Consum foarte mare de ulei !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Consum foarte mare de ulei !

    Problema mea a fost de cand am cumparat masina. (honda civic ej9, 1.4 i)
    Primul schimb de ulei l-am facut cu 10W-40 Liqui Moly ( consum 2L la 8.000 km)
    Al doilea schimb Liqui Moly Mos2 (consum 1,5L la 8.000 km)
    Al 3-lea schimb Eneos 10W-30 (consum 2,5/2,7L la 8.000 km)
    Al 4-lea schimb Eneos 10W-40 (consum 1L/2000 km, cel actual )

    Masina nu scoate fum deloc.
    Situatia se inrautateste si ma gandesc ca daca nu reusesc sa vand masina in 2000 de euro o sa o dezmembrez ca sa imi scot banii cat mai repede.
    Are rost sa ma mai apuc de motor ?
    Prima oara am crezut ca Honda o sa fie o masina fiabila ... dar m-am inselat
    Astept raspunsurile voastre sa stiu daca ma apuc de treaba ).

    Mecanicii nu am asa de buni in zona asa ca apelez la sfaturile voastre.

  • #2
    O alergi tare, mergi turat?
    Si ce e asa dramatic daca pui 1l la 2000km? Adica vreo 2.5 RON la 100km..
    "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

    '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

    Comment


    • #3
      Pune numa' Motul Xcess 8100, 5w40 . Consumul e minim pe Motul. In plus daca mergi in ture multe arzi uleiul sesizabil mai mult decat la mers normal.
      De Liqui Moly nu stiu nimic. Eneos Hyper ala e o mizerie sub nume Japonez.Ulei mai prost ca ala n-am avut niciodata. In varianta Sustina nu am incercat.
      _41_
      Senior Member
      Last edited by _41_; 17-11-12, 07:48.
      No signature

      Comment


      • #4
        Originally posted by octi_b View Post
        O alergi tare, mergi turat?
        Si ce e asa dramatic daca pui 1l la 2000km? Adica vreo 2.5 RON la 100km..
        De turat merg turat cu ea insa in afara orasului. Ma duc cu ea si pana in 6000 de ture sau 7000 atunci cand depasesc ... Insa in ultimul timp de cand am facut schimbul cu Eneos 10W-40 nu am mai mers in turatii asa de mult. De obicei nu depasesc 120 de km/h in afara orasului.

        Si nu e dramatic dar e deranjant pentru ca 2000 de km i-am facut in 2 saptamani si trebuie sa stau tot timpul sa verific uleiul de frica sa nu stric motorul .
        Fac multi km cu ea.


        Originally posted by _41_ View Post
        Pune numa' Motul Xcess 8100, 5w40 . Consumul e minim pe Motul. In plus daca mergi in ture multe arzi uleiul sesizabil mai mult decat la mers normal.
        De Liqui Moly nu stiu nimic. Eneos Hyper ala e o mizerie sub nume Japonez.Ulei mai prost ca ala n-am avut niciodata. In varianta Sustina nu am incercat.
        Am uitat sa mentionez ca am avut si Motul in ea. Am 60.000 de km de cand am luat-o, am vreo 6 sau 7 schimburi ...
        Am avut Motul 10W-40 Synergie+ si mi l-a papat.
        As pune ce ai zis tu insa nu este prea subtire ?
        Cu Eneos 10W-30 era foarte galagios motorul.
        Apropo am avut Eneos Premium asa scria pe el ))
        Multumesc de raspunsuri !

        Comment


        • #5
          Nu mai pune intr-un motor de Honda 1.4 specificatia 10W40, ca n-ai Ferrari. Pune un ulei sintetic in adevaratul sens al cuvantului, de specificatie maxima 5W40 si ai sa vezi ca lucrurile vor sta altfel.

          Comment


          • #6
            ce km are motorul ?
            mare diferenta de la 5w la 10w nu ai sa vezi, indiferent de marca, cred ca problema ta sta altundeva.
            faptul ca motorul tau nu a avut o viata tocmai cum scrie la manual, si are o uzura mare datorita neglijentei nu cred ca este problema Honda
            bafta !

            Comment


            • #7
              Originally posted by Toyboy View Post
              ce km are motorul ?
              mare diferenta de la 5w la 10w nu ai sa vezi, indiferent de marca, cred ca problema ta sta altundeva.
              faptul ca motorul tau nu a avut o viata tocmai cum scrie la manual, si are o uzura mare datorita neglijentei nu cred ca este problema Honda
              bafta !
              220.000 de km are acum. Neglijenta nu o pot numi intrucat am schimbat uleiul la 6.000 sau 8.000 de km, inclusiv cel de aer la fiecare schimb, cel de benzina la 2 schimburi, etc....

              Mecanicii au zis ca trebuie segmentat... Si oricum pe oricine as intreba daca nu repar masina la persoana respectiva sau nu cumpar ceva niciodata nu o sa primesc un raspuns bun.

              De incercat nu stiu cu ce tip de ulei sa mai incerc....

              M-am si saturat sa pun atatea intrebari pe forum. La reprezentanta la Craiova daca ma duc, nu prea am incredere ca o sa ma ajute cu ceva )

              Sunt curios cat o sa mai mearga motorul cand o sa ramana fara ulei ca eu de completat nu mai completez )

              Va multumesc pentru raspunsuri. Probabil daca o sa schimb motorul voi incerca uleiurile mentionate de voi mai sus.

              Inca odata mersi !

              Comment


              • #8
                Bun venit pe forum in primul rand ...
                Ca recomandari ti-as sugera un test de compresie mai intai sa afli daca necesita o segmentare sau doar semeringurile de la supape. Uleiul in general la km aceeia in functie de calitate nu reusesc decat de amelioreze efectul nu si cauza. In manualul de service ( google it) pentru generatia ta poti afla vallorile pentru compresie. In functie de cele 2 teste ( compresie si leak down test) se poate deduce cauza ( sergmentare sau doar semeringurile de la supape ( prima cauza a consumului de ulei al orice motor honda pana in 2003)).
                Mai poti afla desfacand bujiile si in functie de ce depuneri de ulei ai pe capetele lor poti deduce care semering a cedat.
                Mai repet uleiul in sine nu este cauza ci doar una dintre ele... eu unul cred ca sunt semeringurile de la supape , fa un test si poti afla foarte usor care sunt cauzele. mai poti pacali consumul cu un ulei mai vascos dar asta nu elimina cauza.
                Bafta si asteptam noutati.

                PS: am avut uleiuri in motor ( B16A2 ) castrol , valvoline , eneos ( atat cel de USA cat si hyper cel de EU) , amsoil si acum Red line. Motorul meu are 245 mii km si consumul al 10-12 mii km este de 300-400 ml ( in limitle acceptabile de mine ). la 260 mii km am sa schimb semeringurile de la supape ca o precautie desi stiu ca au inceput sa isi faca simtita prezenta.
                Vali_lj
                Tech Geek
                Last edited by Vali_lj; 18-11-12, 04:45.
                Touge is what we live for

                Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                Comment


                • #9
                  Tot ce se poate sa fie semeringurile duse dar eu sunt de parere ca decat sa umble mecanici made in Ro in motor mai bine completezi intre schimburi.Incearca numa Motul ala sa vezi ca se simte diferenta. De ex. pe Eneos Hyper Premium am avut consum 3l/10.000 km iar pe Motul cam 1l/10.000km la mers barbar
                  No signature

                  Comment


                  • #10
                    Sigur sunt km reali? La 220000 km n-ar trebui sa pape atata ulei, mai ales pentru un motor de 1.4. Nici macar pe la ghidurile de supape. Dar cine mai stie cati proprietari a mai avut inainte si ce fel de intretinere a avut parte?

                    Eu stiu pe cineva care are un Civic sedan din 94, adus de afara si care a fost special conceput pentru alte parti ale Europei - are carburator si nu injectie. Masina are 250 000 km acum si nu papa gram de ulei.

                    Comment


                    • #11
                      Masina a avut un singur proprietar si a fost o femeie bineinteles. Am cumparat-o din Germania. Zilele acestea ma voi duce sa fac un test de compresie insa a aparut alta problema pe care am postat-o si aici pe forum insa nu am primit raspuns.

                      Pe langa faptul ca mananca ulei in prostie, mi se intrerupe in mers. Cand accelerez ma zgaltaie serios nu gluma :|. De asemenea daca o las pornita sa se incalzeasca sau daca o las pornita si e incalzita se opreste. Ajunge relantiul undeva pe la 200 de turatii, aproape de 0 si se opreste.

                      Filtru de aer este schimbat, bujiile (NGK), sonda lambda (NTK), fise (Tesla) schimbate acum 3 luni. Bujiile le-am desfacut ieri si am observat faptul ca sunt afumate rau. Sa fie de la bujii ?


                      Multumesc mult de ajutor !

                      Comment


                      • #12
                        Ca o comparatie intre Motul si Eneos, ambele cu 5W 40, Accordul din 97 pe care l-am avut, avea vreo 190 de mii de km si a papat cam 1 L de motul. Niciun alt ulei nu a consumat si folosisem inainte si castrol si texaco 5W 40. Motul a fost uleiul folosit si la un motor de clio dci si la o toyota v8 4,7 litri . Si la honda si la toyota si la reno a generat cel mai mare zgomot si cel mai mare consum de ulei..... de cind folosesc Eneos (Made in Japan) e altceva.

                        On topic , e clar ca ai ceva probleme la motor. La acest consum de ulei,pentru a-l reduce, eu as folosi numai 20 w 50 mineral , sint mai multe marci pe piata, una buna e chiar Repsol,cel mai mare producator de ulei din Europa.
                        20 w 50 e cam cel mai gros ulei acceptabil ca pret, ai putea incerca sintetic , dar ala sintetic nu-l gasesti, tb adus din import si e destul de scump.
                        Bafta.
                        Hondafan forever

                        Comment


                        • #13
                          Am facut un test de compresie astazi.

                          Rezultatul a fost : 12 bari pe fiecare piston cu diferente foarte mici.

                          Mecanicul mi-a zis clar, segmentii de ungere sunt de vina, in nici un caz supape sau altceva.

                          Originally posted by sorinrs View Post
                          Ca o comparatie intre Motul si Eneos, ambele cu 5W 40, Accordul din 97 pe care l-am avut, avea vreo 190 de mii de km si a papat cam 1 L de motul. Niciun alt ulei nu a consumat si folosisem inainte si castrol si texaco 5W 40. Motul a fost uleiul folosit si la un motor de clio dci si la o toyota v8 4,7 litri . Si la honda si la toyota si la reno a generat cel mai mare zgomot si cel mai mare consum de ulei..... de cind folosesc Eneos (Made in Japan) e altceva.

                          On topic , e clar ca ai ceva probleme la motor. La acest consum de ulei,pentru a-l reduce, eu as folosi numai 20 w 50 mineral , sint mai multe marci pe piata, una buna e chiar Repsol,cel mai mare producator de ulei din Europa.
                          20 w 50 e cam cel mai gros ulei acceptabil ca pret, ai putea incerca sintetic , dar ala sintetic nu-l gasesti, tb adus din import si e destul de scump.
                          Bafta.

                          Nu cred ca e Dacie ca sa bag 20W-50. Momentan merg pe ulei si in primavara voi desface motorul in cazul in care setul de segmenti si garnitura de chiulasa nu ma costa mai mult de 400-500 de lei. Daca sar de acest pret voi pune alt motor, probabil un 1.5 vtec )
                          Guest
                          Guest
                          Last edited by Guest; 22-11-12, 17:59.

                          Comment


                          • #14
                            @emarian

                            Ai pareri eronate despre legatura intre viscozitatea uleiului si calitatile sale.Aceste 2 caracteristici pur si simplu nu depind una de alta.
                            Ca o data statistica iti pot spune ca peste 70% din autovehiculele japoneze de generatia masinii tale au rulat pe 20 W 50 mineral sau sintetic , dupa buzunar in SUA, in zone unde temperatura nu scade sub -15 grade.
                            Uleiurile mai groase nu-s deloc mai proaste calitativ, sa nu crezi ca "fraierii de la BMW " folosesc 10w 60 degeaba pentru motoarele mari, solicitate in regim de cursa.
                            In F1 se folosesc uleiuri de grupa 70 in diferite combinatii.
                            NU in ultimul rind, cind a fost proiectat motorul de pe masina ta solicita in manual uleiuri de tip 15w 40 sau 10 w 40. Acum dacia solicita si 5W 30.
                            Bafta la reparatie.
                            Hondafan forever

                            Comment


                            • #15
                              @ sorinrs : poti pune statistica pe topicul de uleiuri?. Pentru asia ( malaezia , thailanda , australia , noua zeelanda etc) intradevar specificatiile sunt din grupa w40 , w50 cu indici 10 , 15 sau 20. Pentru europa si japonia este cu totul alta specificatie w30 sau w40 ci indici de 5 sau 10. Conteaza foarte mult factorii atmosferici ( umiditate , temperatura etc). De exemplu pentru acelasi motor B16A in malaezia uleiurile sunt semi sintetice sau minerale 15w40 sau 10w40 iar pentru europa sintetice sau semi sintetice 5w40 sau 10w40 ( zonele nordice) , in japonia se merge 5w30 sau 10w30 sintetice pentru acelasi motor.
                              Touge is what we live for

                              Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                              Comment

                              Working...
                              X