Accord: Particularitati/Probleme/Bug-uri

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • om_debine
    replied
    Mai degraba s-ar putea sa planga cand i se vor rupe in mers. Una dintre cele mai mari doua prostii pe care le cunosc este sa strangi FOARTE TARE prezoanele sau piulitele. Problema nu este ca nu le mai poti desface ci ca se vor RUPE singure in mers din cauza ca, prin strangere excesiva le scade rezistenta. Volumul unui obiect fizic ramane constant, ceea ce inseamna ca, daca tragi de el si-l lungesti, el se va subtia. Strangandu-l excesiv, prezonul se intinde , asadar ii va scadea sectiunea. Este vorba de modificari imperceptibile ochiului uman dar cu efecte majore. A doua mare prostie este cand cineva isi cumpara doar doua cauciucuri si le monteaza pe fata in loc sa le monteze pe spate pentru ca se gandeste la demaraj si nu la franare, caz in care spatele va derapa pentru ca are o aderenta mai scazuta decat fata, avand cauciucuri uzate. Ambele erori sunt cumva de inteles si acceptabile pentru nespecialisti (pentru sunt "counter-intuitive") dar inacceptabile pnetur cei care lucreaza in domeniul auto.

    Leave a comment:


  • om_debine
    replied
    Cum au mai spus si altii, jantele si prezoanele vin imperecheate si au suprafata de contact in oglinda pentru ca prezoanele sa se poata impana. Unghiurile de impanare sunt extrem de mici, pana in 7 grade si, la ochi nu se vede diferenta. Daca nu sunt prezoanele potrivite jantelor nu vor sta decat din intamplare insurubate. E posibil ca, vreun " Einstein " de la vreun service, sa te invete sa le strangi si mai mult, o eroare clasica si care duce la forfecarea prezoanelor prin intindere. Sa nu lasi NICIODATA pe cineva sa-ti stranga prezoanele din pistol sau dupa ureche. Cuplul pistolului nu poate fi reglat si etalonat precum intr-o cheie dinamometrica si, daca strange prea tare, intinde prezoanele, prin intindere le scade sectiunea si astfel le scade capacitatea de a prelua sarcinile calculate. Mai verifica daca jantele nu ar trebui sa aiba inele de centrare. Sunt absolut fundamentale, altfel roata are joc si poate provoca desurubarea prezoanelor.

    Leave a comment:


  • scarr
    replied
    Desi nu isi are locul aici: https://www.reifensuchmaschine.de/dr...drehmoment.htm

    Acuma, intre 108 si 110 nu e mare diferenta, stiu insa ca la Honda le-am intalnit ambele, in functie de model.

    Leave a comment:


  • BlackMagic
    replied
    108 Nm fără îndoială e valoarea cuplului de strângere a prezoanelor la Honda.

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    Mi-au spus ca 120 este normal... am inteles. In caz ca se desfac si asa voi incerca si acea solutie. Multumesc.

    Leave a comment:


  • adi_tgv
    replied
    140 este cam mult s-ar putea sa plangi langa ele , 108 Nm este la honda. Solutia doar le impiedica sa se desfaca singure, atat.
    Last edited by adi_tgv; 05-05-17, 14:10.

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    @BlackMagic, De cand am masina nu le-am vopsit, dar nu par sa fi fost vopsite nici inainte de a o cumpara. Zona unde prezonul face contact cu janta nu arata a fi vopsita.
    Nu conteaza felul de mers, se desfac oricum, atat la mers prin oras cat si la mers in afara. Le-am verificat la o saptamana dupa ce am schimbat suruburile + strans la cheie, mers doar in oras, pe stanga erau slabite toate, pe dreapta doar 3.
    Alta data erau doar 2 pe stanga si toate 5 pe dreapta (din care o piulita sarita de tot).
    Am fost ieri la service-ul unde le-am schimbat si mi-au zis ca poate nu s-au 'asezat' ok, le-au strans cu cheia dinamometrica la 140 si mi-au spus sa le mai verific.
    Le mai urmaresc si in caz ca iar se desfac voi muta jantele de pe spate pe fata sa incep sa exclud din posibilitati. Multumesc de sugestie.
    @adi_tgv, am aflat si de solutia aia, insa in caz ca am o pana sau ceva, banuiesc ca plang langa ele, nu? Multumesc de info.

    Leave a comment:


  • adi_tgv
    replied
    Poti folosi ceva de genul pana afli cauza http://m.emag.ro/solutie-antidesurub.../pd/DRV2V3BBM/

    Leave a comment:


  • BlackMagic
    replied
    Cumva jantele au fost revopsite ? Dacă da, poate au depuneri de vopsea pe con.
    Dar în ce condiții se deșurubează? Orice fel de mers? Oraș, autostradă? Se desfac toate, sau doar unele?
    Dacă muți jantele de pe spate cu tot cu prezoanele lor, se desfac și ele? (de testat).

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    Da, prezoanele sunt originale. Totusi, imi pare rau ca nu am facut o poza ambalajului, sa o am de "confirmare".
    Referitor la profil, daca am inteles bine la ce v-ati referit amandoi (zona de contact a piulitei cu janta), este sferic.
    Multumesc pt. raspunsuri.

    Leave a comment:


  • M4R1U5
    replied
    parca profilul la jantele oem nu e conic e sferic

    Leave a comment:


  • BlackMagic
    replied
    Ești sigur că e prezon original?

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    Chiar daca janta este cea originala de executive (forma de 'pizza'), iar prezonul la fel, original?

    Leave a comment:


  • LaurB
    replied
    Poate fi din cauza ca conul prezonului nu e 1:1 cu conul opus in janta...
    Daca is diferite ca si unghi, poti stange de numa numa ca pata de contact tot va fi mica.

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    Salut. Am un CL7 executive si am o problema cu prezoanele pe fata, mai exact se desfac atat pe stanga cat si pe dreapta. Am cautat pe forum insa nu am gasit nicio informatie. Mi s-a spus ca e posibil sa fie de la vibratiile de la franare, ok, pus discuri si placute noi. Mi s-a spus ca se pot 'lungi' prezoanele ( din cauza varstei isi pierd din 'proprietati' ), am schimbat toate prezoanele ( toate suruburile si cateva piulite noi ). Tot se desfac. Nu conteaza ca sunt stranse la pistol sau la cheie. A mai patit cineva? Aveti idee de la ce ar putea fi? Multumesc

    Leave a comment:

Working...
X