Accord: Particularitati/Probleme/Bug-uri

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cumva jantele au fost revopsite ? Dacă da, poate au depuneri de vopsea pe con.
    Dar în ce condiții se deșurubează? Orice fel de mers? Oraș, autostradă? Se desfac toate, sau doar unele?
    Dacă muți jantele de pe spate cu tot cu prezoanele lor, se desfac și ele? (de testat).
    -------------------
    There is no point of having if you can't share.

    Comment


    • Poti folosi ceva de genul pana afli cauza http://m.emag.ro/solutie-antidesurub.../pd/DRV2V3BBM/

      Comment


      • @BlackMagic, De cand am masina nu le-am vopsit, dar nu par sa fi fost vopsite nici inainte de a o cumpara. Zona unde prezonul face contact cu janta nu arata a fi vopsita.
        Nu conteaza felul de mers, se desfac oricum, atat la mers prin oras cat si la mers in afara. Le-am verificat la o saptamana dupa ce am schimbat suruburile + strans la cheie, mers doar in oras, pe stanga erau slabite toate, pe dreapta doar 3.
        Alta data erau doar 2 pe stanga si toate 5 pe dreapta (din care o piulita sarita de tot).
        Am fost ieri la service-ul unde le-am schimbat si mi-au zis ca poate nu s-au 'asezat' ok, le-au strans cu cheia dinamometrica la 140 si mi-au spus sa le mai verific.
        Le mai urmaresc si in caz ca iar se desfac voi muta jantele de pe spate pe fata sa incep sa exclud din posibilitati. Multumesc de sugestie.
        @adi_tgv, am aflat si de solutia aia, insa in caz ca am o pana sau ceva, banuiesc ca plang langa ele, nu? Multumesc de info.

        Comment


        • 140 este cam mult s-ar putea sa plangi langa ele , 108 Nm este la honda. Solutia doar le impiedica sa se desfaca singure, atat.
          Last edited by adi_tgv; 05-05-17, 14:10.

          Comment


          • Mi-au spus ca 120 este normal... am inteles. In caz ca se desfac si asa voi incerca si acea solutie. Multumesc.

            Comment


            • 108 Nm fără îndoială e valoarea cuplului de strângere a prezoanelor la Honda.
              -------------------
              There is no point of having if you can't share.

              Comment


              • Desi nu isi are locul aici: https://www.reifensuchmaschine.de/dr...drehmoment.htm

                Acuma, intre 108 si 110 nu e mare diferenta, stiu insa ca la Honda le-am intalnit ambele, in functie de model.

                Comment


                • Cum au mai spus si altii, jantele si prezoanele vin imperecheate si au suprafata de contact in oglinda pentru ca prezoanele sa se poata impana. Unghiurile de impanare sunt extrem de mici, pana in 7 grade si, la ochi nu se vede diferenta. Daca nu sunt prezoanele potrivite jantelor nu vor sta decat din intamplare insurubate. E posibil ca, vreun " Einstein " de la vreun service, sa te invete sa le strangi si mai mult, o eroare clasica si care duce la forfecarea prezoanelor prin intindere. Sa nu lasi NICIODATA pe cineva sa-ti stranga prezoanele din pistol sau dupa ureche. Cuplul pistolului nu poate fi reglat si etalonat precum intr-o cheie dinamometrica si, daca strange prea tare, intinde prezoanele, prin intindere le scade sectiunea si astfel le scade capacitatea de a prelua sarcinile calculate. Mai verifica daca jantele nu ar trebui sa aiba inele de centrare. Sunt absolut fundamentale, altfel roata are joc si poate provoca desurubarea prezoanelor.

                  Comment


                  • Mai degraba s-ar putea sa planga cand i se vor rupe in mers. Una dintre cele mai mari doua prostii pe care le cunosc este sa strangi FOARTE TARE prezoanele sau piulitele. Problema nu este ca nu le mai poti desface ci ca se vor RUPE singure in mers din cauza ca, prin strangere excesiva le scade rezistenta. Volumul unui obiect fizic ramane constant, ceea ce inseamna ca, daca tragi de el si-l lungesti, el se va subtia. Strangandu-l excesiv, prezonul se intinde , asadar ii va scadea sectiunea. Este vorba de modificari imperceptibile ochiului uman dar cu efecte majore. A doua mare prostie este cand cineva isi cumpara doar doua cauciucuri si le monteaza pe fata in loc sa le monteze pe spate pentru ca se gandeste la demaraj si nu la franare, caz in care spatele va derapa pentru ca are o aderenta mai scazuta decat fata, avand cauciucuri uzate. Ambele erori sunt cumva de inteles si acceptabile pentru nespecialisti (pentru sunt "counter-intuitive") dar inacceptabile pnetur cei care lucreaza in domeniul auto.

                    Comment


                    • Multumesc pt raspunsuri. Voi merge la o vulcanizare sa le desfaca si sa le stranga la 108 apoi sa le urmaresc. Ar trebui sa aiba inele de centrare chiar daca sunt jante oem?

                      Comment


                      • Nu, OEM e fara inel de centrare
                        '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                        sigpic

                        Comment


                        • Acum ca tot ati zis si la mine mi s-au desfacut 2 bucati. Efectiv am mers in 3 fara sa stiu. De strans am strans sigur bine. Patit asta acum 2-3 ani. Intre timp am schimbat discurile pe spate si nu sa mai manifestat. Ce a fost sincer nu stiu. Am pus asta pe carca sutilor, am zis ca vor sa ma faca de janta.
                          Honda Accord - 2006 2.0 Executive

                          Comment


                          • Updates:
                            Am fost si le-am desfacut + strans la cheie la 110 la o vulcanizare. Dupa o saptamana si aproximativ 400 km doar urban, s-au slabit cate 3-4 atat pe stanga cat si pe dreapta.
                            Le-am strans 'la mana', iar dupa un drum IS-SV s-au slabit doar pe stanga vreo 3. Strans 'la mana' iar, retur SV-IS, slabite pe dreapta 3.
                            Am fost astazi si am schimbat jantele si prezoanele intre ele fata-spate, poate asa identific problema.
                            Multumesc inca o data pt raspunsuri.

                            Comment


                            • Tare ciudata problema,
                              Aberez un pic:
                              - din ce zici, problema e pe fata si ma gandesc ca un posibil motiv e ca la frane caldura din fuzeta se transmite in prezon, asta se dilata pe lungime, astfel incat sa se slabeasca prinderea si la vibratii piulita sa inceapa sa se desfaca.
                              sau
                              - chiar daca e janta originala, neavand inel de centrare, cumva nu se aseaza perfect pe inelul fuzetei(o fi un pic mai mic??) si la vibratii janta nu mai sta perfect pe fuzeta si se desfac suruburile...inca cred ca s-ar simti in volan.

                              Chiar is curios daca schimbatul jantelor pe spate rezolva ceva.
                              Last edited by LaurB; 16-05-17, 06:51.

                              Comment


                              • Mda, nici eu nu stiu ce sa ii mai fac.
                                Sper sa se desfaca si asa, sa pot restrange cercul de suspecti.
                                Referitor la prima varianta, sa fiu singurul caruia i se intampla asta? Doar sa fie vreo problema la fuzeta...
                                Cat despre inelele de centrare, voi incerca sa verific cumva si lucrul acesta ( poate este zona de contact deformata ?!?). In volan nu simt nicio vibratie totusi.

                                Comment

                                Working...
                                X