Probleme cutie CVT Honda Jazz?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    P.S. Se pare ca tudor ar putea face rost (e pret pe prima pagina) dar depinde cati litri trebuie.

    Daca trebuie 4 e deja 220 lei

    http://www.hondafan.ro/forum/showthr...ilkolene-Fuchs
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #17
      Multumesc ticker!

      I-am intrebat deja pe tudor cam cat ar dura procurarea...
      Sigura ca am nevoie de un schimb complet, cartea spune ceva de peste 3 litri, deci am nevoie de 4 litri (sau 4 "quarteri" cum apare prin alte parti ale lumii).
      La modul mai degraba teoretic, insa, pot apare probleme la schimbarea uleiului de CVT? Ideea generala ar fi ca este destul de greu de scos tot uleiul din CVT. Astfel incat fie astepti cam 3 ore sa se scurga, fie faci o "spalare" cu ulei nou, dar care implica cam 22 litri de fluid...
      Adevarul este ca tipul de la service-ul unde am cerut o programare s-a aratat chiar contrariat ca vreau sa schimb uleiul, care, zicea el, trebuie schimbat invariabil la 120000km... Evident, nu m-a refuzat, dar inca nu stiu cat ar dura sa aduca uleiul - si nici ce ulei ar aduce ei, asa ca as prefera sa iau eu cel mai bun ulei, plus ca diferenta de pret dintre CVT-1 si ATF-Z1 este chiar foarte mica...

      Comment


      • #18
        Revin pe problema schimbarii uleiului la CVT, am in continuare neclaritati, asa ca un sfat ar fi extrem de binevenit...
        As avea 3 alternative:
        1) Am reusit in sfarsit sa aflu de la service-ul local niste date. Au ATF-Z1, dar la un pret dublu fata de pretul de vanzare al prietenului nostru tudor.
        2) Tudor aduce ulei CVT-F (teoretic superior lui ATF-Z1), dar dureaza 2 luni. Pretul lui Tudor este excelent,
        3) Am gasit CVT-F pe Amazon, poate fi trimis in tara, pretul este ceva mai mare decat ATF-Z1 de la dealer (dar nu foarte semnificativ), iar transportul ajunge in mai putin de o saptamana.
        Elimin din pacate alternativa 2, timpul de asteptare este prea mare.
        Dar, intre alternativele 1 si 3, este vreo problema daca schimb tipul de ulei din CVT, adica ar fi nevoie de o "spalare" care ar necesita ulei la greu?
        Deci, ca sa nu o mai lungim, ce ma sfatuiti, sa raman la ATF-Z1 sau sa fac un "upgrade" la CVT-F?

        Comment


        • #19
          Pai spalarea se face cu ulei de spalare din cate stiu eu, nu cu ATF sau CVTF.

          Eu unul as pune CVTF chiar daca as astepta 2 luni.
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #20
            Am profitat de pauza de masa si am traversat drumul vizavi de firma unde lucrez la noul sediu Honda Nord. Stiam din experienta ca preturile in Bucuresti sunt, de obicei, mai mari decat in Ploiesti. Ei bine, m-am inselat. Aici au ulei CVT-F (mi-au aratat bidonul de 4 litri) cu pret mai bun decat ATF-Z1 de care imi spuneau cei de la service-ul de acasa (care service este oficial Honda, dar nu ca prim brand). Programarea se poate face de pe o zi pe alta, asa ca pe la mijlocul saptamanii viitoare sper sa fac schimbul de ulei.
            Nu i-am intrebat pe cei e la Honda Nord care e treaba cu spalarea, dar o voi face cand voi face si programarea, saptamana viitoare.
            Sunt foarte curios daca schimbarea uleiului va insemna intr-adevar rezolvarea problemei vibratiei la pornire a CVT-ului...

            Comment


            • #21
              Am ramas dator cu cateva concluzii:

              Am schimbat de ceva vreme uleiul de la CVT cu noul CVT-F.
              Si se simte clar o imbunatatire, pe drumurile scurte pe care le-am facut, masina nu a mai vibrat deloc, nici dupa ce motorul s-a incalzit.
              Cat priveste amestecul de ulei de tip vechi cu ulei de tip nou, sfatul celor de la service a fost sa vad cum merge masina, si, daca problema mai persista, sa mai fac un schimb de ulei dupa vreo mie de kilometri. O chestie de bun simt, dupa parerea mea...

              Ca sa nu mai lungesc vorba, sfatul citit pe site-ul australian al iubitorilor de Honda a fost foarte valabil: schimbati uleiul la transmisia automata de tip CVT la 20000 km si totul va fi ok.
              De altfel, nu pot decat sa adaug ca am observat si eu, din proprie experienta, cat de importante sunt reviziile la Jazz, oricat de inutile ar parea, si chiar daca masina nu a circulat decat foarte putin.
              Si Jazz-ul va "toarce" la drum mult mai "melodios"...

              Comment


              • #22
                Originally posted by toreadoru View Post
                Am si eu problema cu inecatul/datul in nas aleator la un Jazz cu CVT din 2008. EU din ce am reusit sa vad se intampla in general cand accelerez si cand e pe la 2000 de ture. Dar intr-adevar face rar si nu am cum sa o reproduc desi am incercat.
                Am avut si check engine aprins. Alarma a fost ceva de CKP sensor, dar mi se pare ciudat sa se duca sensorul, masina abia are 45k km. Si sa schimb senzorul si apoi sa vad ca face iar ...
                Ma deranjeaza ca nu pot sa ma bazez pe ea acum si nu mai am curaj sa o scot la distante mari.
                Unde ai verificat bobinele si schimbat bujiile?

                Buna, am si eu un jazz din 2008 si tot asa se inneaca mereu tot in jurul a 2000 de ture. Tu cum ai rezolvat problema?? O zi buna!

                Comment


                • #23
                  I-ai schimbat vreodata uleiul de la CVT?

                  Daca nu fa-o cat mai repede.
                  '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Buna. La mine problema a fost de la bujii.
                    Bujiile trebuiau schimbate la 45k km daca nu ma insel si desi am facut reviziile numai in reteaua Honda si desi am fost la ei cu problema descrisa nimeni nu s-a gandit ca poate fi de la bujii. Am schimbat toate bujiile si problema s-a rezolvat.
                    Uleiul la un Jazz din 2008 ar trebui sa fie cel care trebuie. Intr-adevar e o problema cunoscuta ca au gresit uleiul de la CVT la primele masini dar au rezolvat-o pe parcurs. Singura problema este ca uleiul la cutie se schimba acum mult mai des decat e scris in manual.
                    Eu am rezolvat Jazzul la serviceul Toyota Focsani unde mergeam oricum cu Toyota. Foarte buni cei de acolo.

                    Comment


                    • #25
                      Salut!
                      Nou posesor de Jazz CVT.
                      Am identificat si eu o vibratie ciudata la plecarea de pe loc in modul Drive. In modul Second nu e asa pronuntata din ce mi-am dat eu seama.
                      Vibratia se simte parca mai tare la plecarea cu rotile virate.
                      Masina are 82k , schimbul de ulei la cutie s-a facut la circa 55 k si cei de la Carpati Motors unde a fost masina servisata spun clar ca pana la minim 100 k nu am nici o treaba cu uleiul.
                      Am gasit in acte facturile de ulei si manopera, care dateaza din 2013, deci Carpati Motors nu a mintit.
                      Acum ramane problema vibratiei, care nu e foarte deranjanta, insa exista si imi sta pe creier. Pareri, opinii?
                      Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                      Comment


                      • #26
                        Citeste topicul lui Doc... imi suna a ceva ce a spus si el...
                        '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Schimba uleiul si in proportie de 90% se rezolva problema. Din 2013 pana astazi au trecut aproape 4 ani. Eu l-am schimbat si vibratia a disparut. Trebuia sa beneficiezi de un upgrade la discurile de ambreiaj in urma unui buletin de service care mai mult ca sigur nu s-a aplicat la aceasta masina.
                          Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
                          Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

                          ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
                          ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by ticker View Post
                            Pai spalarea se face cu ulei de spalare din cate stiu eu, nu cu ATF sau CVTF.

                            Eu unul as pune CVTF chiar daca as astepta 2 luni.
                            Spalarea se face cu uleiul ce urmeaza a fi introdus in cutie.
                            Trebuie comandata o cantitate mai mare x2 exact cu cantitatea ce se scurge din cutie daca se doreste spalare de 2 ori + uleiul ce urmeaza a fi introdus.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by mib404 View Post
                              oil flush, sau XADO CVT oil treatment, pe alt forum ar da rezultate, oricum e mult mai ieftin decat start clutch plates, care e varianta mai scumpa
                              http://clubjazz.org/forum/index.php?topic=94.110


                              http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ho...wAAOSwT6pVkmEs

                              XADO CVT oil treatment
                              http://www.ebay.co.uk/itm/XADO-EX120...w7I0sWRb_8Z2Xg

                              Schimb de ulei poate rezolva, dar poate sa apare iar dupa ceva km, din ce am citit pe forumuri. CVT Starter Clutch replacement e singurul care va rezolva definitiv. E friction material care se misca in Starter clutch assambly, poate iese la oil flush, dar cat s-a pierdut de pe clutch plates nu ai de unde sa stii, si tot la schimbat CVT Starter Clutch ajungi.


                              Cum se schimba CVT Starter Clutch
                              https://www.youtube.com/watch?v=Ocl6kT75Cps


                              P.S.: Bine ca nu ai DSG si nu ti-a picat mecatronicul )
                              completare la mesajul scris atunci:

                              E problema mk1, calcaiul lui ahile, honda a recunoscut si oferea 7 ani sau 160 000km pt problema asta, respectiv schimba start clutch assembly cu unul mai imbunatatit. Poate prinzi si tu, vezi la asko daca te mai califici.

                              Masina de bucuresti, cu f multe ore de functionare la activ, plecari de pe loc dese, mers incet, oprit, iar plecat de pe loc, asa se toceste ambreiajul. Tu in cutie ai un start clutch assembly, o chestie mica care joaca rol de ambreiaj, in interior sunt discuri de ambreiaj. Aceste discuri se tocesc din cauza fortelor exercitate la plecarea de pe loc, se formeaza un span mic care ramane in ulei, se schimba uleiul, scapi de span, poate dispare problema.
                              https://www.youtube.com/watch?v=xHWqlfDZnmQ
                              Cutia CVT nu are viteze, e simpla avand doar doua role si un lant-curea metalica, se modifica rapoartele celor 2 role si astfel iti creeaza artificial vitezele. In schimb ai ambreiaje la plecarile de loc, atat inainte, cat si inapoi.

                              Discurile de ambreiaj pt plecarea inainte se tocesc in timp, schimbul de ulei te poate ajuta, mai curata din span, dar cat de tocite sunt discurile de ambreiaj din start clutch assembly nu stii, daca nu mai au friction material vor patina in gol si astfel apare tremuratul la plecarea de pe loc. De fapt tremuratul apare de la contactul deficitar dintre discurile de ambreiaj din start clutch assembly, ori e mult span care se misca liber acolo si blocheaza contactul, ori discurile nu mai au friction material, dar spanul e de la discurile de ambraiaj si in final tot apare pt ca nu mai e friction material ramas pe discuri.

                              La mk1 discurile de ambreiaj start clutch assembly se tocesc prea repede si astfel problema apare prea repede pt honda, daca aparea dupa 10 ani se spalau pe maini, au facut "mea culpa" si ofereau 7 ani sau 160 000km pt problema asta, respectiv schimbau start clutch assembly cu unul mai imbunatatit, suna la asko.

                              Eu zic sa te feliciti ca nu ai DSG si nu ti s-a blocat mecatronicul, chiar si asa cu problema care o ai acum, tot te poti folosi de masina, cu mecatronic blocat te uiti la ea.

                              Originally posted by Doc View Post
                              Schimba uleiul si in proportie de 90% se rezolva problema. Din 2013 pana astazi au trecut aproape 4 ani. Eu l-am schimbat si vibratia a disparut. Trebuia sa beneficiezi de un upgrade la discurile de ambreiaj in urma unui buletin de service care mai mult ca sigur nu s-a aplicat la aceasta masina.

                              Honda a tacut malc, doar la cele care au avut problema asta si dupa schimbul "magic" cu noul ulei au schimbat start clutch assembly, nu la toate masinile...
                              La unele a aparut in cei 7 ani, altele nu, depinde de cum s-a mers cu masina.
                              Cele care au iesit din garantie nu mai recunosc ca e de la ei problema, dar ti-o repara pe banii tai...

                              de citit, era free in UK.,
                              http://clubjazz.org/forum/index.php?topic=94.0

                              http://hondakarma.com/threads/warran...63/live?page=1
                              Last edited by mib404; 14-12-16, 13:28.

                              Comment


                              • #30
                                Tocmai am sunat la Service si mi s-a spus ca acel buletin de service nu trebuie privit ca o extindere de garantie ci ca o recomandare in caz ca vibratia nu dispare la schimbul de ulei CVT, respectiv acel kit ar avea un pret special pentru clienti dar nicidecum gratuit.

                                Eu am 160k km si nu stiu cum se manifesta vibratia respectiva despre care vorbiti, dar eu schimb lichidul CVT conform ultimei recomandari, la 40.000 km (in cartea service a masinii e recomandat schimbul la 80.000km)
                                InjectoR
                                Senior Member
                                Last edited by InjectoR; 14-12-16, 16:25.
                                Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                                Jazz do it ...

                                Comment

                                Working...
                                X