Probleme ambreiaj Honda Civic 5D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salutari!

    Intampin si eu o problema similara cu cea descrisa pe forum. Locuiesc in Cipru, si de aproximativ jumate de an mi-am cumparat o Honda Civic 5D 2007, 1.4 i-DSi, manuala, 2nd hand, cu 36.000 KM. Problema a aparut prima data pe la aproximativ 40.000 KM, la pornirea dimineata, motorul fiind "rece". M-a scuturat la pornirea de pe loc, dar avand in vedere ca eram cu clima pornita si nu am turat-o indeajuns, nu am dat importanta problemei. A doua oara s-a manifestat mult mai violent,l tot la pornirea de pe loc, tot cu motorul rece, dar fara clima.
    Mecanicul meu lucreaza la Honda, dar are si garaj-ul lui (paradox nu?!) si am dus masina imediat la mecanic. Dupa ce i-am explicat omului cum sta problema, mi-a zis ca suna a problema de ambreiaj. A luat-o nenea, am dat cateva ture, masina s-a comportant impecabil. Mi-a zis ca poate nu sincronizez eu bine ambreiajul/acceleratia , si ca nu ar fi nici o problema cu ambreiajul. Problema s-a manifestat si a treia oara in conditii identice. Problema apare doar atunci cand masina nu e folosita mai mult de 1 zi, sau foarte rar cand o foloses zi de zi
    Masina a fost cumparat de la o tipa, care a cumparat-o noua de Honda.
    Sa fie kitul de ambreiaj ? Sau sa fie alta natura problemei ?!

    Comment


    • poate fi o problema de condens la ambreiaj, desi oficial nu e nici un raspuns de la Honda
      '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

      sigpic

      Comment


      • Ticker,

        Multumesc pentru raspuns. Ce trebuie sa fac in cazul asta?!
        Ma refer la ce trebuie schimbat sau cum ar trebui remediata problema ?

        Comment


        • s-ar putea sa fie OK sa mergi asa cu ea deoarece cand dispare condensul dispare si problema.

          presupun ca ambreiajul nu patineaza in rest, nu?

          solutia de rezolvare ar fi kit amberiaj nou + volanta noua (zic si de volanta pt ca problema s-ar putea sa fie si aici)
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • Din ce cred eu, ambreiajul nu patineaza. Dupa cum am mentionat, trepidatul il experimentez foarte rar, dar este destul de violent. In rest, masina se comporta excelent. Fac un drum de 16 Km dus, 16 intors, zilnic, din care 10 sunt pe autostrada, implicit trec prin toate rapoartele transmisiei, inclusiv a 6-a.
            Problema nu mi s-a intamplat niciodata in marsarier ci doar in viteza 1. Cand mi se intampla, se simte usor si in viteza a 2-a. Fac 500 m, ajung la primul semafor, si problemele dispar. Masina are KM relativi putini, raportati la anul de fabricatie (47.000 - 2007) si mi-e greu sa cred ca un kit de ambreiaj are nevoie sa fie schimbat la kilometrajul asta.
            Mecanicul a confirmat ca ambreiajul este 100% functional, si ca nu ar fi nici cea mai mica problema cu el. Mai mult, e in interesul lui sa-l schimbe. Ideea e ca a testat masina "calda". Reviziile le fac la 10.000, iar uleiul il schimb la 5.000, asa se face aici in CY.
            Poate asta ajuta.

            Comment


            • In 90% din cazuri la Civic sunt kiturile de ambreiaj, si de cele mai multe ori, placa de presiune, care, dintr-un motiv sau altul ajunge ca suprafata ei sa fie valurita. Eu asa am simtit-o, la fel am insistat la Honda, s-a adeverit ca aveam dreptate. Probabil, materialul OEM dintre placa de presiune si disc nu sunt alese in cea mai fericita combinatie.
              Pe de alta parte, daca nu este un efect foarte deranjant, si nu se manifesta des, cred ca poti merge linistit in continuare si asa.

              Comment


              • Problema mea nu e chiar on-topic, dar n-o să deschid acu' un topic nou...

                Deci... am constatat că nivelul lichidului de ambreiaj (rezervorul cel mic de lângă cel al sistemului de frânare) e la minim.

                Întrebările sunt două:
                - E OK dacă pun "o guriţă" de ATE Super Blue Racing DOT4 peste lichidul OEM din rezervor? Nu se ceartă?
                - E vreo problemă dacă desfac acum bidonul de lichid iar schimbul lichidului de frână o să-l fac tocmai prin primăvară? Se "strică" desfăcut?
                '16 Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD 6MT Spirit Canyon Brown Metallic

                Comment


                • 1. Eu stiu ca se recomanda sa nu il amesteci, mai bine il schimbi.
                  2. Da, se strica. Mai bine schimbi acum si lichidul de frana si pe cel de ambreiaj. 1 litru iti ajunge pentru amandoua.
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • Ca sa nu mai deschid un topic nou, intreb si eu aici despre problema care am inceput sa o experimentez si eu cu tremuratul la plecarea de pe loc in treapta I...Cred ca a facut de 2-3 ori pana acum smecheria asta, doar dimineata cand a fost mai frig afara si doar la primele 2-3 plecari de pe loc. Dupa ce merg 2-300 m nu mai are nicio treaba, merge si cupleaza treptele absolut normal. Masina are 85000 km, e 1.8 benzina si pana acuma nu a mai facut asta. Singura chestie pe care nu am schimbat-o pana acum este uleiul din cutia de viteze, restul (filtre, ulei, lichid de ambreiaj etc ) sunt schimbate anul acesta. Un rationament logic elementar exclude in mod normal partea de ambreiaj efectiv, pentru ca ar trebui sa se manifeste si la schimbarea altor trepte, si nu doar la plecarea de pe loc, cred eu...Cei care au mai avut aceasta problema, cum ati rezolvat pana la urma? E cazul sa ma agit sau o mai las asa pana una alta?...

                    Comment


                    • Eu am "lasat-o" de vreo 4 ani si nu s-a agravat cu nimic. Intr-adevar, am observat ca se manifesta in special in conditii de frig (5 grade sau mai putin) si cred ca si umezeala din atmosfera contribuie la aparitia fenomenului.

                      Comment


                      • ĪPana una alta reactivez si eu topicul. Cu o oarecare tristete. Honda Civic 2012 1.8 i-vtec, 6000km la bord. Tremura ambreiajul la plecarea de pe loc, atunci cand turatia ajunge in jurul a 1500 de ture. Face numai cu motorul cald. Nu e vina mea, sunt 100% sigur de asta, nu am bruscat ambreiajul absolut deloc, nu am facut nici o plecare cu rupere de aderenta, stiu cum sa plec de pe loc...si nu facea asa la inceput. La cealalta masina m-a tinut 120.000 si inca mai mergea. Infinit mai mult bruscat decat asta.
                        Am incercat mai multe variante: turat pana la 2000 si plecat de acolo - la 1600 incepe sa zguduie. Daca plec de la 1500 face de la inceput. Singura modalitate in care nu vibreaza e daca plec foarte incet cu turatia sub 1500 de ture. N-am incercat plecari de la peste 2200 de ture.
                        In fine, ai un motor cu un cuplu negativ si nu esti in stare mare producator sa scoti un disc de ambreiaj care sa poata descarca cuplul asta urias. Si ai problema asta de acum 4 ani si tot nu s-a rezolvat. Daca ar fi avut 50 de motoare intelegeam. Dar au unul singur. Bine...exagerez putin dar nu cu mult. Citesc sectiunea aia de "calitatea Honda" de pe siteul importatorului si am asa o mica senzatie de tzeapa. Cand am dat 16.000 de euro pe masina asta nu m-am gandit ca o sa schimb discuri de ambreiaj la 5000 de km.
                        BV26CAT
                        Senior Member
                        Last edited by BV26CAT; 27-02-14, 23:36.

                        Comment


                        • Cat de des iti face?

                          Am patit si eu la a mea de vreo 4-5 inori de cand o am, si niciodata mai mult de 1-2 zile.

                          Oricum nu e normal si trebuie sa te plangi la dealer pentru ca masina e inca noua.
                          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                          sigpic

                          Comment


                          • Ambreiajul nu are nimic in toata ecuatia asta.

                            Comment


                            • Dar...? Dezvolta, te rog!

                              Daca e adevarat, e trist ca Honda isi baga picioarele in clienti si nu au fost in stare sa remedieze o problema semnalata de multi. Multi or fi doar pe forummul nostru si doar in Romania?
                              "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                              '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                              Comment


                              • Pai, din ce discutasem eu nici discul de ambreiaj si nici volanta nu ar fi defecte.

                                Problema ar veni de la condens in interiorul carcasei ambreiajului (care produce alunecare si sarire) sau de la arculetele de pe placa care ar trebui sa cupleze lin, nu o fac, si de aici zguduiala respectiva (cuplare mai sarita in loc de una lina).

                                Cert e ca daca desfac ambreiajul nu cred ca vor gasi nimic.

                                Dar cum masina lui BV26CAT are doar 6000 km si mai putin de 2 ani ar merita lasata in service si muls HTR pana se gaseste o solutie.

                                Pe civinfo nu prea e asa de mult semnalata problema asta (raportata la useri) cat e la noi pe Hondafan, ceea ce ma face sa ma gandesc ca are ceva de a face si cu climatul de la noi.
                                '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X