 13.5 (parca 14.2 V mai precis). Asta asa am vazut eu dintotdeauna, cel putin asa am retinut eu de la detector, ca el e pus pe default as imi arate voltajul.
Am luat la investigat problema si am gasit paternul de incarcare , care difera fata de ceea ce credeam eu.
Dupa pornire se trece la incarcare. In ultimile luni mergand cu multi consumatori incararea a fost mereu on si in jur de 14V.
Odata cu venirea caldurii , am deschis trapa , am dat totul pe off , inclusiv aerul si partea audio, asta ca sa ma bucur si de sunetul motorului .
Facand asta am constat ca incarcarea comuta din 14V in 12.5V , indiferent de turatie. Asta ocazional si aleatoriu.
Asadar la consum minimal se incarca ocazional indiferent de turatie. Initial eu credeam sa ce variaza doar curentul de incarcarea. Dar se pare ca variaza si tensiunea si curentul. Practic din cand in cand alteratorul este pus pe off la incarcare si se lasa consum exclusiv din baterie. Asta e un lucru bun zic eu cu conditia sa nu se defecteze , ca daca se duce pa, te trezesti fara baterie si nu stii de ce.
Chestia de mai sus nu se intampla daca incep sa adaug consumatori mai puternici. De ajuns sa bag aerul si ceva audio ca am impresia ca nu se mai manifesta.
Asa ca e bine de stiut si acest aspect.
LE:
---------------------------------
Ca sa-mi rezolv problema cu DRL-ul ar trebui sa alimentez triger-ul modulului direct de la iesirea de dupa regulatorul de tensiune de la alternator (dr-jos in imagine):
Incarcarea merge mana in mana cu "ELD – Electrical Load Detector". Inca nu mi-e clar cum sunt comandate switch-urile 18-19 si controlere ECM/PCM:
http://www.gonzostoolbox.com/Knowled.../HondaELD.htmlLast edited by wolfydRg; 14-04-13, 15:21.Honda Accord - 2006 2.0 Executive
Comment
Comment