Frana de motor: un lucru bun sau rau?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by satori
    ...Din cate am citit, sunt mai mari solicitarile in cazul mersului pe liber. Nu stiu sa iti justific tehnic foarte bine,...

    ...Si este si logic. Nici o cutie de viteze nu e proiectata special pentru a se merge pe liber cu ea.
    daca tu spui:
    "...Din cate am citit, sunt mai mari solicitarile in cazul mersului pe liber" decat in mersul in frana de motor, pentru mine este clar ca nu te pricepi la aceasta situatie, dupa cum recunosti si singur "...Nu stiu sa iti justific tehnic foarte bine,..."
    eu iti spun ca ma pricep, este cum am spus mai sus (ca sa nu ma repet), dealtfel si eu citesc multe subiecte, dar daca efectiv nu ma pricep la ce se discuta acolo, nu postez.
    "..Nici o cutie de viteze nu e proiectata special pentru a se merge pe liber cu ea"
    cutia de viteze include din proiectare si mersul pe liber.
    civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

    Comment


    • Originally posted by akebono
      @batranu, este a doua oara cand iti spun:

      cel mai bun consum il vei scoate combinand cele 2 tehnici.

      Eu folosesc frana de motor si nu conduc deloc pe liber, pentru ca mi se pare imposibil in traficul de oras fara sa incurc alti participanti la trafic.
      adica tu ai inteles ca eu nu folosesc deloc frana de motor?
      poate cineva (sanatos la cap) sa nu foloseasca frana de motor deloc?

      eu am mentionat ca in mod frecvent "scot pe liber" si scot un consum mediu f. bun (mai putin la civic).
      daca ma grabesc sa ajung undeva, atunci conduc si eu mult mai agresiv (inclusiv frane de motor) si nu ma intereseaza consumul.

      daca tu nu scoti pe liber niciodata de frica sa nu incurci circulatia in trafic, eu nu am nimic de comentat, pana a nu se intelege ca eu o incurc.
      este vorba probabil de obisnuinta si nimic mai mult.
      civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

      Comment


      • Originally posted by batranu
        poate cineva (sanatos la cap) sa nu foloseasca frana de motor deloc?
        Of course! Exista o groaza de oameni sanatosi la cap care nu o folosesc pentru ca nu le este la indemana.
        Eu nu spuneam ca tu nu folosesti deloc frana de motor, ci spuneam sa combini mersul pe liber cu frana de motor la oprire pe acelasi tronson de drum, acei 150m dinaintea semaforului, e clar acum?
        2007 CL7, Graphite Pearl

        Comment


        • Batranu, ai citit doar ce ti-a convenit si ai transformat discutia intr-una cu iz personal pe care, sincer, nu o pot sustine. Iti urez succes in continuare, cu tot cu priceperea ta, evidenta oricui ce stie cat de cat ceva despre motoare moderne. :roll:
          Honda CBR F4i
          Honda Civic 1.8 Exec
          Honda Jazz 1.4 M/T

          Comment


          • Originally posted by batranu
            eu am mentionat ca in mod frecvent "scot pe liber" si scot un consum mediu f. bun (mai putin la civic).
            :idea: Pai vezi? Din cauza "scosului pe liber" nu scoti consum bun la Civic. QED. :lol: :lol:

            Nu te supara te rog, glumeam.
            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

            Comment


            • @Toata lumea:

              Va rog eu frumos, intelegeti un lucru, care asa este, mai ales pentru ca il spun eu: marea majoritate a controverselor dintre oameni se datoreaza faptului ca nimeni nu asculta si nici nu vrea sa inteleaga ce spune celalalt, ci este preocupat numai de ideile/convingerile lui. Pana la urma, se poate ca toata lumea spune acelasi lucru cu alte cuvinte, dar se ajunge la o cearta, pentru ca nimeni nu are rabdare sa inteleaga argumentele celuilalt.
              "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
              "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

              Comment


              • Originally posted by satori
                Batranu, ai citit doar ce ti-a convenit si ai transformat discutia intr-una cu iz personal pe care, sincer, nu o pot sustine. Iti urez succes in continuare, cu tot cu priceperea ta, evidenta oricui ce stie cat de cat ceva despre motoare moderne. :roll:
                imi pare rau ca ai tras aceasta concluzie! si nu vreau sa te simti lezat catusi de putin. ce am mentionat mai sus a fost pur si simplu un lucru perfect adevarat, si eu ciesc subiecte de altfel f. interesante ex: audio, tuning, electronica, etc,etc, dar daca nu ma pricep, nu postez.
                tu, in cazul de fata, ai incercat sa-ti dai o parere si nu este un lucru rau.
                pentru asta nu trebuie sa consideri ca nu mai ai nimic de zis. discutia s-a purtat pe argumente,... in mare parte.

                inca odata, scuze! daca consideri ca trebuie sa mi le cer.
                civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                Comment


                • Nu ai de ce sa iti ceri scuze, nu ma simt lezat catusi de putin. Stiu foarte bine ce inseamna forumurile de internet si care este diferenta intre a nu te pricepe "foarte bine" si a nu te pricepe dar sa te declari "foarte priceput".

                  Vorbind de argumente:
                  Care-s argumentele tale conform carora frana de motor, corect folosita (asta inseamna sa nu bruschezi printr-o retrogradare prea puternica sau prin eliberarea brusca a ambreiajului atunci cand exista diferenta prea mare intre rpm axelor), duce la uzura mai mare decat mersul pe liber?


                  Uite si un link, o sa mai caut: http://www.ecodrive.org/The-golden-r...ing.249.0.html (citeste Decelerate smoothly)
                  Honda CBR F4i
                  Honda Civic 1.8 Exec
                  Honda Jazz 1.4 M/T

                  Comment


                  • eu zic ca putem simplifica problema destul de usor:
                    tinand cont ca nu exista decat doua stari de "agregare" (frana de motor si/sau "la liber") tot ce trebuie sa faca cele doua tabere, este sa gaseasca materiale "avizate" cu care sa combata tabara adversa...

                    ex: daca gasesc (si va anunt ca am inceput sa caut... :twisted faptul cum ca lasarea masinii la liber dauneaza intr-o mai mare sau mai mica masura cutiei de viteze (si implicit auto-ului), inseamna ca nu trebuie sa-l practic si atunci trebuie sa practic frana de motor...logic...!!!

                    consider consumul ca fiind un aspect secundar, deoarece diferentele ar trebui sa fie mici si e mai importanta starea masinii decat consumul (zic eu), caci altfel ne-am baga gazolina...
                    nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                    Comment


                    • Originally posted by toto
                      consider consumul ca fiind un aspect secundar, deoarece diferentele ar trebui sa fie mici si e mai importanta starea masinii decat consumul (zic eu), caci altfel ne-am baga gazolina...
                      Nu cred ca mai tine cineva in ziua de azi o masina atat de mult incat sa vada diferenta de uzura.
                      Honda CBR F4i
                      Honda Civic 1.8 Exec
                      Honda Jazz 1.4 M/T

                      Comment


                      • probabil, dar titlul suna "se recomanda sau nu folosirea franei de motor...?"
                        ori, eu daca gasesc un specialist care spune "nu se recomanda folosirea mersului la liber din cutare considerente..."...nu este detul de concludent ca si raspuns la aceasta enigma...?!?
                        nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                        Comment


                        • Originally posted by satori
                          Vorbind de argumente:
                          Care-s argumentele tale conform carora frana de motor, corect folosita (asta inseamna sa nu bruschezi printr-o retrogradare prea puternica sau prin eliberarea brusca a ambreiajului atunci cand exista diferenta prea mare intre rpm axelor), duce la uzura mai mare decat mersul pe liber?
                          este foarte bine sa revenim la argumente.

                          eu am plecat in aceasta controversa, de la afirmatia cuiva, cum ca in "mersul pe liber" cutia ar avea de suferit mai mult decat atunci cand masina merge in frana de motor.

                          am mentionat ca este exact invers.
                          ceea ce nu se intelege este faptul ca intre cele doua afirmatii, nu trebuie sa se inteleaga ca masina ar avea de suferit intr-un timp relativ scurt. cutiile din ziua de azi sunt foarte performante, ele se defecteaza in general, in urma unor menevre gresite (socuri) ale soferului. am intalnit soferi care scot din viteza fara sa mai calce ambreiajul.

                          ce se intamla in interiorul cutiei la mersul pe liber?
                          in momentul in care levierul schimbatorului de viteza se afla la punctul mort, motorul transmite miscarea de rotatie, prin intermediul ambreiajului, arborelui principal din cutia de viteze (trenului fix). daca schimbatorul cum spunem, este la punctul mort, in acel moment nu este cuplat la trenul fix nici un pinion de pe arborele mobil (trenul mobil), acum in cutia de viteze nu exista piese in angrenare. aici se taie practic lantul cinematic de la motor la roti. in acest moment uzura in cutie poate fi considerata aproape de zero.
                          ce se intampla in cutie la mersul in frana de motor?
                          levierul cuplat in una din trepte. acum unul dintre pinioanele de pe arborele mobil este cuplat la arborele fix. in acest moment lantul cinematic motor - roti, este inchis si se transmite miscarea, fie de accelerare, fie de franare. acum nu mai putem vorbi de aceeasi uzura ca in cazul anterior, acum cutia lucreaza (forte de angrenare) in adevaratul sens al cuvantului.
                          Nu se poate vorbi de uzuri, termenul este poate prea dur, dar, in cazul mersului pe liber cutia practic nu lucreaza, este scoasa din circuit. nu are cum aceasta situatie sa fie mai nociva, ca acea in care este cuplata o treapta de viteze.
                          civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                          Comment


                          • Sunt de acord. Mersul pe liber nu are cum sa uzeze mai mult cutia decat frana de motor, cand este generat cuplu dinspre roti catre motor prin intermediul cutiei. Poate aparea o uzura mai mare decat in cazul in care mersul pe liber nu se finalizeaza cu stationare ! Aici cred ca nu se inteleg cele 2 tabere. Practic in acel caz se fac 2 ambreieri fara rost, si cea de demaraj solicita mai mult intr-adevar decat frana motor in aceasi treapta doar cu eliberarea acceleratiei, pentru ca devine o frana de motor brutala...

                            Aici sunt de acord daca se poate aplica recomandarea din link-ul de mai sus cu decelerarea lenta din 2 mari motive : este lenta, deci o frana de motor la limita definitiei sa spunem asa, doar luarea piciorului de pe accelerare in scopul motivului secund : demarare la verde cu pierdere minima de turatie motor. E o recomandare care practic in traficul nostru este inutilizabila, si se aplica in state unde ai intre 2 semafoare unul sau mai multi km ...
                            2007 Accord 2.4 Executive A/T, Alabaster Silver
                            B-29-STH : HONDA Instinct Inside
                            http://hondafan.etp.ro/gallery/v/instinct/hondaGR/

                            Comment


                            • Mai intai as vrea sa spun ca nu este neaparat nociv sa scoti din viteza sau sa introduci in viteza fara ambreiaj. Accentul fiind pe NEAPARAT. Se poate face in siguranta acest lucru in cazul in care vitezele de rotatie ale celor doua axe sunt in concordanta cu treapta de viteza aleasa. Este greu, dar se poate.
                              La motociclete se practica destul de des

                              Bun, sa revenim la oile noastre.
                              Din ce inteleg eu, esti de acord ca uzura in cazul franei de motor (lasand la o parte socurile) este aceiasi cu cea in cazul rularii in sarcina. Asta este un pas inainte.
                              Pe de alta parte, minti mai luminate decat a mea spun ca, desi lantul cinematic este intrerupt, in cutia de viteze apar solictiari datorita diferentei de rotatie intre primar si secundar. Un exemplu ca aceasta influenta exista, chiar si cu cutia la punctul mort, este tendina de a "cupla treapta inainte" atunci cand a fost foarte frig afara si uleiul cutiei este foarte vascos. Ceea ce totusi este discutabil, este cat de importanta este aceasta uzura. Asta nu stiu.
                              Pe de alta parte, ai dreptate. Ambele uzuri sunt demne de a fi ignorate, dupa parerea mea, cu accentul bineinteles pe ceea ce cunosc - cea in frana de motor. Cealalta - mersul pe liber, pana cand nu se va gasi cineva sa imi dea cifre exacte, prefer sa o evit.

                              Deci teoria lui toto, uzura first, consumul second pica, dupa parerea mea. Conteaza economia de combustibil si faptul ca, in cazul in care vezi ca baiatul cu camionul din spatele tau nu o sa reuseasca sa opreasca, poti sa accelerezi rapid. De aceea eu folosesc frana de motor si o recomand.
                              Honda CBR F4i
                              Honda Civic 1.8 Exec
                              Honda Jazz 1.4 M/T

                              Comment


                              • Originally posted by batranu
                                eu am mentionat ca in mod frecvent "scot pe liber" si scot un consum mediu f. bun (mai putin la civic).
                                Eu ma intreb unde si cum incetinesti tu cand mergi cu masina de se simte la consum ca scoti pe liber. Scoti pe liber la kilometrul 40 pe A1 ca sa ajungi la 50 la ora cand treci podul peste centura 20 de km mai tarziu?! De la semafor accelerezi pana la 20 apoi scoti pe liber pentru urmatorul de peste 200m? Efectiv nu inteleg de ce continui sa combati faptul ca frana de motor iti asigura si economie de consum, si confort. Daca vrei dinadins sa consumi mai putin cu scos pe liber, trebuie sa te *chinui*, cata vreme cu frana de motor este natural.
                                ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
                                Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
                                Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
                                Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

                                Comment

                                Working...
                                X