Probleme la cutia de viteze manuala Civic 4D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme la cutia de viteze manuala Civic 4D

    Buna ziua!
    Am cautat cu atentie in forum, dar nu am gasit pe nimeni sa reclame problema pe care vreau sa o sesizez eu.
    Sa explic: am parcurs 48000km cu masina, iar de ceva vreme am sesizat un uruit, bataie, ceva de genu', mai ales in treapta 1. Se aude doar in sarcina, accelerare sau frana de motor, iar frecventa sunetului este legata de turatia de intrare in cutia de viteze. Adica daca tin ambreiajul semicuplat si turez motorul, frecventa sunetului nu creste odata cu cresterea turatiei, deci nu este din motor, dar nici din trenul de rulare, sau alta parte din cutie solidara la trenul de rulare, pentru ca sunetul isi scade frecventa o data cu cresterea treptei de viteza. Deci poate fi ceva de la partea solidara cu cutia de viteze a ambreiajului, sau in cutie, dar pana la elementele care schimba viteza, (banuiesc ca exista un ax principal care este invartit de ambreiaj si in functie de treapta de viteza aleasa actioneaza o roata dintata mai mare sau mai mica, ce actioneaza la randul ei diferentialul).
    Evident ca pe loc nu se aude nimic cu cutia scoasa din viteza, deci singura posibilitate de testare este in mers pe sosea, sau sa se desfaca cutia.
    Ca stil de mers eu zic ca nu fortez masina, nu ca as conduce ca batranii, dar am grija de ea. In Cluj, unde se conduce cel putin la fel de greu ca in Bucuresti (daca nu chiar mai greu), cu clima pe automat tot timpul la 21-22 grade C, am un consum mediu de 9.5, maxim 10l la pompa (9-9.5 la indicator). Plus ca drumurile mele nu depasesc de regula 2-3km, deci 80-90% din timp motorul este incomplet incalzit. Deci nu cred ca ar fi o problema cauzata de condus defectuos. Mai ales ca am condus pana acum peste 200000km.
    Am uitat sa precizez ca la rece nu se aude nimic si ca nu prezinta urme ca ar pierde ulei din cutie. Oricum, nu se aude tare, de aceea se aude cel mai bine in treapta 1, pt ca este mai putin zgomot de rulare, fiind viteza mica si nu acopera zgomotul buclucas.
    In alta ordina de idei am o oarecare retinere sa merg la service-ul din Cluj pt ca, desi sunt foarte dornici sa ajute, le lipseste experienta.

  • #2
    Hm... imi vine sa zambesc insa e un zambet cu dintii stransi pentru ca tocmai am iesit din garantie si sper sa fie doar o ciudatenie. Hai sa vedem daca avem ceva in comun...

    Pe scurt Civic 5D model 2007, 43.000 km. Doar in sarcina (am provocat aceasta sarcina si pe loc in tr I sau marche arriere cu frana de mana trasa) in jurul turatiei de 1300 - 1500 maxim 1700 rpm la mine se aude o bataie care pare a se sincroniza cu turatia. Fenomenul l-am sesizat la o perioada de vreo 5000 km dupa revizia a II-a (25.000 km) cand am incercat si uleiul Texaco. La a III-a revizie am revenit la uleiul Honda si simptomul s-a diminuat extrem de mult, este aproape insesizabil iar de manifestat se manifesta doar dupa o forja, la mers normal nu prea isi face simtita prezenta. Eu am dat vina pe uleiul Texaco si pe ungerea asigurata sau neasigurata de acesta si asta pt ca in 10.000 km s-au "evaporat" 400 ml si mi s-a aprins si martorul pe bord. Cu uleiul Honda n-a mancat gram niciodata si sincer cam vede forja si derapaje destul de des.

    La service la Asko au reusit sa repereze sunetul insa nu si-au putut da seama de la ce ar putea proveni. Posibilele explicatii au fost volanta sau ceva legat de kit-ul ambreiaj (al meu e pe duca si undeva in vreo 5.000 maxim 10.000 km trebuie inlocuit) ceea ce e destul de plauzibil iar cei de la Asko chiar nu sunt genul care sa te trimita la plimbare, cu mine au avut intotdeauna rabdare in gasirea cauzelor si a solutiilor problemelor pe care le-am avut. Motorul trage la fel nu sesizez diferente in mers decat bataia aceea dupa forja in intervalul rpm mentionat.
    '07 Civic 5D Executive, 2.0 I-VTEC M/T, Audi Ipanema Brown

    "Binele o duce rau in Romania"

    Comment


    • #3
      Cred ca nu este vorba de acelasi lucru. La mine sigur nu este din motor, cum am spus, la turarea motorului cu ambreiajul semicuplat, astfel incat sa patineze, nu se schimba sunetul odata cu turatia motorului. Din pacate, cei de la service-ul din Cluj (mai exact unul din sefi, nu un mecanic) nu a reusit sa sesizeze sunetul, probabil pt ca nu stia cum ar trebui sa se auda (lipsa de experienta). Bineinteles ca si mie tocmai mi-a expirat garantia.
      Legat de uleiul la motor, in afara de primii 12000km in care a scazut uleiul la minim pe joja (fara martor aprins la bord),nu mi-a consumat niciodata ulei. Insa nu pot sa stiu exact ce ulei s-a pus. Dealer-ul vechi zicea ca pune Mobil, dar nu puteam verifica, cei noi zic ca pun Honda, dar la fel nu pot verifica. Oricum, motorul merge foarte bine, in ultimii 10000-15000km am sesizat o crestere serioasa a puterii concomitent cu scaderea consumului cu aprox 1.5l. Ca regim de lucru, de regula schimb in 3000-3500. La depasiri sau in panta, in functie de necesitati, urc si in 6500, de cate ori este nevoie, insa nu se intampla foarte des.

      Comment


      • #4
        Nici eu n-am zis ca ar fi de la motor ci ca la mine s-a nimerit sa coincida cu schimbarea tipului de ulei si initial mi-am pus problema de ungere insa tind sa cred din ce in ce mai mult ca este :

        - ori volanta (cum au banuit si cei de la service)
        - ori kit-ul ambreiaj care e pe duca ceea ce e cel mai plauzibil in cazul meu

        Cat despre sunet, la fel nu am zis ca se schimba ci creste sau descreste acea bataie ca si interval /tempo in functie de rpm in intervalul mentionat de la 1300 - 1700 rpm
        '07 Civic 5D Executive, 2.0 I-VTEC M/T, Audi Ipanema Brown

        "Binele o duce rau in Romania"

        Comment


        • #5
          Poti face un test care s-ar putea sa te apropie de piesa defecta: la coborarea unei pante, preferabil mai abrupta si mai lunga pt a avea timp sa experimentezi, poti incerca diferite combinatii de turare a motorului la turatiile cu probleme cu ambreiajul decuplat, cu el semicuplat (eventual chiar cu motorul oprit, atentie sa nu invarti cheia complet sa nu se blocheze volanul) si cu ambreiajul cuplat complet. Asa poti vedea daca frecventa sunetului are legatura cu turatia motorului sau nu, pt ca si eu am crezut initial ca sunetul este de la motor sau ambreiaj partea de la motor, dar am constatat ca la turarea motorului cu ambreiajul semicuplat nu se modifica sunetul / frecventa-tactul cum vrei sa-i spui. Si si la mine daca turez motorul peste 2000 ture nu se mai aude zgomotul decat foarte greu pt ca este acoperit de sunetul motorului. De aceea spuneam mai sus sa incerci chiar cu motorul oprit pt a auzi mai bine. In cazul meu se aude foarte clar daca la coborarea unei pante cu motorul oprit las usor ambreiajul ca sunetul isi pastreaza frecventa, modificandu-se doar intensitatea in functie de cat de tare las ambreiajul.
          Sunt convins ca sti, dar pt ca forumul este citit de foarte multa lume trebuie sa precizez ca in cazul in care motorul este oprit, frana se actioneaza mai greu, adica pentru a obtine acelasi efect de franare trebuie apasat mai tare pe pedala. In aceeasi ordine de idei ar fi bine sa nu se joace oricine in felul acesta, lipsa de experienta poate produce evenimente neplacute.

          Comment


          • #6
            Vis-a-vis de kitul de ambreiaj, mi se pare ca este o problema sa se duca atat de repede. Oare asa se intampla la masinile mai noi? Inainte am avut Vectra A din '92 pe care am cumparat-o in 2000 la 150000km cu ambreiajul original si am vandut-o in 2007 la 210000km cu acelasi ambreiaj in stare perfecta, desi l-am afumat de 2 ori. In schimb la servici din trei masini noi 2 Volkswagen Transporter si un Nissan Navara, la 2 din ele a trebuit schimbat discul de ambreiaj (la Nissan si la un VW) in jurul a 30000km. Mi se pare strigator la cer asa ceva, mai ales ca la prima mea masina, evident Dacia, la 80000km mi-a crapat placa de presiune, dar discul era uzat cam la jumatate.
            La Honda am avut un singur episod cu ambreiajul: http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=6218, insa dupa doua trei zile a disparut treptat, cei de la service nu au putut identifica nimic pt ca nu a mai scuturat cand am ajuns la ei, iar de atunci totul este in regula. Eu sper ca nu voi schimba si eu ambreiajul la fiecare 50000km.

            Comment


            • #7
              Revin cu problema la cutia de viteze pt. ca intre timp am descoperit cauza. A fost vorba despre rulmentii de la arborele principal din cutie, de la intrarea in cutie. Nu stiu daca toti au fost uzati, sau doar unul dintre ei. Cert este ca cei de la Polimob Cluj i-au schimbat pe toti, inclusiv ceva garnituri la planetare si ceva maruntisuri. Costul a fost aproape 2600 RON.
              Precizez din nou ca masina are 3 ani si 50000km. Daca o conduceam defectuos stricam ambreiajul sau rupeam ceva dinti prin cutie, dar sa se duca rulmenti, mi se pare foarte nasol. Am suspectat si ambreiajul, ca urmare s-au uitat cu atentie la tot kit-ul, dar este fara probleme.
              Nu s-a reusit sa se descopere cauza. Sper ca nu ajung peste 50000km sa trebuiasca sa deschid cutia din nou. Sper ca am fost eu mai ghinionist, altfel inseamna ca au inceput sa scada calitatea si la Honda (asta o spun alaturi de celelalte probleme care au fost mai putin grave, dar suparatoare: geamul la sofer, senzorul de temperatura exterioara, flanse telescoape fata, pistonul de la pedala de ambreiaj).

              Comment


              • #8
                Originally posted by danboss View Post
                Sper ca am fost eu mai ghinionist, altfel inseamna ca au inceput sa scada calitatea si la Honda .
                Stai linistit ca ne este numai la honda acest trend de scadere a fiabilitatii. Din cate vad s-a redus durata de viata a unei masini la cel mult 10 ani (indiferent de firma), timp in care masina devine un cazan de toata frumusetea, deh caroserie tratata anticoroziv, dar cu bube in functionare ce cu greu pot fi remediate.
                Ex - Honda CIVIC 5D 1.8 M/T SPORT - Milano Red
                In cautare de altceva

                Comment


                • #9
                  Dane nu esti singurul cu probleme la cutie... din pacate. Si eu am probleme si Seth parca zicea la fel... Se pare ca la sedane s-au strans cam multe hibe...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dumi_id View Post
                    Stai linistit ca ne este numai la honda acest trend de scadere a fiabilitatii. Din cate vad s-a redus durata de viata a unei masini la cel mult 10 ani (indiferent de firma), timp in care masina devine un cazan de toata frumusetea, deh caroserie tratata anticoroziv, dar cu bube in functionare ce cu greu pot fi remediate.
                    Unde mai pui ca in aia 10 ani mai bagi in ea inca jumate din banii cu care ai luat-o...
                    Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                    Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                    1000 Locuri de vizitat in Romania

                    Comment


                    • #11
                      Se numeste economie de piata, si piata de consum. Orice trebuie sa se consume, eventual cat mai repede si in cantitate cat mai mare, ca sa luam altele noi, pentru ca se produce, ca lumea sa aiba ce sa munceasca, ca sa aiba pe ce sa ia bani, deci sa aiba cu ce sa traiasca. E un cerc vicios, imens, enorm, care se intinde la extrem, si da, noi observam in mod direct faptul ca obiectele din jurul nostru se strica mult mai repede. Prin urmare, date fiind conditiile actuale, mi se pare perfect normal sa pice acei eventuali rulmenti la cate 50k km. Daca vrei totusi sa ai parte de altceva, si sa ridici totusi calitatea masinii tale, tot ce poti sa faci este sa schimbi piesele cu altele de care esti sigur ca sunt mai rezistente, mai fiabile, etc.
                      Ca ne plangem peste tot ca a scazut fiabilitatea si eu mai stiu ce, mi se pare o discutie redundanta, care nu ar trebui sa o mai avem. Mai degraba ne-am concentra pe rezolvarea problemelor, simplu, scurt si la obiect.

                      Ca si in cazul de fata, unde ii multumim lui Dan ca ne-a lamurit asupra situatiei si asupra motivului pentru care i-a aparut aceasta problema.

                      Scuze de OT si de iesire, nu mi-o luati in nume de rau, nu vreau sa jignesc pe cineva, dar pentru mine este deja obositor sa citesc mai mult plangeri despre produse decat detalii tehnice, solutii, modalitati de rezolvare, etc.

                      my 2 cents...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by danboss View Post
                        Precizez din nou ca masina are 3 ani si 50000km.
                        Am prieten cu o Astra GTC cu motorul de 1.9cdti si cutie in 6 trepte. Vara asta, la 54000km, i s'a spart un rulment in cutie venind frumos de la mare pe A2, constant la 140. Nu i s'a blocat nimic, culmea, a inceput sa sune urat, insa masina mergea in continuare destul de normal. De la şpanul creat a distrus si niste pinioane, pana la urma a schimbat cutia cu totul. Partea proasta e ca nu e un caz singular, un amic al lui cu exact acelasi model de masina, motor, cutie a patit exact acelasi lucru.

                        Originally posted by LittleM@n View Post
                        Daca vrei totusi sa ai parte de altceva, si sa ridici totusi calitatea masinii tale, tot ce poti sa faci este sa schimbi piesele cu altele de care esti sigur ca sunt mai rezistente, mai fiabile, etc.
                        Corect! Decat rulmenti OEM mai bine niste SKF, de exemplu. Insa solutia asta nu se poate aplica pentru toate piesele, multe sunt specifice unui anumit model si nici aftermarket nu se gasesc (inca).
                        sigpic

                        HONDA - THE POWER OF DREAMS
                        Honda Civic Type-R FN2

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by danboss View Post
                          Revin cu problema la cutia de viteze pt. ca intre timp am descoperit cauza. A fost vorba despre rulmentii de la arborele principal din cutie, de la intrarea in cutie. Nu stiu daca toti au fost uzati, sau doar unul dintre ei. Cert este ca cei de la Polimob Cluj i-au schimbat pe toti, inclusiv ceva garnituri la planetare si ceva maruntisuri. Costul a fost aproape 2600 RON.
                          Precizez din nou ca masina are 3 ani si 50000km. Daca o conduceam defectuos stricam ambreiajul sau rupeam ceva dinti prin cutie, dar sa se duca rulmenti, mi se pare foarte nasol. Am suspectat si ambreiajul, ca urmare s-au uitat cu atentie la tot kit-ul, dar este fara probleme.
                          Nu s-a reusit sa se descopere cauza. Sper ca nu ajung peste 50000km sa trebuiasca sa deschid cutia din nou. Sper ca am fost eu mai ghinionist, altfel inseamna ca au inceput sa scada calitatea si la Honda (asta o spun alaturi de celelalte probleme care au fost mai putin grave, dar suparatoare: geamul la sofer, senzorul de temperatura exterioara, flanse telescoape fata, pistonul de la pedala de ambreiaj).
                          Salut,am si eu aceeasi problema cu rulmentii(tren fix sau grupul conic) nu se stie exact la care sunt dusi,ideea ca merg cu ea asa de vreo 60.000 km.Imi poti spune cat a costat un rulment?
                          h o n d a c i v i c satin silver ep 1

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by danboss View Post
                            senzorul de temperatura exterioara, flanse telescoape fata,

                            Detaliaza putin.

                            Comment


                            • #15
                              Materialele (vreo trei rulmenti, ceva garnituri si ceva sigurante de fixare) au costat 1100RON. Nu mai stiu exact cat a fost fiecare rulment. Manopera a fost ceva mai scumpa: 1500RON.

                              Comment

                              Working...
                              X