Oil dilution Civic 1.5 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oil dilution Civic 1.5 turbo

    Salut,

    Se pare ca problema este și la noi nu doar în US și Canada. Este adevărat ca se manifesta mult mai rău în zonele cu temperaturi scăzute.
    Asko are o situație cu un CR-V care are 2 schimburi de ulei în 4000 km.

    Am pus mai jos explicația tehnica a problemei:
    https://youtu.be/a4dWJkvUOy0
    primul buletin de service :
    https://www.civicx.com/attachments/t...14-pdf.121742/

    Sunt curios dacă exista Civic-uri cu problema deja atestată și raportată la dealer.
    hondatu
    Administrator
    Last edited by hondatu; 30-12-18, 10:57.
    CivicX 1.5T 2017 + VFR 1200F 2015

  • #2
    Asko a recunoscut ca exista si la noi aceasta problema inclusiv pe.civic

    Comment


    • #3
      Fara sa vreau sa fiu rau dar filmuletul ala nu explica nimic sau..mai pe larg, nu aduce nici o explicatie tehnica care sa lumareasca DE CE se intampla fenomenul observat. De ce zic asta:

      - toate motoarele pe benzina, de la cel de dacie 1300 pana la cele din zilele noastre functioneaza cu amestec bogat la pornire la rece si in primele minute dupa acest moment. La Dacie se folosea pentru asta “socul”, la cele moderne ECU trage “socul” pentru noi. Nu este o chestie specifica motoarelor turbo, turbo + DI ci specifica oricarui motor pe benzina.

      - toate motoarele pe benzina controlate de un ECU functioneaza cel putin o perioada din faza de warm-up in regim Open Loop. Factorul care decide cand se trece in Closed Loop este temperatura sondei lambda, care trebui sa fie peste o anumita valoare (cateva sute de grade). In open loop nu exista sistem de feedback in ceea ce priveste rezultatele arderii iar ECU foloseste valori predefinite din tabele interne, in Closed Loop exista feedback si ECU saraceste / imbogateste amestecul dupa informatiile primite de la sonda lambda. La fel ca mai sus, nu e o chestie specifica motorului L15B si da, trebuie minimizat cat se poate timpul petrecut de motor in regimul de Open Loop (la ralanti nu va ajunge in closed loop in perioade de vreme rece).

      Daca e sa ne limitam la acesti 2 factori am zice ca problemele apar din cauza neglijentei utilizatorilor care “uita” masina la ralanti si nu permit motorului sa ajunga la temperatura de regim / sa functioneze in regim normal. Dar se pare ca problema nu e atat de simpla si se complica pentru ca:

      - nu toate motoarele par sa aiba probleme;

      - desi unii dintre cei care au probleme admit faptul ca parcurg distante scurte in perioade foarte reci, altii merg pe distante mai lungi, care atre bui sa permita functionarea motorului in parametrii normali o durata mai lunga si incalzirea uleiului macar la 60 grade (cum e exemplul lui Aurelian);

      - la unele dintre motoarele afectate problema se manifesta sporadic, fara schimbari in conditiile de mediu sau utilizare;

      Deci deja nu mai vorbim de probleme cauzate de un regim Open Loop prelungit / majoritar in durata de functionare a motorului.

      In plus, daca ne uitam la codurile de eroare mentionate observam 5 coduri de missfire(unul general si 4 individuale) si unul legat de un amestec prea bogat, P0175. Toate sunt legate intre ele, missfire-ul (incapacitatea de a sustine aprinderea carburantului) putand aparea datorita unui amestec extrem de bogat, acelasi lucru cauzand si oprirea motorului sau mirosul foarte puternic de benzina in gazele de evacuare (cum au existat plangeri in US).

      Ce este interesant e faptul ca P0175 nu se poate seta decat cu motorul in Closed Loop, pentru ca in Open Loop semnalul sondei lambda este ignorat de ECU. Acest lucru este confirmat si de ce pateste Aurelian, la el fenomenul aparand in lipsa scenariului clasic, motor rece, ralanti mult. Deci asta inseamna ca avem un motor care teoretic ar trebui sa-si auto-regleze functionarea dar, din motive necunoscute, in anumite regimuri de exploatare, nu o face. Parerea mea e ca fie e chestiune de soft (ceva bug in soft care se manifesta doar in anumite conditii / scenarii) fie este problema mecanica si ar putea tine de injectoare care nu functioneaza corect (pulverizare incorecta duce la missfire si la benzina “varsata” efectiv in cilindru).

      Astea toate sunt doar speculatii, la acest moment nefiind cunoscute detalii privind ce se intampla efectiv in motoarele afectate. Nu mi-e clar daca cei de la Honda stiu efectiv care e problema sau doar arunca la nimereala la fel cum nu mi-e clar de ce doar anumite motoare au aceasta problema si unele dintre ele in mod complet aleator. Faptul ca treaba asta se intampla in US nu ajuta, deformarile realitatii si secretomania (de frica proceselor) fiind la cote inalte acolo.

      Comment


      • #4
        Originally posted by aurelian.paratu View Post
        Asko a recunoscut ca exista si la noi aceasta problema inclusiv pe.civic
        Stiu ca era si cineva din constanta care parca avea problema asta la civic.

        Eu as adaug la ce a zis
        closchkutza
        Senior Member
        closchkutza si faptul ca in SUA benzina nu e asa calitativa ca in Europa probabil si probabil de acolo sa se manfeste si problema asta mai des. (e doar o presupunere, nu sunt mecanic)

        Comment


        • #5
          In SUA majoritatea pun echivalentul la 91RON in CR-V si Civic 1.5t. Multi in SUA nici nu menajeaza deloc masinile si nu-s prea sunt obisnuiti cu motoarele mici turbo cu injectie directa.

          1.5t cred ca e cel mai vandut motor mic din SUA. In Romania s-au vandut cate 1.5t? 1000 de unitati in 2018? in SUA au vandut peste 600.000 unitati in 2018 si 1.5t a fost lansat inca din 2016. Trebuie tinut cont ca Honda vinde in SUA intr-o luna cat toata Europa intr-un an; normal ca majoritatea problemelor vor fi raportate in SUA>

          Oricum estimez ca in 5-10 ani problema consumui de ulei va fi rezolvata integral la cum arata graficul asta:

          iulianm
          Senior Member
          Last edited by iulianm; 25-02-19, 01:05.

          Comment


          • #6
            Originally posted by iulianm View Post
            Oricum estimez ca in 5-10 ani problema consumui de ulei va fi rezolvata integral la cum arata graficul asta:
            Buna tare asta !
            '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
            '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
            Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

            "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

            Comment


            • #7
              Dilutia se datoreaza injectiei directe. Din aceasta cauza, producatori precum Toyota au optat pt 2 injectoare pe cilindru, unul in camera de ardere si unul in galerie, in perioada cat motorul este rece functioneaza pe injectoarele din galeria de admisie.

              Comment


              • #8
                bogdi12001
                Senior Member
                bogdi12001

                are logica solutia Toyo

                Comment


                • #9
                  Odata cu temperaturile crescute de afara si oil dilution este mai mica. Cel putin in cazul meu. Am 4000 km cu noul ulei si este crescut f putin.

                  Comment


                  • #10
                    Am gasit cateva articole recente in presa internationala in legatura cu acest aspect:

                    https://www.autoevolution.com/news/h...bo-134721.html

                    https://www.autoblog.com/2019/05/24/...anty-extended/

                    Are cineva informatii concrete de la dealerii autohtoni?

                    Comment


                    • #11
                      Mereu am spus.oare daca ii dai cox la masina sa mearga motorul incins .benzina aia din ulei nu se evapora si revine prin valva pcv in admisie si apoi e arsa? Asta plus la schimbul de ulei facut pana la limita minim pe joja. Chiar sunt curios ce rezultate ar fi.
                      Doar un gand de-al meu.nu dati cu pietre 😜

                      Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Man, faza cu schimbatul uleiului si umplutul pana la nivelul minim e o idee proasta, pana la urma dilutia asta aduce benzina in ulei, deci ii scade considerabil proprietatile uleiului, nu iti completeaza cu ulei pana la maximum... Oricum ai da-o, e o greseala maricica de proiectare/ fabricatie, nu merge eviatata asa, nu poti sa consideri ca e ok sa mergi cu 3.5 litri ulei si 1l de benzina in baie ca sa fie nivelul ok...

                        Faza cu incalzitul iar nu cred ca e viabila, motoarele moderne merg oricum foarte incins si la un stil de mers lejer, asa sunt setate termostatele etc, sa fie eficienta cat mai mare. Tot din pricina setarilor, cand ii dai tare sau foarte tare, nu se schimba prea mult temperatura in interiorul motorului, stie sa o regleze eficient, altfel ar fi avut mereu probleme de supraincalzire. Parerea mea!
                        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by M4R1U5 View Post
                          Mereu am spus.oare daca ii dai cox la masina sa mearga motorul incins .benzina aia din ulei nu se evapora si revine prin valva pcv in admisie si apoi e arsa? Asta plus la schimbul de ulei facut pana la limita minim pe joja. Chiar sunt curios ce rezultate ar fi.
                          Doar un gand de-al meu.nu dati cu pietre 😜

                          Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk
                          Sa stii ca asta a fost si o curiozitate dea mea. Tot ce pot sa iti zic ca la mine la 1.0t uleiul s-a comportat excelent pana i-am dat talpa sustinut si a inceput sa miroasa a benzina, nivelul uleiului ajungand un pic peste Max. Am patit-o de 2 ori deja. A2a oara, mai aveam vreo 2500km pana la revizie si am facut un experiment; dupa talpa, am condus masina pe cat posibil in zona de amestec aer/benzina stoichiometric cu ajutorul unui TorquePro+niste calcule facute din schema cu consumul specific. Asta inseamna ECON ON, sarcini pana in 70%-80% si turatii pana la 3100rpm. pornirile la rece oricum sunt la mine mai rare, nu prea folosesc masina in oras. Ipoteza mea a fost ca la
                          Xander
                          Senior Member
                          Xander , motoarele moderne au termomanagement super bun si isi mentin temperaturile sus chiar si la mers constant sau sarcini moderate si astfel benzina incinsa din baie s-ar ventila prin valva PCV. Am tot verificat uleiul in speranta ca s-a evaporat benzina, dar e tot acolo. Nivel tot peste Max, miros de benzina, dar parca picura mai greu de pe joja.

                          Comment


                          • #14
                            Mi se pare incredibil ce povestiti... Parca nu sunt motoare Honda.
                            '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TheTracker View Post

                              Sa stii ca asta a fost si o curiozitate dea mea. Tot ce pot sa iti zic ca la mine la 1.0t uleiul s-a comportat excelent pana i-am dat talpa sustinut si a inceput sa miroasa a benzina, nivelul uleiului ajungand un pic peste Max. Am patit-o de 2 ori deja.
                              A ajuns un pic peste Max plecand de unde?
                              Originally posted by TheTracker View Post
                              A2a oara, mai aveam vreo 2500km pana la revizie si am facut un experiment; dupa talpa, am condus masina pe cat posibil in zona de amestec aer/benzina stoichiometric cu ajutorul unui TorquePro+niste calcule facute din schema cu consumul specific. Asta inseamna ECON ON, sarcini pana in 70%-80% si turatii pana la 3100rpm.
                              .
                              Si care era rezultatul experimentului?
                              Sarcina de 70-80% in turatii mici => boost mare = > amestec bogat - cu cat mai cald afara cu atat mai bogat. Ceva nu se leaga, cel putin nu in capul meu.
                              De asemenea, pedala de acceleratie la masinile astea este torque pedal, target-ul motorului fiind atingerea unei valori de cuplu predefinite, corespunzatoare gradului de apasare pe pedala.
                              Originally posted by TheTracker View Post
                              pornirile la rece oricum sunt la mine mai rare, nu prea folosesc masina in oras. Ipoteza mea a fost ca la
                              Xander
                              Senior Member
                              Xander , motoarele moderne au termomanagement super bun si isi mentin temperaturile sus chiar si la mers constant sau sarcini moderate si astfel benzina incinsa din baie s-ar ventila prin valva PCV. Am tot verificat uleiul in speranta ca s-a evaporat benzina, dar e tot acolo. Nivel tot peste Max, miros de benzina, dar parca picura mai greu de pe joja.
                              Asumand 1-2-3 mm de crestere pe joja, cantitatea suplimentara de benzina nu are cum afecta vascozitatea uleiului 0w20 astfel incat sa poti sa observi cu ochiul liber o schimbare a vascozitatii. La capitolul curiozitati, uleiul pe masura ce se uzeaza are o vascozitate din ce in ce mai mare.



                              Comment

                              Working...
                              X