Ce probleme ati avut cu Honda Jazz si la ce km?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am efectuat și eu curățarea pipelor de la bobine și rezultatul este foarte mulțumitor pentru moment, adică nu mai exista întreruperi în accelerație. Atenție mare, umblați foarte gentil cu acțiunea mecanică asupra pipelor, deoarece materialul e casant, probabil din cauza temperaturilor mari. Eu am renunțat să mai scobesc sau scrijelesc cu smilgher și m-am rezumat la curățare cu o soluție de spălat motoare și apoi cu spray de curățare frâne + suflat bine cu aer cu presiune. Bobinele din spatele motorului au fost cele mai murdare, și aici mă refer la calamină depusă pe electrodul din capul pipei, sub forma unui praf albicios, ușor cimentat pe electrod. La bobinele din spatele motorului am scos și arcurile conductoare (fac legătura între electrodul care da curentul și partea de jos a bobinei, cea care îmbracă bujia) și le-am curățat la un polizor cu perie de sârmă fină. Vă recomand să faceți această operațiune care vă costă puțin, decât să cumpărați bobine noi. Pe mine m-a costat 80 lei la amicul meu care are service auto. Dacă aveți nevoie de alte detalii, vi le dau cu plăcere! Succes!
    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

    Comment


    • Salutare,
      Am si eu cateva problemute si niste nelamuriri poate v-ati confruntat si voi cu ele si ati ajuns la vreo concluzie. Eu am civic-ul cu motorasul 1.4 idsi L13A7 cel ca si de pe Jazz din cate stiu.
      Ca si problemute (poate doar in capul meu ) La rece motorul nu il turez maxim 2800rpm dar se aude un zgomot o vibratie usoara , sa fie de la lant oare, precizez ca , cand e incalzit nu mai am sunete.
      La pornire se aude doar bendixul daca tin mai mult pe butonul de pornire caraitul acela specific, lantul nu mi se pare ca suna.
      A doua problemuta , la fel la rece daca sunt la stop cu rotile virate si incerc sa pornesc unpic mai turat de genul 2000rpm se aude un suierat , ceva asemanator cu patinarea curelei de accesorii, dar nu cred ca e aceea deoarece am schimbato anul trecut.

      Se aproprie in urmatoarele saptamani sa fac schimbul de ulei si filtre.
      La primul schimb de ulei am folosit Motul 8100 Eco-Energy 5w30 , mecanicul mi-a pus pana la maxim pe joja din cauza ca am avut o scurgere mica la garnitura la baia de ulei care a remediato dar din ulei nu am mai scos. Pana la 5000 de km am tot urmarit uleiul si culoarea era ca la inceput de mancat nu a mancat nimic. De atunci nu am mai urmarit acuma am 8000km cu el a papat se pare 2-3 mm pe joja si unpic sa inchis la culoare. Banuiesc ca e normal atat deoarece a vazut destul de des 5-6mi rpm.

      Ca si intrebare , ce ulei recomandati , sau care vi sa parut mai bun ? As merge tot pe motul , dar parca as incerca ceva mai bun dar nu stiu care ar putea fi sa ii placa si la acest motor.
      Motorul are 247k km .

      Multumesc anticipat.

      Comment


      • Salut!
        La prima ta problema nu-mi dau seama ce poate fi. Posibil sa fie și pompa de apa sau o rola. Și eu am un zgomot ca un zornăit ușor, însă doar când sunt temperaturi puternic negative afara (sub -5 grade). La mine vine zgomotul din zona rolelor antrenate de cureaua de accesorii și durează circa 2-3 minute la prima pornire dimineață. Deocamdata nu am luat măsuri.
        La problema 2 semnalata de tine, e foarte posibil să fie ușor detensionata cureaua. Poți merge la service să o mai strângă puțin. Eu am făcut acest lucru la Jazz și mecanicul a fost de acord că era ușor detensionata cureaua, așa că a mai strans-o puțin. Vezi ce spune și mecanicul când îi verifica tensionarea.
        La problema 3 și eu pățesc același lucru, după 8000 km incepe să scadă ușor pe joja uleiul, deși după culoare n-aș zice că e ars. Cel mai probabil își pierde din proprietățile de ungere, se subțiază ușor și îl consumă câte puțin. Nu am luat măsuri că nu e cazul, am mers și 13000 km cu un schimb și nu a mâncat mai mult de jumătate de litru.
        De ceva timp eu folosesc Yacco Lube-P 5w30 și simt că parcă e mai ok pt motor decât alte uleiuri. Și băieții unde-i fac eu service-ul, apreciază uleiul Yacco, mereu îmi spun că li se pare foarte bun, deși nu-l cumpăr de la ei (deci nu ar avea motiv sa mă mintă ca să-și vândă produsul).
        Să pui filtru de ulei cat mai performant, nu pune ieftinituri, ia ce e mai scump. La cele de aer și habitaclu, pune din cele ieftine, că nu e absolut nici o diferență între unul de 20 lei și unul de 40 lei.
        Încearcă la următorul schimb de ulei, să pună ulei până pe la jumătatea jojei. Tine o jumătate de litru in portbagaj in caz că trebuie completat, iar după 5-6000 km, verifica nivelul săptămânal și completează dacă ajunge spre minim.
        Succes!
        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

        Comment


        • fbogdan
          Senior Member
          fbogdan mutumesc de raspunsuri/sfaturi.
          La prima problema are sens ceea ce spui, am ascultat atent si tot nu imi dau seama de unde vine. Antigelul l-am schimbat prin octomorie cu honda type 2. Am impresia ca ar putea suna si un injector (nu am vazut unde se afla) dar mi se pare ca suna din spatele motorului dreapta spre role) cu toate daca ar fi un injector nu am pierderi de putere sau mers neregulat ( dupa ce am curatat bobinele de mai bine de 5000km multumesc colegului nostru pentru rezolvarea problemei)
          Acel zornait usor il aud cateodata si in frana de motor m-am uitat si pe sub masina si ma gandeam ca ar mai putea fi o tabla ceva ce intra in rezonanta, nu am gasit nimic desprins, doar protectia de la catalizator ce e mancata de rugina si daca bag surubelnita in ea se frange tabla.

          A doua problema am sa ii spun la mecanic ce m-ai sfatuit sa verifice cureaua tensiunea de strangere.

          Ca si ulei de yacco nu am prea auzit, nu spun ca ar fi rau, momentan raman intre motul si liqui moly am auzit lucruri bune de el. Uleiul sa inchis la culoare, adica devenind unpic auriu ceva de genul nu tare, pana la 5000km era transparent ca in prima zi de aceea nu as renunța la motul care nu pot spune ca a fost rau. Am intrebat in ideea ca e primul schimb ce l-am avut si ma gandeam ca este unul mai potrivit.
          De Amsoil ce părere aveti? E scump dar asta nu e problema daca imi protejeaza motorul.
          Ca si filtru de ulei voi merge pe k&n, prima oara am pus purflux, iar filtre aer mahle. Nu fac reclama dar am vazut un clip cu filtre de ulei sectionate iar k&n era printre cele mai de calitate.
          Am sa mai revin cu noutăți.
          Drumuri bune.

          Comment


          • Filtrele de calitate se pun dacă nu faci multi km pe an.
            Eu fac multi km și fac o revizie cam la 3 luni. Am constatat că filtrul de aer de multe ori e aproape la fel de curat precum cel nou. Însă îl schimb că e ieftin. Pe cel de habitaclu îl schimb la 2 revizii, că și ăla e ca nou după 10k km.
            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

            Comment


            • Salutare,

              Pana la urma am pus zilele trecute Motul 8100 Eco-Energy 5w30 , Filtu ulei K&N , Filtru aer si polen Mahle .
              Eu fac intre 9-11k km pe an , acum am facut schimbul la 9mii si unpic , pot spune ca filtrele de aer erau innegrite bine, mai ales cel de polen, posibil orasul meu sa fie mai poluat.

              In legatura cu sunetul din zona motorului cand e rece motorul , mecanicul a spus ca suna frumos , ce e drept cand a ascultat era cald motorul.

              Ce am observat sunetul este mai putin pronuntat ,aproape spre deloc dupa ce am alimentat rezervor plin cu Mol 100. Ma gandesc care ar putea fi legatura intre sunet si calitatea benzinei.

              Comment


              • Nici o problema. Jazz 2012, aproximativ 150.000km, la mine de la 17.500


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                sigpic http://hondafan.etp.ro/gallery/v/danp/Jazz/

                Comment


                • Originally posted by Diversion View Post
                  Nici o problema. Jazz 2012, aproximativ 150.000km, la mine de la 17.500


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Aaa, sa nu uit. Are o chestie, dar o are dintotdeauna sau de atat de mult timp ca nu mai tin minte cand s-a manifestat prima data: la pornirea la rece, cand trebuie sa tin un pic mai mult cheia intoarsa, oricat de fin as fi, porneste motorul si inca mai invarte bendixul de se aude caraitul ala. Cateodata face si la cald, dar mult mai rar. Face si la voi la fel?


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  sigpic http://hondafan.etp.ro/gallery/v/danp/Jazz/

                  Comment


                  • Originally posted by Diversion View Post

                    Aaa, sa nu uit. Are o chestie, dar o are dintotdeauna sau de atat de mult timp ca nu mai tin minte cand s-a manifestat prima data: la pornirea la rece, cand trebuie sa tin un pic mai mult cheia intoarsa, oricat de fin as fi, porneste motorul si inca mai invarte bendixul de se aude caraitul ala. Cateodata face si la cald, dar mult mai rar. Face si la voi la fel?


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Si mie imi face la fel de un an de zile de cand am masina , (bine eu am civic dar acelasi motor) , eu daca tin butonul de start mai putin, il las imediat cum a pornit motorul atunci nu face, sau foarte putin.

                    Comment


                    • Originally posted by NotMe View Post

                      Si mie imi face la fel de un an de zile de cand am masina , (bine eu am civic dar acelasi motor) , eu daca tin butonul de start mai putin, il las imediat cum a pornit motorul atunci nu face, sau foarte putin.
                      Pai aia zic siceu, tre sa fiu fin, adica sa “anticipez” mimentul cand porneste motorul ca sa dau drumul la cheie, altfel face chestia.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      sigpic http://hondafan.etp.ro/gallery/v/danp/Jazz/

                      Comment


                      • Originally posted by Diversion View Post

                        Pai aia zic siceu, tre sa fiu fin, adica sa “anticipez” mimentul cand porneste motorul ca sa dau drumul la cheie, altfel face chestia.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Din ce mi-a spus cineva trebuie dat jos electromotorul, curatat, si refacut/curatat legaturile plus si minus .

                        Pana nu face mai urat nu ma deranjeaza .

                        Comment


                        • Salutare, am dat jos bateria pentru o reîmprospătare și am observat sub cutia filtrului de aer aceasta conducta micuță, căruia mi se pare ca ii lipsește un dop la cum arata. Știe cineva ce este ( sa fie joja pentru verificat uleiul în cutia de viteze?)
                          Masina in cauza Honda Civic VIII 1.4 i-dsi (același motor ca și pe Jazz)

                          Am mai observat (motorul fiind rece după 24h de temperaturi cu -) ca nivelul antigel ului este mai mic cu aproape 2cm, antigel ul a fost schimbat prin octombrie 2017 cu cel OEM type 2, și de atunci pana în toamna când am mai tot verificat nivelul era constant la mijlocul bidonului unde este stantat Honda, este normal sa scadă asa mult?

                          Comment


                          • Am găsit piesa, se pare ca este un capacel de cauciuc pentru aerisire.
                            Codul piesei este :
                            21396-P20-000
                            Am găsit în dezmembrări.

                            Comment


                            • Am ajuns pe la 168k km.
                              Am o eroare in bord de la sonda Lambda, insa masina se comporta si merge normal. Am pus sonda noua degeaba, eroarea persista, mecanicii spun ca e de la GPL, iar eu le spun ca am mers 60k km cu GPL fara eroare si de ce brusc ar da eroare, atata timp cat instalatia e in garantie si cu reviziile la zi . Mister mare aici.

                              O alta problema pe care am constatat-o recent sunt cele 2 culisante de pe etrier, care raman blocate si tin placutele presate pe disc. Pe partea dreapta fata am rezolvat-o prin curatare si re-ungere, insa pe stanga nu vor nici moarte, desi am repetat operatiunea de 3 ori si le-am si pilit putin. Deci stanga fata ramane usor blocata si se incinge roata. Am observat ca se deblocheaza cand dau intr-o groapa, dar asta e solutie doar pe termen scurt.
                              Am cumparat culisantele noi (30 lei) dar nu prea gasesc timp sa merg la service la montaj, desi n-ar dura mai mult de 20-25 min.
                              Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                              Comment


                              • Va salut,
                                Mai decurand am achzitionat un jazz .
                                La o viteza de 80-120 nu edte stabila pe soseea ma puteti ajuta ?

                                Comment

                                Working...
                                X