Frane Accord 2008 - probleme

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frane Accord 2008 - probleme

    Buna ziua,
    Am o Honda Accord Executive AT 2.0 de 1 an de zile. Singurul lucru pe care il pot reprosa masinii sunt franele. Au un comportament ciudat atunci cand apesi brusc pedala de frana. Daca la acel moment masina trece peste mici denivelari, gropi etc intra ABS-ul care nu se mai oprestesi si masina se transforma intr-o ... sanie (se aude caraitul specific ABS-ului cu o frecventa destul de mare) iar oprirea se face pe o distanta mult mai mare decat ar fi normal (normal comparativ cu alte masini inclusiv CR-V nou la care nu se manifesta aceasta problema)
    Am cautat pe forum sa vad daca a mai sesizat cineva aceasta problema si am gasit un singur post dar nu am gasit nici o rezolutie pentru aceasta problema (http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=3188).
    Problema a avut ca efect si o usoara tamponare (evident eu lovind pe cineva in spate). Am fost cu masina in service de 2 ori pentru reviziile normale si de fiecare data am cerut verificarea franelor si diagnosticul a fost ok ...
    Daca frana este apasata progresiv totul este in regula dar in cazuri extreme ... nu prea stiu cum as putea sa dozez forta de apasare a franei ...
    Problema se manifesta atat cu cauciucurile de fabrica cat si cu cele de iarna la orice viteza (am avut aceasta problema si la 20-30km/h si la 60km/h).
    Este un "feature" al masinilor Accord sau este o problema care se poate remedia sau caruia sa i se poata diminua efectul?
    Multumesc

  • #2
    cunosc problema. Daca franezi atunci cand dai peste o denivelare, intra ABS-ul si nu "iese" nici cand ai depasit denivelarea respectiva (si ai din nou aderenta full). Oricum ABS-ul la accord are tendinta sa intre cam repede (in opinia mea), mai ales la modelul cu face-lift. Un set de cauciucuri bune imbunatateste comportamentul, dar de "bugul" cu denivelarile nu scapi. Incearca, dupa franarea initiala pe denivelari, sa dai drumul la frana si sa o apesi din nou, eu asa fac cand sunt fortat sa franez tare pe denivelari.

    P.S. oricum, opinia generala e ca Accordul/TSX-ul merita niste frane mai pe masura restului masinii. Dupa ce se uzeaza discurile astea, am de gand sa le schimb cu niste Brembo Blanks.
    P.P.S. fii binevenit
    2006 Accord CL7 2.0 MT

    Comment


    • #3
      Originally posted by fleider View Post
      Buna ziua,
      Am o Honda Accord Executive AT 2.0 de 1 an de zile. Singurul lucru pe care il pot reprosa masinii sunt franele. Au un comportament ciudat atunci cand apesi brusc pedala de frana. Daca la acel moment masina trece peste mici denivelari, gropi etc intra ABS-ul care nu se mai oprestesi si masina se transforma intr-o ... sanie (se aude caraitul specific ABS-ului cu o frecventa destul de mare) iar oprirea se face pe o distanta mult mai mare decat ar fi normal (normal comparativ cu alte masini inclusiv CR-V nou la care nu se manifesta aceasta problema)
      Am cautat pe forum sa vad daca a mai sesizat cineva aceasta problema si am gasit un singur post dar nu am gasit nici o rezolutie pentru aceasta problema (http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?t=3188).
      Problema a avut ca efect si o usoara tamponare (evident eu lovind pe cineva in spate). Am fost cu masina in service de 2 ori pentru reviziile normale si de fiecare data am cerut verificarea franelor si diagnosticul a fost ok ...
      Daca frana este apasata progresiv totul este in regula dar in cazuri extreme ... nu prea stiu cum as putea sa dozez forta de apasare a franei ...
      Problema se manifesta atat cu cauciucurile de fabrica cat si cu cele de iarna la orice viteza (am avut aceasta problema si la 20-30km/h si la 60km/h).
      Este un "feature" al masinilor Accord sau este o problema care se poate remedia sau caruia sa i se poata diminua efectul?
      Multumesc

      Am sesizat de mult problema, si ai dreptate ... intra intr-o "rezonanta" sa ii zicem
      La CL7/9 frana nu e un punct forte ...
      Nu prea e nimic de facut, decat poate un upgrade la frane, dar acolo apar costuri marisoare si implicatii pe masura

      Comment


      • #4
        Am comentat si eu acelasi lucru, a fost un element esential pentru care am optat pentru 2.4. La asta suspensiile sunt mai tari si franele sunt la nivelul premium.

        Am facut drive-test cu 2.0 si e la fel de prost cu 2.0 seria anterioara. Inadmisibil. Cred ca merita incercate niste discuri mai serioase.

        Voi nu franati tare la drive test? La mine e o obsesie si nu scapa niciuna nefranata tare in curba sau la viteza mai ridicata, spre 100 km/h. Etalonul este iarasi BMW, dar cam toate germanele stau f bine. Nu ma credeti pe cuvant, incercati macar 2.4 sa vedeti diferenta.
        R1200C
        330d
        2008 Accord 2.4 MT - sold
        Golf V

        Comment


        • #5
          Multumesc pentru informatii si pentru "viteza" cu care ati raspuns
          Ciudat totusi ca o problema, se pare generalizata pe acest model si destul de grava dupa parerea mea, nu a fost corectata pana acum...
          Pe scurt, se poate diminua efectul schimband anvelopele (din cate imi aduc aminte au fost thread-uri pe aceasta tema). Mai departe credeti ca schimbarea disc-urilor poate imbunatati situatia? Pana la urma e o problema de disc-uri/placute sau de sistem ABS (modul cum este gandit) sau ansablul lor? Nu am experienta deloc in acest domeniu - sper ca intrebarea nu este stupida )
          multumesc

          Comment


          • #6
            tind sa cred ca problema fundamentala e in "algoritmul" de ABS. Discurile mai mari sau cauciucurile mai bune vor imbunatati cu siguranta franarea, dar ma indoiesc ca vor inlatura "persistenta" ABS-ului chiar si la redobandirea aderentei. Senzatia mea este ca ABS-ul odata intrat, sta pana la oprirea masinii sau ridicarea pedalei de frana, si nu neaparat pana la redobandirea aderentei. Cel putin asta am observat eu.
            2006 Accord CL7 2.0 MT

            Comment


            • #7
              Ma bag si eu ca musca...
              probabil ca intr-adevar este un bug la ABS, cum ati spus mai multi dar vin si eu cu niste intrebari/pareri:
              Q: cand intra ABS-ul?
              A: cand se blocheaza roata

              Q: daca schimbati kit-ul de frane cu unul mai performant ce va asteptati sa se intample? (nu raspundeti cu "sa franeze mai bine ca nu e de ajuns" )
              A: placutele de frana vor avea frecare mai mare cu discul deci sanse mai mari ca roata sa se blocheze mai usor

              Q: daca roata se blocheaza mai usor, nu cumva intra si ABS-ul mai usor?

              gresesc eu undeva in gandirea asta?


              Si inca o intrebare de curiozitate: ati incercat sa franati puternic dar sa tineti volanul drept si sa nu-l miscati? daca da, ce s-a intamplat?

              La mine, daca nu misc volanul imi intepenesc rotile si nu imi intra ABS-ul. In momentul in care am miscat cat de putin volanul a intrat si ABS-ul si diferenta e destul de mare (adica e mai puternica frana fara ABS) . E normal sa fie asa?
              ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
              ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

              Comment


              • #8
                au mai zis colegi mai sus: daca vezi ca abs "s-a agatat" si nu mai franezi cum trebuie, atunci ridici repede piciorul de pe frana si apesi din nou... il resetezi sa zicem astfel... eu am patit acest lucru cu megane II, eram pe banda 2 si noroc ca era banda 3 libera astfel incat am ridicat picior, am apasat din nou frana si m-am dus spre stanga.

                rezultatul a fost ca am reusit sa ma opresc la 1 metru mai mult decat ar fi trebuit daca stateam pe banda mea (asta din cauza timpului pierdut pana sa imi dau seama ce se intampla si sa ridic si sa apas din nou), noroc ca am avut loc sa degajez si doar am sters de praf coltul barei celui din fata


                pe de alta parte si in manual iti spune ca pe uscat sau nisip, pietris uneori abs la frane bruste are distanta de franare mai mare... deci daca se poate nu brusca frana
                Honda Accord 2009 2.4 MT Executive, Crystal Black Pearl, grey inside
                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Schultz/

                Comment


                • #9
                  Din ce am observat eu franele la Accord au doua probleme sau sunt doua aspecte ale aceleasi probleme:

                  1. problema cu ABS-ul discutata mai sus
                  2. forta de franare - eu am observat in repetate randuri ca la prima apasare (nu neaparat brusca) de pedala (de frana) pedala coboara foarte mult, iar forta de franare este destul de "timida", dar daca ridici piciorul de pe pedala si apesi imediat, pedala "tine" mai sus, iar franarea este considerabil mai puternica.

                  Nu sunt eu specialist, dar, punand cap la cap cele doua situatii, este destul de logic ca tot sistemul de franare este deficitar si nu cred ca inlocuirea partiala a acestuia (discuri+placute) va aduce imbunatatiri remarcabile.
                  '15 Honda Accord 2.0 M/T Executive, Graphite Luster Metallic
                  '13 Suzuki Swift 1.2, 94CP
                  "Religion is a symptom of irrational belief and groundless hope."
                  Gregory House

                  Comment


                  • #10
                    Buna ziua,
                    Din toata discutia reiese ca avem parte de o problema pentru care nu exista rezolvare tehnica. Se pot gasi diverse paleative care pot imbunatati comportamentul masinii la franare dar nu rezolva problema.
                    Tinind cont de acest lucru, exista vreo metoda oficiala prin care aceasta problema sa fie ridicata catre Honda Romania sau catre alta organizatie responsabila cu preluarea problemelor tehnice care nu pot fi rezolvate in service? Sunt dispus sa ma ocup de toate formalitatile necesare si sa fac toate documentele pentru a demara acest proces. Deja am avut un incident (accident usor) datorat acestei probleme si pe langa "incordarea" cu care conduc acum nu mai vreau sa am probleme cu asigurarea (problema am rezolvat-o repede cu asigurarea dar polita trebuie reintregita deci sunt costuri suplimentare).
                    O intrebare suplimentara - sistemul de franare/ABS de pe CR-V modelul nou este atat de diferit fata de cel de pe Accord? Ca si masina de familie am un CR-V(cumparat in 2007) care se comporta foarte bine la franare indiferent drum, forta de franare etc. Mai pe scurt se comporta asa cum ar trebui.
                    Multumesc

                    Comment


                    • #11
                      Salut,
                      Ma uit de ceva vreme cautand o problema care a aparut la mine la Accord 2.2CDTI de ceva vreme, si anume o manifestare ciudata si relativ aleatoare a franarii la viteze mici (pana in 20-30 kmh).
                      Pe scurt, sunt momente cand, in oras, sa incerc sa franez usor apasand foarte fin pe pedala de frana si ma trezesc ca pedala se duce pana aproape de fund si nu prinde nici frana.
                      A mai patit cineva asa ceva, exiista remediu, si daca da, care ar fi?
                      Eu suspectez vreo garnitura cu pori care la presiune mica "scapa"...altceva nu imi trece prin cap.
                      Multumesc anticipat pt. raspuns!

                      Comment


                      • #12
                        Salut
                        Incearca o aerisire cu testarul !

                        Comment


                        • #13
                          daca prinde la a2-3 a pedala ai aer in instalatie, recomandabil sa schimbi tot lichidul de frana !

                          Comment


                          • #14
                            Poate nu m-am exprimat eu tocmai bine, asa ca multumesc de sfat si il voi pune in aplicare, insa vreau sa mai detaliez - la utilizare normala, adica franare de pe la 30 km in sus n-am sesizat nici un fel de "scapari", insa atunci clar pun piciorul pe frana putin mai ferm. Problema apare cand actionez frana oarecum "dinamic" sau altfel spus mai mult de forma si la viteze mici - atunci pedala devine moale si prinde pana la urma, undeva pe la fund si brusc, dar poate fi si din cauza mea pt. ca evident, cand ajungi cu piciorul pe la fund si vezi ca nu se opreste schimbi brusc forta cu care apesi frana + iti cam transpira sira spinarii, ca nu te concentrezi cum franezi la viteza aia si franezi cam cu subconstientul...
                            Lichidul de frana teoretic a fost schimbat la 60.000, adica acum 35.000 km sau 2 ani (asa imi apare pe devizul de la Asko si tind sa cred ca chiar a fost schimbat, oamenii aia mi-au parut chiar seriosi si profesionisti) si am verificat si nivelul din vasul de expansiune si este normal.

                            Comment

                            Working...
                            X