Cutie automata - sfaturi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hy, deci cum este mai bine la automata
    1. sa opresti cu frana de picior, bagi P din D apoi tragi fara de mana sau
    2. dupa ce ai oprit cu frana de picior intai tragi frana de mana si apoi bagi in P din D?

    inca un lucru, ce ulei de cutie automata se pune la accord 11.1998 CG8 1.850 bezina automata ( VIN/Chassis No: SHHCG8640XU004718 , Approximate date of first use: 20/11/1998 ) si cat? ar fi indicat sa bun si un surub magnetic pentru pilitura sau mai mult rau fac cu magnetismul lui?
    jonyyybe
    Senior Member
    Last edited by jonyyybe; 27-11-12, 00:29.

    Comment


    • #17
      Eu am schimbat uleiul de la a mea (cutie manuala!) la 60k si era curat ca lacrima, te complici cu surubul. Automata e mult mai protejata, daca o folosesti corect nu ar trebui sa ai probleme, teoretic se duce motorul mult inaintea cutiei.
      2008 CR-V 2.0 Exe, poze,

      Comment


      • #18
        eu nul, folosesc varianta 1 cu succes de vreo 5 ani. banuiesc ca nici pentru varianta 2 nu e nici o problema, rotile oricum sunt blocate de frana de picior, deci tot aia e pana la urma.

        ulei honda atf, cat, pentru cutia ta, nu stiu, intreaba la un service.
        civic 2.2 5D FK3
        CR-V 2.2 AT RE6

        Comment


        • #19
          am bagat 174.000km la accord si pot sa spun un lucru despre uleiul ATF.Am pus ENEOS ATF3 compatibil Z1-HONDA pe la 140.000.Nu merge cutia la fel.merge corect dar da anumite socuri,face shift up si shift down mai greu.cam atat.Voi refeni pe ulei HONDA ATF-DW..
          ex CL7 AT 2006
          CN1 Sport 2005
          KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

          "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

          Comment


          • #20
            o sa transcriu ce zice manual honda pentru automata mea, pentru parca am citit pe undeva si pentru ceilalti colegi, cat despre uleiul din cutie sa ma uit la fel sa vad daca e scris pe undeva sau nu.

            le: citiind manual ei am gasit ca dupa ce s-a oprit masina cu frana de picior, nu se mai misca nici o roata se trage fara de mana si apoi se trece din D in P. good to know de la ceei ce creat-o, precizand ca in acest fel nu punem presiune pe cutia automata, daca tragi inainte frana de mana.
            jonyyybe
            Senior Member
            Last edited by jonyyybe; 27-11-12, 19:34.

            Comment


            • #21
              Dexron III Mercon. Pentru uleiul de cutie ATF.
              Hondafan forever

              Comment


              • #22
                Originally posted by jonyyybe View Post
                o sa transcriu ce zice manual honda pentru automata mea, pentru parca am citit pe undeva si pentru ceilalti colegi, cat despre uleiul din cutie sa ma uit la fel sa vad daca e scris pe undeva sau nu.

                le: citiind manual ei am gasit ca dupa ce s-a oprit masina cu frana de picior, nu se mai misca nici o roata se trage fara de mana si apoi se trece din D in P. good to know de la ceei ce creat-o, precizand ca in acest fel nu punem presiune pe cutia automata, daca tragi inainte frana de mana.
                Esentiala chestie. E bine de tinut minte.
                Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
                Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
                Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

                Comment


                • #23
                  Originally posted by cerevelu View Post
                  Esentiala chestie. E bine de tinut minte.
                  Varianta si mai buna: Dupa oprire cu frina de picior, treceti in Neutral. Apoi trageti frina de mina si opriti motorul. Apoi schimbati In Park si scoateti cheia, in N nu te lasa sa scoti cheia. In felul asta, indiferent ca parchezi in rampa, panta sau pe bordura, cutia nu va primi niciun soc la repornire si selelctare Drive sau Reverse.

                  Mai zicea cineva pe aici ca nu e bine sa o scoti pe N din mers ... nimic mai fals, e aceeasi chestie ca la manuala, nu dauneaza cu nimic si nici cind bagi D din mers din nou.
                  Grija insa sa dati R din greseala.....cutia va fi Kaput.

                  Reguli stricte:
                  1. Nu selectati D sau R fara sa apasati complet pedala de frina, la plecarea de pe loc.
                  2. Nu schimbati din R in D sau invers, FARA SA FIE MASINA COMPLET OPRITA. Acest lucru e cel mai grav si poate "rupe cutia" efectiv.
                  3. Nu demarati imediat, mai ales la rece, dupa ce ati cuplat R sau D...dati cam 1 sec cutiei sa se cupleze bine.
                  4. La folosirea frinei de motor 4-3-2-L aveti grija ca viteza de deplasare sa fie corespunzatoare treptelor....NU DATI L (TREAPTA 1) DACA AVETI MAI MULT DE 50-60 KM/H.
                  5. Schimbati uleiul ATF la fiecare 4 ani sau 40 000 de km si spalati cutia(un procedeu care nu se face la noi) daca aveti posibilitatea.

                  La multe sute de mii de km fara griji....
                  Hondafan forever

                  Comment


                  • #24
                    Si eu citisem in manual ca ar fi vorba de varianta 2, dar am observat ca in ambele variante masina tot se misca ca atunci cand s-ar opri in cutia de viteze (fara frana de mana), desi frana de mana e trasa bine, am testat-o la plecare sa fiu sigur ca tine. La masinile cu ferodouri pe spate nu am patit asta, parca se inalta nitel de spate, dar atat.

                    LE: Am sa incerc si varianta lui sorinrs, pare logic mai buna.
                    Originally posted by sorinrs View Post
                    Varianta si mai buna: Dupa oprire cu frina de picior, treceti in Neutral. Apoi trageti frina de mina si opriti motorul. Apoi schimbati In Park si scoateti cheia, in N nu te lasa sa scoti cheia. In felul asta, indiferent ca parchezi in rampa, panta sau pe bordura, cutia nu va primi niciun soc la repornire si selelctare Drive sau Reverse.
                    '12 Honda CR-V Executive 2.0 A/T, Gri
                    Ex: '05 Nissan Micra 1.4 benzina, '01 Ford Focus 1.6 A/T, '84 VW Passat, '84 Dacia 1310

                    Comment


                    • #25
                      ok, sorin si de unde sa iau eu pe aici Dexron III Mercon (Eneos, Castrol, Penzoil, Carlube, Granville, Motul, Exol, Fuchs, Millers - care e mai bun?), care e dif intre II si III, cati L, parca 2.2L sau ceva pana in 3L?
                      cat despre uleiul din cutia mea automata nu a fost never schimbat, tocmai acum 30 min am verifitcat toate chitantele si nu e nici trecut de uelul de cutie, dar cutia schimba foarte bine, si nu stiu ce sa fac, sa ma bag la schimbat sau nu, oricum pana la finalul sapt o sa verific nivelul din cutie si ma uit si la uleiul din cutie cand scot joja sa vad culoarea si atunci o sa decid in functie de ce gasesc daca schimb sau nu;
                      jonyyybe
                      Senior Member
                      Last edited by jonyyybe; 28-11-12, 01:47.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by sorinrs View Post
                        ...
                        Grija insa sa dati R din greseala.....cutia va fi Kaput.
                        Mai toate cutiile au protectii pentru asta. In mers nu va lasa sa selectati R.

                        Comment


                        • #27
                          Depinde unde te afli poti folosi oricare din firmele enumerate de tine, cu conditia ca ATF sa fie de tip Dexron III Mercon.
                          Eu am folosit foarte mult Castrol Syntec ATF si Mobil 1 ATF aduse din Usa.
                          Am inteles ca si Eneos produce ATF full sinthetic.Alegerea e a ta.
                          Hondafan forever

                          Comment


                          • #28
                            da cred ca o sa merg pe eneos, nu pentru ca e facut in japan, si pentru ca asa cred ca vine pe masina cand pune ueliul in cutie, chiar sunt curios zilele astea sa vad ce ulei am in cutie-culoare si cat e...si ma gandesc la uleiul asta, te rog sa imi confirmi daca e bun http://www.japarts.co.uk/shop/index....ehicle_iid=110 Oil ENEOS Premium ATF DIII 1lt
                            Parts no JEU0070400
                            More info about this Oil.
                            £ 6.99 sau castrol
                            CASTROL AUTOMATIC TQ DEXRON III - ATF - 1Litre - GM Ford Mercon Allison C4 £ 4.99
                            jonyyybe
                            Senior Member
                            Last edited by jonyyybe; 28-11-12, 13:12.

                            Comment


                            • #29
                              da am verificat nivelul si culoarea la uleiul din cutie si este f ok. chiar nu ma gandesc sa ii fac schimbu, ca culoarea e un roz si nivelul e mijloc spre maxim.
                              de aici rezulta si cat de frumos schimbat cutia si cum merge masina, exceptional.
                              dar acum bine ca stiu ce ulei tre sa ii iau si o sa cumpar doar 1l sa il am de rezerva
                              jonyyybe
                              Senior Member
                              Last edited by jonyyybe; 01-12-12, 01:59.

                              Comment


                              • #30
                                Desi topicul e vechi, trebuie clarificate niște aspecte cu privire la conducerea cutiilor automate:
                                1. Treptele de regim (PRND) se selectează numai cu vehiculul oprit si piciorul pe frānă. Se poate trece īnsă din D īn L și viceversa īn mers.
                                2. Nu se pune pe N la semafor. Piciorul pe frānă e destul, cutia știe despre ce e vorba, cp are un controller care face asta. Se trece pe N doar dacă se staționează și obosește șoferul. Principiile CVT sau hidramatei diferă dramatic de cele ale manualei sau secvențialei(semiautomatei).
                                3. Īn treapta P, īn pantă sau rampă, mașina se asigură cu frāna de mānă!
                                4. cutia automată (hidramată sau CVT, după caz) nu este o opțiune sportivă īn adevăratul sens al cuvāntului, deci se recomandă a nu se forța/brusca by default, mai ales īn pante sau cu sarcină excesivă. De regulă cutiile automate sunt proiectate să reziste la un efort standard īn linie dreaptă, nu depășiri īn urcare cu remorcă.
                                5. E necesar să se chimbe uleiul la fiecare 100.000 km sau 4 ani, oricare survine prima, din cauza traficului romānesc (condiții grele, supraīncălzire, oxidare crescută, diferențe mari de temperatură īntre anotimpuri, pot detalia care sunt implicațiile, dar nu cred că e nevoie). Concomitent e necesar ca mpcar la a doua schimabre de fluid ATF să se schimbă și filtrul.

                                Comment

                                Working...
                                X