Ce probleme ati avut cu Honda Jazz si la ce km?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da,bobinele sunt cu siguranta.Am patit-o la fosta masina a maica-mii,un Jazz de 1.4 CVT din 2008,in jurul valorii de 120k km.Sunt 8 la numar si costa vreo 1000 euro la Asko cu manopera cu tot.Cam mare problema la un kilometraj relativ mic.

    Comment


    • No, se pare ca m-am laudat degeaba. Nu mai gasesc pozele facute pentru tutorial. M-a tradat varsta si tehnologia!
      Ca sa revin. Avand aceeasi problema cu intreruperile care se manifestau crunt mai ales la urcarea pantelor(motor in sarcina) dar preponderent la turatii relativ joase(pana in 2500) si mai rar mai sus am hotarat sa rezolv lucrurile. Umblat prin mecanici, teste, ipoteze, etc.... Am ajuns sa schimb toate bujiile chiar daca nu aveau norma facuta. Dupa toate aceste incercari, masina prezenta aceleasi simptome.
      Ce am facut! M-am folosit de pistolul cu aer cald si...
      1. Am cumparat varnish-ul termocontractabil(termocontractibil) care se vede in poze. Atentie la raportul de contractie si diametre. Am demontat toate bobinele, opt la numar.
      2. Le-am scos la toate pipele(cele cu chenar albastru) si am scos din interior arcurile. Am eliminat oxidul acumulat pe elementele metalice astfel incat sa nu mai am pierderi electrice. Am montat la loc pipele. Atentie mare la imbinare intrucat zona dintre bobina efectiva si pipa este dintr-um material care se distruge foarte usor la actiune mecanica(poate si din cauza faptului ca este copt de temperaturile ce se abat asupra lui).
      3. Am aplicat varnish pe fiecare bobina asa cum se vede in poze marcat cu rosu, dar zonele mai mici.
      4. Am aplicat varnish pe intreaga lungime a pipei.
      Dupa ce le-am montat am scapat de toate simptomele acelea ce ma scoteau din minti...intreruperi si iar intreruperi. Am peste 2500km facuti de atunci si nu mi s-a mai intamplat nici macar odata.
      Este bine de stiut ca aceasta functioneaza numai la bobinele ce nu sunt arse(evident) si care au doar pierderi pe pipa. De altfel...asta se intampla in 95% din cazuri.

      Sper sa va fie de folos si voua!! si sa va scuteasca de sute de euro cheltuiti!!
      Attached Files

      Comment


      • Foarte ok ceea ce ai scris. Sa traiesti pentru asta.

        Chiar ma intrebam si eu daca nu se pot desface pipele alea si ce fel de contact este intre pipa si corpul bobinei si daca nu se oxideaza contactele alea. Dar mi-a fost oarecum frica sa trag de ele deoarece nu am nici una de schimb. Acum macar bine ca stiu.
        Si da, cam toate Jazz-urile generatia asta 02-08 le apuca ziua cand dau in nas, este stiu si la service dar nu au nici ei prea multe explicatii. Si la mine da uneori (in ultimii 5k km de vre-o 3 ori) in special la trecerea din treapta II in III si in sarcina, pana in 2800-3000 ture. Inca sunt ok, dar o sa fac si eu operatiunea asta, asa preventiv. Oricum sunt curios ce depuneri gasesc acolo.

        Stima.
        ...
        I know nothing about Honda engines, but simply I love it!

        Comment


        • Prietenii noștri cu ochii mici, care fac aproape orice, evident că vānd și bobine pentru acest model dar și pipe. Daca nu ar fi funcționat soluția cu termocontractabil as fi apelat la AliExpress!!!

          Comment


          • Bravo nazy, multumim de info, foarte utila!
            Nu am inteles totusi de unde ai cumparat acel varnish si nu stim ce raport de contractie + diametru este necesar. Scrie pe varnish-ul vechi ceva? Rogu-te prezinta si aceste informatii.
            La mine nu face absolut nici o figura pe benzina, doar pe gpl are unele momente cand da in nas, de obicei cand e cald afara si incerc sa plec mai tare de pe loc in Drive. In treapta Second nu am observat sa dea in nas vreodata. Probabil ca surplusul de carburant acopera scanteia mai slaba sau prost directionata.
            Daca merg usor cu ea, nu am acele intreruperi. M-am obisnuit cu asta si daca sunt in situatie de urgenta (panta, depasire, etc.), o mut repede in modul Second.
            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

            Comment


            • Modul Second sau modul Sport?

              Comment


              • Originally posted by CatalinP View Post
                Modul Second sau modul Sport?
                La Jazz se numeste Second, cel putin asa e denumit in cartea masinii.
                Ontopic, prima problema intalnita pana acum sunt flansele si rulmentii de la amortizoarele fata, la circa 122 k km a aparut un joc mic la ele.
                Bineinteles, am si o vesnica problema, cea a becurilor de faza scurta si cele de pozitie fata care se ard pe rand, cam la 2-3 saptamani cate unul din ele. Deja sunt expert in schimbat becuri la Jazz )
                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                Comment


                • @fbogdan
                  Nu exista varnish deja aplicat pe bobine. Ala este strict adaugat de mine pentru a nu mai avea pierderi.
                  Rata de contractie este 3:1 iar diametrul initial este de 24mm iar dupa contractie poate ajunge la minim 8mm. Mai jos nu poate cobori. Am zis sa fiti atenti la acele date intrucat pot sa fie si alte rapoarte de contractie la aceleasi diametre. Eu astea le-am considerat a fi ok in urma masuratorilor.
                  Varnish-ul l-am cumparat de la un magazin din oras care vinde electrice. Nu-l aveau pe stoc dar mi l-au adus in cca 3 zile. Se gasesc si in magazinele de bricolaj asemenea termocontractoare, dar nu am gasit pe aceste specificatii. Poate in Bucuresti sa fie mai usor.

                  Comment


                  • Si eu am apucăturile acelea de dat īn nas cāteodată, azi am demontat bobinele si le-am inspectat si curățat dar arata bine. Nu am desfăcut pipepe, īmi era frică să nu rup ceva,poate ne spui cum ai procedat. Varnish nu am aplicat, am la mine dar varnish-ul meu are o rezistenta de 600v , din cate stiu bobinele generaza vreo 12000v , deci nu văd cum poate īmpiedica varnish-ul meu pierderile. Cel care l-ai aplicat tu avea o rezistenta mai mare?

                    Comment


                    • Nici ale mele nu aratau rau cand le-am demontat. Pe unele din arcurile din interiorul pipelor am gasit oxidari, in rest nimic anormal....doar masina se comporta aiurea!!!
                      Cum le-am desfacut? Am tras de protectia de cauciuc din zona imbinariii pipei cu bobina propriuzisa si am tras de pipa, miscand usor ca si cum as rupe-o. Nu am reusit sa rup nici una, dar poate am avut noroc( desi nu ma caracterizeaza).
                      Exact varnish-ul din poze l-am aplicat. Dupa cum ai vazut, limita este tot de 600v dar solutia functioneaza pana acum. Altul care sa reziste "mai sus", nu am gasit. Sper sa tina cat mai mult.

                      Comment


                      • Mulțumesc Nazy de clarificări, eu nu am tras ca mi-a fost frică să nu rup,am īncercat dar nimic. Am curățat partea de jos am dat cauciucul acela roșu jos,nu am aplicat varnish. Inițial am vrut sa schimb bujiile dar arătau foarte bine si erau si nkg laser iridium. Īncă nu am mai circulat cu mașina, voi face zilele astea niste drumuri mai lungi si văd apoi dacă mai face o să aplic si eu varnish. Bănuiesc că de montat pipele la loc pe cauciucul cu bobina a fost un chin.

                        Comment


                        • Am aproape 142k km cu PitiJazz-ul.
                          De la o vreme, a apărut o vibrație la turații mici, mai precis pānă īn 2000 rpm, masina vibrează ciudat și īmi scartaie bordul de parcă ar fi plin de soricei. Azi am identificat problema, sunt cele 2 tampoane din stānga și dreapta motorului (ambele belite). Le-am comandat, costă circa 300 lei ambele, pe producator Yamato (se pare că e cel mai bun after market).
                          Am schimbat azi discuri și plăcute frana pe fata și plăcute pe spate și am mai identificat o problema care poate apărea īn timp. Se blochează șuruburile culisante de pe etrierii spate și nu mai poziționează corect plăcuțele spate. Soluția este sa ii gresați la fiecare schimb de plăcute, cu o vaselina fină (subțire).
                          ​​​​
                          As pune și niște poze dar e complicat de pe telefon, că trebuiesc redimensionate pt a fi acceptate.
                          Bafta!
                          fbogdan
                          Senior Member
                          Last edited by fbogdan; 05-10-18, 16:38.
                          Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                          Comment


                          • Revin si eu cu niste noutati ( stiu ca nu e Jazz , dar motorul e acelasi )
                            Partea cu innecatul in acceleratie s-a rezolvat..o singura data foarte usor sa mai simtit (cred ca era benzina atunci) . Eu doar am curatat bobinele de inductie , si am descoperit ca una dintre bujii nu era filetata de tot , mai bine zis filetata prost , ca sa dus o linie de filet de pe ea, refacut filetul pe bujie, pus la loc totul merge perfect.
                            Am schimbat Antigel cu Honda Type 2 ( un bidon de 5 litri ajunge daca nu scoateti si anntigelul din motor, care e greu de scos deoarece presupune si demontarea termostatului) .
                            Am schimbat ulei cutie viteze , mie mecanicul mi-a pus mai mult nu 1.6 litri ci amandoua bidonaje de ulei aprox1.9 litri, explicandumi ca e mai bine si nivelul nu se ridica decat vreo 2-3 mm daca pune mai mult. Dupa schimbul de ulei din cutie in trecut cand schimbam in a 2-a simteam o usoara ezitare la accelerare, acum a disparut acel fenomen.

                            Si eu cu venirea sezonului rece simt ca porneste unpic mai greu dimineata la 0-3 Grade cat sunt aici , si pana se incalzeste imi vibreaza ceva usor la turatii mari dar nu stiu ce poate fi, eu ma tot gandesc ca e lantul dar nu imi dau seama nici cum. In plus a crescut si consumul de conbustibil cu aproximativ 1 L.
                            Plasticurile de la bord si la civic au inceput sa scartaie cat e rece, dupa ce se mai dezmorteste temperatura in habitaclu dispar si ele incet incet.

                            Comment


                            • 144k - schimbat flanșe și rulmenti amortizoare față. Doar rulmenții erau duși, flansele arătau īncă bine.
                              Schimbat si ambele tampoane la motor (stānga și dreapta). Cel de pe dreapta mai avea viața īn el, īnsă am optat să-l schimb că nu costa o avere (circa 160 lei).
                              Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                              Comment


                              • Observație!
                                Daca depășesc km pentru revizie (10k), Jazz-ul īncepe să pape ulei.
                                Am fost nevoit de 2 ori sa amān revizia și am făcut circa 2-3000 km peste 10000. De ambele ori am constatat că nivelul de ulei a scăzut īn baie aproape de nivelul minim.
                                Precizez că eu verific in fiecare weekend nivelul uleiului și pānă pe la 10k km sta fix la jumătatea jojei.
                                In rest, nu scoate fum colorat sau mirositor, deci nu văd motive de īngrijorare dpdv tehnic, ci pare mai degrabă o degradare a uleiului (subțiere și ardere).
                                Folosesc ulei Yacco Lube P 5W30 (conform specificațiilor, este potrivit la Honda Jazz).
                                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                                Comment

                                Working...
                                X