Problema cuplare treapta intai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dokken
    replied
    Problema cuplarii in treapta I o am si eu, iar uneori este chiar enervanta.
    Masina am cumparat-o la inceputul lunii februarie 2013, iar pana acum am in jur de 8.000km cu ea.
    Prin vara, august parca, avand la dispozitie ceva timp am zis sa fac o vizita la ASKO si sa intreb cum sta treaba. Raspunsul lor a fost ca din punctul lor de vedere nu este o problema..

    Leave a comment:


  • cata02
    replied
    Daca imi aduc aminte corect, in manualul de utilizare este descris acest scenariu pentru treapta 1 si marsalier.
    Recomandarea oficiala era sa eliberezi ambreiajul si sa apesi din nou, sa incerci treapta opusa (daca ai pb cu 1, incerci marsalier), si apoi sa incerci treapta dorita.

    Eu am problema asta destul de des pe jazz, dar mai deloc pe accord.
    Cutia de pe accord este o cutie foarte buna. De pe la 40-50km/h poti sa utilizezi orice treapta fara probleme, cu discernamantul de rigoare.

    Leave a comment:


  • BV26CAT
    replied
    Si eu patesc acelasi lucru. La mine se manifesta in primele 3 trepte: cuplarea treptei intai la plecarea de pe loc, retrogradarea 3-2 sau urcarea 2-3. Nu se intampla foarte des, dar suficient ca sa sara in ochi si sa fie deranjant. Daca stau mai bine sa ma gandesc parca cel mai nasol e din 3 in 2. In nici un caz nu m-as duce in service pentru asa ceva, sa se apuce meseriasii nostri sa desfaca timoneria sau ce-o mai fi pe acolo si sa o strice mai rau. Sper sa isi mai dea drumul, daca nu la revizia de 10.000 o sa-i intreb daca li se pare normal.

    Leave a comment:


  • ronis
    replied
    Originally posted by cci View Post
    Intra si in treapta 1a din mers, fiind intr-a 2a - doar trebuie apasat ambreiajul, lasat motorul sa isi reduca turatia putin si apoi cuplat 1a si ridicat ambreiajul.
    Multumim muuuult, nici nu stiam.
    LittleM@n are dreptate in descriere. Si eu patesc la fel, de 4-5 intr-un an, dar nu are legatura cu nimic.
    Rezolv in 2 feluri: fie plec usor intr-a 2-a, fie las abreiajul, accelerez putin si bag iar 1-a. Depinde ce-mi vime la mana prima data.
    Pe langa alte plusuri, chestia asta mi se pare minora (dar e adevarat ca uneori pari dobitoc la volan).

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    @LittleM@n de dragul incercarii cand nu vrea sa intre 1-a din a 2-a incearca sa bagi a 3-a si dupa aia 1-a. Revino cu feedback ... ms.

    Leave a comment:


  • cci
    replied
    Intra si in treapta 1a din mers, fiind intr-a 2a - doar trebuie apasat ambreiajul, lasat motorul sa isi reduca turatia putin si apoi cuplat 1a si ridicat ambreiajul.

    Leave a comment:


  • LittleM@n
    replied
    Nici la mine nu intra tot timpul; de regula nu dau a-1a din mers. Pur si simplu nu am nevoie; Daca merg in coloana, prefer sa ma opresc pe loc, si apoi sa plec iar; iar daca vreau neaparat, apas in pic acceleratia, ca sa sincronizez motorul cu rotile, sa intre usor.
    Dar la plecarea de pe loc, nu intra intotdeauna. Uneori nu vrea deloc, chiar si daca reapas ambreiajul, iar cand trebuie sa pleci de la semafor si incepi sa primesti injuraturi si claxoane, numai cum ar trebui sa intre intr-a intaia nu te mai gandesti. Ii dai a doua si pleci asa usor. Evident ca apoi nu mai face, si nu se mai intampla cu lunile, iar cand se intampla iar, iarasi, te adaptezi in functie de caz


    Oricum, mie Honda, in afara de faptul ca se tureaza repede in 6000, are volanul mic si directia corecta, transmisia mi se par destul de enervanta si prost gandita (cutie + ambreiaj). La Toyota, Mazda, Subaru sau Nissan, nu ai parte de probleme d-astea penibile pentru o masina cu pretentii de veleitati sportive. Reducerea costurilor in cazul Hondei consider ca s-a aplicat in directia gresita (transmisii, frane, etc).

    Leave a comment:


  • BogdanHCT
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    Din fericire pentru mine, n-am avut niciodata problema asta, sa nu intre in viteza
    +1. Nici eu nu am avut problema asta

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Din fericire pentru mine, n-am avut niciodata problema asta, sa nu intre in viteza

    Leave a comment:


  • AdrianGabriel
    replied
    Originally posted by Toyboy View Post
    Rares, m-am format ca sofer in capitala stiu cu ce se mananca si nu am avut nevoie, nici atunci nici acum

    da am pomenit de VTM, pentru ca acolo a ajuns discutia cum ca pierzi la o nesincronizata in panta la o curba stransa, si am cerut o parere doar atat !
    nu cred ca tre sa fi pilot de VTM ca sa poti merge in capitala

    in cazul in care se manifesta si la plecarea de pe loc, atunci schimbati uleiul mai des in cutie poate se imbunatateste treaba !
    Cand am facut revizia ( Aprilie 2013) i-am mentionat aceasta problema si a schimbat uleiul si la cutie. Insa nu am observat nicio imbunatatire atunci. Pacat ca nu mai e nimeni din Iasi pe aici pe forum care nu are aceasta problema ca sa pot vedea daca intr-adevar e ceva la a mea sau asa e cutia de la Honda. Am condus recent o Toyota Yaris fara prea multe figuri si care costa mult mai putin ca Civic-ul si parca cutia mergea mai bine... ceva nu e in regula

    Leave a comment:


  • Toyboy
    replied
    Originally posted by Rares View Post
    Toyboy, insisti inutil pe o problema inexistenta. Nu suntem piloti de VTM ca sa facem Heel and toe sau alte tehnici pt a tine turatia motorului ridicata.

    S-a spus clar ca problema se intampla si la plecarea de pe loc, deci nu cred ca mai are rost acum sa discutam despre schimbarea din 2 in 1. Sunt multe alte situatii pe care le-am enumerat si eu mai sus in care esti nevoit sa faci asta zi de zi, in traficul din Bucuresti si nu numai si in 99% din cazuri retrogradarea functioneaza corect. Dar repet, discutia e inutila pt ca problema se manifesta mai ales la plecarea de pe loc.

    Rares, m-am format ca sofer in capitala stiu cu ce se mananca si nu am avut nevoie, nici atunci nici acum

    da am pomenit de VTM, pentru ca acolo a ajuns discutia cum ca pierzi la o nesincronizata in panta la o curba stransa, si am cerut o parere doar atat !
    nu cred ca tre sa fi pilot de VTM ca sa poti merge in capitala

    in cazul in care se manifesta si la plecarea de pe loc, atunci schimbati uleiul mai des in cutie poate se imbunatateste treaba !

    Leave a comment:


  • Vlad Pappa
    replied
    Nope, la mine nu a tremurat absolut niciodata ambreiajul. Sunt sigur ca nu are legatura.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Cumva la cei ce au problema asta s-a manifestat sau se manifesta si faza cu tremuratul ambreiajului?
    Last edited by KMR; 03-09-13, 16:29.

    Leave a comment:


  • Rares
    replied
    Toyboy, insisti inutil pe o problema inexistenta. Nu suntem piloti de VTM ca sa facem Heel and toe sau alte tehnici pt a tine turatia motorului ridicata.

    S-a spus clar ca problema se intampla si la plecarea de pe loc, deci nu cred ca mai are rost acum sa discutam despre schimbarea din 2 in 1. Sunt multe alte situatii pe care le-am enumerat si eu mai sus in care esti nevoit sa faci asta zi de zi, in traficul din Bucuresti si nu numai si in 99% din cazuri retrogradarea functioneaza corect. Dar repet, discutia e inutila pt ca problema se manifesta mai ales la plecarea de pe loc.
    Last edited by Rares; 03-09-13, 16:14.

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    Si eu as dori sa stiu metoda corecta ....

    Leave a comment:

Working...
X