ENGINE SWAP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da era un type s aici pe forum cu supercharger undeva la 220 cai.

    Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

    sigpic

    Comment


    • Cu SWAP-ul e greu la noi. Cei de la RAR fac omologarile dupa ureche. Eu am fost cu Lexus-ul sa-mi treaca in carte anvelope 225/45R17 care inclusiv cartea de utilizare a masinii le da ca optionale pe spate. In plus am avut o poza a unei carti de identitate RAR a unei masini identice dar cu volan pe dreapta ce avea trecute aceste anvelope si chiar unele pe R18, culmea tot la RAR Bucuresti. Ajuns acolo mi se spune ca in baza lor de date anvelopele pe care le doresc trecute nu apar!? Arat poza cartii tipului. Mi se spune ca masina este diferita. Bineinteles zic, are volan dreapta! Aduc dovezi ca motorul, transmisia, diferentialul, rapoartele in cutie sunt identice dar de pomana argumentul suprem a fost ca baza lor de date nu are informatia. Mi s-a sugerat sa ma duc la reprezentanta si sa-mi dea ei o hartie cum ca aceste anvelope se monteaza pe masina....Haha!

      Deci am vrut doar o mentiune de anvelope care, in alte tari se monteaza fara probleme. M-am izbit de zidul incompetentei si a ochelarilor de cal.

      Voi cu swap de motoare si mai ales daca nu au fost montate niciodata pe acel tip de caroserie aveti de lupta fratilor! Se poate omologare artizanala dar costa o avere! E mai ieftin sa cumperi masina gata omologata/tunata afara!
      Multa bafta !

      Comment


      • M-am lovit rau de tot cu swap-urile la care ma gindeam eu si nu m-am lovit de ce m-as fi asteptat si care pentru mine ar fi contat cel mai mult, adica de partea tehnica ci de birocratie si de neclaritatile induse de ea. Nu preturile sint problema si nici dificultatile tehnice, nici vorba, problema e ca nu stii daca ce ai facut chiar iti va fi omologat. Poate sa spuna/scrie producatorul orice, daca nu iti apare in cartea tehnica romaneasca atunci Rar are tendinta sa spuna nu. In fapt oricine poate sa spuna nu si nu prea ai cale de atac. Si nu ma gindeam la mare lucru, doar un motor mai mare pe un CL7 (draga mea Ea din nickname) pastrind pe cit posibil restul.
        Sigur, e loc de coruptie si "angrenajul" birocratic poate fi, asa zicind, "uns" insa doream sa fac o treaba ca la carte (doream o masina de strada, un cruiser nu altceva) si dupa citeva discutii care au durat vreun an a trebuit sa renunt.
        Despre alte omologari: in ultimii ani au fost la vinzare citeva Accorduri "americane", 2-3 in citeva tari europene. Nici unul nu era inmatriculat! Bon, de adus in Europa va pot eu aduce cu zecile, e simplu si o poate face oricine. Ce faci mai apoi cu masina e o problema si birocratia isi intra ea cu asupra de masura in atributiunile pentru care a fost creata. Birocratia asta functioneaza ca o frina pentru cam orice si e a naibii de eficienta.

        Ce mi-a atras atentia a fost un Accord Coupe V6 M/T (masina care e foarte pe gustul meu) inscris in circulatie si care s-a vindut in 2 zile. Din pacate nu cunosc detalii despre proprietari, vinzatorul era german si as fi fost foarte curios sa vad cum a omologat-o el in Europa. Nu c-ar fi Mecanica Cuantica omologarea asta, nu e, principalul necaz in ce ma priveste e ca nu stii la ce norme Euro se incadreaza motorul. Pe cite-mi dau seama nici nu se poate sti pina cind va merge cineva in US/Canada cu un tester de asa ceva si va masura efectiv ce emisii are motorul x/y/z conform normelor Euro.
        Last edited by Io si Ea; 04-07-19, 23:44.
        "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

        Comment


        • Si-a omologat Gabi GUR motor de TypeR FN2 (K20) pe sasiu de Civic FK2 Executive 5dr. Pe varianta de FK2 5dr nu se montase niciodata K20, de acolo dificultatea. FN2 a fost doar in 3 usi.

          Se poate face, se numeste omologare individuala, dar costa si chiar sunt atenti la toate detaliile, noxe, frane, sasiu tot, nu ii pacalesti cu nimic. Desi motorul lui era relativ nou, a trecut testele individuale de noxe (care nu sunt pacalelile alea cu furtunul bagat pe teava, ci chestii serioase, pungi umplute cu aer de esapament care este apoi verificat temeinic) de abia dupa ce a cumparat si montat catalizatorul de la fostul meu FN2, care era ca nou.

          Costa si nu stiu cat merita...

          @Io si Ea: Pe sasiul de CL7 s-a montat oficial K24, care e o varianta buna si care (teoretic) ar trebui sa se poata omologa mult mai simplu. Important e sa ai acte pe motor si componentele mutate si sa faci swap-ul in service autorizat RAR. Gabi a facut la reprezentanta. Bineinteles si aici e vorba de multi bani... Nu stiu exact ce vreti voi ca si crestere de putere dintr-un swap, dar trebuie sa vezi si cat poate sasiul ala. Personal, acum ca m-am intors la CL7, mi se pare ca si 155 cai sunt multicei pentru cum vine masina din fabrica pe partea de sasiu. Cand am avut prima data CL7 mi se parea avion, acum dupa mai multa experienta si alte masini, vad altfel lucrurile. Sigur ca orice se poate imbunatati, nu zic, dar sa nu uiti si banii astia ca sa poti avea o masina cu care chiar sa poti merge tare relaxat. Eu cred ca o caroserie model vechi, fara ranforsari, frane, suspesnii, bucse (un EK de exemplu) pe care trantesti un turbo 300 cai (cum fac majoritatea "baietilor"), e doar un cosciug pe roti, nu se poate utiliza in conditii de siguranta, e normal ca cei de la RAR sa fie circumspecti, desi de principiu sunt de acord cu "ochelarii de cal" pe care ii poarta cu succes!
          '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

          Comment


          • Originally posted by Io si Ea View Post
            Ce mi-a atras atentia a fost un Accord Coupe V6 M/T (masina care e foarte pe gustul meu) inscris in circulatie si care s-a vindut in 2 zile. Din pacate nu cunosc detalii despre proprietari, vinzatorul era german si as fi fost foarte curios sa vad cum a omologat-o el in Europa. Nu c-ar fi Mecanica Cuantica omologarea asta, nu e, principalul necaz in ce ma priveste e ca nu stii la ce norme Euro se incadreaza motorul. Pe cite-mi dau seama nici nu se poate sti pina cind va merge cineva in US/Canada cu un tester de asa ceva si va masura efectiv ce emisii are motorul x/y/z conform normelor Euro.
            Se gasesesc acorduri americane la vanzare gata inmatriculate. Am vrut sa cumpar acum 2 luni din Bucuresti unul culoare sampanie, cu motor de 3,5 litri dar mi-au intrat banii tarziu. Cautam un Infiniti sau Nissan cu motorizari mari si am dat de el.
            Ieri am facut poza asta in Timisoara la Fructus. Parea nou nout!
            Cat despre swapuri cred ca cine vrea cu adevarat, gaseste solutii legale. Nu e chiar atat de negru totul. eu am facut la Audi mai demult si nu mi s-a parut complicat.

            Last edited by dacliber; 07-07-19, 22:52.
            ex skateboard, sosete flausate alunecatoare pe parchet, masinute de fier, tenisi Dragasani

            Comment

            Working...
            X