Trepidatii la plecarea de pe loc la CRV 2.0 benzina - cutie manuala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trepidatii la plecarea de pe loc la CRV 2.0 benzina - cutie manuala

    Salut tuturor ,

    M-am alalturat clubului Hondafan ( pana acum am fost doar un cititor pasiv ) si vreau sa ridic o problema cu care ma confrunt la CRV.( poate s-a mai lovit careva de aceasta problema )
    Sunt fan Honda si detin Honda CRV 2.0 si o Honda FRV 2.0 ( cea din urma i-am lasat-o fiului meu - este perfecta si nu am avut probleme vreodata - fabricatie 2005 - 65000KM)

    Problema cu care ma confrunt este la CRV . Am cumparat masina in sep2012 ( SH) la 93000KM si sunt foarte multumim de ea.De fapt masina ma ajuta foarte mult pentu ca detin o mica casa de vacanta la munte si am un drum de acces cu o panta de aprox 35 grade ( pe acest drum in panta am si o curba de aproape 90grade ). Nu am urcat inca pe zapada cu CRV-ul dar am mers cu o alta similara si nu am avut probleme .

    De fapt , care este problema ?!

    Detalii CRV :

    1. CRV - 2.0 benzina - cutie manuala
    2. fabricatie - 2008

    De cand s-a lasat vremea mai rece , la plecarea de pe loc ( cand motorul este rece si numai in treapta 1 de viteze ) motorul vibreaza puternic .Ca sa plec torusi de pe loc , trebuie sa apas ambreiajul , sa accelerez ceva mai tare si sa eliberez iar usor ambreiajul .Acest simptom dureaza cam 10-15 min pana se incalzeste motorul . Dupa ce motorul s-a incalzit , totul este ok si pot sa plec foarte usor de pe loc fara sa mai apara acea trepidatie puternica .Nu stiu exact cum sa explic aceasta trepidatie dar manifestarea este ca si cum ar exista o desincronizare in momentul in care discul de ambreiaj cupleaza pe fulie .Nu stiu exact cum lucreaza tractiunea spate si daca ar putea avea impact in acest simptom ..... .

    Am vorbit si la Asko si mi-au confirmat ca s-au mai lovit de aceasta problema dar nu au reusit sa o identifice ca defect .

    Daca voi ati intampinat astfel de probleme , va rog sa ma luminati ca zau nu stiu de unde sa apuc aceasta "buba" .

    Multumesc pentru feedback ,

    drum bun ,

  • #2
    In primul rand, sa o stapaniti sanatos si fara (alte) probleme.

    Logic judecand, pare ca frigul este ceea ce provoaca trepidatiile prin functionarea anormala a unui ansamblu, pana acesta reuseste sa se incalzeasca. Poate ar fi o idee buna de vazut daca pana acum s-au schimbat uleiurile din cutie si diferential, si daca da, cu ce anume. Din experienta mai multora de pana acum, Honda OEM pare a fi cea mai buna optiune.
    Eu ma gandesc ca fiind frig, primele minute de functionare, uleiul in cutie e gros si opune oaresce rezistenta la inaintare (desi ar trebui sa fie totusi destul de mare incat sa provoace asemenea trepidatii, dar never know...)

    In motor, ce ulei este folosit? Ar fi o alta sursa importanta de treppidatii, deoarece motorul in primele 10 minute de functionare e primul care se incalzeste, inaintea uleiului din cutie.
    -------------------
    There is no point of having if you can't share.

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru urari si sa fie cu multi km fara probleme.

      Am facut revizia imeditat ce am luat masina in septembrie . ( la ASKO - service-ul meu de suflet )
      Ce-i drept nu stiu daca s-a verificat si uleiul din diferential . La diferential a fost prima varianta la care m-am gandit ca o posibila cauza .
      In ce priveste uleiul din motor , din cate stiu este Texaco , furnizat de ASKO la revizii . ( ASKO recomanda Texaco sau Honda OEM )

      Teoretic , vad problema mai mult legata de sincronizarea intre cutia de viteze si diferential . ( aici nu stpanesc prea bine lucrurile d.p.d.v tehnic )

      Comment


      • #4
        Greu de creut totusi ca diferentialul poate provoca asemenea trepidatii, ar trebui sa treaca prin cutie si apoi motor...
        Discutii despre uleiul de motor sunt multe si nesfarsite, o privire puteti arunca aici (link).
        Cred ca solutia cea mai buna e vizita la service, si inceput testele prin eliminare logica.
        Eu as zice ca n-ar trebui sa fie ceva mecanic, daca ar fi s-ar manifesta mereu, sau poate e o ciudatenie... O privire pe forumurile "de-afara" poate ajuta...
        -------------------
        There is no point of having if you can't share.

        Comment


        • #5
          Ar putea fi si un tapon de la motor/cutie .. probabil cel de balans... dar asta nu explica disparitia trepidatiilor dupa incalzirea motorului....
          Touge is what we live for

          Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

          Comment


          • #6
            Sau, clasica problema de ambreiaj ( rulmentul de presiune ).
            Sa le stapaniti sanatosi!
            I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
            My cars:

            '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
            '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
            '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
            '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
            EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
            EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
            EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
            EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
            EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
            EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

            Comment


            • #7
              bujiile si tot ce tine de aprinedere, le-ati verificat? injectoarele sunt in regula? ma gandesc ca proasta functionare a aprinderii sau a vreunui injector duce la rateuri la rece.
              benzina de unde puneti? schimbati intai statia de benzina, e primul lucru care ar trebui facut.
              civic 2.2 5D FK3
              CR-V 2.2 AT RE6

              Comment


              • #8
                Va multumesc mult pentru propuneri si nu o luati in nume de rau dar anumite variante le domontez.

                Varianta cu tamponul o exclud pentru ca nu se explica de ce dupa incalzirea motorului dispare trepidatia.
                Propunerea cu injectoarele/bujii iar nu sta in picioare pentru ca simptomele pentru astfel de erori sunt resimtite imediat si reactiile sunt diferite .
                Rulmentul de presiune ar putea fi luat in calcul dar nu as merge pe aceasta varianta.Rulmentul cand cedeaza ai o problema legata de zgomot si mai putin de o reactie prin care sa nu-si faca treaba .Rulmentii de presiune nu prea cedeaza fizic ci doar dispare resarea lor si devin foarte zgomotosi .


                In ce priveste benzina iar o exclud pentru ca mai am un FRV alimentat din aceleasi statii si nu am surpize.
                Partea cu aprinderea , injectoare cred ca as putea sa le iau in calcul si o sa merg la service pentru o verificare la rece .

                O sa incep prin a schimba uleiul la cutia de viteze si diferential . Daca nu se modifica comportamentul atunci merg in service pentru partea de aprindere .Daca nu este nici de aici cred ca o sa merg pe varianta inlocuirii modulului de ambreiaj ( placa/disc/rulment ).
                Daca mai aveti si alte sugestii sunt bine venite .Le discutam si vedem ce este sustenabil.

                Astazi cand am venit de la birou am fost foarte atent si lucrurile s-au reconfirmat .In primele 10min trepideaza in treapta 1 foarte rau iar ulterior dispare complet .

                va multumesc ,

                Comment


                • #9
                  Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de tot ce stie si ce poate aceasta bijuterie tehnica!
                  Cred toti cei care au postat inaintea mea au ridicat posibile probleme foarte corecte.
                  Eu as incerca, asistat de baietii de la Asko, pe care si eu ii respect foarte mult, intr-adevar eliminarea una cate una a celor evocate mai sus.
                  Dar eu as paria mai degraba pe ambreiaj - complet (placa, disc, rulment). Asta mai ales ca nu ai de unde sa stii cum a fost utilizata masina pana ai luat-o (ce pante a urcat, ce a tractat, cum a fost forjata pe coclauri, noroaie, zapezi, etc.).
                  Iar modelul pe benzina nu exceleaza la cuplu, in conditiile in care masina este destul de grea.
                  Oricum, daca te apuci de ea, tine-ne la curent. Bafta!
                  O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                  Comment


                  • #10
                    Ma apuc clar , pentru ca ma scoate din minti aceasta problema .Sunt o persoana destul de tehnica si iubesc ca ce am sa mearga ceas.Este foarte corect ca nu prea stiu trecutul masinii iar cand am luat-o in sep erau peste 30 grade afara si nu avea aceste simptome la "rece" ( cat de rece putea fi ..... la temperatura de afara ) .

                    Saptamana viitoare , schimb uleiurile la cutie si diferential si ulterior ma duc la ASKO pentru ambreiaj ( tot cuplul ) .

                    Va tin la curent .... mai ales ca am inteles chiar de la ASKO ca mai sunt astfel de situatii si la alti posesori .....

                    Comment


                    • #11
                      Ai vazut aici si aici?...Si parca mai era pe undeva discutat.
                      Sunt curios daca ti se pare ca au ceva in comun si, interesant ar fi de comparat. E totusi ciudat ca, la tine, dispare la cald.
                      In continuare cred ca sunt 2 simptomuri diferite, scuturat si trepidat puternic, cu posibila cauza comuna.
                      "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                      '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                      Comment


                      • #12
                        90 % e pe parte de ambreiaj.....este singurul ansamblu care poate da socurile alea doar pina se incalzeste motorul, cutia, etc.
                        Daca aveti ambreiaj hidraulic, verificati intai pompa - piston, cea de la pedala. E posibil sa supureze si odata cu frigul sa traga aer fals, pe care il transforma in iregularitati la actionare. Eu am patit asa la accord. Verificarea se face prin pomparea repetata a pedalei de ambreiaj(amorsare ), la rece, fara motor pornit, si observat cum se comporta cind porniti.
                        Hondafan forever

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by octi_b View Post
                          Ai vazut aici si aici?...Si parca mai era pe undeva discutat.
                          Sunt curios daca ti se pare ca au ceva in comun si, interesant ar fi de comparat. E totusi ciudat ca, la tine, dispare la cald.
                          In continuare cred ca sunt 2 simptomuri diferite, scuturat si trepidat puternic, cu posibila cauza comuna.
                          Da , par a fi lucruri in comun dar ciudatenia este ca la mine dispare trepidatia la cald.Astazi , avand in vedere temperatura scazuta ( -11 grade ) , vibratia a disparut mult mai greu.Dimineata am pornit motorul si am lasat masina sa mearga la relanty cam 10min . Dupa plecarea de pe loc , mi-a trepidat aproape 15-20min ( la fiecare plecare de la stop ).Acest lucru , ma duce cu gandul ca nu ar fi o problema legata de incalzirea motorului ci de incalzirea unei componente care actioneaza cand masina se afla in miscare .

                          In ce priveste solutiile propuse de mai multi , de inlocuire a kit-ului de ambreiaj , nu prea imbratisez propunerile pentru ca un kit de ambreiaj are o durata medie de viata de aprox 60K km ( in functie de tipul de condus ).Ceea ce se discuta , ca un kit tine 10K si trebuie sa-l schimbi , este complet fals .Eu am un FRV ( fabricat in 2006 si cumparat in 2007 ) care are 60K km si merge perfect , indiferent de temperatura exterioara , umiditate , bla , bla ......... .O alta varianta discutata era legata de cauciucuri dar nici aceasta varianta nu sta in picioare .Poti sa pui si carpe in loc de cauciucuri iar plecarea trebuie sa fie lina / fara trepidatii de motor la momentul debraierii . ( una este sa dea sa-ti moara motorul si alta este sa-ti trepideze motorul la debraiere )

                          Inca sunt nelamurit dar este interesant de ascultat cat mai multe variante .

                          thx

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sorinrs View Post
                            90 % e pe parte de ambreiaj.....este singurul ansamblu care poate da socurile alea doar pina se incalzeste motorul, cutia, etc.
                            Daca aveti ambreiaj hidraulic, verificati intai pompa - piston, cea de la pedala. E posibil sa supureze si odata cu frigul sa traga aer fals, pe care il transforma in iregularitati la actionare. Eu am patit asa la accord. Verificarea se face prin pomparea repetata a pedalei de ambreiaj(amorsare ), la rece, fara motor pornit, si observat cum se comporta cind porniti.
                            Multumesc de parere dar nu sunt foarte convins ca inlocuirea kit-ului de ambreiaj ar rezolva problema .Totusi , propunerea ta de a verifica pompa hidraulica , este o varianta pe care o iau in calcul si voi face o aerisire .Ar putea exista varianta ca prin apasari repetate a ambreiajului , pistonul sa lucreze in parametrii optimi fata de varianta la rece ( dupa ce sta o vreme in frig fara actionare ).Nu stiu daca se va rezolva problema dar merita incercat .

                            thx

                            Comment


                            • #15
                              Eu am spus ca problemele sint pe parte de ansamblu ambreiaj....nu am facut o propunere sa schimbi ambreiajul si nici nu am incercat in vreun fel sa te conving sa schimbi ceva. Aici postam cu totii in speranta de a primi/oferi ajutor, nu sa convingem pe careva de ceva.
                              Asadar, inainte sa " multumesti , dar nu e cazul...." cauta sa apreciezi o parere emisa si mai putin sa o critici. Ceea ce ti se transmite aici este free-of-charge....asadar chiar si sugestiile "nefericite" isi au locul aici.
                              Cunosc destui care au pus ambreiaj nou la alte marci si au acelasi simptom. Opinia mea e ca ambreiajul se schimba cind nu-si mai face treaba....patineaza, etc.
                              Bafta cu aerisirea, daca ar fi asta, scapi ieftin....ori pompezi mereu vreo 20 de pedale, pina pleci , ori inlocuiesti pompa.
                              Hondafan forever

                              Comment

                              Working...
                              X