Ce probleme ati avut cu Civicul Mk8 (2006 - 2011)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by w33bb0 View Post
    Placutele, la 5D, scartaie atunci cand au prins mizerie sau cand trebuie schimbate. Ca sa afli daca trebuie schimbate, fie te uiti la nivelul lichidului de frana (daca e scazut, mergi la service), fie bagi masina in R, brachezi maxim stanga si/sau dreapta si dai un pic inapoi. Daca iti scartaie la mersul inapoi (un scartait de fier-pe-fier), fara sa atingi frana, clar trebuie schimbate.
    De unde sti metoda asta de verificare? Este prima oara cand aud asa ceva. Nu o contrazic, dar sunt foarte curios care ar fi explicatia tehnica de ce cand dai in spate cu rotile bracate la maxim ar scartai franele.
    Honda Type R 2.0 - Black Pearl GT Pack
    Ex: Honda Civic 5D 1.8 Sport - Orange Tangerine 2008

    Comment


    • Originally posted by ZiDan View Post
      De unde sti metoda asta de verificare? Este prima oara cand aud asa ceva. Nu o contrazic, dar sunt foarte curios care ar fi explicatia tehnica de ce cand dai in spate cu rotile bracate la maxim ar scartai franele.
      Simplu: la mine asa s-a manifestat. Evident, am pus pe seama altor factori respectivul scartait la inceput. Ajungand in service, mecanicul m-a pus sa fac exact chestia asta: virat rotile, dat inapoi. Din cate am inteles, fac urat si la mersul inainte cand sunt terminate, dar primul semn este la mersul inapoi.

      Placutele Honda au un asa numit "senzor acustic". Practic e o bucatica de tabla care, la placutele uzate, banuiesc ca ajunge sa frece direct pe disc.
      B-01-PHP: 2007 FK2 Executive Champagne Silver
      Citeste regulamentul inainte sa faci valuri!

      Comment


      • Deci e mai degraba o metoda empirica care daca nu se manifesta nu este obligatoriu sa ai si placutele in conditie optima.
        Din cate stiu, mai toate masinile noi dupa 2000 pana in zilele noastre au acel "senzor acustic". Mai nou am inteles ca sunt modele de masini la care iti apare pe bord care din placute sunt consumate
        Honda Type R 2.0 - Black Pearl GT Pack
        Ex: Honda Civic 5D 1.8 Sport - Orange Tangerine 2008

        Comment


        • Mecanicul a facut misto de tine. Distanta intre placuta si disc e aceeasi indiferent de pozitia rotii sau miscarea ei. Nu uita ca discul e atasat de janta
          Distanta se modifica doar cand apesi frana.
          Ex: Civic 1.8 Executive NHB 2007/ Del Sol ESI/ Del Sol VTi
          2 roti

          Comment


          • @zidane - exista de mult timp masini care-ti sesizeaza electronic uzura placutelor de frana, si nu / doar acustic.
            @w33bbo - intr-adevar sunt niste tije metalice atasate de placute, care ating direct pe disc cand placuta este foarte uzata, si de acolo si scartaitul.

            Legat de evaluarea "ochiometrica" a uzurii placutelor de frana, luati in considerare grosimea partii metalice a placutei, pe care se afla materialul de frictiune, si sa nu va lasati pacaliti ca placuta e ok; atunci cand placuta e uzata aproape total, nu se mai face diferenta la o privire neatenta, iar grosimea partii metalice e undeva la ~5 mm...cam cat ziceati voi...
            -------------------
            There is no point of having if you can't share.

            Comment


            • Originally posted by ramm View Post
              Distanta intre placuta si disc e aceeasi indiferent de pozitia rotii sau miscarea ei.
              De acord. Distanta se modifica atunci cand apesi frana, dar daca acele lamele metalice nu-s perpendiculare pe disc? Poate de-aia conteaza directia de rotatie.

              Originally posted by BlackMagic View Post
              @zidane - exista de mult timp masini care-ti sesizeaza electronic uzura placutelor de frana, si nu / doar acustic.
              @w33bbo - intr-adevar sunt niste tije metalice atasate de placute, care ating direct pe disc cand placuta este foarte uzata, si de acolo si scartaitul.
              Peugeot-ul 407 are stock (cel putin modelul pe care-l stiu eu, al unui coleg de la birou), iar masina nu-i tocmai noua. Oricum ma amuza la culme denumirea de "senzor acustic"
              B-01-PHP: 2007 FK2 Executive Champagne Silver
              Citeste regulamentul inainte sa faci valuri!

              Comment


              • Originally posted by w33bb0 View Post
                De acord. Distanta se modifica atunci cand apesi frana, dar daca acele lamele metalice nu-s perpendiculare pe disc? Poate de-aia conteaza directia de rotatie.


                ...
                Ca sa ma iau nitel de w33bb0 dar sa incerc sa il si scot putin:
                acele lamele metalice nu isi schimba pozitia relativa fata de disc indiferent cat de tare ai braca tu rotile sau in ce directie.
                Daca nu apesi pedala de frana, acele lamele sunt fixe fata de placute care sunt relativ fixe fata de etrier care este relativ fix fata de disc.
                Spun relativ pt ca prima data am spus ca nu apesi frana deci placutele nu se misca iar a doua oara pt ca discul se invarte insa geometria acestuia este aceasi in orice pozitie (se invarte in jurul unei axe fixe fata de etrier).

                Ca sa te scot, spun de la inceput ca pompa de frana are anumite supape care ingreuneaza revenirea lichidului in vasul de expansiune (asta in stare libera) si chiar il impiedica atunci cand apesi pedala si se deplaseaza pistonasele.
                O posibila explicatie pentru faza cu bracatul rotii cred ca poate veni numai si numai de la furtunasele de legatura dintre tubulatura rigida a sistemului de franare si etrier.
                In momentul bracarii, pe o parte se intinde furtunul iar pe cealalta se flexeaza. In mod normal nu ar trebui sa se creeze diferente de presiune insa altceva nu stiu ce ar putea fi decat, cum au zis si colegii de mai devreme, mistourile lui 'nea Mecanicu'.
                Aici trebuie avut in vedere si faptul ca la Civic, sistemul de franare este dublu circuit diagonal si nu transversal (pe punte/axa) sau longitudinal (pe laterale)
                ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                Comment


                • Originally posted by Bodo View Post
                  acele lamele metalice nu isi schimba pozitia relativa fata de disc indiferent cat de tare ai braca tu rotile sau in ce directie.
                  Daca nu apesi pedala de frana, acele lamele sunt fixe fata de placute care sunt relativ fixe fata de etrier care este relativ fix fata de disc.
                  Spun relativ pt ca prima data am spus ca nu apesi frana deci placutele nu se misca iar a doua oara pt ca discul se invarte insa geometria acestuia este aceasi in orice pozitie (se invarte in jurul unei axe fixe fata de etrier).
                  Nu te contrazic cu nimic, stimabile, dar cred ca n-ai inteles exact la cel ma refeream eu. Intr-adevar, bracatul nu conteaza, spune logica. Dar iata ca, in cazul meu particular, conta. Cel putin la inceput nu scotea niciun sunet daca rotile erau drepte, insa, cum trageai de volan stanga sau dreapta, scheunau. Explicatia nu o cunosc exact.

                  Mai mult, pozitia lamelelor alora metalice conteaza. Daca nu sunt perpendiculare pe disc si cu toata geometria discului care ramane neschimbata, negi ca este posibil ca la mersul inapoi sa scoata un sunet mult mai evident decat in cazul mersului inainte? Imi pare rau ca am aruncat placutele uzate inainte sa ma lamuresc referitor la subiectul asta.

                  In ultimul rand, mecanicul n-a facut misto de mine, ci m-a pus sa replic exact circumstantele in care se intampla problema. Nu mi-a zis nicio clipa ca doar asa se manifesta scartaitul.

                  Iar, sensei Bodo, nu erai tocmai matale ala care-mi povestea ca atunci cand ti s-au uzat placutele pe Civic ti-era rusine sa parchezi, dar ca "in trafic mai era cum mai era ca nu prea se auzeau"? Cu gurita ta mi-ai povestit.

                  Mai mult, eu am ajuns in service fix a doua zi dupa ce a inceput scartaitul. Nu cred ca e atat de neplauzibil ca, pe masura ce uzura se accentueaza, acel scartait sa se manifeste la fel de puternic si la mersul inainte si la mersul cu rotile drepte. Eu am relatat doar cum s-a comportat masina mea.
                  B-01-PHP: 2007 FK2 Executive Champagne Silver
                  Citeste regulamentul inainte sa faci valuri!

                  Comment


                  • Oooof ce ti-e si cu franele astea!
                    Da man, asa e, eu ti-am povestit si chiar asa era dar ma refeream la faptul ca in mers parca se auzeau mai incet dar nici nu imi pasa prea mult ca treceam repede de orice curios. La parcare, in schimb, toti se uitau lung la mine .

                    Mentionez ca nu am spus ca nu ai dreptate ci as accentua ceva ce ai spus chiar tu: "o metoda empirica" si "un caz particular" (sau ceva de genul)..

                    De asemenea, in partea a doua a postului am incercat sa gasesc o posibila egshplicatie insa nu stiu cat de fondata este.

                    Repet, nici eu nu te-am contrazis ci doar am incercat sa (imi) explic de ce s-a manifestat astfel la tine si, de ce nu, pot sa incurajez persoanele care se confruta cu astfel de situatii sa faca ceea ce ai descris domnia ta mai sus inainte de a se panica!

                    Uite, chiar sper sa am ocazia sa testez si eu metoda asta pe civicania mea si promit solemn sa revin cu update-uri (daca imi mai aduc aminte )
                    ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                    ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                    Comment


                    • Tocmai asta era ciudatenia cea mai mare, de ce in spate si nu inainte sa scartaie mai tare? Ca pana la urma rotile sunt exact in aceasi pozitie si discul cu etrierul si placutele de asemeni. Iar partea cu rotile bracate si furtunase cum zice Bodo este singurul lucru la care ma gandisem si eu. Dar nici asta nu ar fi normal sa se intample pt ca atunci de fiecare data tu cand virezi ar insemna ca macar una dintre roti sa iti franeze putin. Deci tu pe langa faptul ca aveai placutele tocite mai aveai nevoie si de o aerisire a franei. Probabil ca asa le-ai si tocit putin mai repede (nu stiu la cati km le-ai schimbat).

                      Nu pot sa zic ca abia astept sa mi se uzeze placutele si sa le schimb, dar cand va veni momentul o sa studiez mai in amanunt problema daca vor ajunge sa nu mai aiba "carne" pe ele si se va auzi scartaitul
                      Honda Type R 2.0 - Black Pearl GT Pack
                      Ex: Honda Civic 5D 1.8 Sport - Orange Tangerine 2008

                      Comment


                      • Originally posted by Bodo View Post
                        Uite, chiar sper sa am ocazia sa testez si eu metoda asta pe civicania mea si promit solemn sa revin cu update-uri (daca imi mai aduc aminte )
                        Si eu sper sa ai ocazia, ca asta ar insemna ca o rezolvi intr-un final (fingers crossed).

                        ZiDan, cand faci schimbul de placute, uita-te la acele lamele. Daca nu-s perpendiculare pe disc si placuta, raspunsul este evident la intrebarea "de ce se manifesta mai puternic la mersul inapoi". Cel putin la inceput. Poate, cand uzura devine mai mare, cand nu mai exista deloc carne pe ele, ajung sa se manifeste plenar in orice directie de mers
                        B-01-PHP: 2007 FK2 Executive Champagne Silver
                        Citeste regulamentul inainte sa faci valuri!

                        Comment


                        • )) deja suntem 2 care ne-am inscris sa experimentam ce se intampla. La mine cu 18 mii km totusi cred ca mai dureaza ceva pana se manifesta, mai ales ca folosesc mai mult frana de motor.
                          Honda Type R 2.0 - Black Pearl GT Pack
                          Ex: Honda Civic 5D 1.8 Sport - Orange Tangerine 2008

                          Comment


                          • Aaaaaaa...
                            stai ca m-am luminat acum si am inteles ce voia sa zica w33bb0!

                            Scuze mestere ca m-am luat de tine (impropriu spus).
                            Cred ca te refereai la faptul ca planul acelor lamele nu este perpendicular pe planul discului si atunci cand discul se invarte intr-un sens frecarea e mai mica iar in celalalt sens e mai mare!

                            Ca si cum ai pune o lama inclinata pe o bucata de lemn si ai trage de ea. Cand tragi spre interiorul unghiului ascutit aluneca iar cand tragi catre unghiul obtuz tinde sa "muste" din material...

                            Interesanta teorie si probabil cea mai buna explicatie de pana acum!

                            Scuze din nou maestre dar nu intelesesem exact la ce te referi cu lamele neperpendiculare!
                            ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                            ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                            Comment


                            • Originally posted by ZiDan View Post
                              )) deja suntem 2 care ne-am inscris sa experimentam ce se intampla. La mine cu 18 mii km totusi cred ca mai dureaza ceva pana se manifesta, mai ales ca folosesc mai mult frana de motor.
                              pe draq eu am 45000 km si nu am schimbat inca nimic iar cei de la asko m-au asigurat ca sunt in stare buna...depinde totul de sofer
                              http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/alinp/civic/
                              civic sedan 08

                              Comment


                              • Nu ai schimbat nici placutele de frana? (ma gandesc ca in oras se uzeaza mai repede)
                                La mine la 20.000 km erau undeva mai putin de jumatate uzate.

                                Comment

                                Working...
                                X