Oil dilution Civic 1.5 turbo

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oil dilution Civic 1.5 turbo

    Salut,

    Se pare ca problema este și la noi nu doar în US și Canada. Este adevărat ca se manifesta mult mai rău în zonele cu temperaturi scăzute.
    Asko are o situație cu un CR-V care are 2 schimburi de ulei în 4000 km.

    Am pus mai jos explicația tehnica a problemei:
    https://youtu.be/a4dWJkvUOy0
    primul buletin de service :
    https://www.civicx.com/attachments/t...14-pdf.121742/

    Sunt curios dacă exista Civic-uri cu problema deja atestată și raportată la dealer.
    Last edited by hondatu; 30-12-18, 11:57.
    CivicX 1.5T 2017 + VFR 1200F 2015

  • #2
    Asko a recunoscut ca exista si la noi aceasta problema inclusiv pe.civic

    Comment


    • #3
      Fara sa vreau sa fiu rau dar filmuletul ala nu explica nimic sau..mai pe larg, nu aduce nici o explicatie tehnica care sa lumareasca DE CE se intampla fenomenul observat. De ce zic asta:

      - toate motoarele pe benzina, de la cel de dacie 1300 pana la cele din zilele noastre functioneaza cu amestec bogat la pornire la rece si in primele minute dupa acest moment. La Dacie se folosea pentru asta “socul”, la cele moderne ECU trage “socul” pentru noi. Nu este o chestie specifica motoarelor turbo, turbo + DI ci specifica oricarui motor pe benzina.

      - toate motoarele pe benzina controlate de un ECU functioneaza cel putin o perioada din faza de warm-up in regim Open Loop. Factorul care decide cand se trece in Closed Loop este temperatura sondei lambda, care trebui sa fie peste o anumita valoare (cateva sute de grade). In open loop nu exista sistem de feedback in ceea ce priveste rezultatele arderii iar ECU foloseste valori predefinite din tabele interne, in Closed Loop exista feedback si ECU saraceste / imbogateste amestecul dupa informatiile primite de la sonda lambda. La fel ca mai sus, nu e o chestie specifica motorului L15B si da, trebuie minimizat cat se poate timpul petrecut de motor in regimul de Open Loop (la ralanti nu va ajunge in closed loop in perioade de vreme rece).

      Daca e sa ne limitam la acesti 2 factori am zice ca problemele apar din cauza neglijentei utilizatorilor care “uita” masina la ralanti si nu permit motorului sa ajunga la temperatura de regim / sa functioneze in regim normal. Dar se pare ca problema nu e atat de simpla si se complica pentru ca:

      - nu toate motoarele par sa aiba probleme;

      - desi unii dintre cei care au probleme admit faptul ca parcurg distante scurte in perioade foarte reci, altii merg pe distante mai lungi, care atre bui sa permita functionarea motorului in parametrii normali o durata mai lunga si incalzirea uleiului macar la 60 grade (cum e exemplul lui Aurelian);

      - la unele dintre motoarele afectate problema se manifesta sporadic, fara schimbari in conditiile de mediu sau utilizare;

      Deci deja nu mai vorbim de probleme cauzate de un regim Open Loop prelungit / majoritar in durata de functionare a motorului.

      In plus, daca ne uitam la codurile de eroare mentionate observam 5 coduri de missfire(unul general si 4 individuale) si unul legat de un amestec prea bogat, P0175. Toate sunt legate intre ele, missfire-ul (incapacitatea de a sustine aprinderea carburantului) putand aparea datorita unui amestec extrem de bogat, acelasi lucru cauzand si oprirea motorului sau mirosul foarte puternic de benzina in gazele de evacuare (cum au existat plangeri in US).

      Ce este interesant e faptul ca P0175 nu se poate seta decat cu motorul in Closed Loop, pentru ca in Open Loop semnalul sondei lambda este ignorat de ECU. Acest lucru este confirmat si de ce pateste Aurelian, la el fenomenul aparand in lipsa scenariului clasic, motor rece, ralanti mult. Deci asta inseamna ca avem un motor care teoretic ar trebui sa-si auto-regleze functionarea dar, din motive necunoscute, in anumite regimuri de exploatare, nu o face. Parerea mea e ca fie e chestiune de soft (ceva bug in soft care se manifesta doar in anumite conditii / scenarii) fie este problema mecanica si ar putea tine de injectoare care nu functioneaza corect (pulverizare incorecta duce la missfire si la benzina “varsata” efectiv in cilindru).

      Astea toate sunt doar speculatii, la acest moment nefiind cunoscute detalii privind ce se intampla efectiv in motoarele afectate. Nu mi-e clar daca cei de la Honda stiu efectiv care e problema sau doar arunca la nimereala la fel cum nu mi-e clar de ce doar anumite motoare au aceasta problema si unele dintre ele in mod complet aleator. Faptul ca treaba asta se intampla in US nu ajuta, deformarile realitatii si secretomania (de frica proceselor) fiind la cote inalte acolo.

      Comment


      • #4
        Originally posted by aurelian.paratu View Post
        Asko a recunoscut ca exista si la noi aceasta problema inclusiv pe.civic
        Stiu ca era si cineva din constanta care parca avea problema asta la civic.

        Eu as adaug la ce a zis closchkutza si faptul ca in SUA benzina nu e asa calitativa ca in Europa probabil si probabil de acolo sa se manfeste si problema asta mai des. (e doar o presupunere, nu sunt mecanic)

        Comment


        • #5
          In SUA majoritatea pun echivalentul la 91RON in CR-V si Civic 1.5t. Multi in SUA nici nu menajeaza deloc masinile si nu-s prea sunt obisnuiti cu motoarele mici turbo cu injectie directa.

          1.5t cred ca e cel mai vandut motor mic din SUA. In Romania s-au vandut cate 1.5t? 1000 de unitati in 2018? in SUA au vandut peste 600.000 unitati in 2018 si 1.5t a fost lansat inca din 2016. Trebuie tinut cont ca Honda vinde in SUA intr-o luna cat toata Europa intr-un an; normal ca majoritatea problemelor vor fi raportate in SUA>

          Oricum estimez ca in 5-10 ani problema consumui de ulei va fi rezolvata integral la cum arata graficul asta:

          Last edited by iulianm; 25-02-19, 02:05.

          Comment


          • #6
            Originally posted by iulianm View Post
            Oricum estimez ca in 5-10 ani problema consumui de ulei va fi rezolvata integral la cum arata graficul asta:
            Buna tare asta !
            '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
            '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
            Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

            "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

            Comment

            Working...
            X