Prima incercare de pornire ratata - Civic Sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prima incercare de pornire ratata - Civic Sedan

    Salutare tuturor,
    va rog sa ma ajutati intr-o problema careia nu-i dau de cap si nici cei de la service nu m-au convins.
    De cateva luni foarte rar (de vreo 7-8 ori in 4 luni) cand incerc sa pornesc masina prima data nu reusesc (se aude un fel de mers in gol fara a invarti motorul) la a doua incercare intotdeauna porneste. explicatia celor din service este ca ar fi de la volanta care are cativa dinti putin tociti. Nici ei nu par a fi 100% convinsi de aceasta, si ma deranjeza si faptul ca mi se imputa vina pt acest defect minor care se spune ca nu este acoperit de garantie. (as fi dat la automat cu motorul pornit ...si o singura data ar fi suficient sa produca aceasta defectiune). masina are 25000km

    astept opiniile voastre
    thanks
    hondatu
    Administrator
    Last edited by hondatu; 19-11-10, 17:14.

  • #2
    Avand in vedere faptul ca volanta are pe coroana mult mai multi dinti decat electromotorul pe bendix, daca ar fi vorba de uzura, s-ar manifesta mai intai pe bendix, si s-ar invarti in gol permanent, nu ocazional.

    Parerea mea e ca solenoidul care arunca bendixul e pe duca, si nu-si mai face treaba permanent.

    Ca o paranteza, chiar merge sa dai la automat odata ce motorul a pornit?

    Comment


    • #3
      da .. la civic chiar merge ... mi-a dat odata fiicamea ... cand stationam intr-o parcare

      Comment


      • #4
        Originally posted by CatalinP View Post
        Ca o paranteza, chiar merge sa dai la automat odata ce motorul a pornit?
        invarti de cheie, motorul porneste si tu uiti sa dai drumul la cheie

        Comment


        • #5
          Sedan-ul n-are tot buton?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Toyboy View Post
            invarti de cheie, motorul porneste si tu uiti sa dai drumul la cheie
            Chiar daca uiti sa dai drumul la cheie, odata ce volanta prinde viteza, datorita constructiei in spirala a canelurilor de pe axul bendixului, acesta se retrage automat...

            Comment


            • #7
              Nu stiu cum e cu retragerea automata a bendixului, dar la Accord parca nu prea se potriveste chestia asta.
              La mine prietena a tinut odata un pic mai mult decat trebuia, si parca s-a auzit ca si cum il forta, in sensul ca volanta vroia sa plece in ture dar o tinea bendix-ul. E doar o parere, nu am cum fi cert si/sau demonstra cu siguranta.

              Si la Accord poti invarti de cheie daca motorul e pornit, era odata s-o patesc, noroc ca m-am prins la timp si nu am dus cheia pana la capat.
              Nu stiu ce-au gandit japo cand au facut-o asa, la Daciile antice nu puteai sa dai peste cap cheia decat daca o aduceai in pozitie de motor oprit, ceea ce mi se pare foarte ok.

              Revenind ontopic, o alta cauza posibila e cea data si de Catalin, adica solenoidul (bobina care creeaza campul magnetic sa arunce bendix-ul).
              Am patit-o la un Reno odata, fie solenoidul are o problema el in sine dpdv constructiv, fie poate fi vorba de cablurile care sunt legate la el.

              Asa s-ar explica de ce se aude zgomotul de invartit in gol, fara sa se miste volanta.

              Cat despre dintii de la volanta/bendix, nu cred ca se tocesc instant de la o greseala de genul celei descrise mai sus, decat daca fetita a tinut cheia foarte mult in pozitia de pornire cu motorul pornit.

              Oricum ar fi, singura cale de rezolvare - demontat electromotorul, testat temeinic si inspectat volanta/bendix, sigur se gaseste si cauza problemei asa.
              -------------------
              There is no point of having if you can't share.

              Comment


              • #8
                testarea s-a facut azi ... a durat prob 5 minute ...
                eu unu n-am vazut daca a fost alimentat la curent ci doar cand a fost curatat electromotorul...
                apoi li s-a pus pata pe volanta ... si ca de fiecare data vina este a clientului ... eu in nemernicia mea am tinut la automat 2 secunde cheia si l-am distrus ...
                problema este ca peste 3 luni pierd garantia si daca pica de tot .. tb sa sar cu banul.... si acum ar tb sa sar cu banul daca vreau sa sch volanta (decat vreo 400 + 180 manopera .. euro) desi am garantie ...
                mi s-a spus ca nimeni nu-mi ofera garantie la volanta ... decat daca crapa in doua

                Comment


                • #9
                  a dreq volanta aia zici ca-i din mamaliga .........

                  Comment


                  • #10
                    Rateu de bendix din ce descrii.
                    Hondafan forever

                    Comment


                    • #11
                      eu am dat de zeci de ori la cheie cu motorul pornit si nu s-a stricat nimic (intradevar e tampita chestia cu lipsa blocajului demaror mai ales la benzinarele silentioase).
                      as zice sa faci putina galagie la service sau sa incerci la alt dealer honda pentru ca problema ta poate fi costisitoare dupa ce iese masina din garantie.
                      soferia este mai inselatoare decat viata..

                      Comment


                      • #12
                        Salutare!

                        Referitor la problema mentionata de tine, acelasi lucru il pateam si eu la Solenza diesel, cel putin iarna trecuta pana sa vand masina.

                        Practic dintii de pe bendix erau tociti si nu invartea decat atunci cand partea mai putin uzata cupla suficient incat sa invarta motorul de 2-3 ori.

                        Sa vezi ce amuzant a fost cand noaptea a scazut temperatura la -25 de grade si uleiul s-a facut foarte vascos si eu incercam disperat sa pornesc masina. A pornit cam pe la a 10-a sau a 12-a incercare.

                        Acuma am trecut la ceva mai serios si momentan nu am astfel de probleme...doar uneori se mai intampla ca bendixul sa ramana cuplat putin mai mult decat trebuie, dar e aruncat inapoi si totul este ok - pana acum
                        Honda Civic Fastback 1,5 VTEC-E 114 CP- 1997
                        Suzuki Bandit 600 cmc 77 CP - 2000

                        Comment


                        • #13
                          Intrebarea e daca gajaie asa a frecare metalica (ca si cum ai rata viteza) cand dai rateu sau doar se aude zgomot de electromot invartindu-se fara sa prinda?

                          In prima varianta inseamna ca bendixul e aruncat dar dintii sunt tociti iar in a 2-a varianta nu-l arunca si e solenoidul de vina.

                          Eu la Accord pot sa dau de cheie oricat, atat timp cat motorul e pornit nu se intampla nimic, pur si simplu se invarte in gol. Am patit de vreo 2 ori ca nu auzeam motorul din cauza galagiei si m-am cam speriat cand am dat la cheie si nu facea nimic. Si dupa ce porneste se retrage singur, indiferent cat tin cheia rasucita.
                          Accord 2009 2.4 M/T White Pearl ex Accord 2009 2.4 A/t Black Pearl
                          http://www.hondafan.ro/forum/album.php?albumid=193

                          Comment


                          • #14
                            Electromotorul adica efectiv partea care invarte volanta incepe sa se invarta abia in momentul in care bobina a aruncat bendixul in pozitie de start. Ca sa ma exprim mai clar, acea bobina are doua roluri:
                            1. electromagnet pentru a arunca pinionul electromotorului
                            2. releu pentru alimentarea cu tensiune a rotorului

                            Parerea mea e ca ori ai o problema la bobina in sensul ca iti da drumul la rotatie inainte de a fi bendixul in pozitie ori pinionul electromotorului tau are o problema de angrenare (dar cum a zis si Toyboy... nu's de mamaliga, da-le'n pana mea).

                            De baterie nu stiu daca poate fi vorba insa poti incerca cu una de imprumut sa vezi ce se intampla.
                            E posibil sa ma insel la un aspect (desi nu cred) si anume la momentul pornirii rotorului pt ca daca incepe rotatia inainte de a fi in pozitie, as acuza mai degraba bateria..
                            ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                            ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                            Comment


                            • #15
                              dupa ce am plecat din service urmatoarea saptamana s-a reprodus iar...
                              sunt f atent cand dau la cheie si am obs urmatoarele:
                              - cand apare rateul, initial se aude ca un scurt circuit (o descarcare electrica ... nu se aude f puternic parca se aude prin gura de aerisire din stg soferului)
                              - apoi cand incepe sa bazaie zgomotul pare sa se auda din partea stanga de sub volan cumva, parca sa fie un zgomot destul de apropiat de habitaclu... seamana f mult cu un bazait electric ... fara nici un alt zgomot de frecare mecanica.

                              Oricum daca nu se reproduce permanent, cand ma duc cu ea la service la asko cred ca e degeaba, ca tot le explic si nu se prind .. probabil ma cred nebun sau vreun maniac care n-are ce face si-i tot streseaza.
                              Asta e ...

                              Comment

                              Working...
                              X