De ceva vreme am vrut sa pun informatia asta dar timpul nu mi-a ingaduit. Am cules multe informatii in momentul in care am schimbat toate bucsile de la EK , si cautam ceva mai bun. Mai jos o sa va explic si de ce nu recomand inlocuirea lor cu unele cu o compozitie mai tare a cauciucului sau de poliuretan daca nu se compenseaza aceleasi propietati ca ale celor standard/OEM.
Articulatia spate de la Honda cu bratul oscilant este chiar speciala.
Bucsa mare a bratului oscilant este conceputa in asa fel incat roata sa se poata deplasa inainte si inapoi
Bratul este sustinut in variata simplificata de alte 3 brate:
- bratul inferior ce preia sacina laterala principala
- bratul superior ce controleaza caderea
- bratul din fata ce controleaza convergenta

Partea speciala vine atunci cand franam. In momentul franarii anvelopa in timp ce prinde aderenta provoaca. o rotatie mai lenta decat miscarea masinii , astfel roate este trasa in spate comparativ cu masina.
Acum , bucsa bratului oscilant este astfel conceputa pentru a permite rotii sa se mute catre spate in momentul franarii. Probabil ca va ganditi ca este inutil si aiurea. Dar nu este chiar asa , in poza de mai sus priviti bratul inferior si cel fata. Cand bratul oscilant se deplaseaza inapoi este tinut de cele 2 brate care ii limiteaza zona de miscare. Bratul fata este mult mai scurt ca bratul inferior , astfel in momentul deplasarii inapoi sub sarcina franarii bratul fata se va inclina mai mult fata de cel inferior pur si simplu din cauza ca este mai scurt. Ceea ce inseamna ca fata bratului oscilant se va deplasa la interior adaugand convergenta rotilor.
Pentru a simplifica ce am spus mai sus , bucsa bratului oscilant este conceputa pentru a fi soft , astfel incat bratul oscilant sa se deplaseze in spate sub sarcina franarii , provocand bratul fata sa traga parte din fata a bratului oscilant la interior , adaugand convergenta, stabilizand spatele sub incidenta franarii.
Chiar mai inteligent este adaugarea de valoare a convergentei este pur si simplu legata de cat de mult este deplasata roata in spate , care este strict legata de forta cu care apesi frana si cat de multa aderenta are anvelopa. Deci daca o roata pierde ceva aderenta in comparatie cu cealalta , convergenta rotilor va fi diferita , ajutand la stabilizarea puntii spate. Foarte inteligenti aia mici
.
Honda are mai multe patente brevetate asupra sistemului.
Daca veti inlocui bucsile standard cu unele de o compozitie mai dura , veti opri deplasarea rotii catre spate sub sarcina franarii care opreste schimbarea convergentei sub sarcina franarii. Fie ca vrei sau nu , totul depinde de tine. Dar daca o faci trebuie sa iei in considerare ce convergenta sa ai , fiindca ea va fi statica dupa schimbarea bucsii. Poti seta masina sa functioneze bine oricum, eu doar fac o observatie ca eliminarea acestui comportament de schimbare a convergentei sub sarcina franarii fara a tine cont de efectele asupra manevrabilitatii totale a masinii nu este neaparat un lucru bun pentru toata lumea.
Prea multi oameni au fost salvati de la derapaj de comportamentul standard atunci cand ajung sa franeze prea tarziu intr-un viraj , pentru a fi considereata inutila.
Din punctul meu de vedere ar trebui sa "cujetati" un pic daca vreti sa faceti pasul asta.
Pentru mine sistemul este un fel de unghi de fuga si convergenta variabil pentru a stabiliza spatele direct legat de sarcina/forta de franare.
Articulatia spate de la Honda cu bratul oscilant este chiar speciala.
Bucsa mare a bratului oscilant este conceputa in asa fel incat roata sa se poata deplasa inainte si inapoi
Bratul este sustinut in variata simplificata de alte 3 brate:
- bratul inferior ce preia sacina laterala principala
- bratul superior ce controleaza caderea
- bratul din fata ce controleaza convergenta

Partea speciala vine atunci cand franam. In momentul franarii anvelopa in timp ce prinde aderenta provoaca. o rotatie mai lenta decat miscarea masinii , astfel roate este trasa in spate comparativ cu masina.
Acum , bucsa bratului oscilant este astfel conceputa pentru a permite rotii sa se mute catre spate in momentul franarii. Probabil ca va ganditi ca este inutil si aiurea. Dar nu este chiar asa , in poza de mai sus priviti bratul inferior si cel fata. Cand bratul oscilant se deplaseaza inapoi este tinut de cele 2 brate care ii limiteaza zona de miscare. Bratul fata este mult mai scurt ca bratul inferior , astfel in momentul deplasarii inapoi sub sarcina franarii bratul fata se va inclina mai mult fata de cel inferior pur si simplu din cauza ca este mai scurt. Ceea ce inseamna ca fata bratului oscilant se va deplasa la interior adaugand convergenta rotilor.
Pentru a simplifica ce am spus mai sus , bucsa bratului oscilant este conceputa pentru a fi soft , astfel incat bratul oscilant sa se deplaseze in spate sub sarcina franarii , provocand bratul fata sa traga parte din fata a bratului oscilant la interior , adaugand convergenta, stabilizand spatele sub incidenta franarii.
Chiar mai inteligent este adaugarea de valoare a convergentei este pur si simplu legata de cat de mult este deplasata roata in spate , care este strict legata de forta cu care apesi frana si cat de multa aderenta are anvelopa. Deci daca o roata pierde ceva aderenta in comparatie cu cealalta , convergenta rotilor va fi diferita , ajutand la stabilizarea puntii spate. Foarte inteligenti aia mici

Honda are mai multe patente brevetate asupra sistemului.
Daca veti inlocui bucsile standard cu unele de o compozitie mai dura , veti opri deplasarea rotii catre spate sub sarcina franarii care opreste schimbarea convergentei sub sarcina franarii. Fie ca vrei sau nu , totul depinde de tine. Dar daca o faci trebuie sa iei in considerare ce convergenta sa ai , fiindca ea va fi statica dupa schimbarea bucsii. Poti seta masina sa functioneze bine oricum, eu doar fac o observatie ca eliminarea acestui comportament de schimbare a convergentei sub sarcina franarii fara a tine cont de efectele asupra manevrabilitatii totale a masinii nu este neaparat un lucru bun pentru toata lumea.
Prea multi oameni au fost salvati de la derapaj de comportamentul standard atunci cand ajung sa franeze prea tarziu intr-un viraj , pentru a fi considereata inutila.
Din punctul meu de vedere ar trebui sa "cujetati" un pic daca vreti sa faceti pasul asta.
Pentru mine sistemul este un fel de unghi de fuga si convergenta variabil pentru a stabiliza spatele direct legat de sarcina/forta de franare.
Comment