Probleme cu cutia automata in 9 trepte (2016)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme cu cutia automata in 9 trepte (2016)

    Honda mea (1.6 i-DTEC, 4x4, cutie automata 9 trepte, la 90.000km incepe sa faca probleme: in anumite momente, in special in traficul din oras, in modul drive, cand schimba din treapa 4 in 5 (up) se aude uneori un zgomot (ca si cum nu s-ar sincroniza bine pinioanele, nu e carait dar pe aproape)..
    Zgomotul este cu atat mai pregnant cu cat viteza este mai mica (cca 40km/h), in special cand abia pleci de la semafor si trebuie sa opresti iar dupa 300m, chiar daca ajunge numai in vitez a 4 a si ridic piciorul de pe acceleratie, computerul tot trece in viteza a 5a cu cloncanitul de rigoare.
    Garantie nexam, ca s-a scurs timpul.


    A mai patit cineva, cum ati rezolvat?
    Urmeaza sa ajung la ASKO saptaman viitoare.
    Last edited by hondatu; 13-08-19, 20:51.
    1.6,white, lifestyle.

  • #2
    Nu e chiar asa grav. Probabil iti da si un pic de avant cand trece in a 5-a, nu? In tot cazul asa e logica TCM-ului. Faptul ca se simte putin ca un sut e din cauza coeficientului de frecare modificat de uleiul uzat. In felul asta cuplajul e mai abrupt (stick and slip se cheama in carti) si jocul danturii face un pic de zgomot ca nu ai cuplu rezistent. Iti recomand inainte de orice sa faci schimbul de ulei daca nu l-ai facut la 80000 cand trebuia. Sa nu crezi ca ti se aplica schimbul de 120.000/72luni! Vezi ca astea nu sunt cele mai fiabile cutii. Trebuie sa ai grija de ea ...
    Website Boutique Oils

    Comment


    • #3
      Multumesc de raspuns! Uleiul l-am schimbat pe la 65.000, preventiv, RAVENOL 8HP ca deh, cel original parca e totusi prea scump...l-am schimbat tot din cauza zgomotului si parca imediat dupa aceea zgomotul s-a atenuat un timp, acuma sa nu fie doar placebo... Are logica cu ce spui tu pt ca in primele 20 min de la pornirea masinii (la rece), nu se aude acest zgomot, zgomotul se accentueaza pe masura ce se incalzeste uleiul din cutie. Uleiul (atat cel original cat si acesta este f f apos, vascozitatea este foarte mica si rece fiind, , imi imaginez ce se intampla cand se incalzeste!
      La ce probleme sa ma astept la cutia asta, poate pot sa previn ceva, cineva mi-a soptit ca la un moment dat se rupe un ax in cutie din cauza uzurii, si sa scap de masina pana nu se intampla, oare asa sa fie ca nu a scris nimeni despre asta pe net?
      1.6,white, lifestyle.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bartzole View Post
        La ce probleme sa ma astept la cutia asta, poate pot sa previn ceva, cineva mi-a soptit ca la un moment dat se rupe un ax in cutie din cauza uzurii, si sa scap de masina pana nu se intampla, oare asa sa fie ca nu a scris nimeni despre asta pe net?
        Soapta asta, cum ca se rupe axul in cutie din cauza uzurii, suna oarecum a afirmatie. Oricat de bun prevazator ai fii, tot nu ai cum sa prevezi asa ceva

        Din cate stiu eu, la Honda uleiul OEM la cutii este sfant. La masina de 3 ani vechime nu as lua acest gen de decizii: ulei AM la cutie, ca cel OEM e prea scump. Nu sunt specialist la masini, vorbesc doar din informatiile acumulate de pe acest forum, insa v-as recomanda sa incercati un schimb de ulei OEM la cutie. Ca prim pas.

        La ce sa va asteptati de la cutie: pai de exemplu exista UN coleg pe acest forum, la care a fost schimbata cutia pe garantie. Vezi aici: https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...k-pearl/page12

        Cred insa ca acest gen de cazuri sunt destul de rare, nu ar trebui sa va speriati.

        Ati spus ca aveti programata o vizita la asko. Cea mai buna decizie. Sa speram ca nu e nimic grav si ca vor putea trage o concluzie.
        I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

        Comment


        • #5
          Numai ca zgomotul era la fel si cu uleiul original, deci hai sa scoatem din calcul uleiul. Colegul caruia i-a fost inlocuita cutia pe garantie (tot cu uleiul original), avea 1 bucata dog clutch (o piesa din cutie) uzata din cauza careia zmucea cutia, ceea ce banuiesc eu ca e si la mine, dar o sa vedem, pe 8 am programarea.
          1.6,white, lifestyle.

          Comment


          • #6
            Update:
            Se pare ca problema era de la adaptarile cutiei de viteze, s-a dat reset la aceste adaptari si acum zgomotul a disparut, nu de tot, dar este mult mult mai acceptabil. Ramane sa vedem cu trecerea timpului cum face.
            Nu ma prind de ce trebuie resetate adaptarile acestea atata timp cat cutie este "autoadaptiva", deci ar trebui sa se autoadapteze singura, probabil ca are nevoie de un impuls ca sa se autoapateze...
            Uleiul cutiei este f scump in Romania oriunde l-ati cere, din fericire l-am gasit si deja cumparat in Germania la cca 25 eur/l, original ZF, o sa-l inlocuiesc din nou peste 20-30k km.
            1.6,white, lifestyle.

            Comment

            Working...
            X