“20 Civic 1.5 Turbo - instabilitate in rampa cu motorul oprit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • “20 Civic 1.5 Turbo - instabilitate in rampa cu motorul oprit

    Buna ! Am o Honda Civic care implineste un an luna viitoare, merge f bine, intra in viteza f bine,aparent nu am ce sa-i reprosez , dar cand este in panta sau rampa , in viteza 1, cu motorul oprit, aluneca cate putin la vale. Sta cateva secunde nemiscata, apoi coboara cate putin. Asa a facut de cand am cumparat-o. Este o problema ? Trebuie sa ma duc cu ea in service ? A mai patit cineva asa ceva ?
    Last edited by Milky; 26-05-21, 13:23.

  • #2
    Salut! Nu are nimik, e normal sa o ia intr-o direcție pentru că nu e cutie automata să aibă dispozitiv de blocare. Folosește o treaptă superioară cānd asiguri mașina īn panta/rampa și frana de mānă vin același timp pentru a nu mai exercita o așa mare pe cutie viteze/ambreiaj , sa nu le culegi de pe jos īntr-o zi
    GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

    Comment


    • #3
      Multumesc ! Ce bineeee ! Mi-ai luat o piatra de pe inima !

      Comment


      • #4
        Originally posted by ghela View Post
        Salut! Nu are nimik, e normal sa o ia intr-o direcție pentru că nu e cutie automata să aibă dispozitiv de blocare. Folosește o treaptă superioară cānd asiguri mașina īn panta/rampa și frana de mānă vin același timp pentru a nu mai exercita o așa mare pe cutie viteze/ambreiaj , sa nu le culegi de pe jos īntr-o zi
        Pentru siguranta intotdeauna masina cu cutie manuala se parcheaza intr-o treapta inferioara nu una superioara, cumulat cu frana de mana, lucru elementar care se invata inca de la scoala de soferi. Punind-o intr-o treapta superioara rezistenta intampinata va fi f mult diminuata.

        Comment


        • #5
          Sorry!! Muktumesc de atentinonare!Gandisem ceva si am scris altceva!! Pe la mine prin Baragan nu prea conteaza in ce treapta o las ca nu are unde sa plece, chiar daca pleaca nu o gasesti departe!! Trebuie sa mai fac cate o excursie pe la munt.e In treapta inferioara daca este cu fata la deal si in marsalier daca este cu fata la vale.SI directia rotilor orientata spre bordura.
          GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

          Comment


          • #6
            Ca sa fie treaba completa cind securizezi masina in panta/rampa: opresti motorul (preferabil sa ai piciorul pe frina si ambreiajul la podea. Volanul pe cit posibil drept! Intotdeauna!), bagi in viteza 1 sau marsaRier (de la marche ariere - mers inapoi), lasi ambreiajul, apoi lasi usor frina. Masina va misca citiva centimetri si se va opri. APOI tragi frina de mina. Acum masina nu mai misca nici impinsa.
            Pentru parcat pe drumuri de munte la inclinari mai mari sau daca e ud pe jos sau daca e noroi nu e deloc o idee rea ca pe linga cele de mai sus sa iei un bolovan si sa-l pui sub una dintre rotile puntii dinspre vale. Nu uita sa-l iei de-acolo cind pleci dar nu-l arunca in sant, ii poate fi de folos altuia.
            Last edited by Io si Ea; 27-05-21, 09:48.
            "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

            Comment


            • #7
              Multumesc tuturor pt raspunsuri si pt ca-mi impartasiti din experienta voastra. O seara faina !

              Comment


              • #8
                Buna, mai am o intrebare ! As vrea sa-i schimb stergatoarele , inca sterg bine, dar au un scartait cand nu este ploaie sanatoasa si la drum lung nu-mi plac deloc din pricina asta ! Nu as vrea originale pt ca as putea sa nimeresc la fel. Stiti ce dimensiuni au si ce brand sa cumpar ?
                Cred ca mai am o nelamurire. As vrea sa-mi iau jante de otel pt iarna. Originalele , m-am interesat si costa 1000 euro o bucata, parca nu merita. Cand am schimbat anvelopele in primavara , am intrebat mecanicul de dimensiunile jantei, nu am gasit specificat in cartea ei tehnica , nu a vrut sa-mi spuna , mi-a zis ca nu exista jante de otel pe 17 si ca-mi face el rost second hand , de aliaj. Eu nu vreau second. Voi ce ziceti sa fac ?

                Comment


                • #9
                  Am inteles ca stergatoarele cu lama de silicon ar fi mai durabile/silentioase/eficiente.
                  Cele originale Honda sunt de cauciuc cu o fasie de grafit in varf. Grafitul asigura lubrifierea. Probabil ca la tine s-a dus grafitul. Eu am schimbat la mine doar lamelele de cauciuc. Un set e 40 -50 euro max.
                  Asa se procedeaza: https://www.youtube.com/watch?v=VEIRJmojYMA
                  Poate gasesti after-market si de silicon cauta pe forumul civicx.com. Pt inceput: https://www.civicx.com/forum/threads...-blades.46994/

                  1000 euro janta aliaj pentru Civic 10 gen? Ciudat. Cu 1000 de euro cumperi o janta Honda OEM 20" pt type R (600-700 eur) si un cauciuc (300 eur).

                  Am luat eu set de jenti aliaj Honda (vezi pozele din topiul masinii, jentile sunt cele din poze) + pneuri de iarna Goodyear pentru aprox 1600 euro(setul intreg, janta cam 250 + penul 150 eur) daca tin minte. De la repr Honda. Pot cauta factura/cod prod daca te intereseaza.
                  La aceeasi reprezentanta Honda mi-au propus si jenti aliaj (aceleasi dimensiuni/offset) dar after-market(Rial,....) si costa cam 100-150 euro janta. Atasez poza din catalogul folosit de repr Honda.

                  Evita seconduri, nu stii daca au fost indreptate, infrumusetate, abuzate si apoi reparate cu filler si vopsite. In plus rotile de aliaj odata indoite sunt compromise.
                  Attached Files
                  Last edited by mike2005; 30-05-21, 15:00.

                  Comment


                  • #10
                    Adevarat este ca eu am intrebat acum doi ani de jante, la service.ul Honda din orasul meu, pt Civic 9, pe care anul trecut l-am vandut, si mi-au zis ca o janta originala este 1000 de euro. Mi-am imaginat ca nu poate fi mai ieftin la Civic 10. Da, chiar te rog , trimite-mi si mie codul produsului. Eu mi-am luat anvelope de iarna tot Bridgestone, aceeasi marca de anvelope cu care a venit incaltata de vara. Imi pare tare bine ca am scapat de Conti. Multumesc mult pt filmulet, apreciez f mult gestul tau de a mi-l trimite, dar ... nu cred ca ma incumet sa fac acelasi lucru, pare simplu la prima vedere, cu practica este mai greu. Inaintea japonezei am avut o nemtoaica, i-am schimbat stergatoarele cu unele originale, la reprezentanta, au fost jalnice, ma intrebam daca sunt noi, pt ca nu stergeau deloc si scoteau un scartait urat, urat este putin spus. Si la Civic 9 i-am schimbat stergatoarele tot la reprezentanta, nu pot spune ca au fost prea grozave. Nu scartaiau dar lasau o dara consistenta de apa pe parbriz , tocmai pe partea soferului. Mi-as dori din suflet sa gasesc stergatoare bune si silentioase. Le duc dorul celor de la nemtoaica, primele cu care a venit, au fost exceptionale.

                    Comment

                    Working...
                    X