Acumulatorul masinii - probleme?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CatalinP
    replied
    Nu variază doar la Honda, ci la orice masina cu alternator a carui turatie variaza odată cu turația motorului. Pentru a ajusta tensiunea funcție de consumatori și turație există releul de īncărcare.

    BM, ai citat din procedura de īncărcare pe redresor, nu pe mașină. Pe redresor se admit tensiuni de īncărcare mai mari, pentru că se presupune că nu īncarci pe redresor īn fiecare zi bateria.

    Vezi mai sus, īn link-ul postat de tine, ce scrie:

    Instructiuni de exploatare - Baterii de pornire
    In termen de 10 zile de la cumpararea bateriei este obligatorie verificarea tensiunii de incarcare a releului electric la un service Rombat in localitatiile in care exista service ROMBAT sau la un service auto in localitatiile unde nu este service ROMBAT. Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam remediati deficienta. Numai atunci cand tensiunea de incarcare este corecta, se mentioneaza in certificat si acesta devine valid.

    Exploatare
    Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V ).
    Last edited by CatalinP; 07-04-14, 15:35.

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    Oricum la Honde tensiunea de incarcare variaza in functie de cerere. Ce a fost masurat in acel moment indica situatia necesara atunci.
    Poate in 1-2 minute se ducea inspre 13,7 sau ceva de genul.

    Leave a comment:


  • BlackMagic
    replied
    Originally posted by CatalinP View Post
    14.6 e foarte mare, tot ce e peste 14.4 scurtează viața bateriei.
    E un mit urban asta, detaliez mai tārziu de ce.

    LE
    Regimul de reincarcare a bateriei

    Se supune procesului de reincarcare pe redresor, orice baterie aflata intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:
    - Baterie descarcata accidental (sub 75%).
    - Baterie depozitata, la finalul fiecarui interval de stocare precizat in tabelul de la capitolul "Depozitare".
    - Baterie descarcata - reclamata ca defecta - inaintea prezentarii la service pentru diagnosticare.
    Procesul de reincarcare poate fi executat, de regula, cu ajutorul oricarui redresor comercial (si nu numai) de curent continuu care poate sa asigure la iesire urmatoarele:
    13,5V ≤ Uiesire (V) ≤ 16,5V si un curent 4A ≤ Iiesire (A) ≤ 25A
    In principiu, incarcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), pana cand apar degajari uniforme de gaze in toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza in jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).Spre finalul incarcarii tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atentie! in regim de functionare redresor). Pe toata durata incarcarii pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandata efectuarea reincarcarii de catre ateliere specializate.In tabelul de mai jos se prezinta informativ gradul de incarcare si tensiunea in gol a bateriei in raport cu densitatea electrolitului (25°C.)
    Risc major Risc Alerta Admis
    Grad de incarcare (%) 25 50 75 100
    Tensiune in gol (V) 12 12,3 12,55 12,8
    Densitate electrolit (g/cm³) 1,16 1,20 1,24 1,28

    Sursa: aici
    Last edited by BlackMagic; 07-04-14, 14:20.

    Leave a comment:


  • CatalinP
    replied
    Cum crezi... Sfatul meu e să cauți puțin pe net, sau să īntrebi pe cineva care lucrează īn domeniu. Dacă ai 14.6V cu acei consumatori porniți, fără ei vei avea un voltaj mai mare...

    Peste 14.4V bateria īncepe și fierbe.

    Poate voltmetrul folosit nu e de īncredere.

    Leave a comment:


  • georgem
    replied
    Cei de la reprezentanta nu mi-au zis ca e vreo problema.

    Leave a comment:


  • CatalinP
    replied
    14.6 e foarte mare, tot ce e peste 14.4 scurtează viața bateriei.

    Leave a comment:


  • georgem
    replied
    Salut
    Sambata am fost cu bateria la verificat (cerinta moll la fiecare sase luni), totul ok, in stanby arata 12.6, cu motorul pornit plus faruri/proiectoare/ac 14.6. Foarte multumit mai vedem anul viitor .

    Numai bine.

    Leave a comment:


  • W0lfman
    replied
    Confirm, cu mentiunea ca se poate desface capacul (cel ce contine butonul de avarie) cu o simpla surubelnita dreapta al carei varf se pune intr-o fanta de aerisire (dinspre butonul de avarie spre extrerior) si cu care se trage usor, capacul va culisa spre spate. Mufa BT este una albastra, singura vizibila.

    Leave a comment:


  • Donnyr
    replied
    nevermind - am rezolvat-o.
    Dupa ce l-am dezactivat, am un consum de sub 20 mA

    Este foarte usor si dureaza maxim 10 min cu tot cu verificat consumul.

    Mai intai se desface capacul de deasupra head-unit-ului. Are cateva cleme. Eu, desi am niste unelte special pentru a desface "chestii", am reusit doar cu 2 cutite. Se pune cutitul cu grija in imbinare si se forteaza putin. Apoi, dupa ce s-au desfacut clemele (vreo 4 cred) se impinge dinspre parbriz in spate cu mana (pe langa senzori).


    Pe urma este la vedere si foarte accesibil. Eu doar i-am scos mufa conectoare si gata.

    Leave a comment:


  • Donnyr
    replied
    Unde e acest modul? E deasupra de head-unit cum vazusem in ceva poze?
    Si al meu e tot defect si ma gandesc sa incerc sa-l deconectez singur daca nu e prea mult de munca

    Leave a comment:


  • CatalinP
    replied
    Eleganta "rezolvare"!

    Leave a comment:


  • danyut
    replied
    Modulul BT nu mai mergea, l-au decuplat si gata.

    Leave a comment:


  • W0lfman
    replied
    L-au decuplat, pur si simplu? Modulul BT era functional?

    Leave a comment:


  • danyut
    replied
    Salutari,
    eu mi-am rezolvat problema cu consumul mare de curent, vinovatul era modulul de BT, care-mi datea si o eroare la senzorul de acceleratie.
    Operatie facuta de cei de la CM de langa Gara de Nord.
    BAfta.

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    Am creat threadul de mai jospentru scheme.

    Leave a comment:

Working...
X