Zgomot admisie / turbosuflanta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zgomot admisie / turbosuflanta?

    De catava vreme CRV-ul meu scoate un zgomot ca de rola uzata, la decelerare. Dupa ce am cautat sa identific o gramada de unde vine zgomotul (fara succes) si dupa ce am banuit si verificat toate rolele pe masina, astazi am reusit sa ii dau oarecum de capat. Zgomotul vine de pe admisie si se aude de undeva din interiorul conductei care duce spre filtrul de aer, turbo, motor, etc. Ma poate ajuta cineva cu idei despre asta?
    Atasez mai jos un link cu video, sper sa fie destul de ok.
    Mentionez ca toti parametrii masinii sunt ok, consumul e mic (5,8-6,3 in afara), demaraj ff bun, etc.

    http://www.youtube.com/watch?v=hU2O8...ature=youtu.be


    Multumesc anticipat,
    Razvan Chirita
    Guest
    Guest
    Last edited by Guest; 06-01-13, 13:32.

  • #2
    Am vazut filmuletul, am ascultat ce se aude acolo si sincer, nu suna bine de loc. Cred ca o vizita la service se impune.
    O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

    Comment


    • #3
      De la service vin. Dupa ce au verificat masina cap coada au ajuns la o singura concluzie - turbosuflanta are palele incarcate si pe revenire face zgomotul respectiv. Prima oara erau convinsi ca zgomotul e facut de o rola uzata sau de cureaua de accesorii, au demontat tot pe partea dreapta si s-a dovedit ca e ok, inclusiv rola mare (schimbata pe rechemare in service Honda). Apoi am ajuns la admisie si mi-au zis sa ii dau blana cat cuprinde ca sa se curete turbina. Dat fiind faptul ca zgomotul nu a disparut nici dupa aceea (am mers de la Targoviste la Bucuresti in italian tune-up cam 3/4 din drum) si dat fiind faptul ca masina nu are schimbari in parametri (ma gandesc ca daca turbina era pe duca as fi simtit "cumva" sau s-ar fi vazut pe computer) inclin sa cred ca ar fi vreun furtun impuscat pe admisie care sa traga aer fals sau ceva. Si speram sa mai fi patit cineva pe forum asta si sa ii dau de cap. Oricum, sper sa aflu ca nu crapa turbina, nici nu vreau sa stiu cat costa. Dar zgomotul asta s-a auzit prima oara acum vreun an si zic ca daca era turbosuflanta, crapa de mult. Nu stiu daca e legat de asta un mesaj de eroare aparut in vara asta - P1236 - Boost pressure higher than expected - rezolvat prin vreo 30 km de condus turbat si resetat mesajul in service.

      Click image for larger version

Name:	20120827_125722_resize.jpg
Views:	1
Size:	22.4 KB
ID:	714234
      Guest
      Guest
      Last edited by Guest; 06-01-13, 13:06.

      Comment


      • #4
        Dupa ce am facut un nou italian tune-up inclin sa nu dau dreptate service-ului. Masina are raspuns foarte bun, fuge de rupe si zgomotul se aude si la relanti daca asculti atent dar variaza in ritmul acceleratiei/deceleratiei. Cum pe partea aceea a motorului nu se afla decat ambreiajul si cutia de viteze (sunetul vine de undeva de sub baterie pana spre roata stanga fata, zona inaccesibila daca nu demontez tubulatura de admisie), iar dedesubt evacuarea, sper ca e de la evacuare, revin cand am mai multe detalii si sper o rezolvare.

        Comment


        • #5
          Verdict final dupa demontarea tubulaturii si test turbosuflanta la Honda Targoviste: joc in ax turbina. Reconditionarea ajunge undeva pe la 1000 ron plus tva plus manopera. Aveti grija cat si cum mergeti cu masina in oras si lasati motorul la relanti 1-2 minute cand ajungeti la destinatie pentru a se linisti si turbina, altfel patiti ca mine.

          Comment


          • #6
            Razvan, si eu am aceeasi problema. Nu i-am dat atentia intrucat masina trage bine. Avand in vedere ca CRVul meu are 160k, m-am gandit ca zgomotul ar putea veni de la volanta de la ambreiaj. Ceva ciudat mi s-a intamplat de 2 ori: in timp ce acceleram puternic in mers, am simtit un gol de 1 sec. exact simptomul cand se opreste turbina, dupa care a revenit. Tu ai avut aceasta situatie?
            Pana la urma ai rectificat axul de la turbina? Mai face zgomotul? Se simte ceva schimbat la masina? Rectificarea axului ai facut in service Honda sau in alta parte?
            Restul de intrebari dupa...
            "Singurul lucru necesar pentru ca raul sa triumfe este ca oamenii buni sa nu faca nimic" - Edmund Burke

            Comment


            • #7
              Sunt in dubii inca. De dus nu am dus-o pentru ca trebuie sa ii fac si niste lucrari de tinichigerie si nu ma trage inima sa o vopsesc acum cat e zapada, intr-o saptamana ajunge la fel masina. CRV-ul meu are aproximativ 82.000 km iar zgomotul se aude (cel putin atunci l-am sesizat eu) din iulie 2011 (stiu exact pentru ca eram pe Transalpina cand l-am auzit prima oara). E, dupa un an jumate, eu zic ca daca era turbina se ducea de mult, ei spun ca jocul in ax se accentueaza cu timpul fara sa afecteze performantele masinii. Pana crapa, bineinteles. Rectificarea nu o fac ei, ei demonteaza turbosuflanta si o trimit la Bucuresti la un atelier (daca iti trebuie iti si spun numele) si apoi o monteaza reparata.

              PS: Si eu tind sa banuiesc probleme la ambreiaj desi nu am intilnit "gol-ul" descris de tine, dar mie mi-a intrat in cap asta cu ambreiajul pentru ca la 38.000 km a crapat primul kit (schimbat pe recall Honda) si acum intra cam greu intr-a doua la rece iar daca esti in viteza intii cu 3/ora si faci miscarea de forfecare repede, se aude un soc, un tremurat dinspre motor, ca si cum ai fi lasat masina atat de subturata ca da motorul in nas.
              Oricum, undeva pe 23 februarie ajung cu masina la service si dureaza o saptamana partea de tinichigerie. Eu o sa ii rog sa mai faca niste teste si o sa merg pe solutia lor, sper sa nu aflu dupa aceea ca trebuie sa schimb si ambreiajul

              Comment


              • #8
                Nu va jucati cu turbinele ca distrugeti motorul. Reconditionarea unei turbine, inseamna de fapt schimbarea miezului. Insa nu intotdeauna aceasta operatiune este un succes pentru ca exista riscul ca turbina sa nu fie echilibrata si sa fie mai rau decat un joc in ax. Daca se rupe axul in mers la viteza mare, posibil sa ramaneti fara ulei si sa gripati motorul sau sa infundati intercoolerul si evacuarea.

                O turbina second-hand (60.000-80.000km) de Honda este in jur de 500-600 euro, iar una noua la reprezentanta ajunge la 1700-1800 euro + TVA. Mai bine alegi un sh daca nu ai bani de noua, decat o reconditionare intr-un atelier de cartier.
                Cresteri de putere Honda motorizari benzina si diesel.
                Civic TypeR FK2 '16 Milano Red | Jazz '05

                ex - Accord '06 CN1 |ex - Accord '02 Type-R | ex -CRX '92 DelSol VTI | ex - Accord '09 Tourer | ex - Type-R '07 Milano Red | ex - Honda S2000
                ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X TC-SST | ex. Mitsubishi '12 EVOLUTION X GSR | ex. Type-R '07 Time Attack car | ex. BMW '07 X3 X-Drive 35d

                Comment


                • #9
                  Nu se joaca nimeni cu turbinele, dimpotriva. Problema cu care a pornit postul este (si ramane) - e de la turbina sau nu, dat find faptul ca, asa cum spui si tu, o inlocuire/reparatie poate fi extrem de costisitoare, apoi afli ca "nu era de la asta, mai incercam". Iar atelierul nu e unul de cartier, e asta http://www.serviceturbosuflante.ro/index.html si vad ceva pareri ca ar fi ok, dar eu tot nu sunt convins ca trebuie lasat cineva sa isi bag nasul in turbina mea, fie el cat de specializat. Iar daca mai aflu dupa aceea ca e volanta, cu atat mai nasol.
                  Guest
                  Guest
                  Last edited by Guest; 01-02-13, 18:16.

                  Comment


                  • #10
                    salut , ce ai mai rezolvat pana la urma , nu ai revenit cu finalul problemei...ce a fost totusi ? si la mine se aude la fel si as vrea sa stiu ce ma asteapta !!!
                    HONDA CR-V 2008 ELEGANCE 2,2 I-CDTI , HONDA SHADOW 750 DC 2008

                    Comment


                    • #11
                      Am schimbat turbina de 1 an, de fapt am reconditionat-o prin schimbarea cartdrige-ului. Primul kit fluiera tare si nu tragea, l-au inlocuit pe garantie si al doilea e ok, fluoera relativ tare dar au disparut problemele gen "ciocan in bot" de care vorbeam mai sus. Huruitul la decelerare a ramas, imi pare in continuare enervant dar acum am invatat sa-l ignor. La Asko am mai pus doua crv-uri langa al meu si faceau si acelea dar mai incet. Cred ca sunt doua probleme separate: huruitul la decelerare e o "chestie" de ignorat iar socul la acceleratie si martorul cheie in bord sunt date de axul turbinei cu joc in el si de actuatorul blocat (de prea mult mers in oras?)

                      Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Finally solved: Am trimis turbina la Cluj unde exista stand computerizat de echilibrare si service pentru ele si s-a intors ca noua - era doar dezechilibrata, s-a reglat si totul e silentios acum, fara huruit la decelerare, fara fluierat, fara nimic. Consumul a scazut cu aproximativ 1l/100 km si trage de fuge de sub mine. Dupa un an jumatate de chin in sfarsit am rezolvat. Pret final: 1500 ron primul cartridge, 0 al doilea, 450 rectificarea turbinei la Cluj. Oricum am iesit mai ieftin decat cu o turbina noua. Am deja 10.000 km facuti cu o masina silentioasa (din nou) si puternica asa ca aviz amatorilor. Cred ca se poate inchide, multumesc tuturor.

                        Comment


                        • #13
                          Poti sa zici si firma ca sa stie alti patiti unde pot rezolva.
                          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Si totusi de unde s-a ajuns la problema asta? Masina nu prea sa aiba multi km...
                            Un mecanic de la Asko mi-a recomandat sa schimb viteza dupa 2500 rpm pentru sanatatea turbinei.
                            '08 Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive, Nighthawk Black Pearl

                            NU mai folositi luminile de ceata atunci cand nu trebuie!

                            Comment


                            • #15
                              salutare, am si eu o problema si tind sa cred ca e de la turbina.....de ceva timp nu mai trage masina...la primele investigatii la tester in mers am aflat ca face presiune tarziu gen de pe la 2600 ture, nu am avut timp sa ma ocup de ea doar sa fac test si sa verivic daca e spart vreun furtun....ar mai fi si admisia care e ff incarcata....masina e civic 2.2 + soft si evacuare custom.....125000km......

                              Comment

                              Working...
                              X