If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
My cars:
'09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
'78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -
Confortul da, dar aderenta nu vad cum (de la 225 la 205)
Da,scuze,cred m-am exprimat gresit,insa din pacate,de cand am luat masina,numai cu cauciucuri varza am mers si poate din cauza asta am zis ca au aderenta mai buna.La modul sincer,nu am vazut masina care sa se comporte atat de nasol pe carosabil umed,adica indiferent cat de mica e balta prin care trec si la orice viteza,masina aquaplaneaza si am o senzatie de totala nesiguranta.Stiu ca e de la cauciucuri (sau poate si de la amortizoare,o sa merg sa verific) si din aceasta cauza vreau sa le schimb,dar inca oscilez intre dimeniuni de 16 sau 17...Cateva sfaturi din partea voastra mi-ar prinde foarte bine.
Cel mai probabil este o senzatie. Honda, chiar si la modele noi, cu servodirectie electrica, a facut in asa fel incat feed-back-ul directiei este unul foarte bun. Cel mai probabil este prima masina condusa care sa-ti transmita atat de tare si brutal ce se intampla cu directia cand acvaplanezi. Plus de asta fenomenul de acvaplanare este amplificat daca ai pneuri mai late.
Intr-adevar, cu jante pe 16 si gume mai inguste este logic sa simti mai putin, unu pentru ca ansamblul total janta + anvelopa este mai usor, deci implicit ai forte mai mici care "trag de volan" si doi pentru ca anvelopa mai ingusta "taie" mai bine apa.
Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red
Foarte adevarat ce zici Dragos,practic asta e si rationamentul meu vis-a-vis de acest fenomen,insa odata cu trecerea la jante de 16 sper sa nu pierd foarte mult din tinuta de drum.In acelasi timp insa vad ca jantele OEM pe 16 la Hondatrading sunt ridicol de scumpe-peste o mie de euro toate 4 iar pe coxmotor vad ca nu au...In ultima instanta ce marci de jante aftermarket s-ar potrivi?Ma rog,daca trec pe 16 inch,desi in mare parte sunt hotarat,promit feedback.Multumesc Dragos
Am trecut de la anvelope 225/50/16, cu care era echipata cand am achizitionat-o, la 205/55/16 si este incredibila schimbarea in bine al comportamentului, in sensul ca este mai confortabila si manevrabila.
Contează lățimea plus ET-ul (nu doar ET-ul). De exemplu una este 7 inch lățime și ET 40 și alta este 8 inch lățime și același ET. La ultima buza jantei va ieși mai mult în exterior (cu jumătate de inch) fata de prima, deși ET - ul este același.
Nu recomand ET asa mic. Daca tii la confort maxim ET 45, tot ce e peste face directia foarte sensibila la denivelari, volanul trage stanga/dreapta.
sa le recomanzi si celor de la citroen/peugeot treaba asta, habarnistii de ei pun et 18-28 din fabrica; fraierii de la vw/audi/skoda pun 6j et38, trebuie cineva sa-i aduca pe drumul cel bun, sa le spuna sa puna 9j cu et45
volanul trage stanga/dreapta din cauza gumelor joase
Am avut si 7x17 cu ET40 pe Accord (si au fost ok nu am remarcat o diferenta mare intre 7x17 Et 55) si 8x17 ET48 (cu ultimele feedback-ul in volan a fost cel mai pronuntat).
Cum spune si Spoon feedback-ul mai pronuntat este dat de talon si latimea pneului.
Comment