Cutie automata - sfaturi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cutie automata - sfaturi!

    fiind prima mea cutie de viteze automat am nevoie de sfaturi referitoare
    la "manuirea ei"

    1. cum e mai bine la semafor ..sa stai cu piciorul pe frana sau sa o scoti
    la neutru ?
    2. este daunator daca o bagi in drive imediat dupa ce ai dat cu spatele
    iar masina nu este oprita complet ? ..m-am trezit intr-o manevra de intoarcere ca am bagat-o in drive inainte sa fie oprita.
    3. dauneaza cutiei daca din cand in cand o dau pe manual ..fac o depasire
    si o bag la loc in drive ...?

    asta e primul set ..
    2006 Accord 2.0LS A/T

  • #2
    Putin offtopic, dar ieri prin amabilitatea lui ATI am facut si eu drive-test cu 2.4i A/T. Cutia aia e fantastica. Am avut si o linie dreapta pentru o accelerare frumoasa si cateva mici serpentine. Masina s-a comportat foarte bine desi ti se da o senzatie putin "artificiala" in mers, e destul de sportiva.

    Daca as avea o astfel de masina as merge cat mai mult cu automat si la unele depasiri as trece in modul manual sa o pot tura cat vreau si in ce treapta vreau

    La punctul 2 trebuie sa franezi pana roata se opreste si apoi sa bagi in Drive. E valabil la orice cutie.

    PS: Ai grija cu "ambreiajul" :lol:
    '13 CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle M/T

    Comment


    • #3
      eu conduc masini cu cutii automate de vreo cinci ani. nici nu prea ma amai omor cu cele mabuale. mi se par f. bune doar penytu cei impatimiti, altfel nu inteleg de ce trebuie sa ai toate membrele ocupate cea mai mare parte din timp. In fine...sa raspund la intrebarile tale.

      1. Poti sa stai la semafor cu piciorul pe frana cat vrei. pentru o stationare mai lunga pentru comoditate este bine sa pui maneta pe N.
      2. in marsarier/sau invers nu bagi decat daca roata este oprita complet. este absolut necesar sa respecti acest lucru.
      3. nu dauneaza absolut deloc. precedenta mea masina avea cutie automata cu tiptronic si faceam lucrul acesta frecvent.
      4. un tip suplimentar: daca parchezi masina in panta este bine sa tragi si frana de mana chiar daca maneta este pusa in pozitia P.
      EX: HONDA CR-V, 2.0, 150 CP;
      ACTUAL: SUBARU B9 TRIBECA, 3.0, 245 CP.

      Comment


      • #4
        As completa cu:

        Este bine sa tragi frana de mana oricand parchezi.
        '13 CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle M/T

        Comment


        • #5
          Stiu totusi ca daca umbli iarna prin zapada, zloata, apa si masina se uda pe burta, se spune ca nu e bine sa tragi frana de mana pentru ca ingheata noaptea si cam ai probleme cand vrei sa mergi a doua zi. Vara, no problem!
          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

          Comment


          • #6
            o noua intrebare : exista vreun risc daca scot din DRIVE in NEUTRAL
            in timp ce rotile inca se invart dar am luat piciorul de pe acceleretie ?

            situatie reala - te apropii de semafor cu piciorul ridicat de pe pedala ..masina franeaza cu motorul ..daca o scoti din DRIVE curge mai lin ..daca nu ..trebuie sa mai apesi un pic pe acceleratie ..sa ii mai dai un impuls ..dupa care pe frana sa te opresti.


            pana la urma ce fel de cutie este asta de pe accord ?

            ma refer la principiul de functionare ?
            este automata cu "torque convertor"
            segventiala cu "torgue convertor" sau
            segventiala cu "dual clutch" ??

            ...ah si o mica problema ... cateodata cand plec de pe loc dupa o stationare
            mai lunga (adica cateva ore ..sau peste noapte) cand pornesc cu masina de pe loc exact inainte sa schimbe treapta a doua ..aud un zgomot
            care seama cu un arc care "sare" ..aud acest zgomot spre partea din mijloc jos a bordului ...si simt o vibratie in pedate ..ca si cum acel arc s-ar lovi de motor/caroserie ...

            nu am reusit sa gasesc un tipar ..sau sa gasesc modalitatea sa reproduc acel zgomot ... face cam in 15% din pornirile din parking.
            2006 Accord 2.0LS A/T

            Comment


            • #7
              Nu exista nici un risc, din contra, e mai bine, pt ca protejezi cutia si nu franezi cu ambreiajul cuplat, cum e pe Drive.
              Acel zgomot e de la caseta de directie, mai precis unul din capetele de bara. L-am avut si eu, pe langa o troncaneala suparatoare la gropi. E ca si cum s-ar rupe o stofa daca tragi de ea puternic, nu? (mai plastic exprimat)

              Comment


              • #8
                nu cred ca este din caseta ..nu de alta dar nu am remarcat nici un zgomot
                la gropi sau in timpul mersului ...

                zgomotul meu e metalic si are rezonanta de arc ...se aude exact ca un arc care se detensioneaza brusc ... si atinge de ceva pe acolo.

                in plus nu apare decat o singura data la o pornire de pe loc si doar in treapta I-a
                2006 Accord 2.0LS A/T

                Comment


                • #9
                  alta intrebare :

                  dauneaza daca in mers la viteza sub 50km/h o scoti in Neutral si dupa cuplezi in Drive ?
                  2006 Accord 2.0LS A/T

                  Comment


                  • #10
                    Daca masina inca merge, cam da, pt ca dai socuri inutile in transmisie si o cutie automata de obicei se uzeaza mai repede. Pe N pui doar daca ai oprit sau iti este clar ca vei opri.

                    Comment


                    • #11
                      Si eu am acel "arc"! Este aleator si nu-mi dau seama ce poate fi. Astept prima revizie si poate voi afla.
                      Goddo supiido!

                      Comment


                      • #12
                        @Burakku Accord: ai tot automata? eu simt ceva si la manula, ar putea sa aiba legatura cu servo, cred, si pare sa fie normal.

                        Comment


                        • #13
                          salut,a ,ea face la fel,cand pornesc dimineata suna ceva exact ca si un arc care scapa sau ceva de genul m-am intrebat oare ce este dar nu imi pot da seama,si nu cred ca e de la caseta pt ca a mea are eps(electronic power steering)si nu are nici o treaba cu asta,e de altundeva,probabil de la frane (abs)?
                          honda torneo 2.0 vts

                          Comment


                          • #14
                            E sistemul de VSA care-si face self check-ul cand ajunge la 18 km/h.
                            -------------------
                            There is no point of having if you can't share.

                            Comment


                            • #15
                              BlackMagic foarte tare....merci pentru raspuns.... si eu aveam intrebarea asta....
                              B 63 UWG , Accord 2.0, A/T, Ex, Royal Blue

                              Comment

                              Working...
                              X