Acumulatorul masinii - probleme?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • multumim de lamurire
    o singura precizare... achim nu are dreptate... achim doar a spus mai departe ce i s-a explicat (si cica testat) la Asko
    The NSX may be dead, but its spirit lives on. It is an evil spirit. [...] Honda, we beseech you: leave it as it is. Don't disappoint us again.



    DreamSquad | Toda | SKN | Momo | Recaro | TenzoR | Yokohama | Sabelt | TEiN | Becker | Infinity | JBL | Mügen | My '05 NHB EP3 TypeR

    Comment


    • Daca imi dati voie, cateva detalii (imi cer scuze pentru un post asa lung, incerc sa impartasesc despre experienta mea cu acumulatorii pe baza de plumb):

      - Alternatorul este dinamic si in functionare normala (la turatia normala de lucru, cu reglajele corecte la releul de incarcare) furnizeaza 13.8 - 14 V. In momentul in care apare consumatori, automat tensiunea debitata scade (puterea ramane constanta daca turatia si releul nu se modifica). Rolul releului in acest moment este sa dea putere mai mare in rotorul alternatorului (care nu e magnet permanent si este bobinat) marind campul intre rotor si stator, evident astfel crescand puterea la aceasi turatie. Releul face acest lucru automat pina tensiunea de iesire ajunge la parametrii normali (14V).

      - Alternatorul are o curba de putere logaritmica: puterea de iesire creste destul de brusc la turatii relativ mici si se limiteaza superior destul de repede. Cu toate astea, alternatorul nu ajunge sa debiteze puterea nominala decat la turatii peste 1300 - 1500 rpm, sub aceasta turatie puterea debitata de alternator scade brusc, peste aceata turatie puterea nu mai creste mult. In general, alternatorul poate furniza mult mai mult de 10A cat e priza de bricheta (la Dacia din '79 care am avut-o, cf. puterii nominale, alternatorul putea genera max. 30A; dar cand aveam toti consumatorii porniti si turatia peste 1500 ture tot nu facea fata iar borna de + se incingea de nu puteai tine mana pe ea). Ganditiva ca alternatorul trebuie sa faca fata la puterea nominala la urmatorii consumatori porniti continuu: 2x100W (sau cat or fi becurile de faza scurta) + stergatoare (motoare in general de 100W - 150W) + 4x21W (pozitiile) adica sa zicem aprox. 400W (+ cateva nimicuri gen iluminatul din bord) ceea ce inseamna ~33A.

      - Demarorul unei masini normale consuma ~70A la pornire (700W - 1000W). Prin 'normal' inteleg o masina cu motor pina in 1.6 (benzina). Cu cat motorul e mai mare (sau diesel) cu atat puterea necesara la pornire e mai mare.

      - Teoretic bateria la masina este doar pentru pornire si varfuri de consum, restul trebuie sa suporte alternatorul, dar la traficul din marile orase unde mai mult stai (turatii de ralanti) decat mergi, ajungi sa consumi mai mult din baterie decat din alternator, daca mai faci si drumuri scurte, poti sa iti iei adio de la baterie, oricat de mare are capacitatea, in scurt timp se va descarca, se va sulfata de la incarcari/descarcari scurte si bruste. O baterie de capacitate mai mare te ajuta cand mergi cu motorul mai mult la ralanti, dar ca timp nu te tine mai mult pentru ca se si incarca mai greu dupa un consum mare gen demaror.

      In concluzie, daca nu a adormit nimeni pina acum , pentru a avea un acumulator sanatos cand mergi mai mult in oras, e bine ca o data la cateva luni sa dai acumulatorul jos de pe masia si sa-l descarci pina la 10.8V (aprox., nu mai stiu exact, nu trebuie sa scazi sub 0.9V pe element, element care incarcat are 1.2V parca) folosind un consumator gen bec de pozitie (nu de faza curta) iar apoi incarcarea completa a acumulatorului. Dupa incarcarea completa se verifica densitatea acidului din baterie si se completeaza cu apa distilata sau acid sulfuric (mai rar) pina la densitatea normala (la acumulatorii mai vechi se facea densitate diferita vara fata de iarna, vara densitate mai mica - 1.4 parca, mai multa apa, pentru ca se evapora si crestea in timp densitatea, iarna densitate mai mare, 1.21 parca).

      Daca faceti acest "tratament" bateriei aveti sanse mari sa puteti vinde masina cu bateria originala si fara sa dea semne de oboseala.

      Toate aceste date se pot gasi prin diverse carti mai vechi despre acumulatorii cu plumb, folositi in mod normal la automobile. Unele din date se mai schimba la acumulatorii moderni dar principiul nu s-a schimbat ... inca

      Asadar, acumulatorul de pe Accord este foarte bun la capacitatea lui, cu un mic addendum: a fost gandit pentru un regim mixt de mers in care drumurile in afara oraselor au pondere mai mare iar calatoriile sunt in proportie majoritara mai lungi de ~30min.
      Last edited by little_martian; 13-01-09, 14:57. Reason: un mic update
      Accord 2008 2.4 i-VTEC Executive Volcano Grey
      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/little_martian

      Comment


      • 1. nu e greu de implementat ce zici tu akebono. curentul indus de alternator e direct proportional cu turatia acestuia. daca la relanti curentul nu e destul de mare sa deschida un circuit de incarcare atunci nu se mai incarca bateria. asta e in teorie, adica se poate face usor, dar nu cred ca e cazul.
        2. faza cu laptop-ul mi se pare ca tine apa atata timp cat curentul consumat de laptop (care e destul de fomist) si de ceilalti consumatori e mai mare decat cel produs de alternator la relanti. cu alte cuvinte, daca stati cu masina la relanti si porniti multi consumatori care impreuna "sug" mai mult decat produce dinamul, normal ca o sa-si traga restul din baterie si intr-un timp mai mare sau mai mic o sa ramaneti pe uscat.
        3. prin extrapolare, orice sistem (curent de incarcare la relanti) ar fi gandit japonezii, se gasea unul sa-l puna in genunchi cu cine stie ce minunatii care consuma.
        4. ce nu inteleg eu, de ce sa stai cu masina la relanti in mod frecvent, doar daca nu esti in trafic...?!? mie nu mi s-a intamplat. de asemenea, imi estimez consumul atunci cand motorul e oprit si sunt nevoit sa ma folosesc de baterie, a.i. sa nu raman in camp...la pescuit..
        nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

        Comment


        • Originally posted by little_martian View Post
          In concluzie, daca nu a adormit nimeni pina acum , pentru a avea un acumulator sanatos cand mergi mai mult in oras, e bine ca o data la cateva luni sa dai acumulatorul jos de pe masia si sa-l descarci pina la 10.8V (aprox., nu mai stiu exact, nu trebuie sa scazi sub 0.9V pe element, element care incarcat are 1.2V parca) folosind un consumator gen bec de pozitie (nu de faza curta) iar apoi incarcarea completa a acumulatorului. Dupa incarcarea completa se verifica densitatea acidului din baterie si se completeaza cu apa distilata sau acid sulfuric (mai rar) pina la densitatea normala (la acumulatorii mai vechi se facea densitate diferita vara fata de iarna, vara densitate mai mica - 1.4 parca, mai multa apa, pentru ca se evapora si crestea in timp densitatea, iarna densitate mai mare, 1.21 parca).

          Daca faceti acest "tratament" bateriei aveti sanse mari sa puteti vinde masina cu bateria originala si fara sa dea semne de oboseala.
          Absolut corect ce ai spus in postul tau. Eu am fost sambata la ASKO si printre altele, m-am plans ca porneste mai greu dimineata si i-am rugat sa-mi verifice bateria, ca am luat-o anul trecut si e de 45 Ah si nu gasesc ca e normal. Au pus-o pe tester si bateria e buna, putin cam slaba. Recomandarea a fost sa o pun o noapte pe redresor.

          Mersul prin oras, pornirile dese, mersul cu farurile aprinse, muzica si alti consumatori, frigul si caldura excesive descarca in timp bateria, asa ca din timp in timp este bine sa se mai puna pe redresor.
          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

          Comment


          • Toto, si care ar fi logica ca daca alternatorul tot se invarte sa nu incarce? Adica de ce sa irosesti tensiunea care o produce la acei 7-800 RPM decupland printr-un releu asa cum spui tu? In plus indiferent de turatie (relanti sau redline) alternatorul produce o tensiune relativ constanta. +/- 0.5V max.
            Daca ai decupla mecanic complet alternatorul as intelege (desi tot nu-i vad logica in afara de faptul ca sa nu-l freci la infinit si intr-o oarecare ipoteza - care pe mine ma depaseste total - sa aiba sens sa descarci bateria total), dar atat timp cat el tot este pe curea si tot se invarte ... ?

            Masina trebuie sa functioneze in orice conditii atat timp cat are cele trebuincioase (benzina si oxigen). Curentul trebuie sa fie garantat atat timp cat exista o baterie pt pornire si un alternator care se invarte cat exista carburant. In modul asta masina ar trebui sa mearga la relanti 24+ continuu. Credeti ca vreun producator intreg la cap si-ar asuma riscul ca un client sa moara de frig blocat in zapada cu benzina in rezervor pt ca s-a terminat bateria?
            2007 CL7, Graphite Pearl

            Comment


            • daca acel client blocat in zapada isi pune mintea si porneste toti consumatorii, da, sunt sanse sa se sfarseasca bateria inaintea benzinei...asa cum s-a spus pe aici. daca e inteligent si consuma doar cu ventilatorul, sansele ii cresc sa apuce urmatoarea zapada.
              in legatura cu prima idee (releul), n-am spus ca asa este, am spus ca se poate face foarte usor si nu cu investitii substantiale, dupa cum ai spus.
              nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

              Comment


              • Atat timp cat motorul merge masina nu consuma din baterie, ea merge pe alternator. Practic poti sa scoti bateria si masina nu se va opri. Bineinteles nu am incercat asta la accord dar m-ar surprinde sa fie altfel decat la multe masini.
                2007 CL7, Graphite Pearl

                Comment


                • Originally posted by akebono View Post
                  Atat timp cat motorul merge masina nu consuma din baterie, ea merge pe alternator. Practic poti sa scoti bateria si masina nu se va opri. Bineinteles nu am incercat asta la accord dar m-ar surprinde sa fie altfel decat la multe masini.
                  Incearca si vei fi surprins..
                  dupa cum am mai spus intr-un post anterior, scoate-i bateria si incet incet o sa scada turatia iar apoi o sa moara. Atentie, nu moare imediat, dar vei vedea ca scade turatia si in mai putin de 10 minute se ineaca! Nu am incercat asta pe honda (a mea fiind diesel iar o benzinara nu am avut la indemana) dar s-a intamplat asta pe citroen si, tineti-va bine, pe un chrysler sebring.

                  Cu citroenul am vazut cand a patit-o tata.. a cerut bateria unui var cu citroen sa o porneasca iarna trecuta, asta a pornit masina sa se incalzeasca, a scos abteria si pana au pornit-o pe-a tatalui meu, citroenul era deja mort. Chryslerul l-am vazut in parcare intr-o dimineatza de curand, e al unui vecin care mai are si o nubira cu care nu mai prea circula dar o mai porneste din cand in gand.. A pornit chryslerul, a scos bateria si in mai putin de 3 minute cat am stat eu acolo pe loc deja murise..
                  Oricum asta avea circumstante atenuane ca era cu faza scurta aprinsa si mai avea si xenoane.

                  Pot spune ca am vazut si altceva si asta la o verisoara din tulcea, care are acum un peugeot 206. A rugat-o un vecin (cred) sa ii dea curent dar neavand nici unul cabluri a trebuit sa scoata bateria. In momentul in care a decuplat borna (+) s-a autoaccelerat motorul si asta n-a murit.

                  Posibil si honda sa aiba sisteme de genul asta dar nu stiu!
                  ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                  ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                  Comment


                  • la turatie mai ridicata nu cred ca moare fara baterie. asta nu inseamna ca ii face bine.
                    si eu am mers prin bucuresti fara baterie cu o dacie. dar aveam si socul tras pentru pauzele de la semafoare.
                    nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                    Comment


                    • Ideea ar fi asa: in mod normal, rotorul alternatorului care e alimentat cu curent variabil, trage cam 2A, cu cat creste consumul di alternator si curentul din rotor creste (pina la o limita desigur). Bateria in acest circuit joaca rol oarecum de condensator, atenueaza curentul dat de alternaror catre o forma liniara de curent continuu (redresarea diodelor de pe alternator produce un curent continuu cu multe varfuri).
                      Cand scoti bateria din acest circuit, teoretic, releul nu mai sesizeaza un mic consumator si scade curentul in rotor. Dar cum curentul acum nu mai este foarte bine redresat e posibil sa nu mai reactioneze corect si incepe sa "oscileze" curentul din alternator, oscilatia asta avand un trend descrescator pina cand nu mai ai curent la bujii si atunci se opreste.
                      Cealalta varianta, cand motorul se accelereaza, ar putea fi din alte motive, si anume scade turatia motorului si la cele cu ECU acesta din urma incearca sa readuca motorul in parametrii normali ridicand turatia de ralanti. Cum nici acesta nu mai este alimentat cu curent perfect continuu, poate nu mai reactioneaza chiar corect si ridica turatia mai mult decat ar trebui trecand peste un prag la care sistemul se autointretine.
                      Dar credeti-ma ca a scoate bateria in timp ce motorul functioneaza nu este o manevra buna pentru nimic electronic din masina.
                      Accord 2008 2.4 i-VTEC Executive Volcano Grey
                      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/little_martian

                      Comment


                      • Tot ce pot sa va spun este ca la vechea masina pe care am vandut-o in 07.2008, un Astra 2.0 dti din 2002 nu am schimbat bateria niciodata. Masina a luat-o un prieten si nu a schimbat nici el bateria pana acum. In vara bateria face 7 ani - asa ca nu prea gasesc scuze Hondei daca in 2-3 ani raman fara baterie. Ca idee era Bosh Silver de 70A.
                        08' Accord 2.0 AT Exec Volcano Grey
                        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/mm25/

                        Comment


                        • Originally posted by rezare View Post
                          Nu are cum sa consume o baterie doar plafoniera. E un bec de 5W (cred), deci vreo 0.5A. Bateria la ~40Ah ar trebui sa tina aparent vreo 3 zile cu becul ala aprins.
                          Mie un bec de plafoniera lasat aprins ~ 36 de ore mi-a descarcat bateria ca a trebuit sa o ajut de la alta sa porneasca....

                          Deci se poate...

                          Legat de faptul ca trebuia sa tina ~3 zile, de acord, dar asta pana descarca bateria complet; insa, nu e nevoie de asta, in momentul in care nu mai are suficienta putere, nu mai poate invarti demarorul, deci practic, timpul se reduce considerabil
                          Last edited by BlackMagic; 14-01-09, 17:56.
                          -------------------
                          There is no point of having if you can't share.

                          Comment


                          • Eu mi-am luat un Bosch Silver de 60Ah; cred ca este rezonabil la puterea consumatorilor aflati pe masina, desi imi facea cu ochiul una de 70Ah..

                            Din pacate, nu prea ai cum sa o montezi, spatiul ala e foarte mic, stim cu totii...
                            -------------------
                            There is no point of having if you can't share.

                            Comment


                            • pai sunt o dimensiune speciala pt bateriile folosite de Honda si nu toate marcile o produc...
                              Kinetik erau unii si mai exista cateva variante pe paginile mai vechi
                              The NSX may be dead, but its spirit lives on. It is an evil spirit. [...] Honda, we beseech you: leave it as it is. Don't disappoint us again.



                              DreamSquad | Toda | SKN | Momo | Recaro | TenzoR | Yokohama | Sabelt | TEiN | Becker | Infinity | JBL | Mügen | My '05 NHB EP3 TypeR

                              Comment


                              • @BlackMagic: si pana la urma cum ai montat-o? ai decupat ceva pe acolo? poze? si pe mine ma lasa bateria si n-are decat un an si jumatate. am fost la service si au zis ca dupa 24 ore de stat pe redresor bateria este in parametrii asa ca nu am avut ce sa comentez desi as cam fi vrut sa mi-o schimbe. am inteles ca exista si o Varta de 55 A care incape in locas. i-am luat dimensiunile cand au scos-o si o sa ma duc pe la pravalii si o sa vad care se potriveste. daca are cineva montata o baterie mai puternica poate pune si niste poze si detalii de unde a cumparat-o. multumesc
                                mircea
                                Accord '07 2.0 ES, M/T, silver

                                Comment

                                Working...
                                X