'08 Civic Sedan - probleme unghi de cadere roti spate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • '08 Civic Sedan - probleme unghi de cadere roti spate

    Salut,
    Se pare ca odata cu trecerea anilor a ajuns si Civicul meu sedan gen.8 sa faca unghi de cadere negativ destul de mare pe rotile din spate.
    Nu exista reglaj prevazut la modelul asta pentru a fi corectat unghiul la geometrie.
    Din ce am inteles e o problema comuna la sedanul din generatia 8, problema fiind bratele superioare spate. Bucsele bratelor sunt in stare foarte buna, nu sunt ele cauza.
    Deoacamdata anvelopele spate nu au fost tocite pe o parte, insa in viitorul foarte apropiat se va intampla asta si as vrea sa evit acest lucru.
    Inlocuirea bratelor ar fi o rezolvare de scurta durata si extrem de costisitoare avand in vedere ca pretul celor OEM e 2100 lei.
    O alta varianta de rezolvare am vazut in state ar fi schimbarea bratelor superioare spate cu brate after-market cu surub de reglaj al unghiului, insa modelele de brate gasite de mine par foarte nesigure in timp, multi utilizatori raportand in timp ca bucsa din spate a bratului, de la prinderea pe caroserie se distruge prematur sau efectiv sare, bratul ajungand sa stea fie pe fier.
    Aveti idee ce alta varianta de reglaj al unghiului de cadere spate ar exista pentru problema asta ?
    Multumesc!
    Last edited by F_BON; 10-04-23, 19:16.
    Honda Civic Sedan '08 ES A/T

  • #2
    Nu se poate regla nici la ASKO? Ei au un aparat foarte smecher pentru facut geometria.
    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

    Comment


    • #3
      Nu inteleg o chestie: daca bucsele sunt in stare buna, desi ma indoiesc sa mai fie dupa atatia ani de mers pe drumurile patriei, de ce s-a modificat unghiul de cadere?

      Vezi ca Vali (vtin) a schimbat toate bratele pe spate si imi aduc aminte dintr-o postare a sa, ca unele brate (adica bucsele bratelor) erau destul de sever uzate. Dar nu mai retin exact care, cele inf sau cele superioare. Cauta postarea mai bine.

      In alta ordine de idei, suspensia spate de la modelul FD este geniala, dar daca bucsele sunt imbatranite, poate genera chiar instabilitate in mers pe drumuri proaste.

      Comment


      • #4
        Nu se poate regla unghiul de cadere la geometrie deoarece Honda nu a prevazut la modelul asta surub de reglaj pentru rotile spate.
        Bucsele bratelor superioare sau inferioare nu au joc si nu prezinta semne de imbatranire, crapaturi etc. treaba asta fiind foarte suspecta pentru mine, fiindca daca erau imbatranite sau aveau joc clar erau schimbate pana acum si problema ar fi fost rezolvata daca asta ar fi fost cauza.
        Unghiul de cadere a ajuns pe partea stanga la -2.4 grade, iar pe dreapta la -2.5 grade, iar Honda in manualul tehnic specifica valori intre -2.3 si -0.4 grade pentru rotile spate.
        Last edited by F_BON; 18-04-23, 22:46.
        Honda Civic Sedan '08 ES A/T

        Comment


        • #5
          Intre timp am achizitionat si montat brate superioare spate cu reglaj al unghiului de cadere astfel incat acum totul e in regula.

          Click image for larger version

Name:	brate_spate_FD1.jpg
Views:	142
Size:	70.7 KB
ID:	878125
          Honda Civic Sedan '08 ES A/T

          Comment

          Working...
          X