yobit hitbtc digifinex
Honda Civic Sedan '08 M/T - Hondafan

Honda Civic Sedan '08 M/T

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Civic Sedan '08 M/T

    Salutare,
    De vreo 2 luni ma confrunt cu o situatie enervanta, care a aparut efectiv "peste noapte": la pornirea motorului, in interiorul masinii se simte o vibratie puternica, ce persista, la intensitate suparatoare, cateva minute - indiferent ca masina e in mers sau stationeaza (cu motorul pornit) Din afara masinii, zgomotul cauzat de vibratie este mult diminuat fata de interior. La inceputul manifestarii "fenomenului", vibratia se atenua pana la disparitie -dupa cateva minute de functionare a motorului; in ultima perioada se atenueaza, dar nu mai dispare - indiferent cat de mult se merge cu masina. Vibratia se manifesta atat in stationare, cat si in mers (in marsarier si in frana de motor este mult mai pregnanta). In mers, la denivelari, creste putin intensitatea vibratiei - zic eu ca atat timp cat elementele elastice ale suspensiei preiau sarcina socului la trecerea peste denivelare.
    Din aproape in aproape, bazandu-ma atat pe rationamente logice cat si pe experienta si flerul unor mecanici auto practicanti, am ajuns la concluzia ca cea mai probabila cauza e datorata unui / unor suporti motor. (am eliminat dintre cauze toba -nu e sparta / fisurata si elementele de suspensie - manifestarea apare si cat masina sta). Am schimbat suportul spate motor; pare ca vibratia s-a mai atenuat, dar n-a disparut. Am continuat "schimbarea" inlocuind si suportul dreapta superior (cel ca un os de vita), fiindca atunci cand il tensionam cat de cat (cu mana) vibratia isi modifica putin frecventa si intensitatea. Nici dupa etapa asta vibratia n-a disparut, ceea ce ma "indeamna si incurajeaza" sa continui.
    Am o dilema: sa-l schimb pe cel din fata, sau pe cel din partea stanga?
    S-a mai confruntat cineva cu problema asta ? Poate fi o alta cauza (de ex. cuplaj motor-cutie-ambreiaj)?
    Functie de rezultatul "sondajului", fie voi continua schimbarea secventiala a tampoanelor care inca nu au fost inlocuite ("noroc" ca mai sunt doar 2), fie voi ignora problema (cu toate ca e sacaietoare si s-ar putea agrava in timp), fie va trebui sa-mi indrept atentia catre alte posibile cauze care ar putea cauza vibratia...
    Multumesc si astept opinii / sugestii / recomandari !
    http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=5516
    Cine are Honda... ARE ! Cine n'are da'si doreste... VA AVEA !

  • #2
    Salut! Eu am tot Civic din 2008, versiunea in trei usi cu motor similar cu al tau (daca nu chiar identic).


    Fostul proprietar mi-a zis de faimoasele trepidatii inainte sa o cumpar, ba chiar a facut si topic aici: https://hondafan.ro/forum/forum/aria...anotimpul-rece. Desi mi-a zis sa fiu pregatit ca sigur va tremura cand mi-e lumea mai draga, pana acum... nimic.

    Sunt discutii si pe alte forumuri Honda/Civic. Cati useri, atatea pareri. Printre solutiile raportate am vazut:

    - patinat / inlocuit ambreiajul
    - inlocuit tampoane motor
    - folosit aditivi in combustibil
    - resetat ECU

    E inca un mister si problema pare a fi destul de raspandita. Din cercetarile mele posibil sa ai dreptate ref. la tampoanele motorului (citisem ca in special cel din stanga http://mywikimotors.com/honda-r18a/ ). A mai postat tanno_hnd o posibila solutie pentru trepidatiile in treapta 1 de viteza: https://hondafan.ro/forum/forum/aria...civic-1-8-2007

    Poate avem vreun coleg pe forum care a rezolvat problema permanent.
    '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

    Comment


    • #3
      Originally posted by arado View Post
      Salut! Eu am tot Civic din 2008, versiunea in trei usi cu motor similar cu al tau (daca nu chiar identic).


      Fostul proprietar mi-a zis de faimoasele trepidatii inainte sa o cumpar, ba chiar a facut si topic aici: https://hondafan.ro/forum/forum/aria...anotimpul-rece. Desi mi-a zis sa fiu pregatit ca sigur va tremura cand mi-e lumea mai draga, pana acum... nimic.

      Sunt discutii si pe alte forumuri Honda/Civic. Cati useri, atatea pareri. Printre solutiile raportate am vazut:

      - patinat / inlocuit ambreiajul
      - inlocuit tampoane motor
      - folosit aditivi in combustibil
      - resetat ECU

      E inca un mister si problema pare a fi destul de raspandita. Din cercetarile mele posibil sa ai dreptate ref. la tampoanele motorului (citisem ca in special cel din stanga http://mywikimotors.com/honda-r18a/ ). A mai postat tanno_hnd o posibila solutie pentru trepidatiile in treapta 1 de viteza: https://hondafan.ro/forum/forum/aria...civic-1-8-2007

      Poate avem vreun coleg pe forum care a rezolvat problema permanent.
      Multumesc pentru raspuns!

      La masina mea, trepidatiile sunt independente de starea de cuplare / decuplare a motorului la cutia de viteze, sau de trecerea dintr-o treapta de viteza in alta. Sunt la nivel maxim la pornirea motorului, in special cand acesta este rece. Se manifesta si in mers. Toate astea m-au facut sa cred ca e vibratia motorului transmisa fara atenuare / cu atenuare redusa catre caroserie - din cauza unei amortizari defectuoase a unui sau mai multor suporti.
      Rationamentul pe care ma bazez: cauciucul din suporti (menit sa atenueze / sa impiedice transmiterea trepidatiilor motorului) a imbatranit atat natural (masina are, totusi, 11 ani), cat si din cauza regimului termic dinamic ; oricat de calitativ ar fi cauciucul, variatiile repetate si ample ale temperaturii mediului in care este expus il "obosesc", diminuandu-i elasticitatea si sporindu-i rigiditatea. Rigiditate crescuta - > amplitudine crescuta a trepidatiilor transferate de la motor catre caroserie. Pe masura ce creste temperatura in compartimentul motor, elasticitatea cauciucului "obosit" tinde sa creasca, reusind sa absoarba in mai buna masura trepidatiile...
      E altceva decat clasicele "altfel" de trepidatii (cele care apar de obicei cand se actioneaza ambreiajul pentru schimbarea treptelor de viteze-in special la pornirea in treapta 1), pe care de cativa ani nici nu le mai bag in seama...
      Eu as inlocui - in continuare, suportul DREAPTA INFERIOR (cel de sub "osul de vita" tocmai schimbat): in timpul mersul, la denivelari, pare ca din dreapta vine vibratia mai mare. Si aici as merge pe un anume rationament: cand roata intalneste un "damb", caroseria este "impinsa in sus", catre motor. Astfel cauciucul din suport este comprimat. Fiind rigid, permita vibratiei "sa treaca" spre caroserie...
      Alte pareri?
      http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=5516
      Cine are Honda... ARE ! Cine n'are da'si doreste... VA AVEA !

      Comment

      Working...
      X