Pareri achizitie Accord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Salut! Sunt nou venit pe forum asa ca nu ma injurati daca am postat unde nu trebuia! Saptamana viitoare ma duc sa dau comanda pt un Accord ES 2.0i si as vrea sa stiu ce inseamna i-VTEC si daca e diferit de VTEC pentru ca am auzit ca modelul 2006 cu facelift nu mai are VTEC (asa am auzit undeva pe forum). Si as vrea sa stiu daca are distributia pe lant sau pe curea. Merci!
    '07 Accord 2.0 ES A/T
    '01 Golf IV 1.6 Edition

    Comment


    • #32
      Are distributie pe lant.

      Despre i-VTEC, este un VTEC mai bun. In sensul ca variaza "timingul" supapelor in mod continuu pentru a obtine un cuplu mai bun si mai liniar repartizat pe plaja de turatii. i VTEC = VTEC + VTC (Variable Timing Control).

      VTEC-ul clasic (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) are un punct (in jur de 5000 rpm) in care, cu ajutorul camei sport se trece la modul sport al motorului pentru a obtine putere maxima mai mare. E ca si cum ai avea 2 motoare intr-unul singur, dupa un anumit numar de ture se schimba configuratia camelor. Unele motoare VTEC au si 2 astfel de puncte (3 stage VTEC).

      Motorul de pe Accord facelift (k20z2) este un motor bun. El are i-VTEC, in schimb se pare ca nu ar avea un punct de VTEC clasic la 4800 rpm, ci doar o trecere de la 12 supape la 16, undeva pe la 2200 rpm. Toate astea fiind facute pentru a obtine un cuplu mai bun si mai bine repartizat, plus o economie mai buna de combustibil...

      Eu pe asta il am, e foarte agil, are cuplu suficient, e liniar, deci nu ai de ce sa iti faci griji. Mergi sa cumpara-l si sa il stapanesti sanatos!

      Sper sa iti fi fost de folos si sa fi facut corect un scurt rezumat despre VTEC. Gasesti pe net mult material daca te intereseaza acest subiect.
      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

      Comment


      • #33
        Acuratetea unui sistem cu GPS la masurarea performantelor este cu atat mai mare cu cat aparatul vede mai multi sateliti. Am facut masuratori cu aparatura Datron prin GPS la diverse masini si pot sa-ti spun ca la unele am obtinut cat spunea fabrica, la altele mai bine si la altele mai prost.
        Daca vrei sa masori corect, trebuie sa fie o singura persoana la bord si jumatate de rezervor. IN cazul in care mai ai o persoana in masina trebuie facut un calcul pentru determinarea mai corecta a timpului minim de demaraj. Calculul este urmatorul: vezi cat la suta reprezinta greutatea pasagerului din masa vehiculului plus sofer (80 kg) plus jumatate de rezervor si procentajul respectiv il scazi din timpul de demaraj. Concret: daca masa vehiculului in ordine de start este de 1000 kg iar pasagerul are 80 kg, si timpul obtinut este de 10 secunde se scad 8% (cat reprezinta pasagerul peste masa in ordine de start) si se scade timpul de demaraj cu 8%. Adica ajungi la 9,2s pentru 0-100.
        Temperatura este relevanta din doua motive:
        1 daca este scazuta, performantele motorului aspirat sunt mai bune si 2) aderenta anvelopelor pe asfalt este mai slaba din cauza suprafatei de contact rece. Prin urmare, pierzi la plecarea de pe loc. Teoretic, daca nu ma inseala memoria, demarajul standard se masoara la 15 grade. Gaseste un drum pe care poti face demaraj in ambele sensuri (stiu eu un loc) si faci trei demaraje in fiecare sens, in interval de un sfert de ora.
        Asta ar fi, in mare, daca vrei sa obtii ceva cat mai aproape de adevar. Evident, poti alege sa faci un demaraj si ce obtii aia sa dai. Dar sansa sa fii departe de realitate este foarte mare.
        Scuze.. cred ca am scris cam mult... :P deformatie profesionala )
        Supravirarea este cand se sperie pasagerii. Subvirarea este cand se sperie soferul!!!

        La Multi KM, masinutza mea... Peste 245k km. and counting... Accord4 Quality Rules!

        Comment


        • #34
          Originally posted by Xander
          Are distributie pe lant.
          Motorul de pe Accord facelift (k20z2) este un motor bun. El are i-VTEC, in schimb se pare ca nu ar avea un punct de VTEC clasic la 4800 rpm, ci doar o trecere de la 12 supape la 16, undeva pe la 2200 rpm.
          Xander, din cate stiu eu z2 are control atat pe admisie cat si pe evacuare fiind DOHC spre deosebire de alte motoare Honda 16v dar SOHC cu control doar pe admisie. In virtutea acestui fapt, trecerea la z2 este de la 12 la 16 supape? Nu cumva este de la 8 la 16?

          PS: m-am mai documentat, intr-adevar cama de admisie are 2 lobi. Deschiderea se face intre 25 si 50 grade. Despre cea de evacuare nu am gasit inca informatii. Clasicul VTEC putea folosi 12 supape, cum a spus Xander, doar cu 1 supapa de admisie pe cilindru. La iVTEC pare sa fie tot asa cu reglare suplimentara de deschidere a acelei supape pe admisie. Cand este necesar se deschide si cealalta supapa de admisie urmarind ridicarea primeia. Totusi nu am gasit nimic despre controlul supapelor de evacuare.
          2007 CL7, Graphite Pearl

          Comment


          • #35
            K20-ul de pe accord are VTEC doar pe admisie, spre deosebire de cel de pe Euro-R / Civic Type-R, care are si pe evacuare. Nu are legatura cu SOHC vs. DOHC.
            2006 Accord CL7 2.0 MT

            Comment


            • #36
              Re: diesel

              Originally posted by ionutr
              salut...

              sunt brandnew aici , sunt din constanta
              ma bate gandul rau de tot sa imi iau un acord diesel si vad ca aici gasesc pareri adevarate....
              dati-mi si mie o mana de ajutor ...la ce sa ma astept?

              ionut
              Stiu ca e cam tarziu pentru un raspuns dar acum am si eu un diesel. Modelul este Accord 2.2 I-ctdi Executive si vine super echipat pentru pretul masinii. De altfel nu cred ca exista pe piata la ora actuala o oferta mai buna la pretul acesta de 29 131 euro. Orice alta masina din clasa cu Accordul la aceste dotari ajunge si la 35 000.
              Pentru mine a reprezentat cea mai buna combinatie dintre: fiabilitate/calitate/pret/performante/dotari.
              Este de asemnea si motorul diesel de la Honda care este cel mai bun motor diesel din clasa lui. Are 16 recorduri mondiale.
              La consum e ok. Eu stau langa Bucuresti si merg in fiecare zi in capitala iar consumul este in cel mai rau caz( 45 grade afara, aglomeratie bara la bara, viteza 15 la ora , aerul conditionat la maxim) 9%. In afara orasului am facut drumul Otopeni-Sinaia-Otopeni cu viteza legala, mers cum spune la cartea masinii iar consumul a variat intre 4,2 si 4,7%.
              Motorul este foarte silentios. Multi dintre prietenii mei m-au intrebat daca este pe benzina. La relanti ca sa-l auzi trebuie sa aproape de masina.
              Nu vreau sa te influentez in nici un fel dar pentru mine a fost dragoste la prima vedere si am luat masina fara sa fac test drive. Cauta pe site-ul Honda global si intra la divizia Acura si ai sa vezi ca Accordul european este Accura TSX din America, bineinteles cu diferentele specifice fiecarei piete.

              La final sfatul meu este sa faci test drive
              Honda Accord 2.2 i-ctdi Nighthawk Black Pearl Executive-2007

              Comment


              • #37
                Merci Xander! Mi-ai fost mai de folos decat un alt site pt ca ai fost concis
                '07 Accord 2.0 ES A/T
                '01 Golf IV 1.6 Edition

                Comment


                • #38
                  @akebono: sa lamurim putin problema, desi cel care a pus intrebarea dorea doar niste detalii despre iVTEC, dar in fine.

                  DOHC - 2 axe cu came
                  SOHC - 1 ax cu came;
                  Diferenta intre aceste 2 este ca cele DOHC permit un schimb de gaze mai eficient, puteri si turatii mai mari, mase mai mici pe supape etc.

                  Nu are legatura cu VTEC, care poate fi implementat si pe SOHC (exemplul cel mai bun fiind Civic 1.8 ).

                  k20z2, motorul de pe Accord are iVTEC doar pe admisie, cum bine spunea cryo, deci nu ai de ce sa cauti detalii despre VTEC pe evacuare la acest motor.

                  Ce spuneam eu e ca pana in 2200 rpm acest motor merge in 12 supape, o supapa de admisie de pe fiecare cilindru fiind inchisa. Acest lucru favorizeaza consumul mic si cuplul mai mare datorat unei rezonante mai bune...

                  Dupa 2200 de ture se deschide si a 4-a supapa, controlata la randul ei de iVTEC pentru un cuplu cat mai liniar.

                  In concluzie, (se pare) ca ar lipsi punctul de VTEC clasic si cama sport a motorului (nu se efectueaza trecerea la modul sport undeva la 4800 rpm). Zic se pare pentru ca nu mi-a fost confirmat de nimeni, nici macar de baietii de la service, care mi-au zis ca se vor interesa, desi nu cred ca se poate sa nu aiba punct de VTEC. :roll:

                  Revenind, spun ca este un motor foarte bun si nu ar trebui sa intereseze (desi pe mine ma cam supara :lol: ) ca acest motor nu are cama sport. Accordul 2.0 nu este type-r sa ceri performante extreme la turatii ridicate. Optimizarea lui pentru un cuplu bun la turatii medii si joase mi se pare o idee buna, mai ales in conditiile exploatarii in oras... Consumul deasemenea este extrem de bun. Si liniaritatea motorului este excelenta, la fel si performantele daca te hotarasti sa tragi de el la maxim.
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • #39
                    Xander, am priceput acum.

                    Desi cunosc bine diferenta intre DOHC, SOHC, OHV samd., eu intelesesem ca DOHC i-VTEC (deci Honda DOHC) este vtec si pe evacuare - de acolo confuzia mea. Probabil ca am citit despre motorul de typeR.
                    Bineinteles ca numarul axelor cu came si pozitionarea acestora in chiulasa sau in blocul motor nu au treaba cu VTEC. Eu stiam ca orice DOHC iVTEC este dublu - my bad.

                    Bun, sa revenim: in ideea ca se lucreaza 12v pana la 2200rpm, se poate considera ca motorul este subturat daca lucreaza pana in regimul 2200? Nu de alta, dar pare a fi by design.
                    2007 CL7, Graphite Pearl

                    Comment


                    • #40
                      Depinde...

                      Daca mergi cu a 5-a la 2000rpm, si accelerezi pentru o depasire, evident ca este subturat...
                      Dar daca mergi in regim de croaziera, si eventual cu o accelerare foarte lina, nu este subturat... 8)

                      Subturarea asta este un termen foarte vag, depinde in primul rand de treapta de viteza, iar apoi de rezistenta ce trebuie invinsa de motor in diferite situatii...
                      La vale poti cobori foarte usor in frana de motor la 2000 rpm, dar evident il chinui daca vrei sa urci o panta la 2000 rpm intr-o treapta superioara...
                      Insa la mers constant pe drum plat, cu 2000rpm, motorul nu are nimic...

                      Comment


                      • #41
                        Treaba cu acceleratul este clara , era vorba de croaziera.
                        2007 CL7, Graphite Pearl

                        Comment


                        • #42
                          In regim de croaziera, fara rampe si pante, este perfect pentru motor si consum. (mai ales pe cruise control activ) 8)
                          Desi cred ca masina are viteza relativ mica in treapta a V-a la 2000 rpm. :P

                          Comment


                          • #43
                            pana in 100.
                            Am fost manechin la fabrica de prezervative!
                            Rated R for nonstop crude and sexual humor, pervasive strong language, and drug content.

                            Comment


                            • #44
                              Vreo 70 de fapt.
                              ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
                              Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
                              Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
                              Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

                              Comment


                              • #45
                                cruise cu viteza melcului .
                                2007 CL7, Graphite Pearl

                                Comment

                                Working...
                                X